Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RiaK: Seattle - Yellowstone - Canada - Seattle, juli/aug 2014

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis RiaK: Seattle - Yellowstone - Canada - Seattle, juli/aug 2014

Bericht door RiaK »

Een aantal weken geleden begon het "ik wil weer naar Amerika" gevoel toe te slaan. In de verwachting dat manlief niet meteen dezelfde wens had opperde ik voorzichtig het voorstel om een keer Yellowstone op te nemen in een volgende reis. Hij wilde gelukkig toch ook wel weer een nieuwe verre reis maken :D Wie weet hoe lang we dit nog kunnen doen. Van het een kwam het ander en na het groene licht van zijn kant begon ik weer dagelijks dit fantastische forum te bezoeken. Ik heb inmiddels met veel genoegen heel wat reisverslagen gelezen en genoten van de vele, soms werkelijk prachtige, foto's. :thumbup:
De verslagen van Kalaman, Felicitas, Martin & Marianne weet ik me nog te herinneren en natuurlijk de website van Hans en Henriette van http://www.ontdek-amerika.nl Dank alvast voor de inspiratie en het bekijken van mogelijke routes, ook alle anderen van wie ik de namen even niet paraat heb!

Overdenkingen voor onze reis van 3 weken

Mogelijke routes:
Rondrit Seattle (maar zonder Olympic NP, dat wordt teveel)
Starten in SLC en eindigen in Seattle
Of toch combi met Denver, Badlands, Mount Rushmore, etc. (dan uiteraard niet Canada en Seattle)
Deze laatste wens is nu definitief afgevallen en moeten we bewaren voor (hopelijk) een volgende reis.

Zien:
In elk geval Yellowstone, Grand Teton, Glacier NP, stukje Canada.

Zomer:
We zijn helaas door mijn werk gebonden aan het hoogseizoen, maar houden geen van twee van grote hitte. We zijn al eerder in het hoogseizoen in de VS geweest, o.a. in Death Valley, waar het dank zij de airco overdag net was uit te houden.
Vorig jaar had ik twee weken meivakantie en hebben we heel erg genoten van Arizona en New Mexico (ik moet nog steeds het verslag daarvan afmaken, door omstandigheden is het daar niet van gekomen), maar we zouden nu toch graag iets langer willen. Dan maar op sommige dagen de warmte trotseren.

Doen:
Wij zijn geen wandelaars, ik wel iets meer dan manlief, maar korte stukken van een kilometer of 2-5 moeten wel haalbaar zijn
We maken graag tochten met de auto, ook door de bergen, ik ook heel graag dirtroads, maar ze moeten niet te risicovol zijn voor deze zestigers :) Mijn echtelief is de chauffeur en hij moet het wel zien zitten.

Overnachten:
Motels/hotels, B&B, cabins

Mogelijke route:

Rondje Seattle-Seattle

Dag 01: Amsterdam – Seattle
Dag 02: Seattle
Dag 03: Seattle - Portland (Columbia Gorge Scenic HW, Smith Rock SP)
Dag 04: Portland – Bend of Mitchell (John Day Fossile Beds NM, Painted Hills)
Dag 05: Bend – Boise (Oregon Trail, Pacific Time dus uur later)
Dag 06: Boise – Jackson (Craters of the Moon, Scenic Route Teton Pass)
Dag 07: Jackson – West Yellowstone of Old Faithful (Moose Wilson Road (ged. dirtroad)
Dag 08: Yellowstone (geisers etc.
Dag 09: Yellowstone (Gardiner)
Dag 10: Gardiner – Missoula (Bozeman, HW 90)
Dag 11: Missoula – St. Mary (Kallispel, lake MacDonald, Logan Pass, Going to the Sun road)
Dag 12: St. Mary – Canmore ( Many Glaciers, Claresholm met museumpje, Longview
Dag 13: Canmore (Lakes Louise and Moraine, Banff via Bow Valley PW)
Dag 14: Canmore – Jasper of Field (B&B)(Icefield PW)
Dag 15: Jasper (Lake Maligne, Medicine Lake, Mount Edith Cavell)
Dag 16: Jasper – Clearwater (BC klok uur terug, Yellowhead Pass, Mount Robson)
Dag 17: Clearwater – Lilooet (Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon)
Dag 18: Lilooet – Vancouver (Pemberton, Whistler, Sea to Sky HW, Squamish)
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver – Seattle
Dag 21: Seattle - Amsterdam

Het is een combi geworden van wat ik bij anderen heb gezien en het klopt misschien nog niet helemaal, want ik heb het nu al zo vaak aangepast. De reden om de route op deze manier te volgen ligt o.a. aan het feit dat ik las, dat je de Icefield Parkway het beste van zuid naar noord kunt rijden.

Het wachten is nu op vliegtickets die goedkoper zijn dan de € 1185 waar ik nu op uitkom (rechtstreekse vlucht)...
Ik heb nog geen overnachtingen geboekt en weet nu dat het voor Yellowstone in het park zelf mogelijk al te laat is, dat geldt misschien voor meer plaatsen.

Reacties zijn zeer welkom!

Groet,
Ria
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis RiaK: Seattle - Yellowstone - Seattle, juli/aug. 2014

Bericht door ingrid14 »

Hoi Ria,

Ik heb niet veel ervaring met je route, enkel COTM, Jackson, GT en Yellowstone.

Voor Craters of the Moon moet je toch minstens 2u rekenen (wij waren er bijna een hele dag).
Van Idaho Falls naar Jackson via Teton Pass is een prachtige weg.

Voor Grand Teton hebben jullie nu eigenlijk weinig tijd.
Als je op dag 7 niets bezoekt in GT dan is je tijd voor Yellowstone maar net genoeg. (voor mij te weinig)

Maar zoals al gezegd, ik ben niet vertrouwd met de rest van je route dus ik kan moeilijk zeggen waar je dagen zou kunnen wegdoen ten voordele van GT en Yellowstone.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Hallo Ingrid,

Keuzes maken vind ik het aller moeilijkste wat er is :?
Ik ben me er wel van bewust dat we voor Grand Teton niet veel tijd hebben, maar een dag moet voor nu maar genoeg zijn.
Oh, wacht, ik zie nu dat ik inderdaad een fout heb gemaakt daar, ik had een dag extra in Jackson willen plannen! Vandaar je opmerking. Tja, dan zal ik toch de route nog eens nalopen en waarschijnlijk de dag in Vancouver skippen. Het is niet anders.
Craters of the Moon hebben we inderdaad ook niet veel tijd voor, of moet ik wellicht eruit halen. Het zijn nog allemaal maar ideetjes, die nog niet helemaal uitgekristalliseerd zijn, daarom ben ik blij met je opmerkingen!

Gr. Ria
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Hoi, je route lijkt op wat wij vorig jaar hebben gedaan. Het is een drukke route met veel kilometers. Als ik je schema zie, zou ik Bend eruit laten. Onderweg van Seattle naar Portland, Mt Helens aandoen. Van Portland naar bv John Day of plaats in de omgeving, de Fossil Beds gaan zien. Van John Day, naar Boise en dan vooral even langs Baker City gaan, voor de http://www.blm.gov/or/oregontrail/ Niet heel groot maar het bezoeken waard, zowel museum als het uitzicht. Als je rond 09,00 uit John Day vertrekt, ben je met het bezoek aan het museum zo half de middag in Boise. (je gaat hier een andere tijdzone in, je krijgt een uurtje extra). Yellowstone hebben wij afgelopen jaar niet gedaan, maar in twee dagen krijg je een aardig beeld van wat er te halen is. Als je in het park wil logeren, boek dat op tijd het hotel, het zit er heel snel vol. Missoula, niet teveel van voorstellen, aardig om te overnachten, zou overwegen om door te rijden naar Kalispell. De going to the sun route zal je niet snel vergeten, een van de mooiste wegen waar ik ooit ben geweest. Wij zaten in het naseizoen en was het druk, kan mij voorstellen dat het in het hoogseizoen er amper door te komen is. Overnachten in St. Mary, wij zaten in http://www.glaciertrailheadcabins.com/ niet goedkoop, maar ook de moeite waard. Er zijn wel wat restaurantjes in de buurt, wij vonden dit niet super. Vanuit St Mary, ben je zo de grens over met Canada. Mocht je nog wat ruimte zien, sla dan onderweg naar Canmore, http://www.pc.gc.ca/pn-np/ab/waterton/index.aspx niet over, ook als niet wandelaar een interessant park. (wij hebben daar een half uur staan te genieten van een beer met twee van haar jong, die op nog geen 20 meter van de auto aan het spelen waren)
Zou de dag van Seattle van het begin van de reis, naar het einde verplaatsen. Je bent de dag na aankomst toch vroeg wakker, kan je ook op tijd op pad om de eerste kilometers te gaan maken. Vergeet onderweg van Vancouver naar Seattle de Boeingfabriek niet, echt een aanrader.
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Dank voor je tips, Gyatso :!:

Het zijn inderdaad nogal wat kilometers. Ik heb overwogen om een iets kortere route te maken, van Seatle via Spokane naar Yelowstone (ook al gezien in een reisverslag), maar voorlopig hou ik het nog even bij de lange route. Ik heb nog even tijd om wat te bedenken, gelukkig!
Over Bend had ik al wat twijfel, dus ga ik eens bekijken wat jij zegt.
Wat Yelowstone betreft gaat het er ons inderdaad om een indruk te krijgen van dit gebied. Aangezien we toch geen wandelaars zijn leek me dit prima te kunnen. En als het heel erg boeit is dat een goede reden om er nog eens naar terug te keren, als dat voor ons is weggelegd.
Doorrijden naar Kalispell zal ik zeker ook overwegen en Waterton zal ik ook nog eens wat meer over gaan lezen. Een beer zien spelen met haar kleintjes lijkt me erg leuk, op veilige afstand!
De Boeingfabriek staat zeker ook op het verlanglijstje, maar had ik nog niet verwerkt in de route. Een bezoek hangt er ook van af hoeveel tijd we nog te besteden hebben.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zijn de tickets al geboekt? Zo niet, dan zou je aan een one way kunnen denken. Als ik jouw route gedeeltelijk omdraai, dus van Seattle eerst naar Canada, dan ben je na 15 dagen in Jackson. Van daar rijd je in één dag naar Salt Lake City. Je hebt dan enkele dagen over. Je zou die kunnen besteden aan Olympic N.P. of je zou op enkele plaatsen iets langer kunnen blijven. Je zou ook kunnen doorrijden tot Las Vegas en onderweg nog iets meenemen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Bedankt Old Faithful!
Nee, de tickets zijn nog niet geboekt. Ik kom helaas steeds uit op prijzen net onder of boven de €1200 en dat vinden we te veel geld. Qua vlucht zal het denk ik niet veel uitmaken of we een rondreis doen, of een one way.

Ik heb wel gedacht aan een one way, maar dan vanaf Salt Lake City, omdat ik de route het liefst zou eindigen in Seatle. One way zou de reis een stuk rustiger maken, wat ook wel fijn is voor mijn echtelief, die al die mijlen als chauffeur moet rijden. Ik ben nl. niet zo'n held wat autorijden betreft en rij normaal al niet veel. In onze reis door Arizona en New Mexico afgelopen jaar heb ik hem ook al zo meegesleept in mijn enthousiasme, ik wil altijd meer :oops:
Als we voor een one way gaan, hebben we inderdaad wel wat meer tijd om langer van bepaalde plaatsen te genieten.
Enige reden waarom jij voorstelt in Seattle te starten?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

het eerste deel van je voorlopige route hebben wij vorig jaar en deze zomer gedaan, kun je kleine verslagjes over lezen op onze blog

wij deden mount rainier en mount saint helens tussen seattle en portland, maar dan heb je natuurlijk twee extra dagen nodig
wij logeerden niet in portland, maar in stevensson, dat ligt net voorbij de 'the bridge of the gods' en daar kun je de overtseek maken waardoor je direct op de highway 30 uitkomt en je de columbia river gorge kunt rijden, ligt niet zo ver van de watervallen daar (zie verslag deze zomer)

wij reden van daar verder naar Bend, waar wij een dag uittrokken om naar Crater Lake te rijden, daarna verder naar Boise
Vanuit Boise reden wij richting Twin Falls (bezoekje Shoshone Falls) en van daaruit via Craters of the Moon naar Victor (achterkant Teton-gebergte): dat was een hele lange rijdag en we hebben het bezoekje aan craters of the moon dan ook beperkt moeten houden, aangezien we nog een rit voor de boeg hadden
Old Faithful
Amerika-expert

RiaK schreef: Enige reden waarom jij voorstelt in Seattle te starten?
Nee hoor. Dat was alleen omdat jullie originele route in Seattle begon en eindigde.
Groet,

Old Faithful
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

@ Old Faithful: vandaar!
@ dafkapin: bedankt voor je tips! Ik heb je blog van die reis met plezier gelezen, tot het stopte op dag 17, de tweede dag van Glacier NP.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ja, tot mijn scha en schande moet ik toegeven dat ik met mijn reisverslagen nooit tot het einde van de reis raak, maar dit jaar was het toch heel erg :oops:

ik heb me voorgenomen de rest er nog op te posten hoor, ...

ooit....

als ik even 5 minuutjes tijd heb... :oops:
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Dat zou zeker leuk zijn, maar ik mag niets zeggen hoor! Ik heb nog geen enkel reisverslag (van Amerika) online staan :oops: , hoewel dat van vorig jaar (Arizona en New Mexico) bijna klaar is. Op de foto's na dan, er komt steeds weer iets tussen...
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

De afgelopen dagen heb ik weer heel wat routes bekeken en verschillende opties uitgeschreven, waaronder dit rondje. Hierbij laat ik het stuk onderlangs, via ruwweg Portland, Boise, Jackson, achterwege (en ga dus ook niet naar Grand Teton). Als het dit rondje wordt, dan komt er hopelijk hiervoor nog een tweede kans, met de omgeving van Seattle. Ik realiseer me wel dat het veel mijlen zijn, alleen al met de doorgaande route kom ik uit op ca. 2.660 mijl ofwel 4.280 km. in 3 weken tijd. Ik hou dit toch nog even in overweging, omdat ik graag zowel Yellowstone als een stukje Canada zou bezoeken en ook de steden Seattle en Vancouver. Ik heb hier nu al zoveel over gelezen dat deze wens alleen maar groter wordt.

Route 2: Rondje Seattle-Seattle

Dag 02: Seattle (Space Needle, het Experience Music Project of EMP Museum voor architectuur, Kerry Park uitzicht, monorail, Pike Place Market)
Dag 03: Seattle – Coeur d’Alène
Dag 04: Coeur d’Alène – Anaconda
Dag 05: Anaconda – (Gardiner) of West Yellowstone
Dag 06: Yellowstone
Dag 07: Yellowstone
Dag 08: Yellowstone – Cooke City
Dag 09: Cooke City – Columbus? via Beartooth en Red Lodge (mits open)
Dag 10: Columbus? – Missoula (slechts een slaapplek)
Dag 11: Missoula – St. Mary (Kalispell, Lake MacDonald, Logan Pass, Going to the Sun Road)
Dag 12: St. Mary – Canmore of Field (B&B) ( Many Glaciers, Claresholm met museumpje, Longview) en/of Waterton NP, Pincher Creek, langs Calgary en Bow Valley naar Canmore
Dag 13: Canmore of Field (Lakes Louise, Moraine, Consolation Lake, Banff via Bow Valley PW)
Dag 14: Canmore of Field – (Icefield PW met Athabasca falls etc. Banff NP, Yoho NP, Jasper
Dag 15: Jasper (Jasper NP, Lake Maligne, Medicine Lake, Lake Edith Cavell en Mount Edith Cavell via dirtroad)
Dag 16: Jasper – Clearwater (BC klok uur terug, Wells Gray? Yellowhead Pass, Mount Robson)
Dag 17: Clearwater – Pemberton of Lilooet (via Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon?)
Dag 18: Pemberton of Lilooet – (via Whistler, Sea to Sky HW, Squamish) Vancouver
Dag 19: Vancouver (Stanley Park, Suspension Bridge Lynn Canyon, gratis en toch wellicht minder druk etc. etc. (zie tips van AnneInBC bij Puma200)
Dag 20: Vancouver – Seattle (Everet, Boeing fabriek)

Om toch een back-up plan te hebben, plak ik hieronder een derde route, een one-way van Salt Lake City naar Seattle. Deze route heb ik nog niet in Google maps uitgezet, maar zal minder kilometers en tussentijds meer rust geven.

Dag 01: Amsterdam – SLC
Dag 02: SLC – Jackson (GT)
Dag 03: Jackson (GT)
Dag 04: Jackson – West Yellowstone
Dag 05: Yellowstone
Dag 06: Yellowstone
Dag 07: Yellowstone
Dag 08: Yellowstone – Missoula
Dag 09: Missoula – St. Mary (Kalispell, Lake MacDonald, Logan Pass, Going to the Sun Road)
Dag 10: St. Mary – Canmore of Field (B&B) ( Many Glaciers, Claresholm met museumpje, Longview) en/of Waterton NP, Pincher Creek, langs Calgary en Bow Valley naar Canmore
Dag 11: Canmore of Field (Lakes Louise and Moraine, Consolation Lake, Banff via Bow Valley PW)
Dag 12: Canmore of Field – (Icefield PW met Athabasca falls etc. Banff NP, Yoho NP, Jasper
Dag 13: Jasper (Jasper NP, Lake Maligne, Medicine Lake, Lake Edith Cavell en Mount Edith Cavell via dirtroad)
Dag 14: Jasper – Clearwater (BC klok uur terug,Wells Gray?,Yellowhead Pass, Mount Robson,)
Dag 15: Clearwater
Dag 16: Clearwater – Pemberton of Lilooet (via Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon?)
Dag 17: Pemberton of Lilooet – (via Whistler, Sea to Sky HW, Squamish) Vancouver
Dag 18: Vancouver (Stanley Park, Suspension Bridge Lynn Canyon, gratis en toch wellicht minder druk etc. etc. (zie tips van AnneInBC bij Puma200)
Dag 19: Vancouver – Seatle (Everett Boeing fabriek)
Dag 20: Seattle, Space Needle, het Experience Music Project of EMP Museum voor architectuur, Kerry Park uitzicht, monorail, Pike Place Market)

Ik blijf nog even puzzelen (en de vluchtprijzen in de gaten houden) :!:
Als jullie nog goede tips hebben, aanvullingen of verbeteringen, dan hou ik me aanbevolen :wink:
kellylelieveld
Amerika-ontdekker

Bericht door kellylelieveld »

Beste Ria,

Wij zijn ook bezig met een planning en willen ook graag Canada, Seattle, Yellowstone en nog wat rode rotsen:), maar dan in juni/ juli.
Dit is tot nu toe onze route, misschien kan je er wat mee en misschien ben je hem al tegen gekomen op het forum:

Dag 1 Amsterdam>Seattle
Dag 2 Seattle>Seattle
Dag 3 Seatlle>Seattle
Dag 4 Seattle>Quinalt lake (olympic np)
Dag 5 Quinalt lake>Port angels (olympic np)
Dag 6 Port angeles>San juan island
Dag 7 San juan???>vancouver
Dag 8 vancouver>vancouver
Dag 9 vancouver>vancouver
Dag 10 vancouver>sea to sky highway (whistler>kamloops)
Dag 11 kamploops>jasper np
Dag 12 jasper np>Jasper np
Dag 13 Jasper np >Banff np
Dag 14 Banff np>banff np
Dag 15 banff np>banff np
Dag 16 banff>Glacier np, st. mary
Dag 17 St. mary>Kalispell/ missoula
Dag 18 missoula>Yellowstone np(Mammoth hot spring)
Dag 19 Yellowstone np>Yellowstone (canyon village)
Dag 20 yellowstone>yellowstone (Canyon village)
dag 21 yellowstone>yellowstone (old faithfull)
Dag 22 Yellowstone>Grand teton np
Dag 23 Grand teton>Grand teton np
Dag 24 Grand teton>Salt lake city (alleen overnachten slc)
Dag 25 Salt lake city>moab omg.
Dag 26 moab>moab omg
Dag 27 Moab >moab
Dag 28 moab>Denver-ams (avondvlucht)

Gr Kelly
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Nog bedankt voor je reactie Kelly!
Ik was je route inderdaad al eerder tegengekomen. Nu hebben wij 21 dagen tot onze beschikking, effectief maar 19, dus jullie hebben een weekje meer. Het gedeelte van jullie reis tussen Vancouver en Salt Lake City is ongeveer vergelijkbaar met onze planning, als ik uit ga van de one way route, maar dan andersom. Ik ben nog steeds aan het dubben, laat het ook een beetje afhangen van de vluchtprijzen. Tot nu toe kom ik nog steeds te hoog uit, hopelijk in januari een beter aanbod. Vancouver heb ik al wel goedkoper gezien, maar dan is het huren van een auto weer duurder. Beide opties zijn dan vergelijkbaar.
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Nog geen vlucht geboekt, maar wel al een auto! Een midsize suv voor drie weken, tegen een hele mooie prijs (€ 501,32 bij ebookers.de) :lol:
Het wordt dus in elk geval een rondje Seattle straks, hoe ik dat ga doen, daar ben ik nog steeds niet helemaal uit. Ik zou het liefst een rechtstreekse vlucht boeken, maar probeer nog even af te wachten of dit beter betaalbaar wordt voor ons...
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis RiaK: Seattle - Yellowstone - Canada - Seattle, juli/aug 2014

Bericht door RiaK »

Vlucht inmiddels ook geboekt, wel stevig aan de prijs helaas :roll: maar ik wilde verder gaan met plannen. Door de voordelige auto kom ik al met al op een aanvaardbare prijs voor deze dure maanden en misschien kan ik hier en daar goedkopere motels boeken.

Ik ben weer verder gaan puzzelen met mijn rondje Seattle. Ik heb een paar vragen, wie kijkt er even mee? Ik heb de Beartooth Highway maar laten vallen, dat wijkt toch redelijk af van de route. Hierdoor is er misschien wel een optie om toch een dagje naar de Tetons te gaan. Van Anacona of Butte naar Jackson Hole via de l-15 of de 287/87, welke weg zou ik dan kiezen? Of toch beter direct naar West Yellowstone voor een extra dagje Yellowstone?

Gardiner – West Glacier is een behoorlijke afstand en kost veel rijtijd, maar als ik Missoula of Helena er tussenplan verlies ik een dag. Kalispell in plaats van West Glacier scheelt ca. 30 min. Dat kan er nog wel bij denk ik.

Kies ik voor Canmore of Lake Louise? Ik zie even door de bomen het bos niet meer...
Misschien zou ik qua tijd en mijlen beter alleen West Canada kunnen pakken, maar ja, Yellowstone is ook een al lang gekoesterde wens. En ik weet niet of we in de toekomst nog een reisje Amerika kunnen plannen, financieel gezien. Ook voor de afwisseling zou het mooi zijn om dit park mee te nemen, want manlief denkt dat Canada een beetje teveel van hetzelfde is.

Route 4: Rondje Seattle-Seattle

Dag 02: Seattle – Coeur d’Alène
Dag 03: Coeur d’Alène – Anaconda of Butte
Dag 04: Anaconda of Butte – West Yellowstone (of misschien toch Jackson Hole via I-15 of de 287/87, om door de Tetons naar Yellowstone te kunnen rijden)
Dag 05: West Yellowstone of Jackson Hole
Dag 06: West Yellowstone of Jackson Hole - Old Faithful (Frontier cabin geboekt)
Dag 07: Yellowstone (Lake Lodge geboekt, probeer nog of ik dit kan annuleren voor Canyon, maar alles zit momenteel vol)
Dag 08: Yellowstone (Lake Lodge) – Gardiner
Dag 09: Gardiner – Kalispell of West Glacier via Helena (wel lange rit!)
Dag 10: Kallispell of West Glacier – Waterton (Logan Pass, Going to the Sun Road)
Dag 11: Waterton – Canmore of Lake Louise
Dag 12: Canmore of Lakes Louise (Lake Moraine, Consolation Lake, Bow Valley PW)
Dag 13: Canmore of lake Louise – Jasper (Icefield PW, Banff NP, Yoho NP,
Dag 14: Jasper (Jasper NP, Lake Maligne, Medicine Lake, Lake en Mount Edith Cavell)
Dag 15: Jasper – Clearwater (BC klok terug, Wells Gray? Yellowhead Pass, Mount Robson)
Dag 16: Clearwater – Pemberton of Lilooet (via Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon?)
Dag 17: Pemberton of Lilooet – (via Whistler, Sea to Sky HW, Squamish) Vancouver
Dag 18: Vancouver (Stanley Park, Suspension Bridge Lynn Canyon, tips van AnneInBC)
Dag 19: Vancouver – Seattle (Everet, Boeing fabriek)
Dag 20: Seattle (Space Needle, het Experience Music Project of EMP Museum voor architectuur, Kerry Park uitzicht, monorail, Pike Place Market)
Old Faithful
Amerika-expert

Ik weet niet of je plannen hebt tussen Seattle en Yellowstone/Grand Teton. Als het alleen een kwestie is van afstand overbruggen, zou ik even doorbijten en de afstand in twee dagen overbruggen. Zeker de eerste dag ben je waarschijnlijk al vroeg wakker en kun je flink kilometers maken. Naar Jackson zal ongeveer twee uur langer rijden zijn dan naar West Yellowstone.

Voor het stuk tussen Yellowstone en Glacier zou je een "trucje" toe kunnen passen dat ik ook wel eens gebruik. Dag 9 nog in Yellowstone doorbrengen en aan het eind van de dag al een stuk richting Glacier rijden. In de zomer heb je daarvoor genoeg daglicht.

Groet,

Old Faithful
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Old Faithful schreef:Ik weet niet of je plannen hebt tussen Seattle en Yellowstone/Grand Teton. Als het alleen een kwestie is van afstand overbruggen, zou ik even doorbijten en de afstand in twee dagen overbruggen. Zeker de eerste dag ben je waarschijnlijk al vroeg wakker en kun je flink kilometers maken. Naar Jackson zal ongeveer twee uur langer rijden zijn dan naar West Yellowstone.

Voor het stuk tussen Yellowstone en Glacier zou je een "trucje" toe kunnen passen dat ik ook wel eens gebruik. Dag 9 nog in Yellowstone doorbrengen en aan het eind van de dag al een stuk richting Glacier rijden. In de zomer heb je daarvoor genoeg daglicht.

Dank je wel Old Faithful, ook voor deze tips!
Plezier bij de voorbereiding heb ik zeker, als ik vrij ben kan ik me nauwelijks op iets anders concentreren dan deze reis :D Ik ben er bijna continu mee bezig.
Ik heb geen andere plannen tussen Seattle en Yellowstone, dus je bracht me op een idee waar ik vanmiddag mee aan de slag ben gegaan. Ik ga deze afstand nu inderdaad in twee dagen overbruggen, dat moet lukken. Veel last van jetlag hebben we meestal niet, maar ik weet niet hoe het deze keer zal gaan, nu we al vroeg in de middag in Seattle zullen aankomen (als er tenminste niets tussen komt). Op tijd vertrekken zal in elk geval geen probleem zijn vermoed ik. Zo winnen we wel weer een dag.

Ik ben erg aan 't dubben geweest of we dag 3 naar West Yellowstone of Gardiner zullen rijden (maakt qua afstand niet veel uit) of toch nog naar Jackson. Ik heb uiteindelijk besloten om de Tetons definitief achterwege te laten, (niets zo veranderlijk als een mens, die verdraaide keuzes ook :( ) en te kiezen voor een dag extra in Yellowstone en een dag in lake Louise. Ik heb al een paar boekingen gedaan en ik moet er nog één afzeggen, maar eigenlijk kan ik nu dus niet meer terug :wink:

In plaats van West Yellowstone heb ik nu Gardiner in de route gezet, omdat dit een meer logische keuze is bij het vervolg van de reis. Jouw "trucje" ga ik namelijk op een andere manier toepassen, door van jouw naamgenoot :wink: naar Virginia City/Nevada City te rijden en na een overnachting daar door te rijden naar West Glacier. Vanaf dat ik hierover gelezen heb, leek me dit al een leuk idee, maar ik weet niet meer uit wiens reiverslag het was. Even zoeken... oh ja, van http://www.lochnora.nl

Op Old Faithful frontier cabin na allemaal nog te boeken, dus ik weet niet of dit helemaal gaat lukken...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ha, dat waren wij met die tussenstop in Nevada City :D
Leuke stop. Als je rond 5 pm daar bent heb je nog een uurtje voordat het officiële openluchtmuseum dicht gaat.
Maar eigenlijk is heel Nevada City en Virginia City één groot openluchtmuseum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer