Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RWolff: Denver - Canada - Seattle
Reis RWolff: Denver - Canada - Seattle
Goedenavond allemaal,
Wij hebben afgelopen week naar veel uitzoekwerk en plannen de eerste stap gezet richting onze reis in augustus en september naar de USA en Canada. 26 augustus vliegen wij vanaf Amsterdam via Reykjavik naar Denver en op 17 september vliegen we vanaf Seattle weer terug.
Voor de tijd die tussen de vluchten ligt hebben we de volgende planning opgesteld op basis van verhalen die we hier gelezen hebben en diverse georganiseerde reizen van touroperators. Nu hoop ik dat jullie met alle ervaring en wijsheid mogelijk nog wel wat interessante tips, aanvullingen en wijzigingen kunnen geven, zodat de reis nog onvergetelijker kan worden.
1 26/8 Amsterdam - Denver
2 27/8 Denver - Guernsey (320 km / 3 uur)
3 28/8 Guernsey - Rapid City (320 km / 3 uur)
4 29/8 Rapid City
5 30/8 Rapid City - Buffalo (390 km / 4 uur)
6 31/8 Buffalo - Grand Teton (500 km / 5 uur)
7 1/9 Grand Teton
8 2/9 Grand Teton - Yellowstone (80 km / 1 uur)
9 3/9 Yellowstone
10 4/9 Yellowstone
11 5/9 Yellowstone - Great Falls (500 km / 5,5 uur)
12 6/9 Great Falls - Glacier NP (320 km / 3 uur)
13 7/9 Glacier NP - Cranbrook (240 km / 3 uur)
14 8/9 Cranbrook - Banff (280 km / 3,5 uur)
15 9/9 Banff
16 10/9 Banff - Jasper (290 km / 4 uur)
17 11/9 Jasper
18 12/9 Jasper - Revelstoke (450 km / 6 uur)
19 13/9 Revelstoke - Kelowna (200 km / 2,5 uur)
20 14/9 Kelowna - Vancouver (390 km / 4 uur)
21 15/9 Vancouver
22 16/9 Vancouver - Seatle (230 km / 2,5 uur)
23-24 17/9-18/9 Seattle - Amsterdam
Als alternatief voor dag 19 en 20 zit ik er nog aan te denk om via de Sea tot Sky Highway (of in ons geval de Sky to Sea Highway) te gaan, is dit interessanter dan via Kelowna? En zo ja, wat is een goede plek om te overnachten in dit geval?
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, wat jullie anders zouden doen en waarom en welke bezienswaardigheden volgens jullie onmisbaar zijn op deze route, alvast bedankt!
Wij hebben afgelopen week naar veel uitzoekwerk en plannen de eerste stap gezet richting onze reis in augustus en september naar de USA en Canada. 26 augustus vliegen wij vanaf Amsterdam via Reykjavik naar Denver en op 17 september vliegen we vanaf Seattle weer terug.
Voor de tijd die tussen de vluchten ligt hebben we de volgende planning opgesteld op basis van verhalen die we hier gelezen hebben en diverse georganiseerde reizen van touroperators. Nu hoop ik dat jullie met alle ervaring en wijsheid mogelijk nog wel wat interessante tips, aanvullingen en wijzigingen kunnen geven, zodat de reis nog onvergetelijker kan worden.
1 26/8 Amsterdam - Denver
2 27/8 Denver - Guernsey (320 km / 3 uur)
3 28/8 Guernsey - Rapid City (320 km / 3 uur)
4 29/8 Rapid City
5 30/8 Rapid City - Buffalo (390 km / 4 uur)
6 31/8 Buffalo - Grand Teton (500 km / 5 uur)
7 1/9 Grand Teton
8 2/9 Grand Teton - Yellowstone (80 km / 1 uur)
9 3/9 Yellowstone
10 4/9 Yellowstone
11 5/9 Yellowstone - Great Falls (500 km / 5,5 uur)
12 6/9 Great Falls - Glacier NP (320 km / 3 uur)
13 7/9 Glacier NP - Cranbrook (240 km / 3 uur)
14 8/9 Cranbrook - Banff (280 km / 3,5 uur)
15 9/9 Banff
16 10/9 Banff - Jasper (290 km / 4 uur)
17 11/9 Jasper
18 12/9 Jasper - Revelstoke (450 km / 6 uur)
19 13/9 Revelstoke - Kelowna (200 km / 2,5 uur)
20 14/9 Kelowna - Vancouver (390 km / 4 uur)
21 15/9 Vancouver
22 16/9 Vancouver - Seatle (230 km / 2,5 uur)
23-24 17/9-18/9 Seattle - Amsterdam
Als alternatief voor dag 19 en 20 zit ik er nog aan te denk om via de Sea tot Sky Highway (of in ons geval de Sky to Sea Highway) te gaan, is dit interessanter dan via Kelowna? En zo ja, wat is een goede plek om te overnachten in dit geval?
