Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips en tricks voor een nieuwe Canadareis.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
sworkskid
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Tips en tricks voor een nieuwe Canadareis.

Bericht door sworkskid »

Meestal lees ik me goed in en haal ik veel info uit reisverslagen van andere reizigers
Ik destilleer dan mogelijke routes en logeerplaatsen tot een geheel wat ons wel bevalt
Nu zie ik echter op kant en klare reis aanbieders dat zij voor 3000€ 14 dagen rondreis kunnen aanbieden met huurwagen inbegrepen.
Als ik dan naar de logeeradressen kijk, zie ik hoge prijzen voor wanneer ik deze zelf zou boeken, geen gedeelde badkamers enz. wat je in Canada wel eens vaker tegenkomt.
Hoe kunnen zij dat zo goedkoop aanbieden?
Als je kijkt wat 2 nachten logeren in Banff kost in juni, word ik niet goed.
Hoe doen jullie dit? De overnachting boeken dan : booking.com of met prijsaanbieders zoals ik vroeger wel eens deed voor de VS.
ik kom niet meer op de naam, maar je kon toen bieden op een hotelkamer.

Ik ben precies wel geneigd om met een kant en klare touroperator op reis te gaan, natuurlijk is de voorpret al een beetje weg dan wanneer ik zoals de meeste hier zou reizen.
mtl
Amerika-expert

Re: Tips en tricks voor een nieuwe canadareis

Bericht door mtl »

Er is een topic over vliegtickets en een topic over autohuur. Daar is veel kennis. Verder zou je op trivago.com kunnen kijken naar hotels. Daarna is het een kwestie van rekenen. En ja, als blijkt dat een complete reis bij een broker dan goedkoper is dan kun je inderdaad daar het beste boeken.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips en tricks voor een nieuwe Canadareis.

Bericht door AnnInBC »

Die website waar je het over hebt is mogelijk "Priceline"?

Eerst en vooral is 14 dagen erg kort, afhankelijk van wat je wil zien en doen. Verder zijn er in de buurt van Banff genoeg accommodaties te vinden die niet zo extreem duur zijn. Ik denk hier dan aan Canmore, wat 20 minuten van Banff afgelegen is of kijk ook eens bij Field in Yoho National Park (20 minuten van Lake Louise). Beide plaatsen zijn prima om Banff NP te bezoeken zonder dat je in het stadje Banff moet verblijven, daar is het nu eenmaal erg duur in het hoogseizoen. Wij hebben zelf ervaring met Field in Yoho NP, daar verbleven wij al een paar keer bij de Truffle Pigs Lodge wat redelijk is van prijs: https://www.trufflepigs.com/lodge. Verder hebben we ook al eens in een guesthouse gelogeerd, dat is dan een onderverdieping van een huis waar je je eigen prive ingang hebt met eigen keuken, eigen badkamer, eigen slaapkamer(s) en soms ook nog een eigen woonkamer. Zeker ook de moeite om daar eens naar te kijken, hier is de website met de vele guesthouses in Field: https://www.field.ca/accommodations/

Voor Jasper heb je ook heel wat guesthouses om uit te kiezen via deze website, hebben wij ook goede ervaring mee in het verleden: https://stayinjasper.com/search-accommodations/ Zorg alleen dat je de eigenaars eerst even contacteerd om te zien of ze open zijn. Half het dorp is vorig jaar afgebrand en mogelijk dat er een deel van deze guesthouses dit jaar nog niet open gaan of helemaal niet meer opengaan.

Verder kan je ook eens kijken op de website van Airbnb, daar staan ook vele huizen/appartementen en dergelijke op die mogelijk niet zo duur zijn. Zelg gebruik ik dikwijls "Google" voor het zoeken naar accommodaties. Ga naar de plaats, bijvoorbeeld "Vancouver" of "Canmore" en zoek dan op accommodaties (meestal met datums erbij) en je krijgt er velen te zien met de prijs per nacht erbij. Zo zie je meestal een groter aanbod dan op booking of dergelijke websites. Vluchten boeken wij altijd rechtstreeks via de luchtvaartmaatschappij, lijkt meestal goedkoper uit te komen dan via skyscanner of dergelijke. Bij de luchtvaartmaatschappij kan je zelf kiezen wat soort ticket je wil (met of zonder ruimbagage, stoelkeuze, etc).
sworkskid
Amerika-ontdekker

Bericht door sworkskid »

Bedankt
sworkskid
Amerika-ontdekker

Bericht door sworkskid »

Beste Ann
Ik las in je verslag ook iets van parkpassen, voor de nationale parken. Ok logischerwijze aankopen in het 1e park wat je bezoekt
Maar ik kwam online ook iets tegen, nl de Kananaskis conservation pass : die moet je in die regio blijkbaar ook aankopen.
Mijn vrouw las ergens dat wanneer je ergens parkeert je geflitst kan worden, als dan je nr plaat niet gekend is : boete !
Dus omdat je hiervoor de nummerplaat van je auto nodig heb : thuis op voorhand aanschaffen gaat nog niet
Doen de meeste dit dan op hun gsm als ze vertrekken ?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@sworkskid, deze pas kan je online of ter plekke kopen. Ik weet niet of je ook een laptop of zo meebrengt, zoniet dan kan dit inderdaad een paar dagen op voorhand via je telefoon als je ergens wifi hebt zodat je de nummerplaat kan ingeven. Er zijn meestal wifi spots bij restaurants, cafe's, koffieshops en dergelijke.

Ik ben even gaan kijken op de website en je kan deze ook ter plaatse kopen voordat je dit gebied ingaat en dit heb ik even gecopieerd van hun website (https://www.alberta.ca/kananaskis-conservation-pass en kijk daar onder Pass details naar "Where to buy a pass"):

"In-person: Passes can be purchased at Wi-Fi hotspots or in-person during business hours (cash, credit or debit) at the following locations:
*Canmore Nordic Centre Day Lodge
*Elbow Valley Visitor Information Centre (not yet wheelchair accessible; accessibility upgrades are underway)
*Kananaskis Visitor Information Centre at Barrier Lake
*Peter Lougheed Park Discovery and Information Centre
*William Watson Lodge"
sworkskid
Amerika-ontdekker

Bericht door sworkskid »

Ok bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer