nadat we vorig jaar met heel veel plezier 4 weken door zuid-west USA hebben gereisd en dit jaar in europa zijn gebleven, is nu toch weer voorzichtig het plan gemaakt om in de zomer van 2018 nogmaals de oversteek te wagen. Dit keer willen we in het noord-westen van de USA en CAN gaan rondtoeren.
Reisgezelschap: gezin incl. 2 tieners van 13 (meisje) en 15 (jongen).
Duur rondreis: max 4 weken.
Periode: ergens in de schoolvakantie 7 juli tm 19 augustus 2018.
Wat we waarschijnlijk sowieso willen zien: Yellowstone NP, Glacier NP, Banff NP, Jasper NP, Vancouver (Island), Portland en omgeving.
We houden van natuur en wandelen, maar af-en-toe een (grote) stad is een prettige afwisseling.
We willen net zoals vorig jaar gaan rondrijden met een huurauto (SUV) en verblijven in motels/hotels.
Ik heb al voorzichtig een 'rondje' in GoogleMaps gemaakt (https://goo.gl/maps/DGtTnsbb7Mw) en ben uiteraard benieuwd naar alle mogelijke tips/trucs/do's/dont's. Ik ga uiteraard ook weer zelf op dit forum op zoek naar alle ervaringen van anderen.
Seattle
Portland
Yellowstone NP
Glacier NP
Banff NP
Jasper NP
Vancouver (Island)
Seattle
Er moeten uiteraard nog (liefst interessante) tussenstops worden tussengevoegd, want de rij-afstanden moeten natuurlijk niet te lang worden.
Eerste vragen die in me opkomen:
- maakt het nog wat uit qua kosten (vliegtickets) of je in CAN of USA begint en zijn er 'goedkope' steden om op te vliegen in dit gebied? Ik heb nu zo maar Seattle als startpunt gekozen, maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden (Salt Lake City, Calgary, Vancouver, ....)
- is Salt Lake City en omgeving de moeite waard om het rondje groter te maken? Dus bijv. vanuit Portland eerst naar Salt Lake City en dan richting Yellowstone (of andersom)
- van Yosemite NP weet ik nog dat de weekenden enorm druk zijn. Geldt dit ook voor Yellowstone NP en de andere parken op onze voorlopige route?
- vorig jaar in ZW USA hadden we voor de kids genoeg afwisseling. Zijn er in dit gebied ook specifieke ' highlights' voor tieners?
- qua temperatuur ben ik wel benieuwd of je met alle weersomstandigheden rekening moet houden, of dat het hier toch ook wel 'zomers' weer is?
Er zullen vast nog wel meer vragen komen, maar dit lijkt me wel genoeg voor nu.