Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oost - en West Canada
-
- Amerika-ontdekker
Oost - en West Canada
Hallo,
Na heel veel uitpluizen, navragen bij reisbureaus (en toch ons zin niet vinden), reisverhalen lezen, enz...
Volgende planning opgesteld;
Van West naar Oost-Canada
19/07 Vancouver 3n (met uitstap naar Lynn Canyon)
22/07 Victoria 2n
24/07 Whistler 1n
25/07 Kamloops 1n
26/07 Clearwater 2n
28/07 Jasper 2n
30/07 Golden 2n
01/08 Banff 2n
03/08 Calgary 1n
04/08 TUSSENVLUCHT Calgary Hamilton
04/08 Hamilton 1n - uitstap: Niagara Falls
05/08 Toronto 2n
07/08 Ottawa 2n
09/08 Montréal 2n
11/08 Quebec 2n
13/08 TERUGVLUCHT naar Brussel (+1 dag)
Ik vond via Air Canada een heen- en terugvlucht voor 1175€/pp. Zou ik nog iets goedkoper kunnen vinden?
Waar we nog het meest over twijfelen is onze 2n in Golden. We willen dit louter gebruiken als slaapplaats om dan Lake Louis en mss ook Glacier NP te bezoeken. Maar is Glacier wel de moeite? En is het dan niet beter als we gewoon in Lake Louis een overnachtingsplek zoeken.. Ook al is de prijs dan wat hoger. We weten het niet goed...
Is het ook de moeite om een nacht in Whistler te verblijven of beter gewoon direct doorrijden naar Kamloops en dan een extra nacht ergens anders aanplakken?
Groetjes
Na heel veel uitpluizen, navragen bij reisbureaus (en toch ons zin niet vinden), reisverhalen lezen, enz...
Volgende planning opgesteld;
Van West naar Oost-Canada
19/07 Vancouver 3n (met uitstap naar Lynn Canyon)
22/07 Victoria 2n
24/07 Whistler 1n
25/07 Kamloops 1n
26/07 Clearwater 2n
28/07 Jasper 2n
30/07 Golden 2n
01/08 Banff 2n
03/08 Calgary 1n
04/08 TUSSENVLUCHT Calgary Hamilton
04/08 Hamilton 1n - uitstap: Niagara Falls
05/08 Toronto 2n
07/08 Ottawa 2n
09/08 Montréal 2n
11/08 Quebec 2n
13/08 TERUGVLUCHT naar Brussel (+1 dag)
Ik vond via Air Canada een heen- en terugvlucht voor 1175€/pp. Zou ik nog iets goedkoper kunnen vinden?
Waar we nog het meest over twijfelen is onze 2n in Golden. We willen dit louter gebruiken als slaapplaats om dan Lake Louis en mss ook Glacier NP te bezoeken. Maar is Glacier wel de moeite? En is het dan niet beter als we gewoon in Lake Louis een overnachtingsplek zoeken.. Ook al is de prijs dan wat hoger. We weten het niet goed...
Is het ook de moeite om een nacht in Whistler te verblijven of beter gewoon direct doorrijden naar Kamloops en dan een extra nacht ergens anders aanplakken?
Groetjes
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Oost - en West Canada
Golden is circa 1 uur rijden vanaf Lake Louise (zie schrijfwijze
) en ik zou het zonde vinden om die tijd er voor uit te trekken.
Logeer in Lake Louise Village of in het plaatsje Field, dan kan je eventueel ook nog iets in het Yoho National Park bezoeken.
Het Canadese Glacier NP zou ik dan niet bezoeken. Jullie zien al heel veel andere mooie natuur.
Whistler is best een leuke plaats om wat rond te kijken en je kan iets uitzoeken om daar te gaan wandelen, of eventueel met een kabelbaan een berg op.
Klik hier voor ons reisverslag, misschien doe je daar nog ideeën uit op.

Logeer in Lake Louise Village of in het plaatsje Field, dan kan je eventueel ook nog iets in het Yoho National Park bezoeken.
Het Canadese Glacier NP zou ik dan niet bezoeken. Jullie zien al heel veel andere mooie natuur.
Whistler is best een leuke plaats om wat rond te kijken en je kan iets uitzoeken om daar te gaan wandelen, of eventueel met een kabelbaan een berg op.
Klik hier voor ons reisverslag, misschien doe je daar nog ideeën uit op.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip!
Jullie hebben een heel leuk reisverslag!
Haha, ja, ik bedoelde Lake LouisE, zou nog verrassingen kunnen geven als ik de E vergeet in te voeren in de GPS
Jullie hebben een heel leuk reisverslag!
Haha, ja, ik bedoelde Lake LouisE, zou nog verrassingen kunnen geven als ik de E vergeet in te voeren in de GPS

- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien leuk om tussen Toronto en Ottawa een stop te maken in Gananoque (of Kingston) voor een cruise door het 1000 Islands gebied. Tochtje van 1,5 uur en een lekkere onderbreking van de reis, lijkt me. Is wel de moeite waard! ZIe ook dag 6 van ons reisverslag 2012.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1775 Weergaves
-
Laatste bericht door analogkid
-