Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Bericht door Sofiake »

Hoi allemaal,

ik ga met mijn 2 jongste kinderen in juli een rondreis maken in het westen van ongeveer 3 weken (jammer genoeg is langer niet mogelijk, ik schat een 22 of max 23 dagen, afhankelijk van de vluchten).

Ik heb ondertussen al heel wat gelezen hier op het forum en het zal veronderstel ik een trip van Calgary naar Vancouver worden.
Onderstaande route vond ik hier al op het forum, dus ik ga van daaruit vertrekken denk ik om mijn reis te plannen.
Calgary - Banff NP - Lake Louise - Icefields Parkway - Jasper NP - Clearwater - Whistler - Ucluetet/Tofino - Victoria - Vancouver

Als ik het goed begrijp is dat op 3 weken wel een uitdagende route, maar we hebben ondertussen al enkele reizen gemaakt, en de reis die ik had opgemaakt voor West-Amerika vorig jaar (een dikke 3 weken) vonden velen ook heel uitdagend qua timing, maar het is nogmaals gebleken dat zowel ik als mijn kinderen een "volle" reis leuk vinden .. Zoveel mogelijk dingen zien/doen ..

Soit, de dingen die zéker erin moeten zitten zijn orka's zien en hopelijk beren. :-)

Ik ga uiteraard verder lezen op dit forum en andere sites maar waar ik vooral nog naar op zoek ben zijn leuke/originele activiteiten voor tieners. Mijn oudste wil niet meer mee dit jaar, dus ik ga met mijn 2 jongsten van (dan) 14 en 16 jaar. Vorig jaar in Amerika vonden ze de toppers oa een extreme 4x4 tour in Moab, de Waymo-taxi's in SF, de natuur in Yosemite , maar ook al de rest werd enthousiast onthaald. Ik weet ondertussen dat ik vooral moet zorgen dat er variatie zit in de reis. Dus geen 5 dagen achter elkaar enkel wandelen. ;-)

Ik heb getwijfeld om met de camper te gaan, maar als vrouw alleen heb ik wat schrik dat het rijden met de camper en al de taken die erbij horen wat teveel van mijn vakantiegevoel gaan wegnemen, dus ik denk dat ik overtuigd ben om een huurauto te nemen (hebben we in Amerika ook gedaan, en is heel goed bevallen). Als "compensatie" zou ik dan wel graag enkele "avontuurlijke" overnachtingen willen boeken voor mijn zoon die enorm van avontuur en kamperen houdt .. Dus tips omtrent speciale overnachtingen zijn zeker ook welkom!

Soit, ik ga eens op zoek naar vluchten en dan begint het avontuur van het opzoeken en boeken opnieuw! :-)
Bedankt alvast allemaal!
sworkskid
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 3 weken West Canada juli 2025

Bericht door sworkskid »

Ik lees alvast mee naar wat je bevindingen gaan zijn, en naar waar de zoektocht je gaat leiden
Ik ben pas terug op het forum terecht gekomen, en wij willen met 2 ook het westen van canada bezoeken
We gaan eerst nog effe naar een voordracht luisteren deze week
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 3 weken West Canada juli 2025

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat een one way van Calgary naar Vancouver goed te doen is in 22-23 dagen. Ik denk dat voor tieners vooral vanalles leuks te doen is in Whistler zoals ziplinen, ATV tours, mountain biken, gondola, kayakken/kanovaren op de meertjes daar enzovoort. Wildplay is ook een leuke bedoening, met parcours in de bomen en sommige hebben ziplines en ook axe throwing (weer eens iets anders). Je hebt deze in Victoria en Nanaimo alsook in Maple Ridge bij Vancouver. Die in Nanaimo heeft de meeste mogelijkheden met bungy jumping, primal swing, ziplining en axe throwing: https://www.wildplay.com/nanaimo

In Vancouver is er ook genoeg leuks te doen en zien. Een rondje Stanley Park per fiets is altijd leuk met mooie zichten onderweg. Verder heb je in North Vancouver het mooie Lynn Canyon met een suspension bridge, dit park is gratis te bezoeken en je moet hier enkel voor de parking betalen ($3 per uur). Deze plek is wat minder toeristisch als Capilano Suspension Bridge wat je $72 per persoon kost! Er zijn daar een paar mooie wandelingen te doen van een 20-30 minuten of langer. Verder heb je in Vancouver ook Granville Island met de Public Market wat leuk is om rond te wandelen en gezellig te lunchen. Bij Granville Island kan je een soort waterfiets huren (https://bcwaterbikes.com/) of je neemt 1 van de kleine bootjes (badkuipen op water noem ik het) nemen die je terug naar het centrum van Vancouver nemen of andere plekjes langs het water. Kijk eens bij False Creek Ferries (https://granvilleislandferries.bc.ca/), je kan hier ook een dag ticket nemen en dan kan je zoveel als je wil op en neer tussen de 9 verschillende stops. Iets wat meer kostelijk is een vlucht met watervliegtuig vanaf de haven.

Ik heb hier beneden een voorbeeld route gezet om je een idee te geven van hoeveel tijd per plaats te verblijven. Je moet deze natuurlijk naar je eigen zin invullen en kijk dan ook eens of je op sommige plaatsen langer of minder lang wil blijven. Als het wat teveel wordt met wandelen in de Canadese Rockies dan kan je daar ook eens kijken voor paardrijden, kanovaren of dergelijke. Je zou mogelijk ook een dag kunnen inkorten in Jasper en deze ergens anders gebruiken. Je zou mogelijk van Parksville dan ook naar Campbell River kunnen gaan, daar zijn meestal wel goede mogelijkheden om walvissen/orka tours te doen. Rond die tijd van het jaar zijn er nog geen tours voor beren te zien omdat deze dan hoger in de bergen zitten, dus hopelijk kom je ze hier of daar zo ook wel tegen tijdens het reizen.

Dag 1: Aankomst Calgary
Dag 2: Calgary naar Banff
Dag 3: Banff
Dag 4: Banff en Yoho NP (Emerald Lake, Takakkaw Falls, Wapta Falls)
Dag 5: Banff naar Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - Clearwater (Well Gray Provincial Park)
Dag 9: Clearwater (Well Gray Provincial Park)
Dag 10: Clearwater - Kamloops of Cache Creek (te lange rit van Clearwater naar Whistler en er is vanalles te zien onderweg)
Dag 11: Kamloops/Cache Creek - Whistler
Dag 12: Whistler
Dag 13: Whistler
Dag 14: Whistler - Parksville
Dag 15: Parksville - Ucluelet/Tofino
Dag 16: Tofino
Dag 17: Tofino
Dag 18: Tofino - Victoria
Dag 19: Victoria
Dag 20: Victoria - Vancouver
Dag 21: Vancouver
Dag 22: Vancouver
Dag 23: Terugvlucht vanuit Vancouver
Sofiake
Amerika-ontdekker

Re: Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Bericht door Sofiake »

Al heel hard bedankt voor je reactie. Toffe dingen voor tieners idd , leuk !
Ik ga proberen om een dezer mijn vluchten vast te leggen (dat vind ik toch net iets geruststellender ;-)) en dan ga ik verder wat op zoek en jouw tips bekijken !

Vorig jaar waren we in Las Vegas onze eerste nacht allemaal om 2u klaar wakker en zijn we om 3u de stad ingetrokken dus ik ben erover aan het denken om als we aankomen ineens vanuit Calgary te vertrekken zodat we onze dag 2 heel vroeg al ergens kunnen starten. Anders liggen we toch maar wakker in ons bed ;-)

Ik heb ook gezien dat velen de reis omgekeerd maken. Ik koos vooral voor deze volgorde omdat we hopen dat de orka's toch een hoogtepunt gaan zijn, en ik eindig graag met een hoogtepunt :-) Als er redenen zijn waarom ik toch beter de trip in Vancouver zou beginnen .. ?
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De natuur in de Canadese Rockies is voor velen meer overweldigend dan Vancouver Island en Vancouver, dus ik veronderstel dat dat een reden is waarom men in Vancouver vertrekt en in Calgary eindigt. Dit is allemaal wel heel persoonlijk. Mogelijk ook omdat velen eerst het verste vliegen of soms afhankelijk van de periode van het jaar. In het voorjaar kan je beter in Vancouver beginnen en in Calgary eindigen (inverband met nog sneeuw in de Canadese Rockies in die tijd van het jaar) en in het najaar is het beter om in Calgary te beginnen omdat het in de Canadese Rockies al kan gaan sneeuw. Maar beiden zijn mooi op hun manier en in juli maakt het niet uit welke richting je uitgaat. Vergeet ook niet dat je mogelijk geen orka's te zien krijgt, het is en blijft natuur en er is nooit een garantie. Ik raad aan om naar bedrijven te kijken die je gratis laten terugkomen totdat je orka's ziet, dus als je tijd hebt dan kan je mogelijk nog een keer mee voordat je naar huis gaat.
L1nda
Amerika-ontdekker

Bericht door L1nda »

In Clearwater hebben wij in een tent overnacht, Cedar Heaven Resort. Dit lag echt heel mooi in de bossen. Er zijn maar een paar tenten en cabins en ik vond het daar heerlijk (gezin met 2 zonen toen 20 &22jaar). Ik heb in 2023 een gedeelte van de route die jij wil gaan doen gereden. Ik heb toen een Polarsteps bijgehouden, deze is niet openbaar maar je kan altijd een vriendschaps verzoek doen.

Linda Boonen
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Beiden opnieuw bedankt :-)
Linda, dat van die tent lijkt me idd heel leuk voor mijn zoon, dat ga ik zeker bekijken !

Zoals gezegd ben ik me nog even aan het focussen op de vluchten, ik hou het nu al enkele dagen in het oog en de dagen dat we kunnen vliegen zit ik aan een prijs van 1165€ pp (heen AMS-Calgary, retour Vancouver-AMS)

Lijkt jullie dat ok ? Of zouden er nog veel goedkopere vluchten kunnen komen ? (rechtstreeks dan bedoel ik, ik heb getwijfeld om owv de prijs toch met een stop te boeken, maar ik vind het toch veel rustiger reizen zo'n rechtstreekse ..)
Vorig jaar betaalden we voor LV rond de 1000 dus die 1165 lijkt me wel ok ? (is niet goedkoop, maar het gemak heeft uiteraard een prijs en we waren vorig jaar wel heel tevreden van KLM - Lufthansa vlieg ik niet meer uit principe ;-) Daar vlogen we mee naar Zuid Afrika enkele jaren terug , er werd een deel van onze vlucht geannuleerd en ze weigeren de vergoeding die we hiervoor normaal krijgen, te vergoeden, zit ondertussen bij een rechtbank in Duitsland :-( )
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Lijkt me een degelijke prijs voor rechtstreeks en zeker met een andere luchthaven om terug te vliegen. Wij betaalden vorige zomer een 1000 euro per persoon met KLM rechtstreeks van Vancouver naar Amsterdam (wij wonen in Vancouver)...om je een idee te geven. Het kon ook met een tussenstop via andere luchtvaartmaatschappijen maar maakte niet echt zoveel verschil uit in prijs en wij vliegen het liefst rechtstreeks waarvoor we graag genoeg een beetje extra uitgeven. Wij boekten toen eind januari voor vluchten eind juli en hebben het daarna niet meer goedkoper gezien. Als je het gevoel hebt dat het een goede prijs is, dan zou ik boeken. Wij hebben altijd goede ervaringen gehad met KLM.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

De vluchten zijn nog niet geboekt omdat ik nog even met mijn ex de exacte data moet bekijken, maar ik plan een van de volgende dagen te boeken.
Dus ben alvast begonnen om te bekijken waar te logeren rond Banff en wat te doen aldaar in welke volgorde.
Amaai, ben wel verschoten van de kosten van overnachtingen daar .. 'k was vorig jaar al wat verschoten van de prijzen in West VS (tov Zuid Afrika ervoor) maar deze prijzen zijn nog meer dan het dubbel vaak precies :-( Alle tips voor betaalbare leuke accommodaties blijven dus zeker welkom :-)

Ik heb ondertussen al heel veel negatieve dingen gelezen over de drukte bij Lake Louise/Lake Moraine , zouden jullie aanraden om het toch te bezoeken ? Ik hou eerlijk gezegd niet zo van die drukte, ik snap dat we die niet volledig kunnen ontwijken maar het mag niet té zijn .. en ik veronderstel dat er toch ook nog heel veel andere mooie plekken zijn op onze route ? (Vorig jaar heb ik daarom gekozen voor de North Rim van de GC ipv de populairdere South Rim, en daar hebben we zeker geen spijt van .. Misschien wat "gemist" om de South Rim niet te doen, maar ook die North Rim vonden we heel indrukwekkend - om maar te zeggen dat ik niet persé de heel bekende dingen zeker wil zien .. )
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De prijzen in Banff zijn verschrikkelijk, ik zou je aanraden om in Field (Yoho NP) te kijken. Daar verbleven wij ook al enkele keren om zo de omgeving rond Banff te bezoeken. Lake Louise en omgeving is maar 20 minuten rijden en Banff dorp is een 50 minuten rijden. Yoho NP is dus ook heel goed te bezoeken vanuit Field. Wij verblijven daar al een paar keer in de Truffle Pigs Lodge (https://www.trufflepigs.com/lodge) waar de prijzen nog redelijk meevallen en wij vonden het een prima lodge met een heerlijk restaurant! Verder kan ik je ook aanraden om eens te kijken naar de vele guesthouses in Field, dat zijn mensen die hun onder of boven verdieping verhuren aan toeristen. Zo heb je je eigen prive ingang met je eigen slaapkamer(s), eigen badkamer, eigen keuken en soms ook nog een woonkamer erbij. Dit hebben wij ook al enkele keren gedaan en de prijzen zijn meestal redelijk goed. Dit is de website voor de verschillende guesthouses: https://www.field.ca/accommodations/ Voor Jasper is er ook zo'n website met guesthouses, maar ik zou wel even checken met de eigenaars van de guesthouse naar jullie keuze, want een deel zijn er niet meer door de brand en staan mogelijk wel nog op deze website. Hier is de website voor Jasper: https://stayinjasper.com/search-accommodations/ Verder kan je ook altijd eens kijken voor de rest van je reis op Airbnb, daar staan ook soms wel wat redelijke prijzen op. Of zoek gewoon op google maps per plaats en vul daar in het zoek venstertje "accommodations" in en je ziet zo goed als alle verblijfplaatsen (meestal met prijs) op je google kaart staan.

Lake Louise en Moraine Lake zijn zowat de bekendste plakken in de Canadese Rockies waarvoor de meesten daarheen gaan. Er zijn zeker genoeg mooie en rustigere plekken te vinden in de Canadese Rockies. Maar laat je niet helemaal afschrikken want ter plaatse is het perse niet altijd zo druk, vooral bij Moraine Lake valt het goed mee en dit is echt wel een heel mooi meer. Maar ga op je eigen gevoel af of het een must is voor jullie of niet? Zoals ik al zei, er is echt genoeg moois te zien in de Canadese Rockies. Kies je toch om naar Moraine Lake te gaan, wandel dan zeker het trail naar boven op de Rock Pile voor een zicht van boven op het meer en wandel ook een stuk langs het meer op (richting kano dock) want eens je wat verder wandelt laat je zo een hoop toeristen achter. Een andere mooie hike (en niet erg druk) vanaf Moraine Lake is "Consolation Lakes" wat zo'n 6.5km is in totaal (3km en iets heen en 3km en iets terug)/ Hetzelfde bij Lake Louise, heel erg druk bij het zichtpunt als je aankomt, maar eens je langs het meer op gaat wandelen verlies je al heel wat toeristen en is het wat rustiger. Moraine Lake is veel mooier dan Lake Louise, maar mijn mening is dat Emerald Lake in Yoho NP het mooiste is...misschien ook omdat het daar meestal wat rustiger is. Je kan daar helemaal rondom het meer wandelen (5km en redelijk vlak) en hier laat je ook weer veel toeristen achter die rond de brug van het meer naar de lodge rondhangen. Eens je een stukje verder wandelt heb je niet veel last meer van vele toeristen. Je kan hier ook kano's huren, dat is wat goedkoper vergeleken met kano's op Moraine Lake of Lake Louise. Een ander idee is mogelijk electrische fietsen huren naar Moraine Lake (de weg is een 14km enkele richting) en Lake Louise en dat is misschien ook interessant voor jullie tieners. Ik geloof dat je fietsen kan huren vanuit Lake Louise Village, zeker een mogelijkheid.

Hopelijk heb je daar wat aan!
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Hoi allemaal,

ondertussen probeer ik tussen de drukte van het werk toch wat verder te bouwen aan onze reis.
Ondertussen zit ik in de buurt van Wells Gray park. Hier kan je blijkbaar volledig op eigen houtje een kano en camping gear huren om dan zelf ergens je tentje te gaan opzetten op een campground in de buurt. Dat lijkt me wel wat met die avontuurlijke zoon van mij ;-)

Heeft iemand van jullie dat toevallig gedaan ? Ervaringen ?

Of zoiets gedaan op een andere plaats ? Ik veronderstel dat het niet het middle-of-nowhere-gevoel gaat zijn aangezien er boot en kanoverhuur en camping zijn in de buurt, maar aangezien we zelf met de auto gaan en dus geen kampeermateriaal hebben/meenemen leek dit me wel iets leuks om te doen.

Ik was al aan het denken/overwegen om aan het begin van de reis evt ergens een opblaasbare kano te kopen (als ze dat daar hebben, zoals we hier in decathlon vinden bv) zodat we misschien op sommige meren zelf wat kunnen gaan, is dat doenbaar denken jullie ? Iemand dit gedaan ?

Alvast weeral bedankt op voorhand weeral voor alle reacties !
(het gaat traag, maar we komen er wel met de voorbereiding :-))
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij reisden wel met een camper, maar hebben in 2019 een deel van jullie route gedaan. Misschien haal je wat tips uit ons reisverslag.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Geen ervaring met huren van campingspullen en kano in Wells Gray Park. In Canada kan opblaasbare kano's mogelijk vinden bij Canadian Tire of Cabela's (Bass Pro Shop). Er is hier ook wel een Decathlon (in de Metrotown shopping mall bij Vancouver), maar het is niets vergeleken met Europa's Decathlon's en ze zijn 3 keer zo klein en hebben weinig aanbod. Mogelijk ook te vinden bij "MEC", een redelijke dure outdoor winkel.

Let wel op dat je bij sommige meren (vooral in de Canadese Rockies zoals Banff/Yoho/Jasper/Kootenay NP) de kano 48 uren moet laten drogen tussen gebruik van meren, dit door een soort ziekte die wordt overgedragen naar vissen. Je moet ook een "self-certification" invullen online om aan te geven dat je de regels kent en de kano hebt laten drogen en zuiver gemaakt hebt. Ik denk dat je buiten Yoho NP in British Columbia wel overal je kano te water mag laten. Je kan er hier meer over lezen: https://parks.canada.ca/pn-np/ab/banff/ ... -drain-dry?
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

AnnInBC schreef:
01 mar 2025, 05:47
Geen ervaring met huren van campingspullen en kano in Wells Gray Park. In Canada kan opblaasbare kano's mogelijk vinden bij Canadian Tire of Cabela's (Bass Pro Shop). Er is hier ook wel een Decathlon (in de Metrotown shopping mall bij Vancouver), maar het is niets vergeleken met Europa's Decathlon's en ze zijn 3 keer zo klein en hebben weinig aanbod. Mogelijk ook te vinden bij "MEC", een redelijke dure outdoor winkel.

Let wel op dat je bij sommige meren (vooral in de Canadese Rockies zoals Banff/Yoho/Jasper/Kootenay NP) de kano 48 uren moet laten drogen tussen gebruik van meren, dit door een soort ziekte die wordt overgedragen naar vissen. Je moet ook een "self-certification" invullen online om aan te geven dat je de regels kent en de kano hebt laten drogen en zuiver gemaakt hebt. Ik denk dat je buiten Yoho NP in British Columbia wel overal je kano te water mag laten. Je kan er hier meer over lezen: https://parks.canada.ca/pn-np/ab/banff/ ... -drain-dry?
Aaah ok , dat wist ik niet, bedankt voor de info ! Toch maar niet dan, lijkt me nogal ingewikkeld ;-)
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Ik ben ondertussen "aangekomen" vanuit Whistler richting VI :-)

Er werd me hier aangeraden (of heb ik het bij iemand anders gelezen op het forum) om de ferry te nemen in Horeshoe Bay. Nu ben ik echter aan het twijfelen om een dagje "rust" in te plannen in Sechelt (omdat ik daar leuke , betaalbare huisjes vind met zicht op het water). Maar als ik het goed zie moet ik vanuit Whistler dan ook daar de ferry nemen en twijfel ik weer of ik dan toch niet beter ineens naar VI ga ... keuzes ;-)

Ik begin ondertussen ook wel een beetje bang te krijgen van de muggen... Zijn er op VI plaatsen waar er beduidend meer/minder muggen zijn ? Overal wel wat vrees ik ?

Ik had eigenlijk gepland om dus te gaan whalewatchen in Tofino, maar nu las ik in een van de andere posts dat er aangeraden werd om dit bij Cambell River te doen. (Eagle Eye adventures had ik gelezen een aanrader)
Aangezien we vooral voor de orka's gaan, is er een plaats waar we meer kans hebben om deze te zien ? (andere whales hebben we al verschillende keren gezien ondertussen)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Zie voor Eagle Eye Adventures (en Victoria Island) onze ervaring in ons reisverslag van 2019. Wij hebben er veel orka's gezien.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... hardy.html
Duncan is een leuk plaatsje met heel veel totempalen en Chemainus met veel muurschilderingen.
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja, de ferry naar Sechelt is ook vanaf Horseshoe Bay. De route is van Horseshoe Bay naar Langdale dichtbij Gibsons (ongeveer 40 minuten op de ferry) en vanaf daar is het een half uurtje rijden naar Sechelt. Sechelt en de Sunshine Coast is erg mooi als je er een paar dagen tijd voor hebt. Dagje Sechelt en daarna verder naar Powell River en hier misschien ook nog 1 nacht blijven voordat je oversteekt naar Vancouver Island. Vanaf Sechelt naar Powell River is ongeveer 2u en 30 minuten want daar zit nog een ferry overtocht bij van Earls Cove naar Saltery Bay. Eens in Powell River kan je de overtocht maken naar Comox en dan verder naar Campell River (dit traject neemt ook ongeveer 2u en 30 minuten tot 3 uur in beslag). Hier is een google kaartje met de route vanuit Whistler naar Campbell River via Sechelt en Powell River: https://maps.app.goo.gl/s8kBCkRMiUzibToy5

In Campbell River heb je de grootste kansen om orka's te zien. Victoria is ook redelijk goed voor orka's, Tofino is meer voor de grijze walvissen.

Muggen kunnen er zeker zijn, aan de zee niet zozeer en eerder landinwaarts. Je kan ter plaatse goede spray kopen tegen muggen en die het "Off Deep Woods" met Deet erin wat goed helpt tegen de muggen. Muggen vind je meestal bij stilstaand water en meertjes.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Super bedankt weeral voor de reacties !

Ik zou dus nu de ferry naar the Sunshine coast boeken - enkele vragen hieromtrent :
- via Google maps is het van ons verblijf in Whistler tot Horeshoe Bay 1u17 min. Is dit een realistische tijd ?
- ik krijg verschillende tarieven : er is de "saver" van 61$ en de "prepaid" van 93$ - ik zie niet direct in waarom ik de saver niet zou kunnen nemen, maar vind het toch wat raar dat ik niet echt het verschil goed zie :?
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik zou een uur en 30 minuten tellen voor de rit en als je hier en daar nog wil stoppen bij wat zichten, dan zal het natuurlijk een langere rit zijn.

Die "saver" prijzen krijg je meestal op tijdstippen dat het minder druk is en je kan die dus gewoon boeken in plaats van de hogere prijzen. Het tweede stukje van de Sunshine Coast (Earls Cove naar Saltery Bay) kan je niet reserveren, als ik me niet vergis. Je zal dan wel op tijd bij de terminal moeten zijn (een 45 min tot uur op voorhand) en meestal kan je dan nog wel mee want dit zijn niet zo'n drukke routes als die van Vancouver naar Vancouver Island.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Allen,

tijdje ziek er tussenuit geweest maar het begint te dringen allemaal nu ..

Momenteel keuzestress tussen verschillende bear-viewing lodges op Vancouver Island.

Spirit bear lodge is ondertussen afgevallen.

Ik was aan het twijfelen nu tussen Knight Inlet en Great Bear lodge, na opzoekwerk toch maar beslist om te gaan dan voor Knight Inlet (lijkt me íets zekerder van het bear-spotten ?) , jammer wel want GBL is kleiner, dus meer mijn ding eigenlijk ..

Maar nu kwam ik ook nog de Farewell Harbour Lodge tegen en wordt de keuze nóg moeilijker .. ik vond op tripadvisor wel een vergelijking maar daar zijn bijna alle berichten van gewist, dus veel ben ik er niet mee ..

Iemand hier die misschien meerdere van deze lodges heeft bezocht en kan helpen met de keuze ?
KI is leuker voor kids denk ik qua transport (vliegtuig) tov boot FHL.
KI is misschien wel wat drukker/groter ?
In FHL is er een minimum van 3 nachten en dus zit ik aan 7500€ voor 4 dagen, wat ik toch wel héél veel vind .. en ik weet niet of 4 dagen nodig is ..

Soit, alle info / tips wederom welkom !
En opnieuw, bedankt :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer