Na tweemaal een roadtrip door de USA (2010 Zuidwesten; 2012 New York, Niagara Falls, Washington DC en Florida) zijn wij (mijn vriend en ik ) helemaal verliefd geworden op de USA.
En dit jaar gaan we weer! We wilden ook graag een keer naar Canada, dus aangezien we nu ivm opleiding aan de zomervakantie vast zitten gaan we dat ook doen, in combinatie met USA.
We hebben gisteren de tickets geboekt, nadat ik al even met de planning bezig ben geweest. Het aantal dagen/vluchten is dus niet meer te veranderen, maar verder zijn we nog wel op zoek naar tips wat betreft hotels en indeling van de dagen kan nog wat mee geschoven worden, aangezien nog niks vastgelegd is.
Het is een heel aantal kilometers, iets meer dan de roadtrips van 2010 en 2012), maar minder dan onze roadtrip in europa van 2011 en dat vonden we niet te ver. Alleen Las Vegas zijn we al geweest. De laatste dagen willen we daar nog lekker relaxen en genieten. Zion NP, Page, Grand Canyon zijn we al geweest, vandaar dat we dat overslaan.
De planning tot nu toe:
Dag 1: vliegreis naar Calgary
Dag 2: Calgary
Dag 3: Banff NP (overnachten in Lake Louise)
Dag 4: Banff NP/Jasper NP: Icefield Parkway (overnachting Jasper)
Dag 5: Jasper NP (overnachting Jasper)
Dag 6: terug naar Calgary en 's avonds vlucht naar Denver
Dag 7: Denver
Dag 8: Rocky Mountian NP (overnachting in Estes Park)
Dag 9: Rocky Mountian NP (overnachting in Estes Park)
Dag 10: Rijden naar Grand Teton NP (overnachting in Moran/Jackson)
Dag 11: Grand Teton NP (overnachting Moran/Jackson)
Dag 12: Yellowstone NP (overnachting West Yellowstone)
Dag 13: Yellowstone NP (overnachting West Yellowstone)
Dag 14: Yellowstone - Salt Lake City (overnacht Salt Lake City)
Dag 15: Salt Lake City - Moab
Dag 16: Arches NP (overnachting Moab)
Dag 17: Canyonlands NP (overnachting Moab)
Dag 18: Monument Valley (overnachting Kayenta/Page?)
Dag 19: rijden naar Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas en terugvliegen
Tips wat betreft hotels/lodges, planning van dagen, wat te bezichtigen, maar ook leuke, niet te zware hikes (we zijn geen ervaren wandelaars, maar wel gezonde jonge mensen