Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vancouver Calgary (camper) tips gevraagd

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mareli85
Amerika-newbie

Vancouver Calgary (camper) tips gevraagd

Bericht door Mareli85 »

Hoi allemaal,

Op basis van alle reisverslagen en reisplanningen op deze site ben ik bezig geweest met onze eigen trip van Vancouver naar Calgary (augustus 2015).Volgens mij ben ik een heel eind, maar er zitten nog wat dingen in die ik graag zou willen voorleggen. We houden van stad en natuur en starten met een week in Vancouver (hotels) en misschien een uitstapje naar Vancouver island. Dat weten we nog niet helemaal zeker, maar dat komt goed!

Vanaf dag 8 zijn we echter van plan om een camper (van conversion of pickup) te huren en in twee weken naar Calgary te rijden. We hebben nog niets gereserveerd, enkel de tickets geboekt en op dag 17 de Lake O'hara trail. We willen eea wel vast gaan leggen ivm de hoogseizoen drukte.

De (specifieke) vragen die ik bij onderstaande planning heb:
1: 1 of 2 overnachtingen in Whistler? Nu heb ik twee overnachtingen in Wells Gray, maar misschien beter om er 2 te doen in Whistler en 1 in WG? Daarnaast: Riverside resort of
Nairn Falls campground?
2: We hebben een trail Lake O'hara kunnen boeken op dag 17 ( :clap: ). Op dag 15 rijden we echter van Jasper naar Yoho via de Icefield parkway. Daar willen we ruim te tijd voor nemen, met als gevolg dat we pas laat in Yoho zijn. Ik ben daar nog op zoek naar een te reserveren overnachting. Iemand?
3: Op dag 16 hoop ik vroeg naar Kicking horse campground te kunnen rijden om daar vervolgens twee nachten te staan. Het is echter augustus, dus misschien is het te risicovol om dat niet van te voren te reserveren, wat denken jullie?
4: Is het leuk om nog 2 dagen Kootenay te doen? We hadden nog wat ruimte, of kunnen we die dagen beter elders inzetten?

Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar jullie reacties in het algemeen. Goede route, nog wat weghalen of toevoegen? Ook qua campings zijn tips heel erg welkom.

1 Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver
5 Vancouver
6 Vancouver
7 Vancouver
8 Vancouver - Whistler "Riverside resort of
Nairn Falls campground (buiten Whistler)"
9 Whistler - via Kamloops of 100 Milehouse - Wells Gray PP "http://bluerivercampground.ca/
North thompson River Campground"
10 Wells Gray PP "http://bluerivercampground.ca/
North thompson River Campground"
11 Wells Gray PP - Jasper (Jasper NP) (via Mount Robson Park) Whistlers campground/Wapiti
12 Jasper Whistlers campground/Wapiti
13 Jasper Whistlers campground/Wapiti
14 Jasper Whistlers campground/Wapiti
15 Jasper - Yoho NP (icefield parkway hwy 93) - hele dag: mooie route "Lake Louise Mosquito creek
-> iets waar je kunt reserveren ivm laat aankomen"
16 Yoho NP (vroeg naar andere camping) Kicking Horse Campground (flushing toilets :))
17 Yoho NP = Lake O hara Kicking Horse Campground
18 Lake Louise Banff Lake Louise campground?
19 Kootenay?
20 Kootenay?
21 Banff Tunnel mountain village/Two Jack Lakeside
22 Banff Tunnel mountain village/Two Jack Lakeside
23 Banff Tunnel mountain village/Two Jack Lakeside
24 Calgary - Amsterdam

Veel dank!
Marieke
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Vancouver Calgary (camper) tips gevraagd

Bericht door chippie777 »

Wij zijn er ook in het hoogseizoen maar doen een rondje van Edmonton naar Edmonton :D
Ik ben benieuwd of je nog een geschikte camper kunt vinden. Dat was voor ons in Februari al haast niet meer te doen (heb een grotere moeten huren dan de bedoeling was). Maar misschien zitten er in Edmonton gewoon minder verhuurders.
Daarnaast is het misschien verstandig om campings in Jasper en Banff te reserveren, wij hebben dat gedaan op de dag dat dit mogelijk was en al vrij snel waren bepaalde plekken niet meer te boeken.
Wij blijven zelf een aantal dagen in Jasper en Banff en maken van daaruit uitstapjes naar de verschillende mooie dingen die te zien zijn.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Mareli85
Amerika-newbie

Bericht door Mareli85 »

Hoi Chippie, dank voor je reactie!

Voor zover ik kan zien zijn er nog enkele aanbieders waarbij we een camper zouden kunnen huren (we willen een van conversion of een pickup). Ook via https://reservation.pc.gc.ca lijken er op de campgrounds nog plekken te zijn voor kleine campers. Wel denk ik inderdaad dat we snel moeten gaan boeken.

Ook leuk een rondje Edmonton - Edmonton. Waar verblijven jullie in Banff en Jasper?

Groet,
Marieke
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Een paar dingen na onze ervaring:
Wij hebben in Whistler op Riverside gestaan. Vergeleken met de campings in de NP's is het heel commercieel, dicht op elkaar staan en duur, maar prima als overnachting.
Ik zou ook een dag Well's Gray houden. Als je het park nog wil bekijken dan heb je die tijd echt wel nodig, want het park is best langgerekt en je kan er leuke wandelingen maken. De afstand tussen Whistler en Well's Gray is behoorlijk groot, wij zijn via Kamloops gegaan en dan de 1 en de 99 naar Whistler.
Lake Louise vonden wij erg leuk, daar zou ik meer nachten blijven en dan niet naar Kootenay gaan. Als je nog een dagje Whistler wil doen, is dat ook een erg leuk dorpje en dan zijn die 2 dagen zo op!
Ik weet niet hoe het met reserveren zit in het hoogseizoen. Wij waren in mei/juni, het was erg rustig, maar de echt bekende plekken liepen wel sneller vol, dus eind van de dag was het daar vol.
Veel plezier!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

In jasper zitten we op de bekende camprground Whistlers. We hebben daar een plek met electra en fire pit. In Banff zitten we op tunnel mountain village II. Tussen deze twee in overnachten we een keer bij Lake Louise (gereserveerd) en willen we overnachten bij het visitor center van de Athabasca Galcier. dit is een grote parkeerplaats waar het overdag heel druk is maar waar het na zessen rustig word en het een hele ervaring is om tegenover de gletcher te overnachten. Dit is niet te reserveren.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=57980
Mareli85
Amerika-newbie

Bericht door Mareli85 »

Dank beiden. Girltje155 voor de tip om toch Wells Gray te doen en om meer tijd te reserveren voor Lake Louise!

Chippie, wat gaaf dat jullie willen overnachten bij het visitor center van de Athabasca Glacier. Dat lijkt me ook nog wel wat :)
Mareli85
Amerika-newbie

Bericht door Mareli85 »

Oh en Chippie, jullie gaan ook met een camper? Wat hebben jullie voor een model en via welke verhuurder. Ik wilde eigenlijk gaan voor een campervan/pick-up, maar misschien moet ik toch ook voor een kleine motorhome gaan. Qua kosten maakt het niet zo gek veel uit.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

We hebben vorig jaar dit rondje gedaan. Nairn falls, heerlijk aan de rivier, verder geen voorzieningen.
Vergeet ook joffre lakes niet, prachtige wandeling bij Pendleton.
Lake o Hara was voor ons een topdag!
Zie onze blog van 2014, nog onder constructie.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Wij zijn met z’n vieren en wilde een kleine camper die nog net geschikt was voor vier personen (twee volwassenen en twee pubers). Via travelhome.nl gaven ze al aan dat het verstandiger was om een iets groter model te nemen omdat je toch 2 en halve week op elkaars lip zit en dan is bewegingsvrijheid wel prettig. Enfin, ik had nog geen vrij dus moest wachten tot half februari en toen waren alle campers (edmonton) verhuurd. (volgens travelhome) Uiteindelijk zelf contact gezocht met fourseasons in edmonton en die gaven aan alleen nog een grote camper (30t) te hebben voor de periode die wij zouden gaan. Die werd door hun gelijk vast gezet maar ik moest wel via travelhome in nederland de boeking maken.
Wij hebben dus geboekt via travelhome.nl bij fourseasons in Edmonton dit is een dochtermaatschappij van Fraserway. In Edmonton zat ook nog Canadream, maar deze was extreem veel duurder dan fourseasons omdat die met dagprijzen werken. Moet wel zeggen dat travelhome.nl erg prettig was om zaken mee te doen, alles was even duidelijk en het telefonisch contact was prima.
Ik ben benieuwd wat voor camper jullie kunnen vinden en bij wie.
Mareli85
Amerika-newbie

Bericht door Mareli85 »

Hoi Chippie,

Ik snap dat het wat relaxter is om in een wat groter model te reizen met twee pubers :) Wij zijn met z'n tweeën, dus ik was eigenlijk aan het kijken naar een camper-van. Maar die zijn 1.85m hoog en mijn vriend is wat langer. Het lijkt me voor hem ook wel fijn als hij gewoon kan staan.

Via http://www.drive-canada.de lijkt eea nog gewoon beschikbaar te zijn.

Elleng, bedankt voor de tip; ik ga eens kijken hoe we Joffre lakes kunnen inpassen!

Groet!
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Wij dachten ook dat er nog genoeg keus was, totdat we echt gingen boeken. Bleek dat wat je op de site zag van travelhome.nl niet de actuele status was van de beschikbare campers. Weet niet hoe dat bij die duitse site zit maar ik zou er maar eens een telefoontje aan wagen.
Mareli85
Amerika-newbie

Bericht door Mareli85 »

Hoi allemaal,

Het is gelukt, we hebben een 25ft camper geboekt via drive-canada.be. Chippie ik geloof dat ik jou wel moet bedanken, want het blijkt dat we erg mazzel hebben gehad met onze boeking. Naar aanleiding van je reactie ben ik inderdaad eens offertes op gaan vragen en het bleek bij veel aanbieders gewoon niet meer mogelijk. Ik ontving ook net nog een telefoontje van World Wide Campers dat het ze niet gelukt was om iets voor ons te vinden. Gelukkig hadden we dus zelf al iets gevonden!

Ook wij hebben nu een camper die iets groter is dan wat we eigenlijk wilden (een van conversion of een RV van 21-23 ft), maar goed, de huurprijs lag niet zoveel hoger (waarschijnlijk zijn de brandstofkosten wel wat hoger) en we zijn nu heel blij dat we de rest van de dingen kunnen gaan boeken!

Groet!
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jansenvanbentum »

Ik zou niet overal een camping reserveren. Het voordeel van een camper is dat je die overal kan parkeren. Wij hebben in het verleden in Lake Louise op de camping gestaan en daar iet wat spijt van gehad. De camping ligt vlak naast een spoorlijn en 's avonds en s' nachts rijden er enorm veel treinen. Die maken zoveel geluid dat je het idee hebt dat ze dwars door je camper rijden. Wij zijn de 2e nacht naar een meer in de buurt gegaan en hebben daar op de parkeerplaats gestaan. Dat was een geweldige ervaring. Zo hebben we in die vakantie wel vaker een nacht ergens gestaan.
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Mooi dat het gelukt is met je camper, veel plezier daar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer