Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route/stops noord-west USA en canada
Route/stops noord-west USA en canada
Voor ons de eerste keer dat wij een reis zelf samenstellen.
Nu wij onze tickets hebben geboekt (17-07 tm 10-08-2014), begint fase 2 .... De route die we willen rijden. Tot nu toe hebben we dit in gedachten:
Dag 1: overnachting Denver
2: Estes park (overnachting)
3: Cheyenne
4: Custer
5: Custer
6: Buffalo
7: east-Yellowstone (Cody)
8: Yellowstone (?)
9: Yellowstone
10:kalispell
11:Kalispell
12:Waterton Lakes
13:Canmore
14:Jasper
15:Jasper
16:Clearwater
17:Whistler
18:Whistler
19:Vancouver
20:Seattle
21:Seattle
Totaal = 21 nachten, we hebben dan nog 3 nachten te besteden.
Er zijn een paar lange reisdagen bij, zou het een idee zijn om daar extra tussenstops te maken? Wat denken jullie?
Het is best een klus om zo'n vakantie zelf uit te stippelen maar wel leuk!
Nu wij onze tickets hebben geboekt (17-07 tm 10-08-2014), begint fase 2 .... De route die we willen rijden. Tot nu toe hebben we dit in gedachten:
Dag 1: overnachting Denver
2: Estes park (overnachting)
3: Cheyenne
4: Custer
5: Custer
6: Buffalo
7: east-Yellowstone (Cody)
8: Yellowstone (?)
9: Yellowstone
10:kalispell
11:Kalispell
12:Waterton Lakes
13:Canmore
14:Jasper
15:Jasper
16:Clearwater
17:Whistler
18:Whistler
19:Vancouver
20:Seattle
21:Seattle
Totaal = 21 nachten, we hebben dan nog 3 nachten te besteden.
Er zijn een paar lange reisdagen bij, zou het een idee zijn om daar extra tussenstops te maken? Wat denken jullie?
Het is best een klus om zo'n vakantie zelf uit te stippelen maar wel leuk!
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route/stops noord-west USA en canada
Ik zou zeker nog 1 of 2 nachten bijvoegen in Canmore om zo Banff en Yoho National Park te kunnen bezoeken. En misschien 1 nacht minder in Whistler en 1 nacht extra in Vancouver. Verder denk ik wel dat het oke zit, ik ben wel niet echt bekend met het Amerika gedeelte, waarschijnlijk is ook een nachtje extra in Yellowstone een goed idee.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Ann
Veel plezier met de voorbereidingen!
Ann
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
MIsschien iets meer informatie hoe je gaat reizen (auto, hotels/ tent lux of basic of juist camper) in welk seizoen (oeps staat er wel juli ), hoe je gezelschap eruit ziet en wat je graag doet/ ziet enzo.
Verder weet ik alleen wat over het eerste deel van de reis. Ik zou denk ik liever kiezen voor een dag extra in Estes Park (anders rijd je er gewoon door en weer weg). Dat is gelijk een rust dag aan het begin (wel lekker). EN dan in 1 ruk naar Custer; een flinke tuf maar wel te doen met alleen een auto. Ik zeg niet dat Cheyenne niet leuk is maar ik zou de rust liever even op 1 plek doen en dan een dag rijden. (het is een kwestie van wat je prettig vindt).
En Yellowstone kan wel een dag (of 2) meer gebruiken. Je zou ook kunnen besluiten om via de onderkant (vanuit Z) en dus via Grand Teton te rijden. Prachtig park.
Verder weet ik alleen wat over het eerste deel van de reis. Ik zou denk ik liever kiezen voor een dag extra in Estes Park (anders rijd je er gewoon door en weer weg). Dat is gelijk een rust dag aan het begin (wel lekker). EN dan in 1 ruk naar Custer; een flinke tuf maar wel te doen met alleen een auto. Ik zeg niet dat Cheyenne niet leuk is maar ik zou de rust liever even op 1 plek doen en dan een dag rijden. (het is een kwestie van wat je prettig vindt).
En Yellowstone kan wel een dag (of 2) meer gebruiken. Je zou ook kunnen besluiten om via de onderkant (vanuit Z) en dus via Grand Teton te rijden. Prachtig park.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ben nog niet in South Dakota geweest, maar wat ik erover heb ontdekt, zijn de afstanden groot en is er veel moois te bekijken, waar je nu eigenlijk geen tijd voor hebt en daarmee heb je ook te weinig tijd voor Rocky Mountain NP, Yellowstone en je mist Grand Teton helemaal...
Ik zou er denk ik voor kiezen South Dakota te laten vallen t.b.v meer tijd voor Rocky Mountain NP, Yellowstone en Grand Teton.
Dan zou het zoiets worden:
1: BRU - Denver (ik zie overigens dat jullie met grote kinderen reizen, wellicht is het grote waterpark Waterworld in Denver nog interessant, maar dan heb je wel meer tijd nodig voor Denver)
2: Denver - Estes Park via Trail Ridge Road, let wel op met hoogteziekte
3: Estes Park (bezoek RMNP, bijv. omgeving Bear Lake)
4: Estes Park - Lander (evt. via Snowy Range Scenic Byway), lange rit
5: Lander - Grand Teton NP (zie verslag Michelly 2012 voor leuke wandeling met zwemmen en natuurlijke glijbaan bij Lander)
6: Grand Teton NP
7: Grand Teton NP - Yellowstone NP
8: Yellowstone NP
9: Yellowstone NP (zorg voor deze nacht voor overnachting in West Yellowstone of Gardiner, zodat je de volgende morgen meteen op pad kunt)
10: Yellowstone - Apgar Village (westkant Glacier NP), lange rit
11: Apgard Village - Many Glacier/St. Mary (Going to the Sun Road)
12: Glacier NP (oostkant/Many Glacier gebied)
13: Glacier NP - Canmore (evt. via Waterton NP)
Het Canadadeel ben ik niet geweest, dat is het terrein van Ann. Overigens hebben wij wel eens Seattle - Denver gedaan, zonder Canada. Zie ons verslag van 2005.
Ik zou er denk ik voor kiezen South Dakota te laten vallen t.b.v meer tijd voor Rocky Mountain NP, Yellowstone en Grand Teton.
Dan zou het zoiets worden:
1: BRU - Denver (ik zie overigens dat jullie met grote kinderen reizen, wellicht is het grote waterpark Waterworld in Denver nog interessant, maar dan heb je wel meer tijd nodig voor Denver)
2: Denver - Estes Park via Trail Ridge Road, let wel op met hoogteziekte
3: Estes Park (bezoek RMNP, bijv. omgeving Bear Lake)
4: Estes Park - Lander (evt. via Snowy Range Scenic Byway), lange rit
5: Lander - Grand Teton NP (zie verslag Michelly 2012 voor leuke wandeling met zwemmen en natuurlijke glijbaan bij Lander)
6: Grand Teton NP
7: Grand Teton NP - Yellowstone NP
8: Yellowstone NP
9: Yellowstone NP (zorg voor deze nacht voor overnachting in West Yellowstone of Gardiner, zodat je de volgende morgen meteen op pad kunt)
10: Yellowstone - Apgar Village (westkant Glacier NP), lange rit
11: Apgard Village - Many Glacier/St. Mary (Going to the Sun Road)
12: Glacier NP (oostkant/Many Glacier gebied)
13: Glacier NP - Canmore (evt. via Waterton NP)
Het Canadadeel ben ik niet geweest, dat is het terrein van Ann. Overigens hebben wij wel eens Seattle - Denver gedaan, zonder Canada. Zie ons verslag van 2005.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Bedankt alvast voor de reacties, zondag gaan we de route nog eens precies napluizen als we er lekker veel tijd voor hebben.
Wij (gezin, 2 kinderen van 17 en 19) willen graag veel natuur gaan zien, tijd genoeg hebben voor stops onderweg en maken geen ontzettend lange wandelingen.
We huren een auto en willen overnachten in hotels/B&B's. In Montana of Wyoming willen we graag een nacht op een ranch doorbrengen + een rit te paard maken. We gaan ook zeker kijken naar Grand Teton wat we blijkbaar niet in de route hadden opgenomen! En natuurlijk nog meer reisverslagen lezen, daar heb ik al heel wat tips uit overgenomen. Vanuit Vancouver is het de bedoeling om een whale watch boottocht te doen.
Iemand schreef een keer dat Glacier Park over te slaan is, als je niet van lange wandelingen houdt zou je er weinig aan hebben?
Alle ideeën en/of betere routes zijn welkom!
Groetjes Inge
Wij (gezin, 2 kinderen van 17 en 19) willen graag veel natuur gaan zien, tijd genoeg hebben voor stops onderweg en maken geen ontzettend lange wandelingen.
We huren een auto en willen overnachten in hotels/B&B's. In Montana of Wyoming willen we graag een nacht op een ranch doorbrengen + een rit te paard maken. We gaan ook zeker kijken naar Grand Teton wat we blijkbaar niet in de route hadden opgenomen! En natuurlijk nog meer reisverslagen lezen, daar heb ik al heel wat tips uit overgenomen. Vanuit Vancouver is het de bedoeling om een whale watch boottocht te doen.
Iemand schreef een keer dat Glacier Park over te slaan is, als je niet van lange wandelingen houdt zou je er weinig aan hebben?
Alle ideeën en/of betere routes zijn welkom!
Groetjes Inge
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ben ook niet van de lange wandelingen, maar we maken wel graag zoveel mogelijk korte wandelingen.
De langste wandeling was denk ik ergens tussen de 7 en 10 km, maar de meeste een stuk korter. In Glacier is de going to the sun road erg indrukwekkend. Daar hebben we verschillende leuke korte wandelingen gedaan, o.a. naar Hidden Lake overlook, daar zagen we ook berggeiten. Verder hier en daar wat uitkijkpunten bij watervallen en gorges en door de bossen.
Maar het meest indrukwekkend vond in het stuk bij Many glacier. We gingen met een boot over twee meren en liepen vervolgens een korte, maar leuke wandeling naar Grinnel Lake en Hidden Falls. Daarna weer met de boot terug.
In deze omgeving hebben we ook een grote moose gezien en een grizzly.
De langste wandeling was denk ik ergens tussen de 7 en 10 km, maar de meeste een stuk korter. In Glacier is de going to the sun road erg indrukwekkend. Daar hebben we verschillende leuke korte wandelingen gedaan, o.a. naar Hidden Lake overlook, daar zagen we ook berggeiten. Verder hier en daar wat uitkijkpunten bij watervallen en gorges en door de bossen.
Maar het meest indrukwekkend vond in het stuk bij Many glacier. We gingen met een boot over twee meren en liepen vervolgens een korte, maar leuke wandeling naar Grinnel Lake en Hidden Falls. Daarna weer met de boot terug.
In deze omgeving hebben we ook een grote moose gezien en een grizzly.
Groetjes Inge
Glacier overslaan!!!!!!!
Ben je gek,..... Nee nooit doen daar krijg je spijt van. Er zo zijn zoveel kortere wandelingen en vergeet de wildlife niet.
Ik ben al 5x in galcier geweest dit de laatste keer bijna een week.
De going to the sun road wordt echt de hoogtepunt van je reis.
Ben je gek,..... Nee nooit doen daar krijg je spijt van. Er zo zijn zoveel kortere wandelingen en vergeet de wildlife niet.
Ik ben al 5x in galcier geweest dit de laatste keer bijna een week.
De going to the sun road wordt echt de hoogtepunt van je reis.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de derde dag heb je Cheyenne staan. Hou er rekening mee dat dan de Frontier Days net zijn begonnen. Een jaarlijks terugkerend 10-daags western spektakel met o.a. parades, een dagelijkse grote rodeo, western shows, een indian village en kermis attracties. Heel leuk om te bezoeken. Overnachten in en rond Cheyenne is dan wel flink duurder!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Inderdaad in Cheyenne zijn van 19-28 juli de Frontierdays, zie hier
Erg leuk om even daar even een kijkje te nemen maar houd er rekening mee dat de hotels rond die periode ruim 3x zo duur zijn en heel lang van tevoren al vol zitten. Wij zijn uitgeweken naar Wheatland voor de overnachting.
Die extra 3 dagen zou ik voegen bij Yellwostone/Grand Teton en bij Canmore of Jasper.
Ik zou maar 1 overnachting in Whistler nemen, zeker als je geen grote wandelaar bent. Een extra dag Vancouver is ook fijn, wij zijn geen stadsmensen maar vonden dat een geweldige stad. Vooral Stanley Park is erg leuk.
Als je drie dagen extra hebt zou je route er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
1 aankomst Denver
2 Denver - Estes park (overnachting)
3 Estes Park- Cheyenne (Frontier Days)
4 Cheyenne (Wheatland) - Custer
5 Custer
6 Custer - Buffalo
7 Buffalo- Cody (via de scenic 14)
8: Cody - Yellowstone NP (via Beartiooth Pass)
9: Yellowstone NP
10 Yellowstone
11 Yellowstone (bezoek aan Grand Teton)
12 Yellowstone - Missoula
13 Missoula - St Mary (via Glacier/ Going to the Sun Road)
14 St Mary - Canmore
15 Canmore
16 Canmore
17 Canmore - Jasper
18 Jasper
19 Jasper - Clearwater
20 Clearwater -Whistler
21 Whistler-Vancouver
22Vancouver
23 Vancouver - Seattle
24 Seattle
Voor het eerste gedeelte kun je tips halen uit ons reisverslag 2006 en voor het tweede gedeelte uit ons verslag 2008, zie hier
Erg leuk om even daar even een kijkje te nemen maar houd er rekening mee dat de hotels rond die periode ruim 3x zo duur zijn en heel lang van tevoren al vol zitten. Wij zijn uitgeweken naar Wheatland voor de overnachting.
Die extra 3 dagen zou ik voegen bij Yellwostone/Grand Teton en bij Canmore of Jasper.
