Na net terug te zijn van een fly drive Zuidwest-Amerika hebben we de smaak te pakken!
Nu ben ik op zoek naar een route door West-Canada. Ik heb op internet gekeken naar de routes maar kom er niet uit.
We hebben zo’n 19 a 20 dagen, langer lukt helaas niet. De routes die ik voornamelijk tegenkom, zijn flinke routes. Dit hadden we dus de afgelopen reis en hoewel we ontzettend hebben genoten, hadden we achteraf op sommige plekken langer willen blijven. We hebben namelijk het populaire rondje LA-Grand Canyon-Page-Bryce-Zion-Death Valley-Yosemite-SF-Monterey en kustlijn-LA gedaan in drie weken tijd met vooraf gereserveerde hotels.
Dat betekende dus dat we door moesten. We hadden expres alles vooraf geregeld (via een reisorganisatie) omdat het hoogseizoen is. Daar zitten we ook aan vast helaas. Soms waren we ergens maar 1 nacht en op de mooie plekken 2 nachten. Bij 2 nachten kom je ergens aan, heb je soms diezelfde middag al de tijd om wat plekken te bezoeken maar soms ook niet door de lange rij-afstand (en onverwachte omstandigheden) dus dan heb je de volgende dag 1 dag om alles te bekijken en ga je dag daarna alweer door.
Dat willen we nu dus anders. Het is prima als je soms op doorreis bent en ergens 1 nacht verblijft maar op de mooie plekken en in mooie gebieden willen we nu toch minstens 3 nachten zijn zodat we dan in ieder geval 2 volle dagen de tijd hebben. Dat betekent dus een minder groot gebied bekijken, een kleinere ronde maar wel met meer kwaliteit en tijd.
En dan loop ik dus aan tegen het feit dat wat ik op internet tegenkom, allemaal weer flinke reisdagen zijn met overal 1 nacht of 2 nachten. We denken eraan om het dit keer allemaal zelf te regelen, dus vliegticket, auto/camperhuur, hotels of campings. Vooral de hotels hadden we namelijk achteraf anders willen doen. Sommige hotels waren prima maar bij Yosemite zaten we in Mariposa en hadden anderhalf uur reistijd alleen al heen (!) om überhaupt bij Yosemite NP aan te komen. Dan ben je dus al drie uur kwijt aan reistijd. Zo zonde van je dag!
En verder denk ik ook aan de bosbranden overal in Canada; wat is nog mooi om te zien en wat is verwoest? We waren in Bryce aan het wandelen en toen kwamen we door stukken bos en natuur waar bosbranden waren geweest en dat is een troosteloos aanzien. Dus Jasper en Icefields Parkway vallen sowieso al af vermoed ik zo.
Ook weten we nu niet of we een auto willen huren of camper. En waar we willen starten en eindigen. Qua vliegtickets ben ik geschrokken van het prijsverschil als je aankomstplaats verschilt van je vertrekplaats. Het is stukken goedkoper om je heen en terugvlucht naar dezelfde plaats te boeken zag ik. Dat maakt het rondje ook weer kleiner. Wellicht is Vancouver een optie om te beginnen en te eindigen?
Kortom ik kan wel wat tips en adviezen gebruiken
Het plan is dus vanaf eind juni en dan drie weken.
Ik ben heel benieuwd naar de reacties.