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, wat jullie anders zouden doen en waarom en welke bezienswaardigheden volgens jullie onmisbaar zijn op deze route, alvast bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis RWolff: Denver - Canada - Seattle
Hoi,
Hieronder mijn opmerkingen:
- ik zou niet in rapid city verblijven, maar in Custer, Hill City of Keystone,
- ik zou als je bv in custer verblijft via casper naar Grand Teton in 1 dag gaan, ja is een lange rit maar je wint er een dag mee (deze extra dag zu ik zeker in de black hills gebruiken, zeer mooi gebied, custer SP, Badlands, Mt. Rushmore, devils tower (wel wat verder) Crazy Horse, Wind Cave NP, Sturgis enz)
- Als je in Yellowstone de laatste dag in Mammoth Hot Springs verblijft is het mogelijk om in 1 keer naar Glacier te rijden, hierdoor heb je een extra dag in glacier wat je daar zeker kan gebruiken. Glacier is een zeer mooi wandelpark en minder druk dan Yellowstone. (afgelopen zomer stonden om 8 uur de parkkeerplaatsen al helemaal vol)
Over het canada gedeelte weet ik niks van, daar ik daar nog iet geweest ben.
groet Remco
Hieronder mijn opmerkingen:
- ik zou niet in rapid city verblijven, maar in Custer, Hill City of Keystone,
- ik zou als je bv in custer verblijft via casper naar Grand Teton in 1 dag gaan, ja is een lange rit maar je wint er een dag mee (deze extra dag zu ik zeker in de black hills gebruiken, zeer mooi gebied, custer SP, Badlands, Mt. Rushmore, devils tower (wel wat verder) Crazy Horse, Wind Cave NP, Sturgis enz)
- Als je in Yellowstone de laatste dag in Mammoth Hot Springs verblijft is het mogelijk om in 1 keer naar Glacier te rijden, hierdoor heb je een extra dag in glacier wat je daar zeker kan gebruiken. Glacier is een zeer mooi wandelpark en minder druk dan Yellowstone. (afgelopen zomer stonden om 8 uur de parkkeerplaatsen al helemaal vol)
Over het canada gedeelte weet ik niks van, daar ik daar nog iet geweest ben.
groet Remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Je zou kunnen overwegen om van Glacier NP via Waterton Lakes naar Banff te gaan. Wij vonden Waterton Lakes een prachtig natuurgebied. Wij waren wel met een camper, maar volgens mij waren daar ook genoeg mogelijkheden om te overnachten.
Van Banff naar Jasper gaat over de mooiste Highway van het noordelijke halfrond (zegt men
) Het is een prachtige route die je inderdaad in 1 dag kan doen, maar met al het moois wat daar te zien is zou ik overwegen het in tweeën te doen.
Van Banff naar Jasper gaat over de mooiste Highway van het noordelijke halfrond (zegt men

Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Bedankt voor deze goeie tips! Waarschijnlijk gaan we voor een verblijf in Keystone of Custer in plaats van Rapid CIty.
Devils Tower willen we dan op weg naar Buffalo (of misschien Sheridan) doen. Hier willen we toch wel graag langs om een stukje van het wilde westen mee te pakken.
De tip om in Mammoth Hot Springs te overnachten gaan we ook zeker doorvoeren, nu hebben we in de planning inderdaad dus een extra dag in Glacier, al zit ik nog wel te twijfelen om dit in te wisselen voor de tip van Chippie om een stop tussen Banff en Jasper in te plannen bij The Crossing. Ben alleen bang dat het dan in dit stuk wel wat gehaast gaat worden allemaal. Andere optie is om een overnachting in Banff of Jasper op te offeren voor een overnachting hier, wat zouden jullie doen?
Verder hebben we ook Cranbrook nu ingewisseld voor Waterton Lakes NP.
Is er misschien nog iemand die ons kan helpen met de afweging tussen de weg via Kelowna of de Sea to Sky Highway?
Devils Tower willen we dan op weg naar Buffalo (of misschien Sheridan) doen. Hier willen we toch wel graag langs om een stukje van het wilde westen mee te pakken.
De tip om in Mammoth Hot Springs te overnachten gaan we ook zeker doorvoeren, nu hebben we in de planning inderdaad dus een extra dag in Glacier, al zit ik nog wel te twijfelen om dit in te wisselen voor de tip van Chippie om een stop tussen Banff en Jasper in te plannen bij The Crossing. Ben alleen bang dat het dan in dit stuk wel wat gehaast gaat worden allemaal. Andere optie is om een overnachting in Banff of Jasper op te offeren voor een overnachting hier, wat zouden jullie doen?
Verder hebben we ook Cranbrook nu ingewisseld voor Waterton Lakes NP.
Is er misschien nog iemand die ons kan helpen met de afweging tussen de weg via Kelowna of de Sea to Sky Highway?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Graag gedaan,
Wat ik heb gelezen uit de fora hier, gebruiken de mensen voor de StoS Highway vaak Whstler als tussenstop.
Wat bedoel je met gehaast, zoals ik het lees zou je dus met de extra stop in Crossings dus een extra dag in het gebied van Banff en Jasper verblijven.
Let wel Op dat als je in Glacier de Going to the sun doet met enkele kleine hikes je dan al een dag onderweg bent, waardoor je aan het einde van de dag pas vertrekt naar waterton. Persoonlijk vond ik het (ondanks dat ik geen gevorderde wandelaar ben) toch leuk om de ochtend in Many Glacier te zijn en te hiken (heb uiteindelijk ca 5 mile gelopen richting swiftcurrent pass omgedraaid voor de switchbacks begonnen, en genoten van de eenzaamheid die je toch ervaart).
Als je de Going to the Sun Road rijdt Stop dan bij Logan pass (was wel een drama om te parkeren midden op de dag, maar gelukkig toch een parkeerplek gevonden) en hier richting Hidden Lake te Lopen, gedeelteijk ('s zomers) door de sneeuw, hier ook een mountain goat gezien. Tevens de hike naar avalanche Lake kan ik aanbevelen, en het uitzicht hier is zeer mooi met drie watervallen die aan de overkant van het meer in het meer vallen (wel veel op en af en soms stijl).
Remco
Wat ik heb gelezen uit de fora hier, gebruiken de mensen voor de StoS Highway vaak Whstler als tussenstop.
Wat bedoel je met gehaast, zoals ik het lees zou je dus met de extra stop in Crossings dus een extra dag in het gebied van Banff en Jasper verblijven.
Let wel Op dat als je in Glacier de Going to the sun doet met enkele kleine hikes je dan al een dag onderweg bent, waardoor je aan het einde van de dag pas vertrekt naar waterton. Persoonlijk vond ik het (ondanks dat ik geen gevorderde wandelaar ben) toch leuk om de ochtend in Many Glacier te zijn en te hiken (heb uiteindelijk ca 5 mile gelopen richting swiftcurrent pass omgedraaid voor de switchbacks begonnen, en genoten van de eenzaamheid die je toch ervaart).
Als je de Going to the Sun Road rijdt Stop dan bij Logan pass (was wel een drama om te parkeren midden op de dag, maar gelukkig toch een parkeerplek gevonden) en hier richting Hidden Lake te Lopen, gedeelteijk ('s zomers) door de sneeuw, hier ook een mountain goat gezien. Tevens de hike naar avalanche Lake kan ik aanbevelen, en het uitzicht hier is zeer mooi met drie watervallen die aan de overkant van het meer in het meer vallen (wel veel op en af en soms stijl).
Remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Zou de Icefields Parkway in een keer rijden. Voor alle hoogtepunten en (korte) wandelmogelijkheden, kijk hier:
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... i_2005.htm
In de nationale parken kun je geweldige dagwandelingen doen, dus ook in Waterton en Glacier. Wandeltips:
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_
Groet, Ferry
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... i_2005.htm
In de nationale parken kun je geweldige dagwandelingen doen, dus ook in Waterton en Glacier. Wandeltips:
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_
Groet, Ferry
Wij maakten vorige zomer een min of meer gelijkaardige reis maar dan omgekeerd. Een aaneenschakeling van hoogtepunten.
Onze planning zag er als volgt uit (Valemount zit erin omdat we daar met vrienden hadden afgesproken):
vrijdag 1-jul Brussel Seattle
zaterdag 2-jul Seattle
zondag 3-jul Seattle
maandag 4-jul Seattle via Boeing Everett Vancouver
dinsdag 5-jul Vancouver
woensdag 6-jul Vancouver
donderdag 7-jul Vancouver Whistler
Vrijdag 8-jul Whistler Little Fort
zaterdag 9-jul Little Fort via Wells Grey Ntl. Park Valemount
zondag 10-jul Valemount Jasper Ntl. Park
maandag 11-jul Jasper Ntl. Park Jasper Ntl. Park
dinsdag 12-jul Jasper Ntl. Park Lake Louise
woensdag 13-jul Lake Louise Lake Louise
donderdag 14-jul Lake Louise Banff Ntl. Park
Vrijdag 15-jul Banff Ntl. Park
zaterdag 16-jul Banff Ntl. Park
zondag 17-jul Banff Ntl. Park Pincher Creek
maandag 18-jul Pincher Creek Rising Sun/Glacier Ntl. Park
dinsdag 19-jul Rising Sun/Glacier Ntl. Park West Glacier/Glacier Ntl. Park
woensdag 20-jul West Glacier/Glacier Ntl. Park Kalispell
donderdag 21-jul Kalispell Gardiner
Vrijdag 22-jul Gardiner/Yellowstone Ntl. Park Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park
zaterdag 23-jul Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park
zondag 24-jul Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park
maandag 25-jul Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park Grand Teton Ntl. Park
dinsdag 26-jul Grand Teton Ntl. Park
woensdag 27-jul Grand Teton Ntl. Park Dubois
donderdag 28-jul Dubois Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park
vrijdag 29-jul Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park
zaterdag 30-jul Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park Denver airport
zondag 31-jul Denver airport Brussel
maandag 1-aug aankomst Brussel
Onze planning zag er als volgt uit (Valemount zit erin omdat we daar met vrienden hadden afgesproken):
vrijdag 1-jul Brussel Seattle
zaterdag 2-jul Seattle
zondag 3-jul Seattle
maandag 4-jul Seattle via Boeing Everett Vancouver
dinsdag 5-jul Vancouver
woensdag 6-jul Vancouver
donderdag 7-jul Vancouver Whistler
Vrijdag 8-jul Whistler Little Fort
zaterdag 9-jul Little Fort via Wells Grey Ntl. Park Valemount
zondag 10-jul Valemount Jasper Ntl. Park
maandag 11-jul Jasper Ntl. Park Jasper Ntl. Park
dinsdag 12-jul Jasper Ntl. Park Lake Louise
woensdag 13-jul Lake Louise Lake Louise
donderdag 14-jul Lake Louise Banff Ntl. Park
Vrijdag 15-jul Banff Ntl. Park
zaterdag 16-jul Banff Ntl. Park
zondag 17-jul Banff Ntl. Park Pincher Creek
maandag 18-jul Pincher Creek Rising Sun/Glacier Ntl. Park
dinsdag 19-jul Rising Sun/Glacier Ntl. Park West Glacier/Glacier Ntl. Park
woensdag 20-jul West Glacier/Glacier Ntl. Park Kalispell
donderdag 21-jul Kalispell Gardiner
Vrijdag 22-jul Gardiner/Yellowstone Ntl. Park Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park
zaterdag 23-jul Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park
zondag 24-jul Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park
maandag 25-jul Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park Grand Teton Ntl. Park
dinsdag 26-jul Grand Teton Ntl. Park
woensdag 27-jul Grand Teton Ntl. Park Dubois
donderdag 28-jul Dubois Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park
vrijdag 29-jul Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park
zaterdag 30-jul Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park Denver airport
zondag 31-jul Denver airport Brussel
maandag 1-aug aankomst Brussel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 9377 Weergaves
-