Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ontario123: Oost-Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ontario123
Amerika-newbie

Reis ontario123: Oost-Canada

Bericht door ontario123 »

Hallo

Mijn dochter zal over enkele maanden op stage vertrekken naar Toronto. Wij zijn van plan om haar tijdens de Paasvakantie een bezoek te brengen. Hieraan zouden wij graag een echte reis koppelen. Wij zijn natuurliefhebbers, maar bezoeken ook graag steden. Dit is een mogelijk schema:

1. Brussel - Toronto
2. Toronto
3. Toronto
4. Toronto - Hamilton (watervallen) - Niagara Falls
5. Niagara Falls - Tobermory
6. Tobermory (Bruce Peninsula)
7. Tobermory - Elliot Lake (met Ferry)
8. Elliot Lake - Chapleau (via Aubrey FAlls en Mississagi)
9. Chapleau - Wawa
10. Wawa - Marathon (Pukaskwa NP)
11. Marathon - Thunder Bay
12. Thunder Bay - Toronto (vliegtuig) (cheltenham Badlands)
13. ???
14. ???
15. Toronto - Brussel

Nu heb ik een beetje schrik voor de weersomstandigheden in april, niet dat het te koud zou zijn, maar meer dat we daardoor dingen niet zouden kunnen bezoeken.

Alvast bedankt!
Lisette__
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Oost-Canada

Bericht door Lisette__ »

Als jullie natuurliefhebbers zijn is Algonquin Provincial Park ook nog een aanrader.
Het ligt op zo'n 3 uur rijden van Toronto. Maar wellicht het overwegen waard.

De weg van Niagara Falls naar Niagara-on-the-lake is erg leuk Niagara-on-the-lake is ook een leuk plaatsje om even door heen te wandelen.
Aan deze weg ligt ook de White Water Walk: http://www.niagaraparks.com/niagara-fal ... -walk.html

De overige plaatsen die jullie in de planning hebben opgenomen zijn voor mij (nog) onbekend.
Maar ik wens jullie veel succes met de verdere voorbereidingen.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Pasen is begin april en dan ligt een groot deel van Ontario nog in 'winterslaap'.
Eerste hindernis is al de ferry van Tobermory. De car-ferry vaart, als ik het goed heb onthouden, pas vanaf begin mei.
De route die je beschrijft vanaf Elliot Lake is niet mogelijk. Vanaf Elliot Lake moet je weer terug naar highway 17.
The Chapleau Game Reserve is pas vanaf half/eind mei begaanbaar en toegankelijk.
Marathon en Thunder Bay zijn zo'n heel eind rijden niet echt waard. Wawa is wel een leuk plaatsje.
April is echt een overgangsmaand wat het weer betreft en zeker in het deel van Ontario waar jullie heen willen zeer onvoorspelbaar. Het kan vandaag
een beetje lente-achtig aanvoelen en morgen een pak sneeuw liggen.
Statistieken over het weer kun je vinden op:

http://www.theweathernetwork.com/weathe ... tario/wawa
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Stel je bij de watervallen in Hamilton niet zo heel veel voor. Sommigen zijn leuk, maar alleen maar als er al veel smeltwater is. Maar anders kan het zo bedroevend zijn. Mijn man verwoordde het eens als volgt: "Er komt meer water uit mijn douchekop". ;-)

De rit van Niagara-on-the-Falls tot aan Niagara-on-the-Lake is mooi, langs de Niagara Parkway. Stop aan elke parking die je ziet, vooral als deze aan de rechterkant van de weg ligt (= de Niagara rivier).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ontario123
Amerika-newbie

Bedankt voor de tips, ondertussen hebben wij voordelige tickets geboekt voor €487 pp en dit van Parijs naar Montréal. Het zijn echt schitterende uren, de heenvlucht is met overstap in Zürich en de terugvlucht is rechtstreeks met Air Canada vertrekkende on 21u05. Dat wil dus zeggen dat we die laatste dag niet verliezen!

We hebben de reis ook helemaal omgegooid en dit omwille van het onvoorspelbare weer. Enkel voor Algonquin Park durven we het aan zover noordelijk te trekken. Dit is ons (momenteel) gepland reisschema:

1: Gent - Montréal
2: Montréal - Toronto
3: Toronto
4: Toronto - Niagara Falls
5: Niagara Falls - CHeltenham Badlands - Huntsville
6: Huntsville - Whitney (Algonquin Prov. Park)

En het is vanaf hier dat we een beetje vastlopen, maar we hebben wel enkele ideeën.
- We dachten er aan om Parc Omega een bezoek te brengen (Is dat de Moeite?)
- Ik zou héél erg graag naar de Fundybaai gaan, maar is het wel de moeite om er zo ver voor te rijden?

Een mogelijk vervolg zou er zo kunnen uitzien:

7: Whitney - Parc Omega - Montebello
8: Montebello - Québec
9: Québec - ...
10: ... - Alma (Hopewell Rocks)
11: Alma (Fundy NP)
12: Alma - Bar Harbor
13: Bar Harbor - ... (Acadia NP)
14: ... - Montréal

Maar als ik héél eerlijk ben, lijkt me dit onmogelijk???

Ik dacht dan misschien als alternatieven het Saguenay Fjord of misschien naar de Adirondacks trekken?

Momenteel heel veel vragen, ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen!
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Dat is, zoals je al aangeeft, niet een erg realistische route.
Zo vroeg in het jaar misschien beter om in het begin wat meer in het zuiden te toeren.
Langs de zuidkust van Georgian Bay liggen The Blue Mountains en leuke stadjes als Owen Sound, Collingwood, Barrie.
Dan via Orillia en Gravenhurst naar het prachtige gebied rondom Muskoka Lake en vervolgens via highway 118 of 141 richting Algonquin en terug naar Montreal.
Zo heb je aanzienlijk meer kans op wat milder voorjaars-weer en er valt genoeg te zien en te genieten op deze route. Hou het simpel en voorkom zo dat je straks thuis op de foto's moet zien waar je allemaal geweest bent.
manu47
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Ik zou toch eens kijken naar de gemiddelde temperaturen en sneeuwval want in Algonquin ligt er volgens mij in april nog een pak sneeuw (inclusief vriestemperaturen). Je kan geluk hebben ook maar zoals de anderen hier al zeiden, het is een overgangsmaand (ook voor het weer).
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
ontario123
Amerika-newbie

Ondertussen hebben we de vorige reisplanningen al aangepast naar een realistischere reisplanning.
04/04: Gent - Parijs - Zürich - Montréal - Longueil
Een reisdag
05/04: Longueil - Québec (2u30 - 232km)
Stadswandelingen door Québec
Montmorency Falls
06/04: Québec - Montebello (3u30 - 363km)
Parc Oméga
07/04: Montebello - Ottawa (1u00 - 84km)
Stadswandeling Ottawa
Boottocht Ottawa
Begeleide tour doorheen het parlementsgebouw
08/04: Ottawa - Algonquin Park (Mew Lake Campground) (3u45 - 270km)
Fourth Chutes
Korte wandelingen Algonquin Park
Wildlife? Niet veel waarschijnlijk
09/04: Algonquin Park (Mew Lake Campground) - Huntsville (1u10 - 74km)
Wandelingen doorheen Algonquin Park
10/04: Huntsville - Toronto (3u15 - 280km)
Lake Muskoka (korte stop)
Cheltenham Badlands
Toronto Eaton Centre
Yonge Street
11/04: Toronto
Kensington Market
Hockey Hall of Fame
(Royal Ontario Museum)
CN Tower Edge Walk
Toronto Skyline (Toronto Island Park?)
12/04: Toronto - Niagara Falls (1u40 - 138km)
Butterfly Conservatory
Whirlpool Aero Car
White Water Walk
Niagara's Fury
Journey Behind the Falls
Amerikaanse kant (Prospect Point, indien open: Cave of the Winds)
Niagara Falls Illuminations
13/04: Niagara Falls - Lake Placid (6u15 - 575km)
Pure Reisdag
14/04: Lake Placid - Lincoln (3u55 - 250km)
Mount Jo
High Falls Gorge
Olympische complexen
15/04: Lincoln
Mount Pemigewasset Trail
Kancamagus Highway
16/04: Lincoln - Stowe (1u50 - 148km)
Covered Bridges
Bald Mountain
The Basin
Ben & Jerry's Factory Tour
Moss Glen Falls
17/04: Stowe - Montréal - Parijs (3u30 - 253km)
Ausable Chasm
We hebben besloten om Algonquin Park toch te bezoeken in april. We denken dat er in april genoeg te beleven is in Algonquin om toch naar ginder te trekken. We zijn ons ervan bewust dat we geen echt grote wandelingen kunnen doen, maar hopen toch enkele korte wandelingen te kunnen doen. Bovendien willen we ook absoluut overnachten in het park om dat kleine sprankeltje hoop dat we hebben om het noorderlicht te zien iets te vergroten. Zijn jullie het daar mee eens? Of zouden we toch beter Algonquin links laten liggen?

Voor de steden hebben we, denk ik, zeker genoeg dagen. Wij zijn steeds rap doorheen steden, maar zouden een stad als Québec, Ottawa en Toronto niet willen missen.

De afstanden lijken ons ook wel mee te vallen op de dag naar Lake Placid na. Maar dat beschouwen we als een reisdag, niet als een dag waarop bezoekjes vast liggen.

Is de CN Tower zijn geld waard? Lijkt ons een onvergetelijke ervaring!

Zijn de dingen die we willen doen in de Adirondacks en de White Mountains realistisch? We beseffen natuurlijk ook dat alles zal afhangen van de sneeuwval ...

Nog algemene opmerkingen?

Alvast bedankt!!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij vonden CN Tower zeker de moeite waard. Prachtig uitzicht en als je echt lef hebt kun je de Edge Walk doen. Verder vind ik het schema er behoorlijk vol en gehaast uit zien. Maar dat blijft een persoonlijke voorkeur. Veel dingen die je wilt doen hebben wij ook gedaan in 2010 en 2012. Misschien heb je wat aan onze reisverslagen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Jarome
Amerikafan

Re: Reis ontario123: Oost-Canada

Bericht door Jarome »

M.i. nog altijd een te lange trip op het verkeerde moment. Het weer is zeer onvoorspelbaar en lange rij-dagen zijn nauwelijks op voorhand te plannen.
Algonquin is nog desolaat en verlaten, de Mew Lake Campground is weliswaar open, maar zonder voorzieningen. Wandelpaden nog onder de sneeuw of in ieder geval modder, ijs bedekt nog de meren en niets staat al in bloei. (Elanden laten zich wel beter zien dan in het hoogseizoen, da's een voordeel)
Voor een boottocht in Ottawa is het nog te vroeg in het jaar.
Wat doe je b.v. als de omstandigheden winterbanden noodzakelijk maken?
Toronto Eaton Centre is een 13-in-een-dozijn winkelcentrum: Dreary, dull & boring.
The Distillery District is veel leuker om tijd aan te spenderen.
CN Tower is natuurlijk alleen de moeite op een mooie heldere dag.
Op 11 april 2015 is er maar één plaats belangrijk in Toronto: Air Canada Centre, de laatste thuiswedstrijd van het NHL seizoen, Leafs - Habs. Mag je eigenlijk niet missen.
Ik zou pas ter plaatse plannen maken als je beter inzicht hebt in de weersomstandigheden.

Kortingcouponnen vind je op:

http://www.attractionsontario.ca/Coupons.aspx
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer