Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd! Kamperen met de tent in Canada!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
PieterMayke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Tips gevraagd! Kamperen met de tent in Canada!

Bericht door PieterMayke »

Wat een geweldige reis hebben wij in maart gemaakt, een wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas. (Te lezen op polarsteps, https://www.polarsteps.com/PieterdeWeij ... 1b236ed612).

In de voorbereiding hebben we hier veel tips gekregen en daarnaast veel reisverslagen van anderen gelezen, dat heeft ons enorm geholpen.
Tussen al die tips kwam ook kamperen met de tent ter sprake, voor de reis in maart niet aan de orde, maar er is wel een zaadje geplant! In Europa kamperen wij altijd met een tent, de laatste jaren trekken we daar ook mee rond. Dus bedacht ik, wat nou als we naar Canada gaan en wat nou als we dat dan met de tent doen.
Aangezien dat voor ons helemaal nieuw is, wil ik eerst maar eens beginnen met hier tips te vragen!
Wat zijn ervaringen van anderen met de tent? Heb je dan adviezen voor ons? En in Canada met de tent? Zijn er do's en dont's?
Vooralsnog zouden we overwegen onze eigen tent mee te nemen, maar een tent kopen kan natuurlijk ook.

Zoals we het nu zien zouden we vanuit Vancouver een rondje willen maken, met Jasper, Banff en Yoho, en wie weet wat nog meer.
Wat is een goede periode daarvoor?
Ongetwijfeld hebben we nog meer vragen, maar laat ik hier maar eens mee beginnen :wink:

Alvast bedankt!
Pieter en Mayke
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tips gevraagd! Kamperen met de tent in Canada!

Bericht door michelly »

Wij hebben dat in 2017 gedaan. Gedeeltelijk met de tent en gedeeltelijk airbnb/cabins/ hotels. Met name de campings in de parken zijn heel fijn. Kijk eens voor inspiratie in ons verslag op www.michelly.nl (2017)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Geen ervaring met een tent, maar wel met een camper. Misschien heb je toch wat aan ons verslag van 2019 en de laatste dagen van 2022.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Zelf niet echt veel ervaring met tent camperen, maar het zeer goed te doen en er zijn genoeg campings overal. Wij wonen in Canada (Vancouver) en zijn tot nu toe nog maar enkele keren gaan tent camperen en dat is alweer een hele tijd geleden. We hebben pas een campertje gekocht, maar hebben de kans nog niet gehad om ermee op pad te gaan (hopelijk binnen de komende weken). Dus ik heb me al redelijk wat kunnen verdiepen in campings. Je zou eventueel ook je tent camperen met hier en daar een dagje hotel/motel/cabin of airbnb kunnen afwisslen.

De Provincial Parks in British Columbia zijn het mooiste met plekjes in de natuur met picknick bank en hebben meestal ook degelijke faciliteiten (douches/toiletten gebouwen). De Provincial Parks zijn erg populair en vlug volzet, vooral tijdens de zomer maanden (juli/augustus), maar met tent kan je meestal nog wel een plekje vinden vergeleken met een camper. Voor BC Parks moet je wel een account aanmaken om reserveringen te maken voor "frontcountry camping" en dat kan je hier bekijken: https://bcparks.ca/reservations/frontcountry-camping/. Soms kan je ook terecht op een "first come/first serve basis", dus als er nog plek is mag je er staan. Ik zou altijd een lijstje maken van de verschillende campings in 1 omgeving, moest het bij de 1 niet lukken, dan kan je hopelijk bij de volgende wel terecht. Verder zijn er ook recreation site waar je voor heel goedkoop kan verblijven, maar hier hebben ze dan wel weinig voorzieningen met meestal geen water en enkel van die pit toilets (hokje met grote toilet met gat erin). Voor zulke plekjes kan je kijken op deze website: https://www.sitesandtrailsbc.ca/ Verder zijn er ook prive campings waar je terecht kan en deze zijn meestal niet zo vlug volzet als de Provincial Park campings. Banff/Yoho/Jasper NP (Canadese Rockies) en ook Pacific Rim National Park (op Vancouver Island als je daar heen zou gaan) heb je campings van de Nationale Parken en deze moeten wel gereserveerd worden, hier moet je ook weer een account aanmaken om reserveringen te kunnen maken. Dit is de website van Parks Canada voor campings: https://parks.canada.ca/voyage-travel/reserve

Wat periode betreft zijn de zomer maanden natuurlijk het beste (juli/augustus), maar deze zijn ook altijd het druktste. Juni en september zijn meestal ook nog mooie maanden en meestal toch wat minder druk. Voor juni raad ik aan om eerst Vancouver/Vancouver Island en omgeving te bezoeken en als laatste richting de Canadese Rockies te gaan, dit in verband met nog frisser weer begin juni in de Rockies. Ga je in september dan zou ik eerst naar de Canadese Rockies gaan en op het laatste tijd maken voor Vancouver/Vancouver Island en omstreken omdat het in de Canadese Rockies na half september al fris kan worden en er kan mogelijk al een eerste sneeuwbui zijn. In de zomer maanden (juli/augustus) maakt het eigenlijk niets uit waar je eerst tijd doorbrengt.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Met specifiek tentkamperen geen ervaring, maar meerdere keren Canada met camper gedaan. En ook wel eens plannen gemaakt voor tent-hotel reis. In die plannen staat dat ik dan een tent (en wat basis-dingen) ter plaatse zou aanschaffen. Één belangrijke tip (ook al benoemd door Ann): zeker in de nationale parken vroegtijdig een account aanmaken en klaar zitten op juiste moment om plekken te reserveren. Camper plekken gaan in de parken altijd snel vol, maar volgens mij geldt dat zeker óók voor tentplaatsen nabij Jasper en Banff !
Afhankelijk van het aantal weken en waar je heen wil, zou ik overwegen een one way te doen van YVR naar YYC of andersom (richting afhankelijk van seizoen). Wil je óók naar Vancouver Island dan is een one way goed te doen in 3 weken. Wil je ook VI én een rondje doen, dan heb je denk ik wel 4 weken nodig om niet te gehaast te reizen...
Paul
PieterMayke
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterMayke »

Dank jullie wel voor jullie tips en het leesvoer, ik ga de reisverhalen eens doornemen en de sites bekijken. Ik ben al een heel stuk wijzer!

Mayke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer