Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervanger Lake O'hara

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JantienB
Amerikafan

Vervanger Lake O'hara

Bericht door JantienB »

In juni zullen we in West-Canada zijn, jammer genoeg enkele dagen te vroeg om de hikersbus naar Lake O'Hara te nemen.
Kan iemand een andere mooie wandeling in deze buurt aanbevelen die wel mogelijk zou zijn rond 11-12 juni?

Alvast bedankt voor jullie tips! :)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vervanger Lake O'hara

Bericht door Felicitas »

Een van de mooiste hikes die wij ooit hebben gedaan is de Iceline trail in Yoho NP. Maar grote kans dat 11 juni ook daarvoor nog te vroeg is. De trailhead is bij de Takakkaw Falls. Er is een Visitor Center in Field waar je kunt informeren naar hikes die je zou kunnen doen. Emerald Lake ligt ook prachtig. Een wandeling om het meer lijkt me ook erg mooi.
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Bedankt Felicitas! De Iceline trail had ik inderdaad ook al gespot :)
Gaat op het lijstje, samen met Emerald Lake.

Het zal inderdaad afwachten zijn naar de begaanbaarheid van de trails, we gaan zeker eens langs in het visitor center.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

De Plain of six glaciers vanaf Lake Louise is ook een mooie wandeling, maar ook daarvoor geldt de vraag of die al open is.
Ga ter plaatse gewoon naar het visitor buro, daar kunnen ze je zo vertellen welke trail wel/niet open is.
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

Beetje een bump maar ik heb mijn reis naar Canada in Juli rond eindelijk maar ik zie dat Lake O'Hara een bus noodzakelijk is en deze zijn logischerwijs nu allemaal uitverkocht.

Is het ook zo in de andere parken dat je overal een bus voor moet reserveren? Ik ging er gewoon vanuit uit dat je met de auto rondrijd en bij een pullout/parking stopt en lekker kijkt of gebruikt maak van de gratis pendelbussen zoals in de USA NP's.

Wat moet ik echt nu nog proberen vast te leggen of is Banff, Jasper, Yoho, Glacier, Revelstoke etc.. gewoon aankomen en kijken?
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Lake O'Hara is zo mooi en kwestbaar, dat toegang hier gereguleerd is (enkele tientallen per dag).
Dat is een uitzondering. Weet niet of je wandelt, alleen sommige wandelingen starten met bus of boot.
En Lake O'Hara is het wandelparadijs op aarde...

In mijn overzicht van wandelingen zie je met doorklikken op de datum hoe je er komt.
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_

Groet, Ferry
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Voor zover ik weet is Lake O'Hara de enige waarbij je moet reserveren voor de bus om er te komen. Je kan 's ochtends wel proberen om alsnog een kaartje te bemachtigen mocht er iemand niet op komen dagen. Ook kan je de 11 km lange weg lopen.
Er zijn nog wel een aantal meerdaagse hiking-trials, zoals de West Coast trail en een trail bij Jasper waar per dag een beperkt aantal mensen worden toegelaten en je maanden van tevoren een toegangsbewijs moet scoren. Verder heb je voor de meeste backcountry-campsites of cabins een backcountry permit nodig.
Voor de meeste gewone hikes rijd je gewoon naar een parkeerplaats en begin je aan de wandeling. Er rijden in de West-Canadese parken die jij noemt geen shuttle bussen zoals in USA.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

jetusa schreef:Je kan 's ochtends wel proberen om alsnog een kaartje te bemachtigen mocht er iemand niet op komen dagen.
Dat moet ik tegenspreken. We waren er 2x (met ticket) en telkens stonden er meerdere mensen met de vraag om alsnog een ticket te kopen, maar dat werd telkens geweigerd. De mensen die verantwoordelijk zijn voor de bussen nemen helemaal geen geld aan. We reden trouwens ook 2x naar boven met een halflege bus. Extra pijnlijk dus voor diegenen die besloten om alsnog te voet naar boven te gaan...
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Kalaman, thanks for the update!
Wel zuur idd voor de mensen zonder kaartje als je een half lege bus voorbij ziet komen.....
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij zijn afgelopen week naar Lake O'Hara geweest. Er was bij ons wel degelijk een gezin dat op de dag zelf nog mee kon zonder kaartje. Vermoedelijk omdat er no-shows waren wiens plek kon worden opgevuld. Dat is was ik er van begreep. Conclusie is dat het dus niet geheel onmogelijk is.

Onderweg met de bus zagen we redelijk wat (10 a 20) man te voet op de dirt road naar Lake O'Hara. Enkelen van hen zaten op de weg terug wel bij ons in de bus. In de bus terug was meer dan genoeg plek en ik had het idee dat op de bonnefooi een kaartjes voor de bus terug kopen nooit een probleem is, tenzij de bus vol is.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat moet dan veranderd zijn want we waren er inmiddels 2x en telkens werd pertinent geweigerd om nog mensen te laten meerijden die geen tickets hadden.
Aan wie moesten die dat dan betalen de dag zelf?

Voor de terugreis heb je geen reservatie nodig, iedereen mag mee terug naar beneden, zolang er uiteraard plaats is op de bus die niet ingenomen is door mensen die wél gereserveerd hebben. Dat was al altijd zo.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat heb ik niet gezien, maar ik vermoed aan de man die de lijst met reserveringen aftekent op de parking. Of aan de buschauffeur (die int ook de betalingen voor de mensen die terugreizen zonder kaartje).

Wij hadden de bus van 8.30 uur. Er werden bij ons ook mensen geweigerd. Die werden door de 'guide' in de bus verzocht te wachten op de bus van 9.30 uur. "There is a 1 percent change" gaf hij hen mee, en "two people are ahead of you".

Enfin, ik vermoed toch echt dat er in geval van no-show van mensen mét een kaartje, alsnog spontane mensen worden meegenomen. Maar enkel dan, en dus niet als iedereen met een kaartje gewoon op komt dagen.
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Voorheen was dat een tip die aan toeristen gegeven werd: als je graag mee wilden gaan met de bus en geen ticket had, ga aan de bushalte wachten en als er mensen niet komen opdagen die wel een ticket hadden besteld, dan mag je mee. Maar voor zover ik weet is die regel inderdaad afgeschaft zoals Kalaman aangeeft. Dan heeft dat gezin echt puur geluk gehad met de busschauffeur, want normaal is het niet toegestaan om nog iemand mee te nemen zonder ticket...ook al is de bus leeg.

Als je er bent en geen kaartje voor de bus hebt, maar de tijd hebt om te wachten aan de bushalte...gewoon doen zou ik zeggen. Je kan maar eens geluk hebben, maar wees erop voorbereidt dat je waarschijnlijk niet mee kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer