Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis roberto101: noord usa/west Canada 2017.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis roberto101: noord usa/west Canada 2017.
Hallo beste mensen,
Na de USA in 2015 voor het eerst bezocht te hebben zijn wij ook met het virus besmet geraakt!
Hoewel wij dit jaar vrienden gaan bezoeken en gaan rondreizen door Indonesië, zijn we nu al bezig met het
plannen van onze volgende reis naar de States volgend jaar. Vorig jaar hebben we een deel van het zuidwesten
gezien inclusief Moab, volgend jaar zouden we graag wat meer noordelijk gaan en Canada erbij betrekken. Onze
bedoeling is om eind juni tot ongeveer de derde week van juli te gaan, voor deze regio een prima reistijd toch?
Wij zijn geen stedenmensen en komen echt voor de natuur en het lekker onderweg zijn. We houden van wandelen
maar niet per se hele lange trails, en vinden het heerlijk om lekker in de auto rond te touren.
Zelf komen wij uit op onderstaande route/wensenlijst, maar ik vind het net als vorig jaar moeilijk om in te
schatten of de route oké is, of misschien toch te gehaast, en of we de meest geschikte overnachtingsplaatsen hebben
gekozen. Na het lezen van vele blogs en topics op dit forum komen wij uit op;
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Scotts Bluff National Monument (325km) (Scottsbluff)
3. Scottsbluff - Badlands National Park (300km) (Rapid City)
4. Rapid City - Mt Rushmore (40km) - door Black Hills - Sundance (180km)
5. Sundance - Devils Tower National Monument (45km) - Cody (Yellowstone) (480km)
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone - Grand Teton (50km)
9. Grand Teton
10. Grand Teton - Glacier National Park (830km) (Pinnacle)
11. Glacier National Park (Pinnacle)
12. Glacier National Park - Waterton Lakes National Park (200km) (Waterton)
13. Waterton Lakes National Park (Waterton)
14. Waterton - Banff National Park (350km) (Canmore)
15. Banff National Park (Canmore)
16. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Lake Louise)
17. Yoho National Park (lake Louise)
18. Yoho National Park (Field)
19. Field - Glacier National Park (120km) (Field)
20. Field - Jasper National Park (250km)
21. Jasper National Park (hinton?)
22. Jasper National Park
23. Jasper National Park - Wells Gray Provincial Park (250km) (Clearwater)
24. Clearwater - Sea to Sky Highway - Merrit (215km)
25. Merrit - Sea to Sky Highway - Vancouver (280km)
26. Vancouver - Amsterdam
* Is er op dag 4 nog tijd en ruimte voor Custer State Park? En is het de moeite om er enkel doorheen te rijden aangezien we die dag
niet heel veel kilometers hoeven te maken, of zouden jullie het helemaal overslaan?
* Dag 10 is een flinke rij afstand...hebben mensen ervaring met dit stuk? Rijdt dit lekker door of onderbreken we deze dag het best?
Ik vind het niet erg om eens een dag wat verder te rijden, maar het moet wel behapbaar blijven.
* Is het voor dag 20 tm 22 een groot gemis om in Hinton in plaats van Jasper zelf te slapen?
* Doen wij er goed aan om de route van Clearwater naar Vancouver op te splitsen in Merrit om zo de Sea to Sky Highway voldoende tijd te geven?
* Stel dat we nog 2 extra dagen kunnen toevoegen, waar zouden jullie deze dan bijvoegen?
Alvast onwijs bedankt voor jullie tijd en bereidheid om mee te denken, vorig jaar hebben wij dankzij jullie hulp een onvergetelijke eerste reis naar Amerika kunnen maken.
Groetjes!
Roberto en Esther
Na de USA in 2015 voor het eerst bezocht te hebben zijn wij ook met het virus besmet geraakt!
Hoewel wij dit jaar vrienden gaan bezoeken en gaan rondreizen door Indonesië, zijn we nu al bezig met het
plannen van onze volgende reis naar de States volgend jaar. Vorig jaar hebben we een deel van het zuidwesten
gezien inclusief Moab, volgend jaar zouden we graag wat meer noordelijk gaan en Canada erbij betrekken. Onze
bedoeling is om eind juni tot ongeveer de derde week van juli te gaan, voor deze regio een prima reistijd toch?
Wij zijn geen stedenmensen en komen echt voor de natuur en het lekker onderweg zijn. We houden van wandelen
maar niet per se hele lange trails, en vinden het heerlijk om lekker in de auto rond te touren.
Zelf komen wij uit op onderstaande route/wensenlijst, maar ik vind het net als vorig jaar moeilijk om in te
schatten of de route oké is, of misschien toch te gehaast, en of we de meest geschikte overnachtingsplaatsen hebben
gekozen. Na het lezen van vele blogs en topics op dit forum komen wij uit op;
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Scotts Bluff National Monument (325km) (Scottsbluff)
3. Scottsbluff - Badlands National Park (300km) (Rapid City)
4. Rapid City - Mt Rushmore (40km) - door Black Hills - Sundance (180km)
5. Sundance - Devils Tower National Monument (45km) - Cody (Yellowstone) (480km)
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone - Grand Teton (50km)
9. Grand Teton
10. Grand Teton - Glacier National Park (830km) (Pinnacle)
11. Glacier National Park (Pinnacle)
12. Glacier National Park - Waterton Lakes National Park (200km) (Waterton)
13. Waterton Lakes National Park (Waterton)
14. Waterton - Banff National Park (350km) (Canmore)
15. Banff National Park (Canmore)
16. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Lake Louise)
17. Yoho National Park (lake Louise)
18. Yoho National Park (Field)
19. Field - Glacier National Park (120km) (Field)
20. Field - Jasper National Park (250km)
21. Jasper National Park (hinton?)
22. Jasper National Park
23. Jasper National Park - Wells Gray Provincial Park (250km) (Clearwater)
24. Clearwater - Sea to Sky Highway - Merrit (215km)
25. Merrit - Sea to Sky Highway - Vancouver (280km)
26. Vancouver - Amsterdam
* Is er op dag 4 nog tijd en ruimte voor Custer State Park? En is het de moeite om er enkel doorheen te rijden aangezien we die dag
niet heel veel kilometers hoeven te maken, of zouden jullie het helemaal overslaan?
* Dag 10 is een flinke rij afstand...hebben mensen ervaring met dit stuk? Rijdt dit lekker door of onderbreken we deze dag het best?
Ik vind het niet erg om eens een dag wat verder te rijden, maar het moet wel behapbaar blijven.
* Is het voor dag 20 tm 22 een groot gemis om in Hinton in plaats van Jasper zelf te slapen?
* Doen wij er goed aan om de route van Clearwater naar Vancouver op te splitsen in Merrit om zo de Sea to Sky Highway voldoende tijd te geven?
* Stel dat we nog 2 extra dagen kunnen toevoegen, waar zouden jullie deze dan bijvoegen?
Alvast onwijs bedankt voor jullie tijd en bereidheid om mee te denken, vorig jaar hebben wij dankzij jullie hulp een onvergetelijke eerste reis naar Amerika kunnen maken.
Groetjes!
Roberto en Esther
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: noord usa/west canada 2017
Dag 4 hangt er gewoon vanaf wat je allemaal wilt zien. Als je ook Custer SP erbij wilt doen kan dat m.i. wel, maar dan zou ik ook in die regio (Custer/Hill City) overnachten en niet naar Sundance rijden. Sowieso is een dag extra in de Black Hills wel lekker. Ook omdat je de dagen ervoor al goede stukken gaat rijden en naar Cody ook weer een fikse rijdag is. Je hebt op deze manier eigenlijk geen tijd voor bezigheden in Cody zelf, zoals bv het Buffalo bill museum. Ik ben zelf geen museumganger, maar ik vond grote delen van deze eigenlijk heel interessant (het zijn eigenlijk 5 musea in één). Cody ligt overigens niet in Yellowstone. En als je de mooiste route naar Yellowstone wilt rijden (via de beartooth highway) dan ben je daar op dag 6 zeker ook minimaal al wel een halve dag mee zoet. Dus je tijd in Yellowstone is dan ook wat kort. Maar je kan dat opvullen door een groot deel van dag 8 nog aan Yellowstone te besteden. De rest kan ik niet beoordelen.
Wat ik dus persoonlijk zou doen in dit geval als er niet meer dagen aan dit stuk besteed kunnen worden is dag 2 al verder doorrijden naar de Black Hills (al dan niet via Scottsbluff) en dan daar 2 nachten in bv Custer of Hill City overnacht. Dan dag 4 overdag Badlands NP bezoeken en 's avonds overnachten in Deadwood ('s avonds leuk westernstadje), of buiten de Black Hills (goedkoper) in Rapid City of Spearfish. Dan is de reis naar Cody nog een fikse, maar toch al wat minder lang.
Wat ik dus persoonlijk zou doen in dit geval als er niet meer dagen aan dit stuk besteed kunnen worden is dag 2 al verder doorrijden naar de Black Hills (al dan niet via Scottsbluff) en dan daar 2 nachten in bv Custer of Hill City overnacht. Dan dag 4 overdag Badlands NP bezoeken en 's avonds overnachten in Deadwood ('s avonds leuk westernstadje), of buiten de Black Hills (goedkoper) in Rapid City of Spearfish. Dan is de reis naar Cody nog een fikse, maar toch al wat minder lang.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kun je wel een auto huren in Denver en inleveren in Vancouver?
Ik vind het niet ideaal om van Yellowstone naar Grand Teton te gaan en vanuit GT helemaal naar Glacier. Waar zou je willen overnachten in Grand Teton? Misschien eerst ene dag Yellowstone, dan naar GT en dan tussen GT en Glacier weer naar Yellowstone?
Twee dagen Yellowstone is niet veel (kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek in juni vorig jaar), maar je zou op dag 8 nog het grootste deel van de dag aan Yellowstone kunnen besteden. Denk eraan dat de afstanden naar de parkgrenzen niet zoveel zeggen.
Marianne
Ik vind het niet ideaal om van Yellowstone naar Grand Teton te gaan en vanuit GT helemaal naar Glacier. Waar zou je willen overnachten in Grand Teton? Misschien eerst ene dag Yellowstone, dan naar GT en dan tussen GT en Glacier weer naar Yellowstone?
Twee dagen Yellowstone is niet veel (kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek in juni vorig jaar), maar je zou op dag 8 nog het grootste deel van de dag aan Yellowstone kunnen besteden. Denk eraan dat de afstanden naar de parkgrenzen niet zoveel zeggen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 apr 2016, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik weet niet of het de bedoeling is om Yellowstone vanuit Cody te bezoeken. Het is 2,5 à 3 uur rijden naar de voornaamste bezienswaardigheden. Twee dagen in Yellowstone is al aan de krappe kant ook zonder elke dag 5 à 6 uur heen en weer te moeten rijden.roberto101 schreef: * Is er op dag 4 nog tijd en ruimte voor Custer State Park? En is het de moeite om er enkel doorheen te rijden aangezien we die dag
Ik ben het eens met Paul: maak de eerste dag gebruik van het gegeven dat je vanwege het tijdverschil waarschijnlijk vroeg op bent en rijd die dag al tot South Dakota.
Voor mij zou het te lang zijn. Je zou ook van Cody naar Grand Teton (Jackson?) kunnen rijden en Grand Teton vóór Yellowstone bezoeken. Met een laatste Yellowstone overnachting in Mammoth Hotsprings of Gardiner wordt die rit een kleine twee uur korter.
Hier kan ik weinig over zeggen, het is 35 jaar geleden dat ik er voor het laatst was.
Je wilt beginnen in Denver en eindigen in Vancouver. Het valt te bezien of dit met autohuur of camperhuur gaat lukken, zoals Marianne ook al schrijft.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
Allereerst bedankt voor jullie reacties, wordt zeer gewaardeerd!
Wij passen dag 2 aan en rijden idd meteen door tot Rapid City. Cody hadden wij bedacht omdat we die dag al 450km rijden vanaf Sundance, om daar enkel te overnachten om de dag erna vroeg Yellowstone in te kunnen. Ik vind het wel een goed idee om door Yellowstone heen eerst naar Grand Teton heen te rijden om zo de rij afstand op dag 10 in te korten, want daar zag ik wel een beetje tegenop.
Wij hebben inderdaad niet bijzonder veel tijd voor Yellowstone ingepland, dit is waarschijnlijk een beetje vloeken in de kerk en enkel gebaseerd op afbeeldingen van google image en de verschillende blogs die wij hebben gelezen, maar ons spreekt Yellowstone op papier nog niet echt aan. Maar wij laten ons graag van het tegendeel overtuigen tijdens ons bezoek
Zeker aangezien iedereen Yellowstone heel hoog aanschrijft.
We zijn van plan om een auto te huren, geen camper, en het is mogelijk om daarmee te beginnen in Denver en te eindigen in Vancouver, hebben we gecheckt. Waar we in parken als GT en Yellowstone willen overnachten weten we nog niet precies, we willen het in Yellowstone iig wel wat verdelen en zullen met onze laatste overnachting zeker rekening houden met de lange rit daarna naar Glacier (zo noordelijk mogelijk in het park).
Nieuwe route zou dan worden;
29 juni dag 1. Amsterdam - Denver
30 juni dag 2. Denver - Scotts Bluff National Monument (325km) - Rapid City (325km)
1 juli dag 3. Rapid City - Badlands National Park (Rapid City)
2 juli dag 4. Rapid City - Mt Rushmore (40km) - door Black Hills - Sundance (180km)
3. juli dag 5. Sundance - Devils Tower National Monument (45km) - Cody (480km)
4 juli dag 6. Cody - Grand Teton (Jackson) (285km)
5 juli dag 7. Grand Teton (Jackson)
6 juli dag 8. Grand Teton - Yellowstone
7 juli dag 9. Yellowstone
8 juli dag 10. Yellowstone
9 juli dag 11 Yellowstone - Glacier National Park (600km) (Pinnacle)
10 juli dag 12. Glacier National Park (Pinnacle)
11 juli dag 13. Glacier National Park - Waterton Lakes National Park (200km) (Waterton)
12 juli dag 14. Waterton Lakes National Park (Waterton)
13 juli dag 15. Waterton - Banff National Park (350km) (Canmore)
14 juli dag 16. Banff National Park (Canmore)
15 juli dag 17. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Lake Louise)
16 juli dag 18. Yoho National Park (lake Louise)
17 juli dag 19 Yoho National Park (Field)
18 juli dag 20. Field - Glacier National Park (120km) (Field)
19 juli dag 21. Field - Jasper National Park (250km)
20 juli dag 22. Jasper National Park (hinton?)
21 juli dag 23. Jasper National Park
22 juli dag 24. Jasper National Park - Wells Gray Provincial Park (250km) (Clearwater)
23 juli dag 25. Clearwater - Sea to Sky Highway - Merrit (215km)
24 juli dag 26. Merrit - Sea to Sky Highway - Vancouver (280km)
25 juli dag 27. Vancouver - Amsterdam
Wij passen dag 2 aan en rijden idd meteen door tot Rapid City. Cody hadden wij bedacht omdat we die dag al 450km rijden vanaf Sundance, om daar enkel te overnachten om de dag erna vroeg Yellowstone in te kunnen. Ik vind het wel een goed idee om door Yellowstone heen eerst naar Grand Teton heen te rijden om zo de rij afstand op dag 10 in te korten, want daar zag ik wel een beetje tegenop.
Wij hebben inderdaad niet bijzonder veel tijd voor Yellowstone ingepland, dit is waarschijnlijk een beetje vloeken in de kerk en enkel gebaseerd op afbeeldingen van google image en de verschillende blogs die wij hebben gelezen, maar ons spreekt Yellowstone op papier nog niet echt aan. Maar wij laten ons graag van het tegendeel overtuigen tijdens ons bezoek

We zijn van plan om een auto te huren, geen camper, en het is mogelijk om daarmee te beginnen in Denver en te eindigen in Vancouver, hebben we gecheckt. Waar we in parken als GT en Yellowstone willen overnachten weten we nog niet precies, we willen het in Yellowstone iig wel wat verdelen en zullen met onze laatste overnachting zeker rekening houden met de lange rit daarna naar Glacier (zo noordelijk mogelijk in het park).
Nieuwe route zou dan worden;
30 juni dag 2. Denver - Scotts Bluff National Monument (325km) - Rapid City (325km)
2 juli dag 4. Rapid City - Mt Rushmore (40km) - door Black Hills - Sundance (180km)
4 juli dag 6. Cody - Grand Teton (Jackson) (285km)
11 juli dag 13. Glacier National Park - Waterton Lakes National Park (200km) (Waterton)
20 juli dag 22. Jasper National Park (hinton?)
21 juli dag 23. Jasper National Park
22 juli dag 24. Jasper National Park - Wells Gray Provincial Park (250km) (Clearwater)
23 juli dag 25. Clearwater - Sea to Sky Highway - Merrit (215km)
24 juli dag 26. Merrit - Sea to Sky Highway - Vancouver (280km)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Smaken verschillen natuurlijk, maar Yellowstone was het eerste Nationale Park ter wereld; dus het eerste gebied waarvan men vond dat het bescherming verdiende. En dat was niet voor niets. Bovendien is het park heel groot, de weg door het park is al 250 km, en er is veel te zien en te doen.Wij hebben inderdaad niet bijzonder veel tijd voor Yellowstone ingepland, dit is waarschijnlijk een beetje vloeken in de kerk en enkel gebaseerd op afbeeldingen van google image en de verschillende blogs die wij hebben gelezen, maar ons spreekt Yellowstone op papier nog niet echt aan.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
Ja, we geloven ook echt dat we ernaast zitten omdat anders niet zoveel mensen er zo positief over zouden zijn, en daarom willen we het park ook zeker bezoeken. Maar op voorhand missen we een beetje het majestueuze van Yosemite, de grootsheid van de Grand Canyon of de mooie rotsformaties van Zion...Niettemin hebben wij erg veel zin om te gaan ontdekken waarom zoveel mensen Yellowstone op nr. 1 hebben staan 

Vertel, vertel, vertel! Bij wie kan dat ??? Dit zou nl. een ware revolutie zijn en een enorme hoeveelheid aan te maken combinaties opleveren. Ik ben heel benieuwd!We zijn van plan om een auto te huren, geen camper, en het is mogelijk om daarmee te beginnen in Denver en te eindigen in Vancouver, hebben we gecheckt.
Wat de route betreft pik ik 'm op vanaf Yellowstone.
Ook ik had de opmerking om eerst Grand Teton te doen en dan Yellowstone, maar dat heb je inmiddels al aangepast.
Ik moest op google even zoeken waar Pinnacle ligt en of daar wel accommodatie te vinden zou zijn. Gevonden en ik zag dat er ook 2 hotels zitten.
Of de locatie nou zo heel handig is om er 2 nachten te verblijven dat weet ik zo net nog niet, het lijkt me dat je wat veel op en neer rijdt over de 2. Ik kan het niet echt hard maken, maar heb zo'n gevoel.
De dagen in de Canadese Rockies zou ik wat anders indelen.
Om te beginnen zie ik dat je Calgary overslaat, je geeft al aan dat jullie voor de natuur gaan, dus dat begrijp ik wel en Calgary is wel aardig als je er toch in de buurt bent, maar om te zeggen dat het een must is, nee dat niet.
ECHTER: in de periode dat jullie daar zijn zou het kunnen samenvallen met de Calgary Stampede. (2016 is 8-17 juli). En de Calgary Stampede is toch wel een heel spektakel om een keer te zien/beleven. http://www.calgarystampede.com
Misschien toch het overwegen waard en je hoeft je route niet eens zoveel aan te passen.
Vooralsnog ga ik even uit van hetgeen je nu hebt staan.
Canmore is op zich een prima uitgangspunt om het gebied rondom Banff te verkennen.
Dan zie ik 2 nachten Lake Louise staan en dan nog 2 nachten Field. Lake Louise en Field liggen op een 'steenworp' afstand van elkaar en verkassen van de een naar de ander heeft niet zoveel toegevoegde waarde. Het aanbod aan accommodatie in Lake Louise is niet zo groot en doet de prijzen opdrijven in hoogzomer, in Field vind je soms goedkopere accommodatie (veelal B&B's) vandaar dat mensen dan uitwijken naar Field (of zelfs naar Golden).
Afgezien van het tussentijds verkassen denk ik dat de indeling logischer kan. Bovendien is 2 hele dagen voor Yoho wel wat veel, tenzij je 1 dag gereserveerd hebt om Lake O'Hara te doen, daar moet je echter het geluk voor hebben om tickets te bemachtigen.
Ik heb een beetje zitten rommelen en zou er zoiets van maken:
Zo houden. Een mooie route is om vanaf de 22 bij Longview de 40 op te gaan, je kunt deze weg vervolgen om op de 1 uit te komen, je kan ook kiezen om de Smith Dorien Trail op te rijden, dit is een niet-geasfalteerde weg die in Canmore uitkomt. Dit is een erg mooie weg, alleen de vraag is of je er officieel mag rijden met een huurauto (weg heeft geen nummer en menigeen zegt ongenummerde wegen mag niet, anderen zeggen niet-onderhouden wegen mogen niet, deze weg wordt echter wel onderhouden).
zo houden
in de ochtend Johnston Canyon en dan de middag om Kootenay Park te doen, even plonzen in de Hotsprings/pool en dan doorrijden naar Golden.
Het is wel even iets verder rijden, maar als je naar Glacier wilt dan zou ik zeker nog even verder rijden want Mnt Revelstoke is toch wel erg mooi. Om heel eerlijk te zijn zou ik voor alleen Glacier niet die kant opgaan. Dan zou ik trouwens Kootenay heen en terug als excursie vanuit Canmore of Lake Louise doen, maar dat terzijde.
Je zou eerst naar Revelstoke kunnen rijden, naar boven gaan en daar wandelen, vervolgens de diverse stops maken in Glacier. Glacier kent niet een rondweg door het park, het is eigenlijk de doorgaande highway 1 die dwars door Glacier gaat. Aan weerskanten van de weg heb je een aantal wandelingen. Om het park verder te in te gaan moet je lange/meerdaagse-wandelingen maken. Vervolgens wederom overnachten in Golden.
Van Golden door Yoho met de diverse stops (hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als voor Glacier, er is geen rondweg door het park) naar Lake Louise, overnachten Lake Louise (of Field als alternatief)
Beetje afhankelijk van het tempo waarin jullie dingen bekijken en/of lange wandelingen willen maken, zou je deze dag bij Lake Louise kunnen doorbrengen om daar bv te wandelen, of als je het gevoel hebt dat je rondom Banff nog wat gemist hebt, zou je de Bow Valley parkway op je gemak kunnen afrijden en rondom Banff alsnog het e.e.a. bekijken. Of om Lake O'hara te doen, als je daar tickets voor hebt. Overnachten wederom Lake Louise of Field.
zo houden
Hinton wordt meestal door mensen gebruikt als uitwijkmogelijkheid als ze in Jasper geen accommodatie kunnen vinden, het is een beetje hetzelfde als dat Canmore wordt gebruikt als uitwijk voor het duurdere Banff of Field voor Lake Louise, met dat verschil dat Hinton een dik uur van Jasper af ligt en Canmore slechts 25 minuten van Banff en Field slechts 20 minuten van Lake Louise. Een dik uur heen en weer rijden moet dan opwegen tegen een behoorlijk prijsverschil, is mijn mening. Het plaatsje Hinton ken ik niet, maar als je er alleen overnacht dan maakt dat verder niet uit.
Dan over dag 23, 24 en 25:
Je hebt niet heel veel tijd voor Wells Gray, zeker niet als je in Hinton overnacht.
Hinton - Clearwater is een uur of 4, zonder stops bij bv Mnt Robson. Van Clearwater naar de Helmcken Falls (de bekenste fall in Wells Gray) is het ook nog eens een uur rijden. En dat uur moet je ook weer terug naar Clearwater naar je accommodatie, dus al met al alleen al aan pure rijtijd zo'n 6 uur.
Dan de Sea-to-Sky Highway. Deze loopt van Lillooet via Whistler naar Vancouver. Via Merritt rijden is dus niet helemaal de logisch route. De meest gebruikelijke route is Clearwater - Kamloops - Lillooet - Whistler - Vancouver of Clearwater - 100 mile house - Lillooet en dan Whistler - Vancouver.
Met een auto is het op zich te doen om Clearwater - Whistler op 1 dag te rijden, maar verkijk je ook daar niet op de rijtijden, reken zeker op 5-6 uur, zonder de nodige stops. In de avond kan je dan nog even door Whistler slenteren, maar veel tijd om hier iets te doen (en er is best veel te doen) heb je dan niet.
Dag 25 kan je of de ochtend nog in Whistler wat doen en in de (na)middag naar Vancouver rijden. Op zich is het maar 1,5 uur rijden, maar het zou zonde zijn om niet een paar stops onderweg te maken. Maar hoe later je vertrekt des te minder tijd je hebt voor Vancouver, behalve dan misschien een paar uurtjes op de dag van de terugvlucht. Ook als je geen stadsmens bent dan is dat toch jammer want Vancouver is echt een heerlijke stad en door zijn ligging aan het water en met de bergen op de achtergrond heb je niet het gevoel dat het nou een grote stad is.
Al met al vind ik eigenlijk dat je de route vanaf Jasper wat afraffelt, je hebt eigenlijk te weinig tijd om dit stuk tot zijn recht te laten komen.
Ik zou hier toch nog wat keuzes maken waardoor je of meer tijd hebt voor Wells Gray, of voor Whistler of voor Vancouver. Er zijn hier best wat varianten te maken, maar dat gaat in dit stadium misschien wat ver om die allemaal te noemen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis roberto101: noord usa/west Canada 2017.
Ook je nieuwe route geeft je erg weinig tijd voor de black hills. Er is veel meer te zien en doen dan custer sp en mt rushmore. Verder is Rapid City misschien wat goedkoper qua overnachten, maar een jaar vooraf moet je ook nog wel de goede plekken in Custer/Hill city/Keystone kunnen boeken wat toch leukere plekjes zijn.
Wat mij juist zo aantrekt tot Yellowstone is dat het zoveel van andere parken in één park heeft. Door de erosie en vulkaanactiviteit heeft het juist ook prachtige rotsen (bv bij mammoth hot springs, maar zeker ook in de bergdelen), het heeft haar eigen grand canyon en de vele geiservelden en vooral de aanwezigheid van enorme hoeveelheden wildlife maken het voor mij een uniek en majestueus park. Groots en weids is het sowieso. De constante rotte eierlucht in het zuidelijke deel neem ik dan op de koop toe
Die eerste keer met je auto tussen de overstekende bizons (al zal je die in jouw geval misschien al in custer sp gezien hebben) of de eerste keer live op een tiental meters een berenfamilie zien, priceless...
Wat mij juist zo aantrekt tot Yellowstone is dat het zoveel van andere parken in één park heeft. Door de erosie en vulkaanactiviteit heeft het juist ook prachtige rotsen (bv bij mammoth hot springs, maar zeker ook in de bergdelen), het heeft haar eigen grand canyon en de vele geiservelden en vooral de aanwezigheid van enorme hoeveelheden wildlife maken het voor mij een uniek en majestueus park. Groots en weids is het sowieso. De constante rotte eierlucht in het zuidelijke deel neem ik dan op de koop toe

Die eerste keer met je auto tussen de overstekende bizons (al zal je die in jouw geval misschien al in custer sp gezien hebben) of de eerste keer live op een tiental meters een berenfamilie zien, priceless...
-
- Amerikafan
Wij gaan eens kijken of we overnachtingen kunnen vinden in Custer/Hill city/Keystone, het vervelende is dat veel boekingssite's niet tot zo ver vooruit gaan, en we dat nu nog niet goed kunnen inschatten. Maar nemen we zeker ter harte, we halen een dag bij Yoho weg en voegen hier een extra nacht toe. Voor nu in het overzicht laten we het nog even als Rapid City staan.
De autohuur hebben we gevonden via easyterra.
Wat betreft Pinnacle, het leek ons wel gunstig te liggen maar hiervoor geldt hetzelfde, omdat we zo ver vooruit aan het plannen zijn kunnen we op veel sites nog niet zoeken/boeken voor die periode. Een beter alternatief zou dan West Glacier zijn?
Calgary festival houden we in ons achterhoofd, de data staan ook nog niet exact vast, afhankelijk van vliegtickets straks. Willen iig Yellowstone buiten het weekend doen.
Wij dachten dat het leuk zou zijn om onze overnachtingen op te splitsen tussen lake louise en Field, maar als dat niet zo veel toevoegt gaan we het op 1 overnachtingsplek gooien, waarschijnlijk Field dan.
dag 15 juli dag 17. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Field ipv golden)
Het is wel even iets verder rijden, maar als je naar Glacier wilt dan zou ik zeker nog even verder rijden want Mnt Revelstoke is toch wel erg mooi. Om heel eerlijk te zijn zou ik voor alleen Glacier niet die kant opgaan. Dan zou ik trouwens Kootenay heen en terug als excursie vanuit Canmore of Lake Louise doen, maar dat terzijde.
Je zou eerst naar Revelstoke kunnen rijden, naar boven gaan en daar wandelen, vervolgens de diverse stops maken in Glacier. Glacier kent niet een rondweg door het park, het is eigenlijk de doorgaande highway 1 die dwars door Glacier gaat. Aan weerskanten van de weg heb je een aantal wandelingen. Om het park verder te in te gaan moet je lange/meerdaagse-wandelingen maken. Vervolgens wederom overnachten in Golden.
Van Golden door Yoho met de diverse stops (hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als voor Glacier, er is geen rondweg door het park) naar Lake Louise, overnachten Lake Louise (of Field als alternatief)
Beetje afhankelijk van het tempo waarin jullie dingen bekijken en/of lange wandelingen willen maken, zou je deze dag bij Lake Louise kunnen doorbrengen om daar bv te wandelen, of als je het gevoel hebt dat je rondom Banff nog wat gemist hebt, zou je de Bow Valley parkway op je gemak kunnen afrijden en rondom Banff alsnog het e.e.a. bekijken. Of om Lake O'hara te doen, als je daar tickets voor hebt. Overnachten wederom Lake Louise of Field.
Begrijp ik uit bovenstaande goed dat je op dag 18 naar Glacier zou gaan ipv dag 20 zoals wij het hadden?
Wat betreft Hinton houden wij de prijzen de komende tijd in de gaten, wij lezen van veel mensen dat ze het stuk Hinton-Jasper niet erg vinden om meerdere keren te rijden omdat het er erg mooi is, anderzijds verlies je er natuurlijk wel tijd door...wij gaan dat laten afhangen van de prijzen die we hiervoor gaan vinden.
Zit het onderstaand iets beter in elkaar? (Data kloppen nu niet meer ivm wijzigingen)
4 juli dag 6. Cody - Grand Teton (Jackson)
15 juli dag 17. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Field)
16 juli dag 18. Yoho National Park (Field)
19 juli dag 21. Field - Jasper National Park (250km) (Hinton)
20 juli dag 22. Jasper National Park (hinton)
21 juli dag 23. Jasper National Park (hinton)
Wells Gray Provincial Park (Clearwater)
23 juli dag 25. Clearwater - Sea to Sky Highway - Whistler (215km)
24 juli dag 26. Whistler - Vancouver
De autohuur hebben we gevonden via easyterra.
Wat betreft Pinnacle, het leek ons wel gunstig te liggen maar hiervoor geldt hetzelfde, omdat we zo ver vooruit aan het plannen zijn kunnen we op veel sites nog niet zoeken/boeken voor die periode. Een beter alternatief zou dan West Glacier zijn?
Calgary festival houden we in ons achterhoofd, de data staan ook nog niet exact vast, afhankelijk van vliegtickets straks. Willen iig Yellowstone buiten het weekend doen.
Wij dachten dat het leuk zou zijn om onze overnachtingen op te splitsen tussen lake louise en Field, maar als dat niet zo veel toevoegt gaan we het op 1 overnachtingsplek gooien, waarschijnlijk Field dan.
dag 15 juli dag 17. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Field ipv golden)
Begrijp ik uit bovenstaande goed dat je op dag 18 naar Glacier zou gaan ipv dag 20 zoals wij het hadden?
Wat betreft Hinton houden wij de prijzen de komende tijd in de gaten, wij lezen van veel mensen dat ze het stuk Hinton-Jasper niet erg vinden om meerdere keren te rijden omdat het er erg mooi is, anderzijds verlies je er natuurlijk wel tijd door...wij gaan dat laten afhangen van de prijzen die we hiervoor gaan vinden.
Zit het onderstaand iets beter in elkaar? (Data kloppen nu niet meer ivm wijzigingen)
4 juli dag 6. Cody - Grand Teton (Jackson)
15 juli dag 17. Canmore - Kootenay National Park (80km) (Field)
16 juli dag 18. Yoho National Park (Field)
19 juli dag 21. Field - Jasper National Park (250km) (Hinton)
20 juli dag 22. Jasper National Park (hinton)
21 juli dag 23. Jasper National Park (hinton)
Wells Gray Provincial Park (Clearwater)
23 juli dag 25. Clearwater - Sea to Sky Highway - Whistler (215km)
24 juli dag 26. Whistler - Vancouver
En ook al van Easy Terra gehoord van onderstaande precies inhoudt. Dat krijg je bij een proef boeking te zien. Heb ook een keer gekeken om een huur auto in een andere land in te leveren koste maar €2500 toeslag.
Ik weet het antwoord denk ik al. Deed een proef boeking Denver naar keflavik in Ijsland geen enkel probleem kan je ook bij ze huren. Alleen een opmerking over de toeslag.
Andre
Let op – Enkele reis toeslagen/beperkingen
Bepaalde restricties kunnen van toepassing zijn bij het ophalen of afhalen op verschillende locaties, inclusief additionele kosten. Indien een enkele reis toegestaan is, zullen we u contacteren om te informeren over eventuele restricties en/of van toepassing zijnde toeslagen. U zult een voucher ontvangen ter controle. U kunt de reservering altijd annuleren voor het afhalen en volledige vergoeding ontvangen (gratis tot 48 uur voor afhalen).
Ik weet het antwoord denk ik al. Deed een proef boeking Denver naar keflavik in Ijsland geen enkel probleem kan je ook bij ze huren. Alleen een opmerking over de toeslag.
Andre
Let op – Enkele reis toeslagen/beperkingen
Bepaalde restricties kunnen van toepassing zijn bij het ophalen of afhalen op verschillende locaties, inclusief additionele kosten. Indien een enkele reis toegestaan is, zullen we u contacteren om te informeren over eventuele restricties en/of van toepassing zijnde toeslagen. U zult een voucher ontvangen ter controle. U kunt de reservering altijd annuleren voor het afhalen en volledige vergoeding ontvangen (gratis tot 48 uur voor afhalen).
Wij gaan een paar weken later een deel van jullie reis ook doen (rondje Vancouver, wij blijven in Canada). Wij konden helemaal niets (enigszins betaalbaar) vinden in Field of Lake Louise, dus wij doen 2 nachten in Golden. We hadden daarna 3 nachten Jasper gepland, de 1e nacht zal inderdaad Jasper worden (duur, maar nog net te doen), en daarna 2 nachten Hinton, omdat er in Jasper niets was. Ik vind het verre van ideaal, maar het is helaas niet anders. Gelukkig is voor die 1e nacht wel Jasper gelukt, dat scheelt weer een uur op de dag dat we de Icefields Parkway doen. Overigens reizen wij met 8 personen, dat maakt het nog lastiger om nog hotels te vinden.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 39 Reacties
- 10734 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-