Op basis van alle reisverslagen en reisplanningen op deze site ben ik bezig geweest met onze eigen trip van Vancouver naar Calgary (augustus 2015).Volgens mij ben ik een heel eind, maar er zitten nog wat dingen in die ik graag zou willen voorleggen. We houden van stad en natuur en starten met een week in Vancouver (hotels) en misschien een uitstapje naar Vancouver island. Dat weten we nog niet helemaal zeker, maar dat komt goed!
Vanaf dag 8 zijn we echter van plan om een camper (van conversion of pickup) te huren en in twee weken naar Calgary te rijden. We hebben nog niets gereserveerd, enkel de tickets geboekt en op dag 17 de Lake O'hara trail. We willen eea wel vast gaan leggen ivm de hoogseizoen drukte.
De (specifieke) vragen die ik bij onderstaande planning heb:
1: 1 of 2 overnachtingen in Whistler? Nu heb ik twee overnachtingen in Wells Gray, maar misschien beter om er 2 te doen in Whistler en 1 in WG? Daarnaast: Riverside resort of
Nairn Falls campground?
2: We hebben een trail Lake O'hara kunnen boeken op dag 17 (

3: Op dag 16 hoop ik vroeg naar Kicking horse campground te kunnen rijden om daar vervolgens twee nachten te staan. Het is echter augustus, dus misschien is het te risicovol om dat niet van te voren te reserveren, wat denken jullie?
4: Is het leuk om nog 2 dagen Kootenay te doen? We hadden nog wat ruimte, of kunnen we die dagen beter elders inzetten?
Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar jullie reacties in het algemeen. Goede route, nog wat weghalen of toevoegen? Ook qua campings zijn tips heel erg welkom.
1 Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver
5 Vancouver
6 Vancouver
7 Vancouver
8 Vancouver - Whistler "Riverside resort of
Nairn Falls campground (buiten Whistler)"
9 Whistler - via Kamloops of 100 Milehouse - Wells Gray PP "http://bluerivercampground.ca/
North thompson River Campground"
10 Wells Gray PP "http://bluerivercampground.ca/
North thompson River Campground"
11 Wells Gray PP - Jasper (Jasper NP) (via Mount Robson Park) Whistlers campground/Wapiti
12 Jasper Whistlers campground/Wapiti
13 Jasper Whistlers campground/Wapiti
14 Jasper Whistlers campground/Wapiti
15 Jasper - Yoho NP (icefield parkway hwy 93) - hele dag: mooie route "Lake Louise Mosquito creek
-> iets waar je kunt reserveren ivm laat aankomen"
16 Yoho NP (vroeg naar andere camping) Kicking Horse Campground (flushing toilets

17 Yoho NP = Lake O hara Kicking Horse Campground
18 Lake Louise Banff Lake Louise campground?
19 Kootenay?
20 Kootenay?
21 Banff Tunnel mountain village/Two Jack Lakeside
22 Banff Tunnel mountain village/Two Jack Lakeside
23 Banff Tunnel mountain village/Two Jack Lakeside
24 Calgary - Amsterdam
Veel dank!
Marieke