De verslagen van Kalaman, Felicitas, Martin & Marianne weet ik me nog te herinneren en natuurlijk de website van Hans en Henriette van http://www.ontdek-amerika.nl Dank alvast voor de inspiratie en het bekijken van mogelijke routes, ook alle anderen van wie ik de namen even niet paraat heb!
Overdenkingen voor onze reis van 3 weken
Mogelijke routes:
Rondrit Seattle (maar zonder Olympic NP, dat wordt teveel)
Starten in SLC en eindigen in Seattle
Of toch combi met Denver, Badlands, Mount Rushmore, etc. (dan uiteraard niet Canada en Seattle)
Deze laatste wens is nu definitief afgevallen en moeten we bewaren voor (hopelijk) een volgende reis.
Zien:
In elk geval Yellowstone, Grand Teton, Glacier NP, stukje Canada.
Zomer:
We zijn helaas door mijn werk gebonden aan het hoogseizoen, maar houden geen van twee van grote hitte. We zijn al eerder in het hoogseizoen in de VS geweest, o.a. in Death Valley, waar het dank zij de airco overdag net was uit te houden.
Vorig jaar had ik twee weken meivakantie en hebben we heel erg genoten van Arizona en New Mexico (ik moet nog steeds het verslag daarvan afmaken, door omstandigheden is het daar niet van gekomen), maar we zouden nu toch graag iets langer willen. Dan maar op sommige dagen de warmte trotseren.
Doen:
Wij zijn geen wandelaars, ik wel iets meer dan manlief, maar korte stukken van een kilometer of 2-5 moeten wel haalbaar zijn
We maken graag tochten met de auto, ook door de bergen, ik ook heel graag dirtroads, maar ze moeten niet te risicovol zijn voor deze zestigers

Overnachten:
Motels/hotels, B&B, cabins
Mogelijke route:
Rondje Seattle-Seattle
Dag 01: Amsterdam – Seattle
Dag 02: Seattle
Dag 03: Seattle - Portland (Columbia Gorge Scenic HW, Smith Rock SP)
Dag 04: Portland – Bend of Mitchell (John Day Fossile Beds NM, Painted Hills)
Dag 05: Bend – Boise (Oregon Trail, Pacific Time dus uur later)
Dag 06: Boise – Jackson (Craters of the Moon, Scenic Route Teton Pass)
Dag 07: Jackson – West Yellowstone of Old Faithful (Moose Wilson Road (ged. dirtroad)
Dag 08: Yellowstone (geisers etc.
Dag 09: Yellowstone (Gardiner)
Dag 10: Gardiner – Missoula (Bozeman, HW 90)
Dag 11: Missoula – St. Mary (Kallispel, lake MacDonald, Logan Pass, Going to the Sun road)
Dag 12: St. Mary – Canmore ( Many Glaciers, Claresholm met museumpje, Longview
Dag 13: Canmore (Lakes Louise and Moraine, Banff via Bow Valley PW)
Dag 14: Canmore – Jasper of Field (B&B)(Icefield PW)
Dag 15: Jasper (Lake Maligne, Medicine Lake, Mount Edith Cavell)
Dag 16: Jasper – Clearwater (BC klok uur terug, Yellowhead Pass, Mount Robson)
Dag 17: Clearwater – Lilooet (Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon)
Dag 18: Lilooet – Vancouver (Pemberton, Whistler, Sea to Sky HW, Squamish)
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver – Seattle
Dag 21: Seattle - Amsterdam
Het is een combi geworden van wat ik bij anderen heb gezien en het klopt misschien nog niet helemaal, want ik heb het nu al zo vaak aangepast. De reden om de route op deze manier te volgen ligt o.a. aan het feit dat ik las, dat je de Icefield Parkway het beste van zuid naar noord kunt rijden.
Het wachten is nu op vliegtickets die goedkoper zijn dan de € 1185 waar ik nu op uitkom (rechtstreekse vlucht)...
Ik heb nog geen overnachtingen geboekt en weet nu dat het voor Yellowstone in het park zelf mogelijk al te laat is, dat geldt misschien voor meer plaatsen.
Reacties zijn zeer welkom!
Groet,
Ria