Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3e reis USA, zuidwestUSA nu icm met Canada, reisplanning

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
emmi194
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

3e reis USA, zuidwestUSA nu icm met Canada, reisplanning

Bericht door emmi194 »

Hoi allemaal,

Na tweemaal een roadtrip door de USA (2010 Zuidwesten; 2012 New York, Niagara Falls, Washington DC en Florida) zijn wij (mijn vriend en ik ) helemaal verliefd geworden op de USA.
En dit jaar gaan we weer! We wilden ook graag een keer naar Canada, dus aangezien we nu ivm opleiding aan de zomervakantie vast zitten gaan we dat ook doen, in combinatie met USA.

We hebben gisteren de tickets geboekt, nadat ik al even met de planning bezig ben geweest. Het aantal dagen/vluchten is dus niet meer te veranderen, maar verder zijn we nog wel op zoek naar tips wat betreft hotels en indeling van de dagen kan nog wat mee geschoven worden, aangezien nog niks vastgelegd is.
Het is een heel aantal kilometers, iets meer dan de roadtrips van 2010 en 2012), maar minder dan onze roadtrip in europa van 2011 en dat vonden we niet te ver. Alleen Las Vegas zijn we al geweest. De laatste dagen willen we daar nog lekker relaxen en genieten. Zion NP, Page, Grand Canyon zijn we al geweest, vandaar dat we dat overslaan.

De planning tot nu toe:
Dag 1: vliegreis naar Calgary
Dag 2: Calgary
Dag 3: Banff NP (overnachten in Lake Louise)
Dag 4: Banff NP/Jasper NP: Icefield Parkway (overnachting Jasper)
Dag 5: Jasper NP (overnachting Jasper)
Dag 6: terug naar Calgary en 's avonds vlucht naar Denver
Dag 7: Denver
Dag 8: Rocky Mountian NP (overnachting in Estes Park)
Dag 9: Rocky Mountian NP (overnachting in Estes Park)
Dag 10: Rijden naar Grand Teton NP (overnachting in Moran/Jackson)
Dag 11: Grand Teton NP (overnachting Moran/Jackson)
Dag 12: Yellowstone NP (overnachting West Yellowstone)
Dag 13: Yellowstone NP (overnachting West Yellowstone)
Dag 14: Yellowstone - Salt Lake City (overnacht Salt Lake City)
Dag 15: Salt Lake City - Moab
Dag 16: Arches NP (overnachting Moab)
Dag 17: Canyonlands NP (overnachting Moab)
Dag 18: Monument Valley (overnachting Kayenta/Page?)
Dag 19: rijden naar Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas en terugvliegen

Tips wat betreft hotels/lodges, planning van dagen, wat te bezichtigen, maar ook leuke, niet te zware hikes (we zijn geen ervaren wandelaars, maar wel gezonde jonge mensen :wink: )zijn welkom!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 3e reis USA, zuidwestUSA nu icm met Canada, reisplanning

Bericht door Felicitas »

Mijn advies zou zijn om op dag 2 gelijk naar Canmore of Banff te rijden. Dan heb je op dag 3 de hele dag de tijd voor Banff NP en wellicht kun je dan ook nog iets van Yoho NP zien. Ook de volle dag Denver zou ik laten vallen en een extra dag Yellowstone toevoegen. Nu heb je maar twee overnachtingen bij Yellowstone en dat is erg weinig voor zo'n groot mooi park waar zoveel te zien is.
emmi194
Amerika-newbie

Bericht door emmi194 »

Bedankt voor de tips!
Bedoel je dag 2 wel Calgary bekijken en s avonds naar Banff? Of dag 2 in de ochtend gelijk naar Banff, zodat we dag 2 en 3 kunnen doorbrengen in Banff en/of Yoho NP?

Is Calgary zelf een bezoek waard of niet zozeer?

En Denver? Is Denver de moeite waard te bezoeken of is deze stad niet zo interessant?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Eerlijk gezegd weet ik niet of Calgary mooi is. Wij zijn niet in het centrum geweest. Ik weet wel dat je voor Banff NP en Yoho NP wel wat tijd nodig hebt, vandaar mijn advies. Dit geldt al helemaal voor Yellowstone. Daar zijn twee overnachtingen echt heel erg weinig. Misschien hebben jullie iets aan onze verslagen van 2009 (rondje vanuit Denver) en 2013 (rondje vanuit Calgary).
emmi194
Amerika-newbie

Bericht door emmi194 »

Bedankt voor de links. Ik ga je reisverslagen zeker lezen.
Ik heb nog wat rond gezocht over Denver, dat gaan we sowieso inwisselen voor een extra dag Yellowstone.
Ik denk er ook aan minder/geen tijd in Calgary door te brengen en die dag in te wisselen voor een extra dag in Banff/ Yoho NP, maar dat is even afhankelijk van een mogelijk vriendenbezoek in Calgary...

Als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik het graag...?
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

voor dag 14 zou je voor je SLC binnenrijdt het Antelope Island State Park kunnen bezoeken ... niet te groot en het bezoekje waard (wat mij betreft)
emmi194
Amerika-newbie

Bericht door emmi194 »

Goede tip! Bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer