Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JessMau: routeplan Vancouver - Vancouver Island - Rockies.
Reis JessMau: routeplan Vancouver - Vancouver Island - Rockies.
Hoi,
Na een paar dagen Lonely Planet en Google zie ik door de bomen bijna het bos niet meer. Ik heb een routeplan samengesteld voor onze reis van 18 mei - 11 juni 2018 en hoop dat jullie me van commentaar hierop kunnen voorzien.
18 mei: Aankomst
19-20 mei: Vancouver
21-24 mei: Vancouver Island (We willen in elk geval Pacific Rim NP en Telegraph Cove bezoeken, dat laatste in de hoop orka's te kunnen zien. Andere tips welkom. Veel tips die ik tegenkom voor Vancouver Island zijn denk ik vooral leuk in de zomer. Victoria voor ons geen must.)
25-26 mei: Whistler (Handige tussenstop en we willen hier ziplinen)
27-28 mei: Wells Gray Provincial Park
29 mei - 5 juni: Jasper/Banff/Yoho
6-7 juni: Revelstoke (handige tussenstop?)
8-9 juni: Okanagan
10 juni: Vancouver
11 juni: Terugreis
Heel graag jullie commentaar op dit reisplan. Mis ik nu belangrijke plekken? Blijven we ergens te lang of te kort, of zouden jullie iets overslaan? Alvast bedankt!
Groetjes, Jessica
Na een paar dagen Lonely Planet en Google zie ik door de bomen bijna het bos niet meer. Ik heb een routeplan samengesteld voor onze reis van 18 mei - 11 juni 2018 en hoop dat jullie me van commentaar hierop kunnen voorzien.
18 mei: Aankomst
19-20 mei: Vancouver
21-24 mei: Vancouver Island (We willen in elk geval Pacific Rim NP en Telegraph Cove bezoeken, dat laatste in de hoop orka's te kunnen zien. Andere tips welkom. Veel tips die ik tegenkom voor Vancouver Island zijn denk ik vooral leuk in de zomer. Victoria voor ons geen must.)
25-26 mei: Whistler (Handige tussenstop en we willen hier ziplinen)
27-28 mei: Wells Gray Provincial Park
29 mei - 5 juni: Jasper/Banff/Yoho
6-7 juni: Revelstoke (handige tussenstop?)
8-9 juni: Okanagan
10 juni: Vancouver
11 juni: Terugreis
Heel graag jullie commentaar op dit reisplan. Mis ik nu belangrijke plekken? Blijven we ergens te lang of te kort, of zouden jullie iets overslaan? Alvast bedankt!
Groetjes, Jessica
Re: Reis JessMau: routeplan Vancouver - Vancouver Island - Rockies.
Hoi Jessica,
Ik heb een deel van jullie reis ook gedaan. Wij zijn op Vancouver Island naar Parksville geweest, Ucluelet en Victoria. Een vriendin van mij is net terug en is van Parksville via Cambell River naar Ucluelet gereden zodat zij ook een tour op het water kon doen en orka's zien. Dit is gelukt. Wij hebben ook geziplined in Whistler, echt super gaaf was dat! Zeker doen! Wells Gray is leuk, wellicht te combineren met Dutch Lake. Wij waren s ochtends naar het park en de middag hebben wij ons vermaakt bij Dutch Lake.
Tip voor Banff: Grassi Lakes
Tip voor Jasper: Ga zeker naar The Bear Paw Bakery (eventueel overnachten in The Wee Scottish Inn - Dezelfde eigenaresse)
Wil jij je reisplan nog verder uitschrijven, zoals dit:
Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - .....
Dan kan ik daarna even je route bekijken.
Groetjes, Evelien
Ik heb een deel van jullie reis ook gedaan. Wij zijn op Vancouver Island naar Parksville geweest, Ucluelet en Victoria. Een vriendin van mij is net terug en is van Parksville via Cambell River naar Ucluelet gereden zodat zij ook een tour op het water kon doen en orka's zien. Dit is gelukt. Wij hebben ook geziplined in Whistler, echt super gaaf was dat! Zeker doen! Wells Gray is leuk, wellicht te combineren met Dutch Lake. Wij waren s ochtends naar het park en de middag hebben wij ons vermaakt bij Dutch Lake.
Tip voor Banff: Grassi Lakes
Tip voor Jasper: Ga zeker naar The Bear Paw Bakery (eventueel overnachten in The Wee Scottish Inn - Dezelfde eigenaresse)
Wil jij je reisplan nog verder uitschrijven, zoals dit:
Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - .....
Dan kan ik daarna even je route bekijken.
Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Reis JessMau: routeplan Vancouver - Vancouver Island - Rockies.
Ja, altijd lastig wat je wel / niet gaat doen.
De kans op orka's is in mei niet zo groot, die komen pas in augustus als de zalmen er zijn.
Maar je kunt wat geluk hebben met de orka's die er rond trekken, de zgn transients of de off-shores.
Zie de links naar Telegraph Cove (2006) en Campbell River (2012):
http://ferrymarquart.eu/Canada%202006/r ... s_2006.htm
http://ferrymarquart.eu/Canada2012/reis ... g_2012.htm
En de verdere route:
Terugvliegen vanaf Calgary kan ook, dan heb je minder km's in de auto en meer tijd voor je route.
Groet, Ferry
De kans op orka's is in mei niet zo groot, die komen pas in augustus als de zalmen er zijn.
Maar je kunt wat geluk hebben met de orka's die er rond trekken, de zgn transients of de off-shores.
Zie de links naar Telegraph Cove (2006) en Campbell River (2012):
http://ferrymarquart.eu/Canada%202006/r ... s_2006.htm
http://ferrymarquart.eu/Canada2012/reis ... g_2012.htm
En de verdere route:
Terugvliegen vanaf Calgary kan ook, dan heb je minder km's in de auto en meer tijd voor je route.
Groet, Ferry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4103 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-