Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Invoeren pijl en boog van Canada naar België

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Firesoul
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Invoeren pijl en boog van Canada naar België

Bericht door Firesoul »

Hallo iedereen

Mijn partner heeft 5 jaar in Canada gewoond (gestudeerd/gewerkt) en is nu sinds 2 jaar terug in Belgie.
Bij zijn verblijf in Canada heeft hij zich een pijl en boog aangeschaft om te jagen op wild met zijn kameraden van daar.
Nu sprak hij onlangs over die pijl en boog en dat hij er veel voor zou over hebben om deze in België te krijgen aangezien deze nu bij 1 van zijn kameraden opgeslagen staat.
Ik zou hem dus heel graag blij maken met zijn pijl en boog naar België te kunnen krijgen alleen ik weet niet precies hoe en wat, het enige dat ik weet van hem is dat hij het toen niet geprobeerd heeft omdat de pijl en boog enkel meekon indien hij in een kist zat die slotvast zou zijn maar die heeft hij niet.
De kist moet uiteraard ook in Canada geraken of naar daar verzonden kunnen worden, ik hang namelijk volledig af van de vrijwillige samenwerking van zijn kameraad daar ( die nog van niks weet omdat ik eerst wilde weten of het wel kan)

Kunnen jullie misschien helpen waar ik zo'n kist kan vinden en waar ik moet beginnen om dit ingevoerd te krijgen in België?

alvast bedankt

Firesoul
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Invoeren pijl en boog van Canada naar België

Bericht door roelb »

Als het ding in Belgie is toegestaan, waarom laat die vriend het dan niet gewoon per DHL, Fedex of UPS verzenden? Ben je misschien $200 oid kwijt maar geen gedoe met speciale restricties van airlines, kan gewoon in een kartonnen doos.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Een pijl en boog is een wapen en daar zullen zeker speciale regels/vergunningen voor nodig zijn. Zo ook voor pijlen en pijlpunten.
Omdat er gesproken wordt over jagen met een boog is het misschien een zgn. compoundboog. In Nederland is bijvoorbeeld het bezit hiervan streng verboden, zover ik weet. Hoe dit in België is weet ik niet.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lijkt me heel simpel. Navraag doen bij douane en eventueel politie.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

@markro: een boog is in Nederland geen wapen in de zin dat het per definitie valt onder één der categorieën van de wwm (wet wapens en munitie).
Als je met een pijl en boog (schietklaar) op de openbare weg bevindt, dan zou deze onder categorie 4 kunnen gaan vallen als je heel gek doet.
Een kruisboog daarentegen is altijd categorie 4, en wordt daarom wel gekenmerkt als wapen.
Een compound boog is in Nederland ook vrij verkrijgbaar en verhandelbaar. Aangezien een compound boog in de US en Canada onder "niet interessant" valt, zou je deze gewoon in je checked lugage kunnen doen. (of het verstandig is laat ik in het midden, aangezien er redelijk met de koffers wordt gegooid, en een compound kan daar slecht tegen).
Als je de boog gaat meenemen in het vliegtuig zou ik dit zeker op voorhand overleggen met de vliegmaatschappij, in overleg is heel veel mogelijk.
Zelfs het transport van (hand)vuurwapens en bijbehorende munitie is geen groot probleem, al is de maximale hoeveelheid munitie per vliegtuig wel aan regels gebonden.
Nog wel een waarschuwing om geen broadheads (pijl punten a la Rambo) naar Nederland te verschepen, deze zijn hier wel illegaal.
Afbeelding
Goofy19
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Goofy19 »

Wij hebben op een van onze reizen naar Amerika de pijl zonder problemen vervoerd in de ruimbagage. De boog mocht toen niet mee als handbagage, waarop wij wel hadden gehoopt: de boog moest toch echt ingecheckt worden. Die is toen op het vliegveld van San Francisco door de 'seal-afdeling' eerst verpakt in karton en daarna geseald. Boog in perfecte staat aangekomen in Nederland :D
WLegal
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door WLegal »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer