Een paar maanden geleden werd ik op dit forum gewezen door iemand die al vaker naar Amerika gaat en bekend is op dit forum. Mijn vrouw en ik willen volgend jaar, rond april/mei 2025 samen ongeveer een maand naar Amerika. Eigenlijk om ‘alles’ te zien, ik weet niet of we er daarna nog een keer naar toe willen…
Ik heb dus een reisschema gemaakt, al vóór ik van dit forum wist. Nu ik een paar maanden mee lees, vraag ik me af of ik niet teveel wil – en ik voel me een beetje als die amerikanen die op 1 vakantie heel EU willen doen.
Maar toch – ons doel is een road trip, waarbij we zoveel als mogelijk Amerika kunnen beleven en:
- de uitgestrektheid ervaren
- iconic highlights zien
- natuur.. etc
We hebben pas anderhalf jaar een auto, waarbij ik zelf nog niet heb gereden, mijn vrouw houd gelukkig veel van rijden.
Waar we naar op zoek zijn is tips, bijvoorbeeld of wat we willen écht teveel is.
Het wordt dus een road trip van San-Fransisco – Los Angeles – Las Vegas – GC – Bryce – Yellowstone – Mt Rushmore – Des Moines – Chicago – Niagara falls – New York.
Hieronder het overzicht wat ik al heb gemaakt. Eerst stond Washington er ook nog op, maar dat had ik zelf al verwijderd... Verder twijfel ik nog wel over of we Los Angeles wel willen doen - kost toch weer een dag en we hebben al leukere steden in de route zitten.

Verder zou ik dit forum graag willen gebruiken om vragen te stellen aan jullie, die weet ik zeker nog veel zullen komen.

Adviezen, commentaar, alles is welkom!
Mvg, Tjerk-Jan en Esther.