Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liften en couchsurfen doorheen Noord-Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ruben1234
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Liften en couchsurfen doorheen Noord-Amerika

Bericht door ruben1234 »

Beste medereizigers,

in zit al een tijdje met het idee te spelen om een grote liftroute te ondernemen in Noord-Amerika. Het zou de bedoeling zijn om ongeveer 2 a 3 maanden rond te reizen door te liften en/of het openbaar vervoer te nemen. Voorkeur gaat uit naar westkust met Nationale parken in combinatie met enkele groten steden. Qua logies had ik gedacht aan couchsurfing, veel van mijn vrienden hebben hier al heel wat positieve ervaringen mee gehad.

Ikzelf ben 29 jaar en zou deze reis graag ondernemen met iemand tussen de 25 en 35.

Ben je zelf iemand die dit ook ziet zitten of ken je iemand die dit ook wil doen? Laat dan zeker iets weten. Ook als je dit ooit gedaan hebt en je ervaringen wil delen mag je contact opnemen!

Groeten,
Ruben.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Liften en couchsurfen doorheen Noord-Amerika

Bericht door Raafje87 »

Dag Ruben,

Ik heb een aantal keer gecouchsurft in de USA en dat is mij altijd goed bevallen. In grote steden zou ik tijdig zoeken (bv NYC) want de hosts krijgen ontzettend veel aanmeldingen. Met liften geen ervaring maar er is nu een error fare van national car rental (zie ander topic) waardoor je met redelijke kortingen auto's kan huren, misschien nog idee voor sommige stukken van je route? Niet elk gedeelte van de VS is even dichtbewoond.

Veel plezier!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Liften is in de VS niet zo vanzelfsprekend.
Hierbij de link naar een ouder topic (10 jaar oud): http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=10&t=3707
Maar misschien is er in de loop der jaren iets veranderd.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Liften zou ik echt niet doen. Niet veilig en maatschappelijk veel minder geaccepteerd dan in Europa. Bovendien is het verboden om illegalen te vervoeren, dus "normale" mensen bedenken zich een paar keer voordat ze iemand meenemen. Neem een Greyhound-abonnement, dat is de manier waarop de mensen met weinig geld zich in de VS verplaatsen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je zal maar net bij de verkeerde instappen.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Wij hebben wel eens een lifter meegenomen. Deze Duitse jongen had een klein tentje bij zich. Wij stonden op een overflow...camping plaats. Hij kon nergens meer een plek vinden en heeft z'n tentje op onze plek mogen opzetten. Hij reisde zo door heel Amerika en probeerde op zijn overnachtingsplekken de rit voor de volgende dag te regelen. We hebben hem een hele dag meegenomen en toen stapte hij weer uit in de buurt van de volgende campings.Hij was al zeker twee maanden onderweg.... :D
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Paul.Becker »

Liften heb ik nooit gedaan maar ik heb wel erg veel ervaring met het openbaar vervoer, met name Amtrak! En als jij drie maanden wilt reizen kun je bij wijze van spreken doen wat ik op vier verschillende treinreizen verspreid over vier jaar heb gedaan. :D
Amtrak's zogenaamde Coach Class is niet duur en het is een heerlijke manier van reizen, met comfortabele stoelen en een Dining Car of Café Car op loopafstand. Amtrak heeft een goede website (http://www.amtrak.com) en als je meer wilt weten, hier zijn de webadressen naar twee blogs van mij:

https://usabyrail.wordpress.com

https://alaskabyrail.wordpress.com
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Kan weleens lastig worden, want als ik me niet vergis, zijn er specifieke regels en zelfs wetten over hitchhiken in de US.
Ik zoek even naar wat links, want ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij mag het sowieso niet op grondgebied van de NPS, en niet in Nevada.

Edit: Ziezo. Blijkbaar illegaal in Nevada, Utah en Idaho, en is er een wet dat het niet mag op grondgebied van de NPS, maar dat elk park het wel zelf nog mag toelaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer