Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plowing Going To The Sun Road Glacier NP

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Beedos
Amerika-ontdekker

Plowing Going To The Sun Road Glacier NP

Bericht door Beedos »

Hallo,

Wij zullen van 13 juni t/m 4 juli gaan genieten van een rondje Vancouver - Vancouver.
Met o.a. Jasper / Banff / Waterton / Yellowstone / Mount Rainier / Olympic / Seattle.
We hebben er al veel zin in.

Sinds kort volg ik de voortgang van het sneeuwruimen in Glacier NP.
Ik heb het idee dat men deze winter ietwat achterloopt op het schema van vorig jaar toen de route 21 juni open ging.
Is er zoveel sneeuw gevallen of heeft het te maken dat de 'plowers' weer een jaartje ouder geworden zijn.
We zullen 22 juni Glacier aandoen.

Wat zijn alternatieven mocht de route nog niet in zijn geheel open zijn?
Zijn er nog mooie wandelroutes aan de west- of oostkant of vertrekken de meeste trails vanuit Logan pass.

We vertrekken vanuit Waterton richting Kalispell.

Jullie reacties zijn welkom!

Beedos
marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Plowing Going To The Sun Road Glacier NP

Bericht door marjoleinBB »

Of ze achte lopen dit jaar dat weet ik niet .
Wij waren vorig jaar op de dag van de opening op de weg en aangezien er nog heel veel sneeuw lag was het niet mogelijk om daar echte grote trails te lopen in de buurt van logan pass .Wel hebben we wat korte trails gedaan op de going to the sun road die goed te doen waren voornamelijk naar watervallen in het begin van de weg .
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Het verschilt per jaar wanneer de weg opengaat. Begin juli is zeker geen uitzondering. In 2011 zelfs pas op 11 juli.
Volgens mij heeft dat puur te maken met de hoeveelheid sneeuw en niet met de snelheid of leeftijd van de 'plowers'.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De openingsdatum heeft niet alleen met de hoeveelheid sneeuw te maken maar ook met de mogelijke schade aan het wegdek wat vanonder die sneeuw komt, die moeten ze eerst hestellen voordat men de weg vrijgeeft voor het verkeer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In 2008 lag er op 14 juli nog veel sneeuw op de Hidden Lake Trail bij Logan Pass. Kijk voor trails op http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... iernp.html of http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/h ... trails.htm

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
VivaBelgica
Amerika-ontdekker

Bericht door VivaBelgica »

marjoleinBB schreef:Of ze achte lopen dit jaar dat weet ik niet .
Wij waren vorig jaar op de dag van de opening op de weg en aangezien er nog heel veel sneeuw lag was het niet mogelijk om daar echte grote trails te lopen in de buurt van logan pass .Wel hebben we wat korte trails gedaan op de going to the sun road die goed te doen waren voornamelijk naar watervallen in het begin van de weg .
Die korte wandelingen, liggen die dan aan de oost- of westkant van de GTTSR?

Wij zullen reeds op 28 mei Glacier NP bezoeken/passeren langs de oostkant. Sinds deze week zijn Two Medicine Road en Many Glacier Road opengesteld, maar uiteraard zal de GTTSR dan nog niet volledig open zijn.

De cabins in Many Glacier zijn pas te boeken vanaf midden juni, dus dan ga ik ervan uit dat je ook daar nog geen trails zal kunnen bewandelen eind mei?

Als ik de plowing status bekijk, wordt er nu vooral gewerkt aan de westkant van GTTSR en richting the loop is er deze week een stuk baan opengesteld. Zou het in mijn geval de moeite zijn om om te rijden en ook de westkant van het park aan te doen of bespaar ik me beter die (toch lange) rit aangezien er toch heel weinig trails open zullen zijn?

Kortom, Glacier bezorgt me kopzorgen… :-)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Moet je niet doen. Gewoon flexibel blijven.
Lukt het niet om glacier te bezoeken dan maar een andere keer (zo denk ik altijd :-))
En wat heb je aan een park die wilt bezoeken en je kunt daar niets? In dat geval zou ik hem gewoon overslaan.
Ik denk zelf dat je in mei tot The Loop komt vanaf de westkant en van de oostkant tot Jackson Glacier Overlook komt. Je ziet dan Macdonald lake (west) en (oost) Goose Island in St. mary lake. De hikingtrails zullen heel nat zijn met veel modder en dat zal al snel overgaan in sneeuw.
Ik las dat richting The Loop dat er nog 10 tot 15 feet!! :shock: sneeuw ligt....... dat is veel.....heel veel.....

In 1997 zijn we ook begin juni in Glacier geweest. En zagen helemaal niets van het mooie park, er zat nog geen blad aan de boom. Toch hebben we het volgehouden en toch nog een aantal keren geweest (1999). En in 2001 in augustus we zouden backpacken naar Granite Chalet, maar het weer was omgeslagen (5 graden en veel regen) ook niet doorgegaan. Ook in 2012 was het weer niet om naar huis te schrijven, maar de GTTSR was open (begin juli). Dan vorig jaar grote plannen gemaakt om mooie wanderlingen te maken (begin Juli) de GTTSR was open, maar het weer was omgeslagen en de wandeling Highline trail konden we niet maken (afgeloten wegens dodelijk ongeluk). Dussss, we hebben weer een excuus om naar Glacier te gaan :wink: .
Wil je alles van Glacier zien en je wilt alles doen? Dan wordt is eind augustus/september toch de beste tijd.
Glacier blijft leuk!!
Laatst gewijzigd door yarrah op 08 mei 2014, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB »

Wij hebben voornamelijk de korte trails aan de oostkant gedaan vanaf st mary virginia falls, st mary falls , Baring falls . Wij wilden hidden lake trail doen maar dat was niet mogelijk .Zag dat de weg op de 20ste van juni gepland staat open te gaan .Ik zou gewoon even afwachten of hij ook daadwerkelijk helemaal open gaat en daar je beslissing op maken .Maar ik zou persoonlijk niet helemaal omrijden voor die korte trails .Wij vonden juist het rijden van de weg bij logan pass met al die sneeuw het hoogtepunt .
Succes met je keuze.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

VivaBelgica schreef: Die korte wandelingen, liggen die dan aan de oost- of westkant van de GTTSR?

Wij zullen reeds op 28 mei Glacier NP bezoeken/passeren langs de oostkant. Sinds deze week zijn Two Medicine Road en Many Glacier Road opengesteld, maar uiteraard zal de GTTSR dan nog niet volledig open zijn.
Wij bezochten Glacier vorig jaar op 14 mei. We hebben bij St Mary Lake de wandeling naar de St Mary- en Virginia Falls gedaan.
In het Many Glacier gedeelte deden we de wandeling naar de Redrock Falls. Dat was echt supermooi! Er lag nog veel sneeuw op het pad maar het was prima te doen. Het was 1 van de mooiste wandelingen die we vorig jaar deden! Hier kun je het lezen.

Elly
Brennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Brennie »

Ik arriveer op 28 mei in Wateron Lakes NP en wil op 30 mei 1 dag heen en weer naar Glacier NP.
Ik zit dus ook een beetje met het dilemma is het wel de moeite waard om 1 dag heen en weer te rijden naar Glacier NP en dan helemaal niks te kunnen zien.
Natuurlijk kan ik altijd nog een extra dagje Waterton Lakes doen, maar wil persé Glacier NP bezoeken vanwege de verhalen over going to the sun road.
Ik was natuurlijk weer zo suf om niet te kijken dat die weg nog niet open is.
Is er een gedeelte van de weg al te bereiken waarmee ik toch een stukje Glacier NP kan beleven?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ja, ga naar many Glacier (Many Glacier Road).
Daar kun je leuke korte wandelingen maken. Zoals Michelly zei naar de RedRock Falls. En misschien kun je ook een stukje lopen naar de Iceberg lake.

Maar hou de weersvoorspelling in de gaten. Wij zijn een keertje van Waterton naar Many Glacier gegaan en nog nooit zo'n weersomslag meegemaakt. Van ruim 20 graden op de camping van Waterton naar regen en harde wind en nog geen 5 graden in Many glacier. Daar sta je dan met je tentje.

Hou ook rekening mee met de openingstijden van de douane.
http://www.watertonpark.com/maps/tchief.htm
Anders moet je wel heel veel omrijden.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer