Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA en Canada in 1 reis. Route vragen
USA en Canada in 1 reis. Route vragen
Hee iedereen,
Vorig jaar dankzij jullie hulp een fantastisch westcoast trip gehad en na een uitstapje naar Azie weer in de mood voor een USA/Canada trip.
Heb wat hulp nodig, Ik heb wat plekken die ik wil zien en weet niet zo goed hoeveel dagen ik overal voor uit moet trekken en waar ik zal moeten overnachten etc etc..
De plekken die ik wil zien:
Rocky Mountains
Grand Teton
Yellowstone
Great Falls
Glacier NP
Banff
Lake Louise
Jasper
Yoho
Revelstoke
Wells Gray
Tofino (Walvissen)
Ik kan in principe 3-4 weken op vakantie gaan in Mei. Ik heb dit bedacht met in het oog Denver > Seattle vlucht.
Maar overweeg misschien om Rocky tot Yellowstone over te slaan en deze bij een andere reis bij te pakken als het heel veel geld bespaard om een retour Seattle/Vancouver te boeken.
Had even snel gekeken naar auto huur maar leek erop dan autos huren vanuit Canada veel duurder is. Klopt dat?
Mag je met een auto die je in Canada of Amerika huurt altijd de grens over?
Vorig jaar dankzij jullie hulp een fantastisch westcoast trip gehad en na een uitstapje naar Azie weer in de mood voor een USA/Canada trip.
Heb wat hulp nodig, Ik heb wat plekken die ik wil zien en weet niet zo goed hoeveel dagen ik overal voor uit moet trekken en waar ik zal moeten overnachten etc etc..
De plekken die ik wil zien:
Rocky Mountains
Grand Teton
Yellowstone
Great Falls
Glacier NP
Banff
Lake Louise
Jasper
Yoho
Revelstoke
Wells Gray
Tofino (Walvissen)
Ik kan in principe 3-4 weken op vakantie gaan in Mei. Ik heb dit bedacht met in het oog Denver > Seattle vlucht.
Maar overweeg misschien om Rocky tot Yellowstone over te slaan en deze bij een andere reis bij te pakken als het heel veel geld bespaard om een retour Seattle/Vancouver te boeken.
Had even snel gekeken naar auto huur maar leek erop dan autos huren vanuit Canada veel duurder is. Klopt dat?
Mag je met een auto die je in Canada of Amerika huurt altijd de grens over?
Re: USA en Canada in 1 reis. Route vragen
In Mei heb je nog grote kans dat vele wegen naar Nationale parken dicht zullen zijn door sneeuwval. Gister te horen gekregen over de eerste sneeuwval in Colorado!
Ik zie dat je daar best wel eens gelijk in kan hebben ja. De gemiddelde temperaturen zijn best acceptabel maar zie dat veel wegen pas midden juni open gaan.
In dat geval word het Juli of Augustus. Ook geen probleem, alleen groter budget nodig haha. Kan beide maanden probleemloos vrij krijgen
In dat geval word het Juli of Augustus. Ook geen probleem, alleen groter budget nodig haha. Kan beide maanden probleemloos vrij krijgen
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja voor de gebieden die je wil zien is mei misschien wat te vroeg in het seizoen, afhankelijk van wat je wil zien en doen.
Verder kan je een auto huren in de USA ermee naar Canada en dan weer terug naar de USA. Een auto die je ophaalt in de USA moet ook altijd weer achtergelaten worden in de USA, net hetzelfde als je een auto zou willen huren vanuit Canada, dan moet die ook weer terug in Canada afgeleverd worden...maar je mag er wel mee naar de USA. Let ook op drop off kosten als je bijvoorbeeld de auto wil ophalen in Denver en dan achterlaten in Seattle, sommige autohuur bedrijven vragen een grote som andere bedrijven rekenen niets aan. Dus het is een beetje opzoek werk voordat je iets beslist.
Verder kan je een auto huren in de USA ermee naar Canada en dan weer terug naar de USA. Een auto die je ophaalt in de USA moet ook altijd weer achtergelaten worden in de USA, net hetzelfde als je een auto zou willen huren vanuit Canada, dan moet die ook weer terug in Canada afgeleverd worden...maar je mag er wel mee naar de USA. Let ook op drop off kosten als je bijvoorbeeld de auto wil ophalen in Denver en dan achterlaten in Seattle, sommige autohuur bedrijven vragen een grote som andere bedrijven rekenen niets aan. Dus het is een beetje opzoek werk voordat je iets beslist.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je met Rocky Mountains het RMNP bedoelt zou ik die uit de route laten. Dat kost veel extra dagen en gaat al heel veel mooie natuur zien in de Rocky Mountains in Canada
Wij hebben in 2008 een soortgelijk rondje gedaan Vancouver -Vanvouver zonder Yoho en Revelstoke. Wij gingen in juli/augustus en hadden 4 weken de tijd. Dat ging prima. Toendertijd waren de tickets naar Vancouver goedkoper dan die naar Seattle. Ik zou dus goed kijken naar het verschil tussen de ticketprijzen en de autohuur prijzen.
Je mag gewoon met de auto de Amerikaanse grens over en weer terug (wij huurden bij Alamao)
Voor een route en het aantal dagen dat je nodig hebt kun je misschien wat tips halen uit mijn reisverslag(USA/Canada 2008)
Wij hebben in 2008 een soortgelijk rondje gedaan Vancouver -Vanvouver zonder Yoho en Revelstoke. Wij gingen in juli/augustus en hadden 4 weken de tijd. Dat ging prima. Toendertijd waren de tickets naar Vancouver goedkoper dan die naar Seattle. Ik zou dus goed kijken naar het verschil tussen de ticketprijzen en de autohuur prijzen.
Je mag gewoon met de auto de Amerikaanse grens over en weer terug (wij huurden bij Alamao)
Voor een route en het aantal dagen dat je nodig hebt kun je misschien wat tips halen uit mijn reisverslag(USA/Canada 2008)
Bedankt voor de tips allemaal. Het gaat afhankelijk van de totale prijzen Vancouver>Vancouver of Seattle>Seattle worden.
Het kost zoals hier al gezegd enorm veel dagen om eigenlijk alleen Yellowstone te zien. Die pak ik dan wel een keer mee over paar jaar.
Focus ik me nu gewoon op
Glacier NP
Banff
Lake Louise
Jasper
Yoho
Revelstoke
Wells Gray
Tofino (Walvissen)
Scheelt me toch dropoff kosten en heb ik meer aan mijn vakantie ipv onnodig veel rijdagen.
Nu nog even kijken of het Juli of Augustus word. Maar beide moet dan wel super zijn.
Klopt het dat de prijzen wel veel hoger liggen voor verblijf dan West Coast? Zie gemiddeld 150-200 per nacht voorbijkomen.
Het kost zoals hier al gezegd enorm veel dagen om eigenlijk alleen Yellowstone te zien. Die pak ik dan wel een keer mee over paar jaar.
Focus ik me nu gewoon op
Glacier NP
Banff
Lake Louise
Jasper
Yoho
Revelstoke
Wells Gray
Tofino (Walvissen)
Scheelt me toch dropoff kosten en heb ik meer aan mijn vakantie ipv onnodig veel rijdagen.
Nu nog even kijken of het Juli of Augustus word. Maar beide moet dan wel super zijn.
Klopt het dat de prijzen wel veel hoger liggen voor verblijf dan West Coast? Zie gemiddeld 150-200 per nacht voorbijkomen.
Wij hebben ticket geboekt voor eind april voor een rondje Seatlle. We willen eerst naar Yellowstone (al twee keer bezocht) en dan door naar Calgary enz. We hebben al een auto geboekt en een paar hotels. Wij willen ook een cruise boeken naar Alaska. Alaska is de laatste staat van van onze lijst dan alle 50 staten bezocht. Ik vind het reisverslag van https://menmontour.wordpress.com/ zeer leuk om te lezen. Familie van ons is een keer in juli/augustus met camper door canada "gezwommen" zoals zij dan zo mooi kunnen zeggen; vier weken kou en regen. Daarna nooit meer met een camper en gaan nu alleen naar zeer warme bestemmingen op vakantie. Het weer kan je toch niet voorspellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht