Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis family of 5: Calgary-Vancouver zomer 2016 auto (2 volw-3 dochters)
- family of 5
- Amerika-ontdekker
Reis family of 5: Calgary-Vancouver zomer 2016 auto (2 volw-3 dochters)
Ik waag het toch maar om een nieuw onderwerp te openen. Ik heb al veel gehad aan andere topics van mensen die een soortgelijke reis (gaan) maken. we gaan met onze drie dochters (dan 21, 19 en 17 jaar) in juli 2016 naar West-Canada. ik heb nu een route samengesteld en ik vraag me af of deze interessant genoeg is. Tips, opmerkingen en andere info zijn van harte welkom.
08-jul Amsterdam - Calgary (geplande aankomst 20:30 uur)
09-jul Calgary
10-jul Calgary - Banff ('s ochtends auto halen?)
11-jul Banff paardrijden?
12-jul Banff
13-jul Banff - Lake Louise
14-jul Lake Louise
15-jul Lake Louise Yoho NP?
16-jul Lake Louise - Jasper
17-jul Jasper icewalk?
18-jul Jasper
19-jul Jasper - Clearwater
20-jul Wells Gray
21-jul Clearwater - Lilooet
22-jul Lilooet - Whistler
23-jul Whistler de berg op met gondel?
24-jul Whistler - Parksville (veerboot)
25-jul Parksville - Tofino
26-jul Tofino
27-jul Tofino - Victoria
28-jul Victoria orka tocht?
29-jul Victoria - Vancouver (veerboot) ('s avonds auto inleveren?)
30-jul Vancouver
31-jul Vancouver Amsterdam (gepland vertrek 20:50 uur)
1-aug Amsterdam
Raften, kayakken, zipgliden, klimmen, kortom de activiteiten voor de jongere generatie...daar heb ik me nog niet in verdiept. Dus mocht iemand daar ideeën over hebben, ik hoor het graag!
09-jul Calgary
12-jul Banff
14-jul Lake Louise
17-jul Jasper icewalk?
18-jul Jasper
20-jul Wells Gray
23-jul Whistler de berg op met gondel?
24-jul Whistler - Parksville (veerboot)
25-jul Parksville - Tofino
26-jul Tofino
27-jul Tofino - Victoria
28-jul Victoria orka tocht?
30-jul Vancouver
1-aug Amsterdam
Raften, kayakken, zipgliden, klimmen, kortom de activiteiten voor de jongere generatie...daar heb ik me nog niet in verdiept. Dus mocht iemand daar ideeën over hebben, ik hoor het graag!
Re: Reis family of 5: Calgary-Vancouver zomer 2016 auto (2 volw-3 dochters)
Voor de meiden:
Whistler, ziplinen: http://m.ziptrek.com/whistler-canada/tours
Icefields parkway lopen IceWalk: http://www.icewalks.com/ Doen! Echt geweldig
Golden, bij Field, raften! Top: http://glacierraft.com/
Zo hou je ze lekker zoet
Whistler, ziplinen: http://m.ziptrek.com/whistler-canada/tours
Icefields parkway lopen IceWalk: http://www.icewalks.com/ Doen! Echt geweldig
Golden, bij Field, raften! Top: http://glacierraft.com/
Zo hou je ze lekker zoet

Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Zeker een mooie route!! 
- ik zou Calgary durven overslaan. Wij vonden het en saaie stad. Tenzij de dochters willen gaan shoppen of zo.Je bent door de jet lag vroeg wakker dus ik zou meteen naar de rockies rijden
- een overnachting halfweg de icefields parkway is aan te raden - te midden van de natuur.
- 's ochtends in de rockies vroeg opstaan of bij sunset beren gaan zoeken op de rustigere zijwegen?
- ik zou aanraden hier en daar tijd in te korten (dat is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeur) en 2 nachten inplannen bij Port McNeill/Telegraph Cove. Prachtige ruige omgeving, wij hebben daar echt genoten. Het is ook echt een orka hot spot- een tocht vanaf daar is echt uniek.
- tandems huren voor een fietstocht rondom het eiland bij vancouver (stanley park) is een enorm leuke familie activiteit.
(en ik durf het gezien een recente topic bijna niet meer schrijven, maar doe het toch
) Kijk eens in ons reisverslag, link hieronder: 2004 (kort verslag) en 2012 (met oa vrij veel tijd op vancouver island)
veel plezier met het plannen van deze prachtige reis.

- ik zou Calgary durven overslaan. Wij vonden het en saaie stad. Tenzij de dochters willen gaan shoppen of zo.Je bent door de jet lag vroeg wakker dus ik zou meteen naar de rockies rijden
- een overnachting halfweg de icefields parkway is aan te raden - te midden van de natuur.
- 's ochtends in de rockies vroeg opstaan of bij sunset beren gaan zoeken op de rustigere zijwegen?

- ik zou aanraden hier en daar tijd in te korten (dat is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeur) en 2 nachten inplannen bij Port McNeill/Telegraph Cove. Prachtige ruige omgeving, wij hebben daar echt genoten. Het is ook echt een orka hot spot- een tocht vanaf daar is echt uniek.
- tandems huren voor een fietstocht rondom het eiland bij vancouver (stanley park) is een enorm leuke familie activiteit.
(en ik durf het gezien een recente topic bijna niet meer schrijven, maar doe het toch

veel plezier met het plannen van deze prachtige reis.
- family of 5
- Amerika-ontdekker
leuke tips! bedankt! ben nu hotels aan het vastleggen, maar de cancellation policy is gelukkig zeer vriendelijk. we hebben dus nog genoeg tijd om eens rustig te kijken waar we een dag meer of minder kunnen. en reisverslagen mag je altijd noemen toch?
ik ga ze zeker doorlezen.

- Tipsy_1
- Amerika-expert
boek Jasper goed op tijd! dat was bij ons het moeilijkste
- family of 5
- Amerika-ontdekker
ik heb nog wat gelezen en nagedacht. een paar wijzigingen in de route heb ik bedacht:
09-jul Calgary
12-jul Banff
14-jul Lake Louise
17-jul Jasper icewalk?
18-jul Jasper
20-jul Wells Gray
23-jul Whistler - parksville (veerboot naar nanaimo)
24-jul parksville - telegraph cove
25-jul telegraph cove (orkatocht?)
26-jul telegraph cove - Tofino
27-jul Tofino
28-jul Tofino - Victoria
30-jul Vancouver
1-aug Amsterdam
ik heb niet zo'n goed beeld of dit haalbare wijzigingen zijn.
de eerste hotels heb ik inmiddels geboekt! calgary, banff, lake louise, jasper en clearwater zijn vastgelegd maar nog te annuleren. daarna loop ik een beetje vast.
ik twijfel over tofino en telegraph cove. het is misschien beter om een keuze te maken tussen één van de twee. maar welke dan
09-jul Calgary
12-jul Banff
14-jul Lake Louise
17-jul Jasper icewalk?
18-jul Jasper
20-jul Wells Gray
23-jul Whistler - parksville (veerboot naar nanaimo)
24-jul parksville - telegraph cove
25-jul telegraph cove (orkatocht?)
26-jul telegraph cove - Tofino
27-jul Tofino
28-jul Tofino - Victoria
30-jul Vancouver
1-aug Amsterdam
ik heb niet zo'n goed beeld of dit haalbare wijzigingen zijn.
de eerste hotels heb ik inmiddels geboekt! calgary, banff, lake louise, jasper en clearwater zijn vastgelegd maar nog te annuleren. daarna loop ik een beetje vast.
ik twijfel over tofino en telegraph cove. het is misschien beter om een keuze te maken tussen één van de twee. maar welke dan

- family of 5
- Amerika-ontdekker
onderstaande wijzigingen geven misschien net wat meer rust:
09-jul Calgary
12-jul Banff
14-jul Lake Louise
17-jul Jasper icewalk?
18-jul Jasper
20-jul Wells Gray
23-jul Whistler
24-jul Whistler - parksville (veerboot naar nanaimo)
25-jul parksville - Tofino óf telegraph cove
26-jul Tofino óf telegraph cove
27-jul Tofino (óf TC)- Victoria
28-jul Victoria
30-jul Vancouver
1-aug Amsterdam
09-jul Calgary
12-jul Banff
14-jul Lake Louise
17-jul Jasper icewalk?
18-jul Jasper
20-jul Wells Gray
23-jul Whistler
24-jul Whistler - parksville (veerboot naar nanaimo)
25-jul parksville - Tofino óf telegraph cove
26-jul Tofino óf telegraph cove
27-jul Tofino (óf TC)- Victoria
28-jul Victoria
30-jul Vancouver
1-aug Amsterdam
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik vind van bovenstaande routes de eerste de beste.
Ik zou persoonlijk die dag Calgary dus wegnemen (
) en als je meer rust wilt bij Tofino of Telegraph Cove plakken, omdat je daar zo'n leuke cabin kan nemen (voorbeeldjes in ons reisverslag wat wel gezellig is). Is geen must vind ik.
Niet iedereen zal het met me eens zijn maar als je geen walvisexcursie boekt (die je veel beter vanuit Telegraph Cove/Port McNeill doet) is twee nachten Tofino/Ucluelet voldoende. (de firma die daar (Tofino) de walvistochten doet heeft trouwens een ongeluk gehad met één van hun boten dit najaar, met doden, dus weet niet zeker hoe het met deze firma zit).
1 nacht Victoria is ook prima trouwens.
Ik zou ook niet aanraden de auto later op te halen en vroeger terug te brengen; in Noord-Amerikaanse steden zit je toch beter met auto. In Calgary kan je het eventueel overwegen...
Ik zou persoonlijk die dag Calgary dus wegnemen (

Niet iedereen zal het met me eens zijn maar als je geen walvisexcursie boekt (die je veel beter vanuit Telegraph Cove/Port McNeill doet) is twee nachten Tofino/Ucluelet voldoende. (de firma die daar (Tofino) de walvistochten doet heeft trouwens een ongeluk gehad met één van hun boten dit najaar, met doden, dus weet niet zeker hoe het met deze firma zit).
1 nacht Victoria is ook prima trouwens.
Ik zou ook niet aanraden de auto later op te halen en vroeger terug te brengen; in Noord-Amerikaanse steden zit je toch beter met auto. In Calgary kan je het eventueel overwegen...
Ik zou Calgary in iedere andere periode ook overslaan, maar zo te zien zitten zij er precies tijdens de Stampede. En dat is echt leuk om mee te maken vonden wij. Zorg ervoor dat je van tevoren kaartjes koopt voor de Grandstand Show en ga lekker overdag al daarheen om alles te bekijken. Het is dan handig om een hotel aan één van de tramlijnen naar het Stampede-terrein te nemen, dan kun je daar makkelijk parkeren en voor weinig geld met de tram heen en terug.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
oh ja, inderdaad!!! wel goed op tijd een hotel boeken dan!
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Leuke reis hebben jullie gepland staan.
Wij zijn zelf rond dezelfde periode in Canada als jullie er zijn, volgens mij zelfs grotendeels dezelfde dagen
We zijn zelf ook op zoek naar een leuke rafting activiteit en willen wellicht bij Clearwater gaan raften aangezien we via via zijn geïnformeerd dat Riverside Adventures Rafting een hele goede en leuke ervaring biedt: http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... umbia.html
Wij zijn zelf rond dezelfde periode in Canada als jullie er zijn, volgens mij zelfs grotendeels dezelfde dagen

We zijn zelf ook op zoek naar een leuke rafting activiteit en willen wellicht bij Clearwater gaan raften aangezien we via via zijn geïnformeerd dat Riverside Adventures Rafting een hele goede en leuke ervaring biedt: http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... umbia.html
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Qua hotels in Calgary zijn er trouwens aan de Banff Trail veel mogelijkheden én er is daar een tramstation recht voor de deur. Dat scheelde echt veel geld in vergelijking met downtown, al betaal je dan nog veel meer dan je buiten de stampede om zou betalen.
Ik zou Calgary niet overslaan.
De Stampede is dan gaande als je iets Canadees/amerikaans wilt meemaken, dan ik zou dat zeker niet overslaan!!!
http://www.calgarystampede.com/stampede
Maak je niet druk om tickets. die kun je gewoon krijgen op het terrein zelf. Plek zat.
Parkeren doe op een park and ride buiten het centrum. En met de tram wordt je uitgezet bij de ingang. Als je dat niet lukt dan volg je de mensen met een cowboyhoed op
.
De Stampede is dan gaande als je iets Canadees/amerikaans wilt meemaken, dan ik zou dat zeker niet overslaan!!!
http://www.calgarystampede.com/stampede
Maak je niet druk om tickets. die kun je gewoon krijgen op het terrein zelf. Plek zat.
Parkeren doe op een park and ride buiten het centrum. En met de tram wordt je uitgezet bij de ingang. Als je dat niet lukt dan volg je de mensen met een cowboyhoed op

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- family of 5
- Amerika-ontdekker
Wat een leuke reacties weer! Dat raften ziet er ook leuk uit! Weet niet of we dat al vanuit hier moeten reserveren of dat het ook kan als we daar zijn?
Heb op vancouver island nu gekozen voor een paar dagen campbell river. Zag er ook prachtig uit en het is allemaal nog aan te passen. Dus dan kunnen we de komende maanden de details bekijken en hier en daar nog veranderingen aanbrengen. En reisverslagen lezen
Calgary blijft er gewoon in. Auto is gehuurd. En we hebben er allemaal zin in!
Heb op vancouver island nu gekozen voor een paar dagen campbell river. Zag er ook prachtig uit en het is allemaal nog aan te passen. Dus dan kunnen we de komende maanden de details bekijken en hier en daar nog veranderingen aanbrengen. En reisverslagen lezen

Calgary blijft er gewoon in. Auto is gehuurd. En we hebben er allemaal zin in!

Hallo, dat is toevallig. ook wij ( family of 4 ) zijn dan in die periode in Canada. Vliegen zelfs op 08/07 met zelfde vluchten als jullie.
Ben ook aan het plannen. Voor ieder gezinslid wat. Stampede gaan we zeker bekijken, Hotsprings in Radium, outlett shoppen onderweg naar Seattle in Everett, natuur, etc.
Zie dat je ook van plan bent om te gaan raften.
Met promo code "hydra30" krijg je 25 % korting bij http://www.raftbanff.com/ op de Kicking Horse River...
Ben ook aan het plannen. Voor ieder gezinslid wat. Stampede gaan we zeker bekijken, Hotsprings in Radium, outlett shoppen onderweg naar Seattle in Everett, natuur, etc.
Zie dat je ook van plan bent om te gaan raften.
Met promo code "hydra30" krijg je 25 % korting bij http://www.raftbanff.com/ op de Kicking Horse River...
- family of 5
- Amerika-ontdekker
hi johnny99,
grappig dat jullie dezelfde vluchten hebben. uit ervaring weet ik dat je op dit soort reizen altijd weer dezelfde mensen tegenkomt onderweg
gelukkig hebben we nog een aantal maanden om de activiteiten te plannen. ik lees me suf en ik vermoed dan ook dat ik de reis al drie keer gemaakt heb voordat we ook maar een meter hebben gevlogen
mocht je nog tips hebben voor leuke dingen onderweg, die zijn uiteraard altijd welkom! zodra ik wat meer gedetailleerde info op 'zeker' heb staan meld ik me hier ook weer!
grappig dat jullie dezelfde vluchten hebben. uit ervaring weet ik dat je op dit soort reizen altijd weer dezelfde mensen tegenkomt onderweg

mocht je nog tips hebben voor leuke dingen onderweg, die zijn uiteraard altijd welkom! zodra ik wat meer gedetailleerde info op 'zeker' heb staan meld ik me hier ook weer!
- family of 5
- Amerika-ontdekker
Hoi, ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
deel van route:
14-jul Lake Louise
15-jul Lake Louise
16-jul Lake Louise - Jasper met om 13:45 uur een icewalk van ongeveer 3 uur.
17-jul Jasper
18-jul Jasper
Op 16 juli rijden we van Lake Louise naar Jasper via de icefields Parkway. Ik heb nu een gletcherwandeling geboekt om 13:45 uur. Wat ik me afvraag of dit handig is? Vanuit Lake Louise kunnen we een dag eerder al een deel van de ipw doen en vanuit Jasper eventueel een dag later nog het laatste deel. Of zou het handiger zijn om de wandeling een dag later te plannen en vanuit Jasper weer een eind terug te rijden hiervoor. Zodat we een hele dag hebben voor de IPW?
Het leek me wel handig om het op 16 juli te doen omdat het toch op de route ligt. En we moeten nu eenmaal kiezen, we kunnen niet alles zien lijkt me. Wat vinden jullie de must-do's op de Icefield Parkway en hoeveel tijd zouden we hiervoor moeten nemen?
deel van route:
14-jul Lake Louise
15-jul Lake Louise
16-jul Lake Louise - Jasper met om 13:45 uur een icewalk van ongeveer 3 uur.
17-jul Jasper
18-jul Jasper
Op 16 juli rijden we van Lake Louise naar Jasper via de icefields Parkway. Ik heb nu een gletcherwandeling geboekt om 13:45 uur. Wat ik me afvraag of dit handig is? Vanuit Lake Louise kunnen we een dag eerder al een deel van de ipw doen en vanuit Jasper eventueel een dag later nog het laatste deel. Of zou het handiger zijn om de wandeling een dag later te plannen en vanuit Jasper weer een eind terug te rijden hiervoor. Zodat we een hele dag hebben voor de IPW?
Het leek me wel handig om het op 16 juli te doen omdat het toch op de route ligt. En we moeten nu eenmaal kiezen, we kunnen niet alles zien lijkt me. Wat vinden jullie de must-do's op de Icefield Parkway en hoeveel tijd zouden we hiervoor moeten nemen?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heb je bij icewalks.com geboekt? Ik zou dat laten staan, ik hoor dat dit erg leuk is beter dan met bus naar icefields.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3885 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties