Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ann_O: West-Canada reis in mei 2018
Reis Ann_O: West-Canada reis in mei 2018
Na een aantal mooie reizen in de USA gaan we naar Canada in mei 2018.
Onze beide zonen doen in 2018 eindexamen. Dat brengt de mooie omstandigheid dat we direct na de examens op vakantie kunnen, dus een keer buiten het hoogseizoen. Een paar dagen geleden heb ik tickets kunnen boeken voor een heel goede prijs (€ 350 pp). We vliegen vrijdag 25 mei naar Vancouver en op maandag 11 juni terug vanaf Calgary zodat we op tijd terug zijn voor de examenuitslag.
Ik merk dat ik het lastig vind om de indeling te maken voor onze reis in Canada. Ik heb al veel gelezen op dit geweldige forum, maar ben er nog niet uit.
Voorlopig heb ik het volgende reisschema:
25-5: Amsterdam - Vancouver
26-5: Vancouver
27-5: Vancouver
28-5: Vancouver - Ucluelet of Tofino
29-5: Ucluelet of Tofino
30-5: Ucluelet of Tofino - Whistler
31-5: Whistler
1-6: Whistler - Clearwater
2-6: Clearwater
3-6: Clearwater - Jasper
4-6: Jasper
5-6: Jasper
6-6: Jasper - Lake Louïse of Field
7-6: Lake Louïse of Field
8-6: Lake Louïse of Field - Banff
9-6: Banff
10-6: Banff - Calgary
11-6: Calgary - Amsterdam (aankomst 12-6)
We reizen met 2 jongens (beide 16 jaar) met een auto. We willen de mooie natuur van de Rockies zien, wildlife (beren, walvissen), maken graag mooie niet al te lange wandelingen. In Whistler willen we eventueel zip-linen en mijn man wellicht mountainbiken. We kiezen bewust voor meerdere overnachtingen op één plaats, dat geeft wat rust in de reis.
Ik twijfel over het volgende:
- Is Ucluelet / Tofino de moeite waard om naar toe te rijden? Of kunnen we net zo goed een walvistocht vanuit Vancouver doen? Ik heb ook gekeken naar Telegraph Cove en Port McNeill, maar dat vind ik wel erg ver rijden. Het gaat dan ten koste van de tijd in de Rockies.
- Victoria heb ik er nu uit gelaten. Is het de moeite waard om 1 dag Vancouver op te offeren voor Victoria? De route zou dan worden: 2 nachten Vancouver, 2 nachten Ucluelet/Tofino, 1 nacht Victoria en dan verder naar Whistler.
- Is Calgary de moeite waard of is het handiger 1 nacht langer in Banff te blijven en op 11 juni vanuit Banff naar het vliegveld van Calgary te rijden. We vliegen eind van de middag terug.
Andere tips over mijn route zijn ook van harte welkom.
Onze beide zonen doen in 2018 eindexamen. Dat brengt de mooie omstandigheid dat we direct na de examens op vakantie kunnen, dus een keer buiten het hoogseizoen. Een paar dagen geleden heb ik tickets kunnen boeken voor een heel goede prijs (€ 350 pp). We vliegen vrijdag 25 mei naar Vancouver en op maandag 11 juni terug vanaf Calgary zodat we op tijd terug zijn voor de examenuitslag.
Ik merk dat ik het lastig vind om de indeling te maken voor onze reis in Canada. Ik heb al veel gelezen op dit geweldige forum, maar ben er nog niet uit.
Voorlopig heb ik het volgende reisschema:
25-5: Amsterdam - Vancouver
26-5: Vancouver
27-5: Vancouver
28-5: Vancouver - Ucluelet of Tofino
29-5: Ucluelet of Tofino
30-5: Ucluelet of Tofino - Whistler
31-5: Whistler
1-6: Whistler - Clearwater
2-6: Clearwater
3-6: Clearwater - Jasper
4-6: Jasper
5-6: Jasper
6-6: Jasper - Lake Louïse of Field
7-6: Lake Louïse of Field
8-6: Lake Louïse of Field - Banff
9-6: Banff
10-6: Banff - Calgary
11-6: Calgary - Amsterdam (aankomst 12-6)
We reizen met 2 jongens (beide 16 jaar) met een auto. We willen de mooie natuur van de Rockies zien, wildlife (beren, walvissen), maken graag mooie niet al te lange wandelingen. In Whistler willen we eventueel zip-linen en mijn man wellicht mountainbiken. We kiezen bewust voor meerdere overnachtingen op één plaats, dat geeft wat rust in de reis.
Ik twijfel over het volgende:
- Is Ucluelet / Tofino de moeite waard om naar toe te rijden? Of kunnen we net zo goed een walvistocht vanuit Vancouver doen? Ik heb ook gekeken naar Telegraph Cove en Port McNeill, maar dat vind ik wel erg ver rijden. Het gaat dan ten koste van de tijd in de Rockies.
- Victoria heb ik er nu uit gelaten. Is het de moeite waard om 1 dag Vancouver op te offeren voor Victoria? De route zou dan worden: 2 nachten Vancouver, 2 nachten Ucluelet/Tofino, 1 nacht Victoria en dan verder naar Whistler.
- Is Calgary de moeite waard of is het handiger 1 nacht langer in Banff te blijven en op 11 juni vanuit Banff naar het vliegveld van Calgary te rijden. We vliegen eind van de middag terug.
Andere tips over mijn route zijn ook van harte welkom.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Reis Ann_O: West-Canada reis in mei 2018
Best een goede route. Kijk v.w.b. Whale Watching (en misschien nog andere dingen) even naar ons reisverslag van afgelopen zomer. Vanuit Steveston (vlakbij Vancouver) gaat dit perfect!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Wij hebben gaan volgende zomer met tieners voor een even lange tijd naar Canada als jullie en op aanraden van mensen uit Canada, hebben wij er uiteindelijk voor gekozen om de Rockies en Vancouver Island te combineren door een vlucht te nemen van Calgary naar Nanaimo, zodat we voldoende tijd hebben om ook naar het noorden van VI te gaan voor de grizzly's en de orca's.
Hieronder onze route, misschien heb je er wat aan...
5 New York - Calgary - Banff
6 Banff
7 Banff - Jasper
8 Jasper
9 Jasper
10 Jasper - Lake Louise
11 Lake Louise - Calgary
12 Calgary - Victoria - Port Mcneill (binnenlandse vlucht Calgary - Nanaimo)
13 Port McNeill (grizlly's Tide Rip)
14 Port McNeill (orka's Mackay)
15 Port McNeill - Tofino
16 Tofino
17 Tofino
18 Tofino - Vancouver
19 Vancouver
20 Vancouver
21 Vancouver
22 Vancouver - Home
Hieronder onze route, misschien heb je er wat aan...
5 New York - Calgary - Banff
6 Banff
7 Banff - Jasper
8 Jasper
9 Jasper
10 Jasper - Lake Louise
11 Lake Louise - Calgary
12 Calgary - Victoria - Port Mcneill (binnenlandse vlucht Calgary - Nanaimo)
13 Port McNeill (grizlly's Tide Rip)
14 Port McNeill (orka's Mackay)
15 Port McNeill - Tofino
16 Tofino
17 Tofino
18 Tofino - Vancouver
19 Vancouver
20 Vancouver
21 Vancouver
22 Vancouver - Home
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wat leuk wij gaan in april/mei bijna dezelfde reis maken. Alleen dan met 1 grote camper, 3 pubers en opa en oma.
Wij willen graag vanuit Tofino een whalewatching tour gaan doen.
En vertrekken vanuit Banff naar Calgary om daar de camper weer in te leveren. Dus niet een dag eerder al naar Calgary. Denk dat omgeving Banff nl meer de moeite waard is dan de grote stad.
Leg niet te veel de route vast...door de sneeuw zullen er nog wel wegen afgesloten zijn.
Veel plezier met de voorbereidingen
Groetjes Jacqueline
Wij willen graag vanuit Tofino een whalewatching tour gaan doen.
En vertrekken vanuit Banff naar Calgary om daar de camper weer in te leveren. Dus niet een dag eerder al naar Calgary. Denk dat omgeving Banff nl meer de moeite waard is dan de grote stad.
Leg niet te veel de route vast...door de sneeuw zullen er nog wel wegen afgesloten zijn.
Veel plezier met de voorbereidingen
Groetjes Jacqueline
Bedankt voor de feedback.
Ik heb inmiddels een groot deel van de accomodaties geboekt, meeste nog wel annuleerbaar.
Mijn twijfel zit nog bij het eerste deel van de route. Wat zouden jullie doen:
25 mei Amsterdam - Vancouver
26 mei Vancouver
27 mei Vancouver
28 mei Vancouver - Victoria
29 mei Victoria
30 mei Victoria - Whistler
of
26 mei Vancouver
27 mei Vancouver - Tofino / Ucluelet
28 mei Tofino / Ucluelet
29 mei Tofino / Ucluelet - Victoria
Bij de eerste optie zouden we een walvistocht vanuit Vancouver of Victoria kunnen doen. Ik zie daar diverse aanbieders. Bij de twee optie kunnen we een toch vanuit Tofino of Ucluelet doen. We hebben dan maar kort tijd in Victoria. Tofino is toch een paar honderd kilometer extra rijden. Is het de moeite waard? Of toch een dag langer in Vancouver en Victoria blijven?
Graag jullie hulp!
Ik heb inmiddels een groot deel van de accomodaties geboekt, meeste nog wel annuleerbaar.
Mijn twijfel zit nog bij het eerste deel van de route. Wat zouden jullie doen:
26 mei Vancouver
27 mei Vancouver
28 mei Vancouver - Victoria
29 mei Victoria
of
26 mei Vancouver
27 mei Vancouver - Tofino / Ucluelet
28 mei Tofino / Ucluelet
29 mei Tofino / Ucluelet - Victoria
Bij de eerste optie zouden we een walvistocht vanuit Vancouver of Victoria kunnen doen. Ik zie daar diverse aanbieders. Bij de twee optie kunnen we een toch vanuit Tofino of Ucluelet doen. We hebben dan maar kort tijd in Victoria. Tofino is toch een paar honderd kilometer extra rijden. Is het de moeite waard? Of toch een dag langer in Vancouver en Victoria blijven?
Graag jullie hulp!
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het hangt af wat je wil zien, ik denk dat je vanuit Tofino/Ucluelet meer de grijze walvissen gaat zien en niet zo'n grote kansen hebt op orka's. Vanuit Vancouver of Victoria heb je de kans op beiden, maar meer op orka's als ik me niet vergis. Dus je kan aan de hand hiervan beslissen waar je dan langer wil blijven.
Succes!
Succes!
Bij de eerste optie heb je twee steden achter elkaar, wil je dit?
Bij de tweede optie zou je ook Victoria er uit kunnen laten, dan vanuit Ucluelet in één keer door rijden naar Whistler. Je kunt dan een dag langer in Vancouver zijn (en evt daar vast een tour op zee doen). Vergeet op Vancouver niet naar Granville Island te gaan.
Wij vonden Tofino/Ucluelet ontzettend leuk, zo anders dan wat je op de rest van je reis zult zien. Keuze uit veel (kortere) wandelingen, bijzonder om door het 'rainforest' te lopen.
De afstand West- naar Oostkust van Ucluelet/Tofino naar Parksville vonden wij goed te doen. Tot Alberni is zonder stops ongeveer anderhalf uur, vandaar tot aan Parksville nog ongeveer 3/4 uur. Op een enkel stukje na (af en toe een vrachtwagen voor je) konden we overal zo door rijden. Over het algemeen is het een wat bochtige weg maar prima te doen, een mooie route. Op het stuk van Westkust tot Alberni zijn een aantal leuke stops.
Uit ons reisverslag hierover:
'Via een heftig hellend paadje bekijken we de Upper en Lower Falls van Little Qualicum Falls, hiervoor moeten we honderden treden bedwingen.
Na weer een klein stukje rijden komen we aan bij de tweede stop op Vancouver island, Cathedral Groove, hier bewonderen we de enorme bomen, het zijn oude Douglas sparren.
Hierna rijden we door tot aan het Sproat Lake. Hier schijnen nog petroglyphs (rotstekeningen) te zijn. De weg voor de wandeling is mooi vlak en de zon schijnt fel, het is warm. Na flink zoeken en klimmen vinden we uiteindelijk de rotstekeningen. Ze blijken gewoon op de rots bij de aanlegsteiger te zijn! Het zijn er niet veel maar ze zijn wel mooi.
Bij de splitsing Ucluelet/Tofino stoppen we bij het visitor centre en halen een getijden tabel op en wat plattegronden.'
Succes met de keuzes!
Bij de tweede optie zou je ook Victoria er uit kunnen laten, dan vanuit Ucluelet in één keer door rijden naar Whistler. Je kunt dan een dag langer in Vancouver zijn (en evt daar vast een tour op zee doen). Vergeet op Vancouver niet naar Granville Island te gaan.
Wij vonden Tofino/Ucluelet ontzettend leuk, zo anders dan wat je op de rest van je reis zult zien. Keuze uit veel (kortere) wandelingen, bijzonder om door het 'rainforest' te lopen.
De afstand West- naar Oostkust van Ucluelet/Tofino naar Parksville vonden wij goed te doen. Tot Alberni is zonder stops ongeveer anderhalf uur, vandaar tot aan Parksville nog ongeveer 3/4 uur. Op een enkel stukje na (af en toe een vrachtwagen voor je) konden we overal zo door rijden. Over het algemeen is het een wat bochtige weg maar prima te doen, een mooie route. Op het stuk van Westkust tot Alberni zijn een aantal leuke stops.
Uit ons reisverslag hierover:
'Via een heftig hellend paadje bekijken we de Upper en Lower Falls van Little Qualicum Falls, hiervoor moeten we honderden treden bedwingen.
Na weer een klein stukje rijden komen we aan bij de tweede stop op Vancouver island, Cathedral Groove, hier bewonderen we de enorme bomen, het zijn oude Douglas sparren.
Hierna rijden we door tot aan het Sproat Lake. Hier schijnen nog petroglyphs (rotstekeningen) te zijn. De weg voor de wandeling is mooi vlak en de zon schijnt fel, het is warm. Na flink zoeken en klimmen vinden we uiteindelijk de rotstekeningen. Ze blijken gewoon op de rots bij de aanlegsteiger te zijn! Het zijn er niet veel maar ze zijn wel mooi.
Bij de splitsing Ucluelet/Tofino stoppen we bij het visitor centre en halen een getijden tabel op en wat plattegronden.'
Succes met de keuzes!
Mijn idee zou zijn om het begin vd reis te houden zoals je oorspronkelijk had. Dat was een mooie verdeling qua dagen voor Vancouver en Tofino/Ucluelet. Victoria zou ik dus overslaan.
Best een leuke plaats daar niet van, mooi museum ook, maar Tofino/Ucluelet met het Pacific Rim vind ik wel wat specialer en ook de rit er naartoe is mooi.
In je 2e opzet doe je dan weliswaar beiden, maar versnipper je daarmee juist de rust die je in de route had, bovendien is die route met de ferry’s niet logisch, kijk maar eens op google maps of de site van BC ferries.
Om naar Whistler te gaan is het nl handigst om met de ferry uit te komen in Horseshoe Bay (noordkant van Vancouver)en die vaart vanuit Nanaimo. Vanuit Tofino rijdend rij je eerst langs Nanaimo naar Victoria. Om dan vanuit Victoria weer terug naar vasteland te gaan, kan je daar ferry nemen maar kom je in Tsawassen, ten zuiden van Vancouver en moet je dwars door de stad naar Whistler. Of je rijdt eerst op het eiland weer terug naar Nanaimo en steekt dan over. Per saldo dus niet logisch.
Best een leuke plaats daar niet van, mooi museum ook, maar Tofino/Ucluelet met het Pacific Rim vind ik wel wat specialer en ook de rit er naartoe is mooi.
In je 2e opzet doe je dan weliswaar beiden, maar versnipper je daarmee juist de rust die je in de route had, bovendien is die route met de ferry’s niet logisch, kijk maar eens op google maps of de site van BC ferries.
Om naar Whistler te gaan is het nl handigst om met de ferry uit te komen in Horseshoe Bay (noordkant van Vancouver)en die vaart vanuit Nanaimo. Vanuit Tofino rijdend rij je eerst langs Nanaimo naar Victoria. Om dan vanuit Victoria weer terug naar vasteland te gaan, kan je daar ferry nemen maar kom je in Tsawassen, ten zuiden van Vancouver en moet je dwars door de stad naar Whistler. Of je rijdt eerst op het eiland weer terug naar Nanaimo en steekt dan over. Per saldo dus niet logisch.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga vasthouden aan mijn eerste reisschema. Dus 3 nachten Vancouver, dan 2 nachten Ucluelet en dan door naar Whistler.
Vancouver en Victoria achter elkaar is inderdaad veel stad. Ben benieuwd naar de natuur bij Tofino / Ucluelet.
Ik ga vasthouden aan mijn eerste reisschema. Dus 3 nachten Vancouver, dan 2 nachten Ucluelet en dan door naar Whistler.
Vancouver en Victoria achter elkaar is inderdaad veel stad. Ben benieuwd naar de natuur bij Tofino / Ucluelet.
- Beaver
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Misschien komen we je wel tegen. Wij vertrekken 12 mei naar Vancouver voor 25 dagen Vancouver en Vancouver Island met een fraserway camper 22 ft. Veel plezier met de voorbereiding 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5274 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 37 Reacties