Ik zou maar 1 overnachting in Whistler nemen, zeker als je geen grote wandelaar bent. Een extra dag Vancouver is ook fijn, wij zijn geen stadsmensen maar vonden dat een geweldige stad. Vooral Stanley Park is erg leuk.
Als je drie dagen extra hebt zou je route er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
1 aankomst Denver
2 Denver - Estes park (overnachting)
3 Estes Park- Cheyenne (Frontier Days)
4 Cheyenne (Wheatland) - Custer
5 Custer
6 Custer - Buffalo
7 Buffalo- Cody (via de scenic 14)
8: Cody - Yellowstone NP (via Beartiooth Pass)
9: Yellowstone NP
10 Yellowstone
11 Yellowstone (bezoek aan Grand Teton)
12 Yellowstone - Missoula
13 Missoula - St Mary (via Glacier/ Going to the Sun Road)
14 St Mary - Canmore
15 Canmore
16 Canmore
17 Canmore - Jasper
18 Jasper
19 Jasper - Clearwater
20 Clearwater -Whistler
21 Whistler-Vancouver
22Vancouver
23 Vancouver - Seattle
24 Seattle
Voor het eerste gedeelte kun je tips halen uit ons reisverslag 2006 en voor het tweede gedeelte uit ons verslag 2008, zie hier
Vandaag een hoop uurtjes besteed aan het opnieuw lezen van reisverslagen, icm de tips die we kregen en de route iets aangepast:
dag 1 Denver
dag 2 Estes Park
dag 3 Estes Park
dag 4 Custer/Keystone
dag 5 Custer/Keystone
dag 6 Buffalo
dag 7 Cody (East Yellowstone)
dag 8 West Yellowstone / Gardiner
dag 9 West Yellowstone / Gardiner
dag 10 Missoula
dag 11 St. Mary's / Waterton Lakes
dag 12 Canmore
dag 13 Canmore
dag 14 Jasper
dag 15 Jasper
dag 16 Clearwater
dag 17 - hopen we op een plekje bij een ranch voor 2 nachten in 100 Mile House (mail gestuurd)
dag 18 100 Mile House
dag 19 Whistler
dag 20 Vancouver
dag 21 Vancouver
dag 22 Vancouver
dag 23 Seattle
dag 24 Seattle
dag 25 Brussel
We hebben zo naar ons idee wat meer rust ingebouwd. Chyenne overgeslagen i.v.m. de drukke Frontier Days daar!
Denken jullie dat dit een goed idee is op deze manier?
Groet Inge
dag 1 Denver
dag 2 Estes Park
dag 3 Estes Park
dag 4 Custer/Keystone
dag 5 Custer/Keystone
dag 6 Buffalo
dag 7 Cody (East Yellowstone)
dag 8 West Yellowstone / Gardiner
dag 9 West Yellowstone / Gardiner
dag 10 Missoula
dag 11 St. Mary's / Waterton Lakes
dag 12 Canmore
dag 13 Canmore
dag 14 Jasper
dag 15 Jasper
dag 16 Clearwater
dag 17 - hopen we op een plekje bij een ranch voor 2 nachten in 100 Mile House (mail gestuurd)
dag 18 100 Mile House
dag 19 Whistler
dag 20 Vancouver
dag 21 Vancouver
dag 22 Vancouver
dag 23 Seattle
dag 24 Seattle
dag 25 Brussel
We hebben zo naar ons idee wat meer rust ingebouwd. Chyenne overgeslagen i.v.m. de drukke Frontier Days daar!
Denken jullie dat dit een goed idee is op deze manier?
Groet Inge
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Drukke Frontier days zijn schijnbaar wel erg leuk! Beetje wild west sfeer.
Mooie route maar ik vind dat Yellowstone er wel bekaaid afkomt. Het is een enorm park. Je kunt met 2 dagen wel een aardige indurk krijgen maar je mist ook veel. Grand Teton zie ik helemaal niet. Ik snap het wel hoor het blijf altijd afwegen van je wensen en de mogelijkheden. Kun je niet een paar dagen langer op vakantie?
Ik heb niet gekeken naar kilometers, hopelijk heb je dat zelf wel gedaan.
Overigens is het niet goed te zien welke je reisdagen zijn (van A naar B) en wat de dagen dat je ergens verblijf evt met km en globale reistijd erbij. Daarmee krijg je betere indruk van de relatieve rust in je reis. Pas als je 2 nachten ergens bent heb je een volle dag ergens en een soort van rustdag... Ik zou het schema in die zin dus even aanpassen. Dat kijkt makkelijker ook voor jezelf.
Succes
Mooie route maar ik vind dat Yellowstone er wel bekaaid afkomt. Het is een enorm park. Je kunt met 2 dagen wel een aardige indurk krijgen maar je mist ook veel. Grand Teton zie ik helemaal niet. Ik snap het wel hoor het blijf altijd afwegen van je wensen en de mogelijkheden. Kun je niet een paar dagen langer op vakantie?
Ik heb niet gekeken naar kilometers, hopelijk heb je dat zelf wel gedaan.
Overigens is het niet goed te zien welke je reisdagen zijn (van A naar B) en wat de dagen dat je ergens verblijf evt met km en globale reistijd erbij. Daarmee krijg je betere indruk van de relatieve rust in je reis. Pas als je 2 nachten ergens bent heb je een volle dag ergens en een soort van rustdag... Ik zou het schema in die zin dus even aanpassen. Dat kijkt makkelijker ook voor jezelf.
Succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hoi, Ik heb de route wat duidelijker uitgewerkt (hoop ik). Nog even gekeken naar Grand Teton, maar ik heb geen idee hoe of waar ik dat nog
zou kunnen invoegen, als iemand een idee daarvoor heeft graag! We hebben wel een paar lange reisdagen maar ook hier en daar wat rust ingebouwd
denk ik?
Alvast bedankt!
17 juli a.k. Denver rond 19.30
18/07 Denver-Estes Park ca. 105 km
19/07 Estes Park (Trailridge Road, Bear Lake)
20/07 Estes Park – Custer/Keystone ca. 140 km
21/07 Custer/Keystone (Black Hills, Mount Rushmore, Needles Highway)
22/07 Custer/Keystone – Buffalo ca. 470 km
23/07 Buffalo – Cody (Oost Yellowstone) ca. 290 km
24/07 Cody – Gardiner (West Yellowstone) (Mammoth Hot Springs) ca. 213 km
25/07 W. Yellowstone (hele dag daar)
26/07 W. Yellowstone – Missoula (Highway 90 scenic route, Lake Salmon) ca 450 km
27/07 Missoula – St. Mary’s / Waterton (Going to the Sun Rd) ca 426 km
28/07 St. Mary’s/Waterton – Canmore ca. 365 km
29/07 Canmore (hele dag daar)
30/07 Canmore – Jasper (Lake Louise, Banff, Ice Fields Parkway) ca. 313 km
31/07 Jasper (hele dag daar)
01/08 Jasper – Clearwater ca 320 km
02/08 Clearwater – 100 Mile House (2 overnachtingen ranch) ca. 138 km
03/08 100 Mile House
04/08 100 Mile House – Whistler ca. 307 km
05/08 Whistler – Vancouver ca. 125 km
06/08 Vancouver (hele dag daar, o.a. whale watching)
07/08 Vancouver (hele dag daar)
08/08 Vancouver – Seattle ca. 227 km
09/08 Seattle (hele dag daar)
10/08 einde van de middag terugreis.
zou kunnen invoegen, als iemand een idee daarvoor heeft graag! We hebben wel een paar lange reisdagen maar ook hier en daar wat rust ingebouwd
denk ik?
Alvast bedankt!
17 juli a.k. Denver rond 19.30
18/07 Denver-Estes Park ca. 105 km
19/07 Estes Park (Trailridge Road, Bear Lake)
21/07 Custer/Keystone (Black Hills, Mount Rushmore, Needles Highway)
22/07 Custer/Keystone – Buffalo ca. 470 km
23/07 Buffalo – Cody (Oost Yellowstone) ca. 290 km
24/07 Cody – Gardiner (West Yellowstone) (Mammoth Hot Springs) ca. 213 km
25/07 W. Yellowstone (hele dag daar)
26/07 W. Yellowstone – Missoula (Highway 90 scenic route, Lake Salmon) ca 450 km
03/08 100 Mile House
10/08 einde van de middag terugreis.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ehhh hier zit je erg mis, dit is zeker 600km. Overigens wel die afstand doen in 1 dag, maar het slokt zeker de helft vd dag op.20/07 Estes Park – Custer/Keystone ca. 140 km
Keystone - Buffalo is dan weer maar 360km....en dan ook nog zo'n 300km naar Cody.
Rij richting Buffalo via Devils Tower. Ik zou overigens wel iets verder door rijden naar Sheridan die dag. Aangezien dit allemaal interstate is zou je dit eventueel ook nog in het donker kunnen rijden.
Wat wil je doen in Cody? Wil je dat puur als overnachting 1 voor Yellowstone gebruiken of wil je daar ook het buffalo bill historical museum bezoeken en evt een gunfight uit het verleden zien die ze dmv straattoneel nadoen? Puur als overnachting voor Yellowstone zou ik namelijk doorrijden en iets in Of bij Yellowstone zoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt weinig tijd voor Yellowstone. Grand Teton zal niet lukken, maar ik zou zeker proberen meer tijd voor Yellowstone in te ruimen. En alles vanuit Gardiner doen is ook niet zo handig, je zit daar aan de noordkant van het park. Hoe rekening met lange rijtijden als je door het park rijdt. Er zijn vaak opstoppingen, door wegwerkzaamheden of bizons op de weg. Je zou zoals Paul suggereert ook een stop minder tussen SD en Yellowstone kunnen doen, even doorbijten op dat stuk. Ik zou niet in Buffalo overnachten tenzij je nog die ochtend wat gepland hebt in SD. Aan de andere kant is je tijd in SD ook heel beperkt. Ik weet niet of RMNP te vergelijken is met de bergen in Canada; misschien RMNP overslaan? Dan kun je in een keer van Denver naar Custer rijden, dat scheelt je een hoop tijd.
Ik zou vanuit Cody naar Lake Yellowstone of Old Faithful rijden en alleen de laatste nacht in Gardiner overnachten. Het is goed om alvast eens te kijken waar je belangstelling naar uitgaat in Yellowstone; je zult niet alles kunnen doen. Kijk ook eens wat er in het park beschikbaar is. Een alternatief is West Yellowstone, maar je verliest minder tijd als je in het pak overnacht. Zie voor de route vanaf Denver naar Yellowstone ons 2004-verslag. En voor Yellowstone zelf ook ons 2008-verslag.
Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie en hier voor een kaart van het park.
Marianne
Ik zou vanuit Cody naar Lake Yellowstone of Old Faithful rijden en alleen de laatste nacht in Gardiner overnachten. Het is goed om alvast eens te kijken waar je belangstelling naar uitgaat in Yellowstone; je zult niet alles kunnen doen. Kijk ook eens wat er in het park beschikbaar is. Een alternatief is West Yellowstone, maar je verliest minder tijd als je in het pak overnacht. Zie voor de route vanaf Denver naar Yellowstone ons 2004-verslag. En voor Yellowstone zelf ook ons 2008-verslag.
Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie en hier voor een kaart van het park.
Marianne
Kijk eens naar deze inzoombare kaart van Rocky Mts. nat.park. http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park99.pdf
Als je van Denver naar Estes park rijdt en dan de Trail Ridge Road gaat rijden moet je ook weer terug over die Trail Ridge Road. Da's natuurlijk geen straf, maar het kan ook anders.
Als je van Denver naar Granby of Grand Lake rijdt en daar overnacht kun je de volgende dag eerst de Trail Ridge Road rijden en daarna naar Bear Lake. Overnachting Estes Park
Het wordt dan:
18/07 Denver - Granby of Grand Lake ca. 165 km
19/07 Granby - Estes Park (Trailridge Road, Bear Lake)
Je kunt best in 1 dag van de Black Hills naar Cody rijden. Zeker als je Devils Tower overslaat. Ik heb dat zelf een paar keer gedaan.
Om 8.00 uur vertrek uit Rapid City en (inclusief lunch onderweg) om 15.00 aankomst in Cody. Heb je de namiddag nog voor Buffalo Bill Historical center.
Hiermee win je 1 dag die je als extra dag in Yellowstone kunt inzetten of je blijjft 1 dag langer in de Black Hills en bezoekt Badlands.
Je indeling in Yellowstone zou ik ook anders doen. Vooral omdat je maar 2 dagen hebt moet je je tijd zo efficient mogelijk indelen
Kijk ook hier weer even op de kaart, zodat je weet waar wat ligt. http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf
Je komt aan in Yellowstone via de east entrance.
Via de oever van het meer rij je naar West Thumb en dan via de Upper, Middle en Lower geiserbasins naar West Yellowstone voor je overnachting
De volgende dag van West Yellowstone via Norris geiser basin, Canyon (Yellowstone Canyon) , Tower Roosevelt en Mammoth Hot Springs naar Gardiner voor je overnachting
Je zit in Gardiner al ten noorden van Yellowstone en da's gunstig voor het vervolg van je reis richting Missoula
Als je van Denver naar Estes park rijdt en dan de Trail Ridge Road gaat rijden moet je ook weer terug over die Trail Ridge Road. Da's natuurlijk geen straf, maar het kan ook anders.
Als je van Denver naar Granby of Grand Lake rijdt en daar overnacht kun je de volgende dag eerst de Trail Ridge Road rijden en daarna naar Bear Lake. Overnachting Estes Park
Het wordt dan:
18/07 Denver - Granby of Grand Lake ca. 165 km
19/07 Granby - Estes Park (Trailridge Road, Bear Lake)
Je kunt best in 1 dag van de Black Hills naar Cody rijden. Zeker als je Devils Tower overslaat. Ik heb dat zelf een paar keer gedaan.
Om 8.00 uur vertrek uit Rapid City en (inclusief lunch onderweg) om 15.00 aankomst in Cody. Heb je de namiddag nog voor Buffalo Bill Historical center.
Hiermee win je 1 dag die je als extra dag in Yellowstone kunt inzetten of je blijjft 1 dag langer in de Black Hills en bezoekt Badlands.
Je indeling in Yellowstone zou ik ook anders doen. Vooral omdat je maar 2 dagen hebt moet je je tijd zo efficient mogelijk indelen
Kijk ook hier weer even op de kaart, zodat je weet waar wat ligt. http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf
Je komt aan in Yellowstone via de east entrance.
Via de oever van het meer rij je naar West Thumb en dan via de Upper, Middle en Lower geiserbasins naar West Yellowstone voor je overnachting
De volgende dag van West Yellowstone via Norris geiser basin, Canyon (Yellowstone Canyon) , Tower Roosevelt en Mammoth Hot Springs naar Gardiner voor je overnachting
Je zit in Gardiner al ten noorden van Yellowstone en da's gunstig voor het vervolg van je reis richting Missoula
Fijn dat er met ons meegedacht wordt, ik wilde net gaan puzzelen om te kijken of we SD zouden overslaan maar we vinden het toch ook wel erg leuk om Mnt. Rushmore eens gezien te hebben. In ieder geval is duidelijk dat we Buffalo gaan overslaan en in 1 keer van Custer naar Cody rijden, dan gaan we nog even kijken of we de overgebleven dag extra in Yellowstone toevoegen of hem voor Badlands gebruiken.
De kaartjes zijn erg duidelijk en ik zie dat de route door Yellowstone die Cees voorstelt ons het hele park laat zien. We zouden dan na overnachting in Cody naar Yellowstone east entrance rijden als ik het goed begrijp en 2 overnachtingen in W-Yellowstone doen? Dan als laatste 1 nacht in Gardiner. Dat geeft ons 3 dagen om rond te kijken + eventueel de extra dag die we over hebben door het overslaan van Buffalo.
Het lijkt wel of er veel lange reisdagen in zitten, of is dat verder goed te doen? Eventueel kunnen we nog een dag uit Vancouver halen.
Alhoewel ik de route net weer aangepast heb, heb ik om de een of andere reden geen dag over gehouden, ik moet nog even kijken waar dat door komt!
17 juli a.k. Denver
18/07 Denver – Granby/Grand Lake ca. 165 km
19/07 Granby/Grand Lake - Estes Park ca 215 km (Trailridge Road, Bear Lake)
20/07 Estes Park – Custer/Keystone ca. 580 km
21/07 Custer/Keystone/Rapid City (Black Hills, Mount Rushmore, Needles Highway)
22/07 Custer/Keystone/Rapid City – Cody ca. 620 km
23/07 Cody – West Yellowstone) ca. 472 km
24/07 West Yellowstone
25/07 W. Yellowstone – Gardiner ca 87 km
26/07 Gardiner – Missoula (Highway 90 scenic route, Lake Salmon) ca 450 km
03/08 100 Mile House
10/08 einde van de dag terugreis
De kaartjes zijn erg duidelijk en ik zie dat de route door Yellowstone die Cees voorstelt ons het hele park laat zien. We zouden dan na overnachting in Cody naar Yellowstone east entrance rijden als ik het goed begrijp en 2 overnachtingen in W-Yellowstone doen? Dan als laatste 1 nacht in Gardiner. Dat geeft ons 3 dagen om rond te kijken + eventueel de extra dag die we over hebben door het overslaan van Buffalo.
Het lijkt wel of er veel lange reisdagen in zitten, of is dat verder goed te doen? Eventueel kunnen we nog een dag uit Vancouver halen.
Alhoewel ik de route net weer aangepast heb, heb ik om de een of andere reden geen dag over gehouden, ik moet nog even kijken waar dat door komt!
17 juli a.k. Denver
18/07 Denver – Granby/Grand Lake ca. 165 km
19/07 Granby/Grand Lake - Estes Park ca 215 km (Trailridge Road, Bear Lake)
20/07 Estes Park – Custer/Keystone ca. 580 km
21/07 Custer/Keystone/Rapid City (Black Hills, Mount Rushmore, Needles Highway)
22/07 Custer/Keystone/Rapid City – Cody ca. 620 km
23/07 Cody – West Yellowstone) ca. 472 km
24/07 West Yellowstone
25/07 W. Yellowstone – Gardiner ca 87 km
26/07 Gardiner – Missoula (Highway 90 scenic route, Lake Salmon) ca 450 km
03/08 100 Mile House
10/08 einde van de dag terugreis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt een extra dag Yellowstone nu.JansensX3 schreef: Alhoewel ik de route net weer aangepast heb, heb ik om de een of andere reden geen dag over gehouden, ik moet nog even kijken waar dat door komt!

Ik weet niet waar die 472 km van Cody naar West Yellowstone vandaan komt? Je kunt het beste de kaart die ik gaf (en Cees ook) raadplegen; daar staan ook de afstanden vermeld. Je kunt ook van Cody naar Old Faithful; het is prachtig om de geisers tegen de avond en 's morgens vroeg te kunnen bekijken. Onderweg kun je dan Lake en WEst Thump (aanrader!) bekijken. Dan de volgende dag naar Canyon Village en de laatste overnachting in Gardiner. Je hebt dan de mooiste uren in het park en je rijdt minder heen en weer. Is zoals ik al zei ook afhankelijk van wat je allemaal wilt doen in Yellowstone.
Marianne
Je hebt inderdaad 1 dag extra Yellowstone.
En de afstand Cody - West Yellowstone (via West Thumb) is 235 km.
Nu je 1 dag extra hebt zou je je planning kunnen aanpassen. je hebt nu inderdaad 2 overnachtingen in West Yellowstone.
Je hoeft dankzij die extra dag niet alle geiservelden in het zuid-westen van Yellowstone (Upper, Middle en Lower) te bezoeken op je 1e dag
Je kunt nu een (paar) van de geiservelden plus Norris bewaren voor die extra dag.
Op je laatste dag hoef je dan niet meer naar Norris en kun je meteen doorrijden naar Canyon (en dan via Tower Roosevelt naar Gardiner)
In tegenstelling tot Marianne heeft overnachten buiten Yellowstone mijn voorkeur vanwege de betere prijs/kwaliteitsverhouding van de accommodaties.
Ten opzichte van de (veelal primitieve) parkaccommodaties krijg je buiten de parkgrenzen (West Yellowstone) een betere hotelkamer voor minder geld.
West Yellowstone heeft bovendien meer keuze in restaurants en is ook verder best een leuk plaatsje om de avond door te brengen.
En de afstand Cody - West Yellowstone (via West Thumb) is 235 km.
Nu je 1 dag extra hebt zou je je planning kunnen aanpassen. je hebt nu inderdaad 2 overnachtingen in West Yellowstone.
Je hoeft dankzij die extra dag niet alle geiservelden in het zuid-westen van Yellowstone (Upper, Middle en Lower) te bezoeken op je 1e dag
Je kunt nu een (paar) van de geiservelden plus Norris bewaren voor die extra dag.
Op je laatste dag hoef je dan niet meer naar Norris en kun je meteen doorrijden naar Canyon (en dan via Tower Roosevelt naar Gardiner)
In tegenstelling tot Marianne heeft overnachten buiten Yellowstone mijn voorkeur vanwege de betere prijs/kwaliteitsverhouding van de accommodaties.
Ten opzichte van de (veelal primitieve) parkaccommodaties krijg je buiten de parkgrenzen (West Yellowstone) een betere hotelkamer voor minder geld.
West Yellowstone heeft bovendien meer keuze in restaurants en is ook verder best een leuk plaatsje om de avond door te brengen.
Bedankt, ik zie het
Die afstand Cody - West Yellowstone heb ik ingegeven op distancebetweencities.net, vreemd. In Yellowstone willen we natuurlijk alle must-sees zien, of zoveel mogelijk. We moeten Yellowstone zelf nog precies gaan uitpluizen alhoewel ik al veel heb opgeschreven door het lezen van reisverslagen.
Fijn dat we zoveel tips hebben gekregen over de planning in Yellowstone, we gaan het weekend dat allemaal verwerken en de precieze stops plannen!
Hartelijk bedankt alweer,
Inge

Die afstand Cody - West Yellowstone heb ik ingegeven op distancebetweencities.net, vreemd. In Yellowstone willen we natuurlijk alle must-sees zien, of zoveel mogelijk. We moeten Yellowstone zelf nog precies gaan uitpluizen alhoewel ik al veel heb opgeschreven door het lezen van reisverslagen.
Fijn dat we zoveel tips hebben gekregen over de planning in Yellowstone, we gaan het weekend dat allemaal verwerken en de precieze stops plannen!
Hartelijk bedankt alweer,
Inge
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn op dit moment wegen afgesloten in Yellowstone, daarom wordt een andere route genomen. In de zomer heb je daar geen last van. Googlemaps houdt ook rekening met afgesloten wegen, best lastig als je niet voor nu een route wilt plannen. Probeer http://www.mapquest.com eens, daar kun je apart instellen of je seasonally closed roads wilt vermijden.
Mariannne
Mariannne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht