Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hollandais1970: Rondreis Boston - Quebec - montreal - Niagara- washington - New York >> Graag advies

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Hollandais1970
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Hollandais1970: Rondreis Boston - Quebec - montreal - Niagara- washington - New York >> Graag advies

Bericht door Hollandais1970 »

Goedendag,

Wij willen graag komende zomer (July/aug) met onze twee meiden (14 en 16) een rondreis door Noordoost VS en Canada gaan maken. De reden is:
- dat wij hier nog niet eerder geweest zijn. Wij hebben eerder in Florida (2x) en Californie/Zuidwest rondgereisd
- dat we denken dat temperatuur in Zuiden of Zuid-westen in zomer te hoog is om leuk actief te kunnen zijn

Onder ander op basis van adviezen hier op de site zijn wij tot volgende reis gekomen (24 dagen):

1 Aankomst Boston
2 Boston
3 Boston - White Mountains (auto halen + autorit)
4 White Mountains - Quebec
5 Quebec
6 Quebeck- Montreal
7 Montreal
8 Montreal - Algonquin National Parc
9 Algonquin National Parc
10 Algonquin National Parc
11 Algonquin National Parc - Niagara falls
12 Niagara Fall
13 Niagara Falls - Bath (Watkins glenn state park)
14 Bath (Watkins Glenn state park)
15 Bath - Lancaster
16 ??? (Gattisburg??)
17 Lancaster - Washington (Autorit + auto inleveren)
18 Washington
19 Washington
20 Washington - New York (trein)
21 New York
22 New York
23 Vertrek New York airport
24 Aankomst Amsterdam

Wij willen graag afwisselende dingen doen (steden, natuur etc) . Wij hebben een paar vragen en hopen dat de " kenners" wat kunnen adviseren.
- is dit een realistische route? wij willen niet continue in auto zitten (lijkt goed te doen als ik reis op google maps invul).
- Zouden jullie ergens langer of juist korter blijven? Hoe zouden jullie de nog niet ingevulde dag besteden?
- Wij hebben Ottawa en Toronto uit de reis gelaten terwijl we daar wel in de buurt zijn. We bezoeken al veel steden en vragen ons af of het dan niet te veel wordt?
- Is er nog een "pareltje" dat we op de planning voor deze reis over het hoofd hebben gezien waar we echt naartoe zouden moeten gaan?
- is het handig de derde dag in Boston de auto op te halen en deze de 17e dag in Washington in te leveren en van Washington naar New York met de trein te gaan? Heeft iemand hier ervaringen mee.

Het is natuurlijk altijd ook een beetje een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, maar we zijn wel erg benieuwd naar ervaringen zodat we kunnen leren van de ervaringen van anderen op (delen van) deze route.

Alvast bedankt!!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Boston - Quebec - montreal - Niagara- washington - New York >> Graag advies

Bericht door analogkid »

Lekker vooruitzicht! Reken er op dat het aan de oostkust ook heel warm wordt in de zomer.

Wat betreft je planning; ik zou een dag minder bij Niagara Falls doen. Het is heel mooi, maar je hebt het in een dag(deel) wel gezien. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Watkins Glenn. Heel mooi, maar in een paar uur ben je er doorheen. Dus als je alleen voor Watkins Glenn gaat, zou ik daar ook een dag korter blijven, tenzij je nog andere parken in de buurt wilt bezoeken.

Ik zou dan een dag toevoegen aan de White Mountains, dat is ook een heel mooi natuurpark. En een dag toevoegen aan NYC. Als je een combi zoekt van steden en natuur zou ik inderdaad niet nog een stad toevoegen, hoewel je zowel in Toronto als Ottawa best een dag (of meer) zou kunnen rondbrengen.

Wij zijn in 2010 in NO USA geweest en in 2012 in Oost Canada. Kijk eens in de reisverslagen voor info.
Succes!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Hollandais1970: Rondreis Boston - Quebec - montreal - Niagara- washington - New York >> Graag advies

Bericht door Tinuszke »

Ik zou een dag afhalen bij Niagara zoals eerder aangegeven.
Die dag extra bij de finger lakes zou ik wel houden want daar is nog veel meer te zien behalve alleen watkins glen.

Eigenlijk zou ik nog een grotere verandering doen. Washington kun je altijd nog combineren met een rondje door het zuiden (bv. georgia + carolinas). Als je die helemaal weg laat, dan kun je dagen toevoegen voor (keuze uit):

- Green mountains
- Adirondacks
- 1000 islands
- Ricketts glen
- Philadephia (1 volle dag krijg je al redelijke indruk)
- Extra tijd in NY kan geen kwaad

Ik ben altijd meer voorstander van een kleiner rondje waarin je weinig tussenliggende dingen overslaat, dan een groter rondje. Dan kun je bij een volgende reis wat meer op een heel nieuw gebied focusen.
Hollandais1970
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Hollandais1970: Rondreis Boston - Quebec - montreal - Niagara- washington - New York >> Graag advies

Bericht door Hollandais1970 »

Dank jullie wel voor jullie feedback. Het helpt erg dat jullie aangeven hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt.
Dat gaan we aanpassen.

Een grotere aanpassing van rondje is inderdaad een mogelijkheid, maar daar gaan we nog even verder over lezen voordat we een keus maken. Dank voor de suggesties. Die helpen erg.

Nog andere suggesties?
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Wat betreft ophalen auto op dag 3 (als je Boston verlaat) en inleveren in Washington:
Dat is een optie als je een hotel hebt waarbij je met openbaar vervoer makkelijk de stad in kan. Gezien de hotelprijzen in Boston (weet niet of je al gekeken hebt en ken je budget niet, maar ik vind ze stijf aan de prijs) kan je ook opteren om wel meteen de auto mee te nemen van het vliegveld en buiten de stad een hotel te nemen. Al dan niet met auto of openbaar vervoer de stad in gaan. Heen en weer naar de airport (of andere huurlocatie) kost vaak ook hoop extra tijd en geld) en weegt niet altijd op tegen de besparing van korter huren. Korter huren is nl niet altijd goedkoper, ligt aan aantal dagen. Meeste autverhuurders kennen nl. dag/week/maandtarieven. Weektarief kan lager zijn dan 5 dagen huren.

Vanaf Washington is het goed te doen met de trein naar NY, maar ook hier afhankelijk of je een hotel in de stad kiest/bij openbaar vervoer of buiten Washington. En vergeet niet dat de autohuur deelt door 4 personen en de trein/openbaar vervoer vermenigvuldigt met 4 personen, dat tikt ongemerkt aan en is veelal niet goedkoper dan de auto.

Mocht je auto willen houden en niet mee Manhattan op willen rijden dan kan je de auto inleveren op Newark Airport, daar rijd je langs voordat je Manahattan op rijdt.

Ik gaf al aan dat de hotelprijzen voor Boston vrij hoog liggen, de overige steden zijn ook niet goedkoop.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor een kleiner rondje eens naar ons 2012-verslag. Wij waren niet in Canada (behalve bij de Niagara Falls) maar hebben wat meer tijd voor onder andere de White Mountains uitgetrokken.
Voor New York zou ik zeker een dag meer uittrekken.

Marianne
Bluelagoon
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluelagoon »

Hoi hoi,

Wat een mooie planning !

Wij hebben deze zomer vrijwel dezelfde (prachtige) ronde gedaan, met uitzondering van Quebec /White Mountains. Wij hadden gekozen voor green mountains en nog een paar dagen cape cod.

Misschien heb je iets aan onze tips:
- Boston is in een dag wel globaal te zien (freedomtrail). Overnachten in Boston is duur, misschien wel goedkoper om buiten boston te overnachten en alvast de auto ophalen.
- Montreal vonden wij persoonlijk iets minder, maar vooral omdat de franse mentaliteit daar de kop op stak ! :wink:
- vergeet geen tussenstopje te maken in Ottawa. Je kunt met de auto tot in het centrum komen en de highlights in 2 uurtjes allemaal zien. Een vaak vergeten mooie stad.
- gaaf dat jullie algonquin meerdere dagen gaan bezoeken. Meer dan de moeite waard... Een kanotocht is super en er is in dit park veel wildlife te spotten (zelfs langs highway 60). Dit was een van onze hoogtepunten van de reis.
- rij vanaf algonquin via huntsville en lake muskoka richting Niagara, een prachtige route.
- Niagara falls heb je echt wel gezien na een dagdeel (incl boottocht). ik zou daar minder tijd aan besteden en een extra dag new york pakken
- vanaf niagara falls kun je via letchworth State Park naar Watkins Glenn. Een verrassend mooi aangelegd park met prachtige watervallen en uitzichten.
- als je naar lancaster gaat, vergeet dan (commerciele) plaatsjes als bird in hand en intercourse niet. Onderweg zie je al veel amish, amishfarms en covered bridges.
- Gettysburg zeker doen (museum en rondrit over de slagvelden)
- washington in 2 dagen is prima als je de highlights wilt zien
- New York zeker een dag extra pakken, want deze stad krijg je in 2 dagen niet gezien.

Heel veel planplezier !!!!
2015: Washington - Niagara - Algonquin (CA) - Ottawa - Montreal - Boston - Cape Cod - NY

2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer