Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jokevb: van Denver via Canada naar Seattle.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Jokevb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jokevb: van Denver via Canada naar Seattle.

Bericht door Jokevb »

Ik wil jullie mijn reis voorleggen en vragen of jullie suggesties hebben. We gaan eind augustus 2017 3 weken naar Amerika en Canada. Een paar jaar geleden hebben we een rondreis in het Zuid Westen gedaan, maar we hebben Yellowstone nog niet bekeken. Dus vandaar dat we nu van Denver via de Rocky Mountains naar Yellowstone en dan omhoog via Banff en Jasper en dan weer terug naar Seattle willen.

Ik ben benieuwd of jullie plaatsen hebben die je per se moet zien, of dat er plekken tussen zitten die de moeite waard niet zijn. Als die er al zijn natuurlijk. :lol:

Dag 1 Reis naar Denver en overnachten in Denver
Dag 2 Rocky Mountains NP Estes
Dag 3 Cheyenne
Dag 4 Badlands
Dag 5 Rapid City
Dag 6 Sheridan
Dag 7 Yellowstone NP
Dag 8 Yellowstone NP
Dag 9 Great Falls
Dag 10 Glacier NP
Dag 11 Glacier NP
Dag 12 Cranbrook
Dag 13 Banff
Dag 14 Banff
Dag 15 Jasper
Dag 16 Jasper
Dag 17 Revelstoke
Dag 18 Kelowna
Dag 19 Vancouver
Dag 20 Vancouver
Dag 21 Seattle en reis naar Amsterdam

Ik heb ergens nog een dag over en het is alleen nog maar een opzet.

Alvast bedankt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis van Denver via Canada naar Seattle

Bericht door PSVwally »

Ik kan alleen over het begin van je trip wat zeggen, maar heb je de afstanden en tussenliggende bezienswaardigheden eens op papier gezet? Je hebt m.i. op veel plekken te weinig tijd. Cheyenne Badlands is al een fikse trip en dan de dag erna maar 1 dag voor de black hills. Hetzelfde voor Sheridan - Yellowstone en je tijd voor Yellowstone. Daar moet ook minimaal een dag bij om een goede indruk van dat park te kunnen krijgen. En dan mis ik Grand Teton eigenlijk ook nog....

Ik vind het wat veel als ik eerlijk ben.
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Bedankt voor je antwoord.

Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor. Sommige stukken rijden we ook puur om van de ene plek naar de andere te gaan en we bezoeken ook niet alles.

Belangrijkste zijn Rocky Mountains, Yellowstone, Banff en Jasper.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het eens uit in een van/naar schema, dan zie je veel duidelijker hoe druk het is en hoe weinig tijd je overal hebt. Voor Yellowstone is 1 volle dag veel te weinig, zeker met de lange rijdagen ervoor en erna. Hetzelfde geldt voor Rocky Mountain NP; daar heb je op deze manier ook erg weinig tijd.
En inderdaad, je mist Grand Teton.
Kijk voor het eerste stuk eens naar ons 2004-verslag. En voor ons laatste bezoek aan Yellowstone ons 2015-verslag.

Marianne
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij deden over een reis die grote gelijkenissen vertoond in totaal 31/32 dagen en hadden niet echt tijd teveel. Zoek op dit forum even op 'Reis Elmo'.
We hebben onze reis wel in omgekeerde richting gedaan en waren daar achteraf erg blij om omdat we al goed aan de hoogte gewend waren tegen dat we in Rocky Mountain ntl. Park waren. Wandelen op +3000m kan anders wel zwaar zijn.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Jokevb schreef: Belangrijkste zijn Rocky Mountains, Yellowstone, Banff en Jasper.
Ik zou dan beginnen in Salt Lake City en via Grand Teton, Yellowstone en Glacier naar de Canadese parken gaan. Je mist dan wel Rocky Mountain N.P. - waar je in jouw route sowieso nauwelijks tijd voor hebt - maar de Rocky Mountains kom je in die route genoeg tegen. Als bonus heb je misschien nog tijd om in de omgeving van Seattle iets te doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jokevb
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jokevb: van Denver via Canada naar Seattle.

Bericht door Jokevb »

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wat mee.

Enkele jaren geleden hadden wij in West-Amerika net zoiets. Wel een flink programma idd.
Maar ik ga wat skippen.
En ik ga de route andersom rijden.

Probleem is dat ik graag een Road Bear camper wil en deze kun je niet in Salt Lake City droppen.

Deze reis staat overigens bij Tioga Tours, dus vandaar dat wij deze wilden route wilden nemen.
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Elmo, ik heb je reis bekeken. Goed voorbeeld idd.
Maar ik zag dat jij in het begin een aantal dagen in Seattle en Vancouver bent, dat heeft onze voorkeur niet.
Jullie reden in een auto, wij reizen per camper. Ook een groot verschil, lijkt me, qua reistijd.

Ik ga proberen om toch zoveel mogelijk te zien van wat ik wil zien en op andere punten wat te skippen.

Ik plaats hier binnenkort mijn aangepaste schema. :thumbup:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Je kan misschien ook eens in ons verslag van 2013 kijken (Seattle -> Denver).
https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/

Dat was 22 dagen, dus even lang als bij jou. Ook bewust zonder focus op Seattle of Vancouver, maar wel iets meer op Denver.
Wel deden wij Rocky Mountain NP NIET, en wij hadden ook al Yellowstone 2x bezocht voordien, dus in 2013 hebben we daar maar een halve dag gespendeerd... Jij zou toch minimaal 3 nachten willen voorzien.
Ook hadden we voor Glacier NP (USA) eigenlijk te weinig tijd. Voldoende voor de Going to the Sun Road, maar niet voor Many Glacier.
Ook zaten er 3 rijdagen van 650+km bij, maar dat wisten we (tussen Glacier NP & Denver was ons hoofddoel namelijk Badlands).

Ik zou dus op het eerste zicht zeggen dat je route te druk is, zeker als je zegt dat je met een camper tuft, maar om een of andere reden kan ik niet zeggen wáár precies het te druk is, want ik zie wel 2 dagen Yellowstone, 2 dagen Banff, 2 dagen Jasper, 2 dagen Vancouver, en dat is allemaal niet "te veel", maar toch ook niet "te weinig".
Je schrijft inderdaad beter de boel eens uit in een "van => naar (dit & dat onderweg)" stijl, zodat we ons een iets beter beeld kunnen vormen.

Een vreemd stuk vind ik bijvoorbeeld Jasper => Revelstoke => Kelowna => Vancouver. Ik zou Jasper => Clearwater/Kamloops => Lillooet/Whistler => Vancouver verwachten. Op die manier rij je via de Sea-to-Sky Highway. Zoals het nu staat, zou je dus de Icefields Parkway afrijden en via Yoho, Glacier & Revelstoke NP rijden. Da's 450km; niet teveel op zich (je wint ook 1u als je Glacier NP binnen rijdt), maar jij gaat met een camper, door een van de meest boeiende regio's van je trip. Dat wordt een héél lange dag volgens mij. (Terwijl de dag nadien naar Kelowna dan weer amper 2u30 rijden is.)

Ik zou, zonder meer info over je overnachtingsplaatsen, misschien Rocky Mountain NP eruit laten, maar Badlands NP er zeker in laten (en Mt Rushmore, en Custer State Park, en Devils Tower; indien je nog niet door had dat die daar ook liggen). De kans is klein dat je daar nog eens zal langsrijden, en ik vond Badlands een leuke afwisseling bieden met al het groen op de rest van de trip. Rocky Mountain NP is daarentegen "meer van hetzelfde" en kan in de toekomst nog kansen krijgen op andere rondjes zuid-west vanuit Denver.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Bedankt weer. Ik ben nu thuis en ga vanavond alles eens op een rijtje zetten.

Wij rijden veel omdat ik vanwege reuma niet veel kan wandelen, dus kilometers rond lopen zit er helaas niet in.
Dat scheelt.

We zijn met de camper naar het Zuid Westen van Amerika geweest, en ook naar Noorwegen. In beide landen hebben we veel gereden. Ik weet dat je dingen soms beter te voet kunt doen, maar goed, dat zit er dus niet in.

Misschien dat het schema wat beter te snappen is.

We volgen de route vanaf Seattle naar Denver en skippen Jasper.

Bedankt voor de tips, die ga ik verwerken.
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Ik ben weer een stukje verder :-)

We beginnen op jullie advies in Seattle, rijden vandaar naar Everett (ivm de Boeing fabrieken) en daarna naar North Cascades.
Wat is een mooie route van North Cascades naar Banff? Ik kan het niet goed op het forum vinden.

Van Banff rijden we via Glacier, Yellowstone en dan toch misschien Rocky Mountains.

Jasper laten we zitten.

Bedankt alvast weer!
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Echt niet Jasper? Dan mis je ook de prachtige Icefields Parkway. Jasper, Banff, Yoho en de Icefields Parkway zijn zowat 1 geheel. Is het niet spijtig dat je dan Jasper laat vallen of plan je komende jaren nog eens terug te gaan?

Ik blijf erbij dat je beter Rocky Mountain kan laten vallen & Jasper erin kan laten.

Na North Cascades zou je via Osoyoos/Kelowna/Revolstoke kunnen rijden en zo Yoho & Banff binnen.

Laat je Vancouver (en dus de Sea-to-Sky Highway) dan ook weg?

Wat je ook kan doen, is onder North Cascades door richting Winthrop rijden (van Everett via Hwy 2 naar Wenatchee, Chelan & Winthrop) en de dag nadien pas North Cascades in westelijke richting. Kan je alsnog via Vancouver de Sea-to-Sky Highway op naar Kamloops.
Krijg je zoiets: https://www.google.be/maps/dir/Everett/ ... 96!1m0!3e0

Langs de andere kant moet je je dan afvragen of die lus bij North Cascades wel de moeite is... De Sea-to-Sky Highway zou ik zeker aanraden, maar die omweg om speciaal North Cascades nog te bezoeken, minder...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Superjammer dat je Jasper laat zitten. Dan mis je een prachtig stuk Canada en bovendien de Icefield Parkway, één van de mooiste wegen die wij ooit gereden hebben!

Ik heb nog een andere suggestie; Als je op Denver begint en de Blackhills overslaat kun je direct van Denver naar Grand Teton en Yellowstone rijden.
Van daaruit naar Glacier en Banff - Jasper.

Je route zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:

Dag 1 Reis naar Denver en overnachten in Denver
Dag 2 onderweg van Denver naar Grand Teton
Dag 3 ?- Grand Teton
Dag 4 Grand Teton- Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Kalispell
Dag 8 Glacier NP
Dag 9 Glacier NP
Dag 10 Glacier - Banff
Dag 11 Banff
Dag 12 via Icefield Parkway naar Jasper
Dag 13 Jasper
Dag 14 Jasper
Dag 15 Jasper -Clearwater
Dag 16 Clearwater- Whistler
Dag 17 Whistler- Vancouver
Dag 18 Vancouver
Dag 19 Seattle en reis naar Amsterdam

Zoals je ziet heb je op deze manier nog twee dagen over die je kunt inzetten waar je maar wilt.
Oh en Rocky Mountain NP is prachtig maar valt echt in het niet bij de Icefield Parkway en de omgeving van Jasper vind ik.

Wij hebben de route vanaf Yellowstone in 2008 gereden (maar dan andersom). Zie mijn reisverslag (dag 1 tm 14)
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Ik ben zo blij met jullie ideeen!
Dan kunnen we North Cascades misschien beter laten zitten.

Maar mis ik dan niet de Badlands en Cody? Of zeg je, dat dit de moeite niet is.

En zijn de afstanden een beetje te doen met een camper? Een paar dagen een wat grotere afstand rijden is geen probleem.

Mmm, dan moet ik toch jasper maar meenemen. Man heeft bij Fokker gewerkt en wil dolgraag kijken in de Boeing fabrieken, dus Everett laten we er toch maar in zitten.
Steden mijden we het liefst.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De streek van Custer & Badlands is zeker de moeite, maar als ik zo even snel een route opstel, denk ik dat inclusief Jasper & Yellowstone, Badlands wat te ver omrijden zal zijn op je 22 dagen.

1: -> Seattle
2: -> Vancouver (voormiddag Boeing)
3: -> Lillooet (Sea-To-Sky Highway)
4: -> Clearwater (Wells Gray)
5: -> Jasper
6: Jasper
7: Jasper
8: -> Lake Louise (Icefields Parkway)
9: Lake Louise (Banff & Yoho NP)
10: -> Banff/Canmore (Banff NP)
11: -> Waterton Lakes (Waterton Lakes NP)
12: -> Many Glacier (Glacier NP)
13: -> Kalispell (Glacier NP)
14: -> Gardiner
15: -> Canyon Village (Yellowstone North)
16: Canyon Village (Yellowstone South)
17: -> Cody (Beartooth Highway)
18: -> Custer
19: Custer (Custer SP, Mt Rushmore NM, Peter Norbeck Scenic Byway (mogelijks problematisch met een camper))
20: Custer (Badlands NP)
21: -> Denver
22/23: -> AMS

https://www.bing.com/mapspreview?&cp=46 ... orm=S00027

Zoals ik al zei, dit is ongeveer onze 2013 route https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/ , maar wij hebben Yellowstone niet echt bezocht; daarom hadden we nog tijd om naar South Dakota om te rijden.
Om dit er toch nog in te krijgen heb ik 1 dag Banff/Canmore weggelaten die voor Kootenay NP zou kunnen dienen, echter vond ik dit park nu niet zo de moeite. Ook heb ik een dag Denver weggelaten omdat je je toch niet op steden wou concentreren.

Nu zit er dus nog 1 dag te veel in... Dus dat wordt keuzes maken.
Of je laat 1 dag Jasper weg, maar dit park kan gerust wat tijd gebruiken.
Of je laat 1 dag Glacier NP weg, maar ook dit park kan gerust wat tijd gebruiken. Wij deden dit in 2013 in September in 1 dag (Waterton Lakes -> Kalispell), maar hadden hierdoor (bewust) geen tijd voorzien voor het Many Glacier gebied. Ook weet ik niet goed of ik dit traject, met de Going to the Sun Road, in augustus, met een camper zou aanraden op 1 dag...
Of je laat Yellowstone in z'n geheel weg en rijdt rechtstreeks via Billings naar Custer en houdt je bezoek aan Yellowstone voor volgend jaar :p Maar ik vermoed dat je Yellowstone niet zal willen opgeven :P Dan zou je ook gewoon South Dakota kunnen vergeten en de rest iets rustiger aan doen ...

Er zitten ook wel flinke afstanden tussen. Nu heb ik wel geen ervaring met camper reizen en wat daar aangename gemiddelde rijtijden mee zijn... Net als jij maak ik echter ook geen lange wandelingen owv gezondheidsredenen dus kunnen wij wel iets verder rijden dan andere mensen.
Blog // Photo Album
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Bedankt!

De eerste dag helemaal naar Vancouver is lastig. Je haalt de camper namelijk in de middag op, krijgt uitleg en moet dan ook boodschappen doen. Dus dan zoek ik iets dichterbij.

Het maximum is ongeveer 500 kilometer per dag. Maar dat is wel veel, ben je wel bijna de hele dag bezig.
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Q-Bic, ik heb intussen de hele route uitgezet in Google Earth, maar ik vind het er zo vreemd uit zien :?
VOor mij gevoel rijden we elke keer die bergen heen en weer over.

Van Waterton naar Glaier NP en dan weer naar het oosten naar Kalispell.

En ik wil heel graag de route met de hotsprings doen , ligt dit bij Banff? Is dit te rijden vanuit Banff? Ik bedoel het rondje met Cranbook en Trevelstroke etc.

Alvast bedankt weer voor al jullie hulp!
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Poe, 500 kilometer ( is 300 mile) per dag in een camper.
Over de Interstate nou ja oké, maar over jouw route vind ik dat een hele toer.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jokevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokevb »

Hans, is het niet mogelijk om dit rondje ergens anders tussen te frommelen?

En welke afstand bedoel je precies met 500 kilometer?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

@Joke
Jouw post van Zo Aug 14, 2016 1:53 pm heb ik even verkeerd gelezen denk ik.
Ik dacht te lezen dat je elke dag 500 kilometer wilde gaan rijden.
Dat leek mij wat erg veel.

Met een camper kun je sowieso niet de Going to the Sun Road rijden in het Glacier NP.
Ik heb geen idee of dat de bedoeling is, maar dat kan dus niet.
Je mag een eind het park in, maar moet dan weer terug.

Er zijn diverse routes gepost.
Ik weet niet wat jij nu wil.
Starten in Seattle of Denver

En ja, de Rockies in wil zeggen de bergen in, daar ontkom je niet aan.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