Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Forzafcb1990: hulp bij New England roadtrip

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Reis Forzafcb1990: hulp bij New England roadtrip

Bericht door Forzafcb1990 »

Beste forumleden.
Mijn vriendin en ik gaan tussen 22 oktober en 6 november naar Noord-Oost USA. We hebben de vliegtickets al geboekt: 22 okt landen we om 12:30 op JFK, op 6 november stijgen we in datzelfde JFK weer op rond 21:30. We hebben ongeveer een route in ons hoofd, maar door de bomen (verschillende reisverslagen), zien we het bos (onze route ) niet meer goed...

Onderstaande route hebben we momenteel in gedachten:
22 Brussel – NY – Providence (slapen Seekonk)
23 Providence – Boston
24 Boston
25 Boston – Portland
26 Portland – Bar Harbor
27 Bar Harbor - Franconia Notch State Park
28 Franconia Notch State Park – Albany
29 Albany – X/Harrisbur
30 X-Harrisburg / Hershey
31 Harrisburg / Hershey / Penn State football
1 Harrisburg – Baltimore – Atlantic City
2 Atlantic City – NY
3 NY
4 NY
5 NY
6 NY – Brussel

We zitten echter nog met wat vragen.
Ten eerste: iemand die de regio kent: zien we hier toppertjes in de regio schaamtelijk over het hoofd? We houden van zowel grotere steden als mooie natuur (een leuk dorpje als Bar Harbor of een Glan Watkins / Flume Gorge – gelijkaardig natuurfenomeen vinden we beiden leuk).

Dan over de route specifiek: we weten dat we een beetje all over the place gaan, maar op 31 oct gaan we naar Penn State football kijken en op 1 nov naar Baltimore Ravens. Dit ligt vast en is een absolute must, aangezien ik grote american football fan ben.
1. We willen de eerste dag geen uren rijden, maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. We hebben nu Providence staan, maar dit is geen must. Is bvYale Uni te bezoeken en de moeite? Mystic Seaport? Slapen we beter ergens tussen NY en Providence?

2. Portland ziet er ons wel een leuke stad uit, maar kan je daar je tijd vullen of stoppen we beter nog ergens onderweg (of is er sowieso iets tussen Boston en Portland de moeite?)

3. Franconia notch state park: zal dat eind oktober nog de moeite zijn? Ik lees dat Flume Gorge dan al gesloten is?

4. Tussen Franconia Notch State Park en Harrisburg weten we niet écht goed wat gedaan... Mijn vriendin las dat de Hudson Valley (grofweg tussen Albany en NYC) wel echt mooi kan zijn. Is dit zo? Of rijden we eigenlijk voor vrijwel niets naar Albany?

5. We waren afgelopen zomer in Vegas en dit beviel ons enorm. Daarom leek een bezoek aan Atlantic City nu ook wel leuk, maar zoals het nu gepland staat hebben we veel te weinig tijd schat ik?

Alle opmerkingen zijn welkom. Durf me gerust uit te lachen of te zeggen als iets onrealistisch is qua tijd en we beter iets anders doen... We zien gewoon even door de bomen het bos nie tmeer vrees ik...
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
Andy2015
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Forzafcb1990: hulp bij New England roadtrip

Bericht door Andy2015 »

Wij zijn in juli geland op PVD en hebben ook de eerste overnachting daar in Seekonk gehad. Vanuit Seekonk is het ca 1.5-2 uur rijden naar Provincetown. Zeer de moeite waard, bijzonder stadje. Als je in die regio bent is whalewatching iets dat je niet mag missen. Indrukwekkend.
Succes
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Een paar dingetje. Ik zou persoonlijk niet na een vlucht naar de US nog direct daarna zo'n stuk rijden. Het is nominaal 3 uur, maar in het verkeer daar komt er zo een uurtje bij.

Whale watching is zeker leuk, maar ik weet niet of ze dat nog doen in de periode dat jij er bent. Als ze het nog doen, kan het overal vanaf de kust, dus bijv. ook vanuit Boston of Bar Harbor.

En aan het einde zou ik na Hershey naar Philadelphia gaan ipv Baltimore / Atlantic City. Is volgens mij een veel leukere stad en scheelt je reistijd. Je zou dan bijv een dag extra in Acadia NP kunnen doen, want daar ben je wel heel kort.

Als je het leuk vindt, je kunt heel goedkoop shoppen in North Conway bij een outlet center (Settler's Green) zonder sales tax.

In Hershey kun je naar Hershey Park (all american pretpark) en naar de chocolade fabriek. In de buurt kun je de Amish cultuur bekijken als je dat leuk vindt.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Andy2015 schreef:Wij zijn in juli geland op PVD en hebben ook de eerste overnachting daar in Seekonk gehad. Vanuit Seekonk is het ca 1.5-2 uur rijden naar Provincetown. Zeer de moeite waard, bijzonder stadje. Als je in die regio bent is whalewatching iets dat je niet mag missen. Indrukwekkend.
Succes
Providence is dus een bezoekje waard? Leek me wel een fijn stadje. Seekonk was ons ook al opgevallen, veel betaalbare hotels daar.

Whale watching lijkt ons in se wel fijn, maar je bent er al gauw wat tijd mee kwijt en je hebt niet eens de zekerheid dat je walvissen ziet.. We gaan dat dus voor een andere reis houden.

Cape Cod lijken we over te slaan, vooral omdat de beelden van het schiereiland me maar weinig doen.. Ik vind dat het er nogal lijkt op een Nederlands strandplaatsje als Cadzand of iets dergelijks. Ben ik hier dan zo verkeerd?
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

analogkid schreef:Een paar dingetje. Ik zou persoonlijk niet na een vlucht naar de US nog direct daarna zo'n stuk rijden. Het is nominaal 3 uur, maar in het verkeer daar komt er zo een uurtje bij.

Whale watching is zeker leuk, maar ik weet niet of ze dat nog doen in de periode dat jij er bent. Als ze het nog doen, kan het overal vanaf de kust, dus bijv. ook vanuit Boston of Bar Harbor.

En aan het einde zou ik na Hershey naar Philadelphia gaan ipv Baltimore / Atlantic City. Is volgens mij een veel leukere stad en scheelt je reistijd. Je zou dan bijv een dag extra in Acadia NP kunnen doen, want daar ben je wel heel kort.

Als je het leuk vindt, je kunt heel goedkoop shoppen in North Conway bij een outlet center (Settler's Green) zonder sales tax.

In Hershey kun je naar Hershey Park (all american pretpark) en naar de chocolade fabriek. In de buurt kun je de Amish cultuur bekijken als je dat leuk vindt.
1. Niet meteen gaan rijden is handig omdat je net uit een lange vlucht komt, maar eigenlijk is het wel nodig om vooruit te komen. Eerst een halve dag in NY blijven lijkt ons ook niet ideaal (en goedkoop) en we eindigen graag in NY doordat dit goed uitkomt met mijn wens om American football te gaan kijken + dan hebben we toch net iets meer kans op mooi gekleurde bossen als we eerst de natuur opzoeken.

2. Phildelphia is inderdaad logischer na Hershey, maar in Baltimore gaan we naar een NFL wedstrijd kijken, dus die rit is 'verplicht'. Bovendien was ik al eerder in Philly en ik moet zeggen dat ik er niet zo erg onder de indruk was eigenlijk. In acadia kunnen we nog wel een dag langer blijven. Dit stuk van de reis hebben we nogal veel kort op elkaar gepland, waardoor we waarschijnlijk nog iets laten vallen.

3. Hershey Park en de vele Amish dorpjes bij oa Intercourse staan op onze to-do lijst. We zien ter plaatse dan wel wat we kunnen doen.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Een reactie op je vraag of Yale leuk is, wij hebben een leuke middag gehad in new Haven. Uiteraard een tour Yale gedaan, dat vonden wij erg leuk de gids is zelf student op Yale. Daarna nog wat door de stad geslenterd...het was niet het hoogte punt v d reis maar zeker de moeite..JFK ligt gunstig tov New Haven maar maps geeft toch nog 1,5 uur....
Hoe dan ook, heel veel plezier....
Grote Amerika fan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra nacht Bar Harbor zou inderdaad niet verkeerd zijn. Misschien heb je daarvoor en voor andere delen van de route iets aan ons 2012 verslag.

Marianne
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dag Iedereen

We hebben het ietwat eigenwijs toch aangehouden zoals we het allereerst in gedachten hadden. Na wat inlezen en puzzelen met de football games die ik écht moést zien als grote NFL fan, kwamen we tot deze planning:

22/okt Brussel - JFK - Peekskill (eerder 'vooraan' in de Hudon Valley, zodat we niet te ver hoeven rijden als het allemaal wat minder vlot)
23/okt Peekskill - Boston
24/okt Boston
25/okt Boston - Plymouth - Kennebunkport - Portland
26/okt Portland - Lincoln (White Mountain: toch geen volledige dag, aangezien we veel lazen dat hier eind okt al een en ander gesloten is)
27/okt Lincoln - via Green Mountain naar Albany (dagje waarop we ofwel rustig rijden en stoppen waar we willen of extra White Mountain)
28/okt Albany - Watkins Glen (en/of Letchworth State Park, nog niet uit) - Buffalo
29/okt Buffalo - Niagara Falls
30/okt Niagara Falls - Harrisburg: Hersheyworld
31/okt Penn State Football (ik moest en zou een wedstrijd in het 106 000 plaatsen tellende Beaver Stadium zien)
1/nov Harrisburg - Baltimore (NFL: Baltimore Ravens - San Diego Chargers)
2/nov Baltimore - NY
3/nov NY
4/nov NY
5/nov NY
6/nov NY - Brussel
7/nov Brussel

We beseffen dat we hier niet de conventionele plaatsen aandoen en dat we er nergens veel tijd voor nemen, maar ach... Dan hebben we een reden om hier nog eens terug te komen zeker?! We wilden toch een mooie tocht doen en hebben maar 16 dagen. Dit leek ons een leuke compromis!

Als iemand ons zou kunnen helpen met deze vragen (vooral nood aan mensen met ervaring ter plaatse)
- Mensen die kunnen inschatten hoe lang je er over zal doen als je van JFK naar Poughkeepsie wil rijden op een donderdagmiddag rond 14:00 (vlucht land rond 12:30)?

- Zijn er plaatsjes tussen NY en Poughkeepsie/ in de Hudson Valley die we zeker moeten aandoen?

- We hebben een hotel buiten downtown Boston. Eerder was ik al in andere grote steden en telkens weer verschillen die enorm. Nu vroegen we ons af of we in Boston makkelijk de auto gaan kwijt kunnen op een parking, of we die beter aan het hotel laten en openbaar vervoer zoeken?

- Aanraders in Portland? Zoveel bezienswaardigheden lijken ons daar niet te zijn? Iedereen spreekt er voornamelijk over een rustige, vriendelijke stad waar het gezellig toeven is en lekker eten?

- Iemand ervaring met White Mountain National Forest / Flume Gorge / Franconia Notch State Park eind oktober? Is daar dan al vrij veel gesloten of kun je daar nog best leuke dingen bezoeken?

- Albany en Buffalo zijn vooral stopplaatsen onderweg, die we aandoen om toch niet in the middle of nowhere te moeten overnachten (we houden er wel van om 's avonds nog een Mall te bezoeken of wat rond te lopen in straten met wat restaurants en aangezien het al vrij vroeg donker is eind oktober verkozen we daarom dus steden boven kleinere plaatsjes). Zijn er mensen die hier toevallig al geweest zijn en toch bepaalde zaken kunnen aanraden die je anders niet meteen zou bezoeken? Of zijn het echt stop-and-go steden waar je hooguit een leuk restaurant hoeft te zoeken en dan je bed inkruipt?

Alle opmerkingen en tips in het algemeen zijn natuurlijk ook nog steeds welkom.. De route zal echter niet veel meer veranderen, want we hebben al een aantal hotelletjes uitgezocht en geboekt.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik lees dat oa Flume Gorge sluit op 25 oktober.
http://cannonmt.com/summer-attractions.html
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Forzafcb1990 schreef:- Zijn er plaatsjes tussen NY en Poughkeepsie/ in de Hudson Valley die we zeker moeten aandoen?
Geen idee of je het leuk vindt; maar je zou kunnen stoppen bij Orange County Choppers in Newburgh.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hinko schreef:Ik lees dat oa Flume Gorge sluit op 25 oktober.
http://cannonmt.com/summer-attractions.html
Inderdaad, dat hadden we ook al gelezen. We vroegen ons echter af of er dan helemaal niets meer van te zien is? Want ik las dat ze een soort houten constructie dan afbreken, maar ik ben er nog nooit geweest en kan niet inschatten of er dan ook werkelijk niéts te zien is..

Daarom ook dat we andere tips over White Mountain wel kunnen gebruiken. Niet dat we geloven dat we ons daar gaan vervelen, maar alle input is gewoon welkom :)
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Kokopelli schreef:
Forzafcb1990 schreef:- Zijn er plaatsjes tussen NY en Poughkeepsie/ in de Hudson Valley die we zeker moeten aandoen?
Geen idee of je het leuk vindt; maar je zou kunnen stoppen bij Orange County Choppers in Newburgh.
Dat zou ik nog wel leuk vinden, maar mijn vriendin (die ik al naar 2 American football games meesleur, half tegen haar zin) zal dat niet echt zien zitten..

Ik zag bovendien ooit een docu over Newburgh. Toen werd dat nogal afgeschilderd als één van de verschillende verloederde plaatsjes in de Hudson Valley: zijn daar echt plaatsen toch eerder te vermijden, of valt dat ondertussen wel mee?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

http://fallfoliage2014.blogspot.nl/2014 ... tains.html
Zie de link, je bent nog wel 20 minuten, of iets meer, aan het lopen voordat je echt bij de Flume Gorge bent. Denk dat de gehele Flume Gorge gewoon dicht is en je er niet eens aan kunt beginnen.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Geen idee eerijk gezegd hoe het zit met Newburgh, wij gaan alleen naar OCC en doen de plaats verder niet aan. We overnachten zo'n 20 km verderop.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Volgens mij moet je rekening houden met een rijtijd van zo'n 2 tot 2.5 uur, vergeet niet dat je (waarschijnlijk veel) tijd gaat kwijt zijn met het ophalen van je auto ..

Albany zou ik sowieso de binnenstad even bezoeken (de volgende dag), het is zeker de moeite waard om even het Empire State Plaza te bekijken. Albany is trouwens gesticht door de Hollanders (toen nog Beverwijck). Her en der vind je er wat van terug, ze hebben bijv. een jaarlijks Tulpen Festival :lol:.

Qua eten in Albany kan ik je van harte deze aanbevelen:
http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... _York.html
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

In Albany is ook het New York museum leuk (en gratis). Bear Mountain state park is mooi; je kunt naar boven rijden en hebt een mooi uitzicht. Er zijn in die omgeving ook veel wandelpaden als je geinteresseerd bent. West Point ligt ook in die omgeving (ben ik zelf niet geweest).
De Walkway over the Hudson in Poughkeepsie http://walkway.org/ is ook leuk als je in de buurt bent.
Je bent tegen Halloween in de omgeving; Sleepy Hollow misschien?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Is Bear Mountain een omweg waard? Of enkel maar als er echt tijd over is en we er passeren? Anders proberen we dat alvast in te plannen :)
Walkway over the Hudson zou ik alvast wel zien zitten, maar weet niet of we helemaal tot in Poughkeepsie raken..
Laatst gewijzigd door Aricon op 12 sep 2015, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik heb nog een korte vraag. Volgende week vertrekken mijn vriendin en ik op deze trip, maar vorige zomer (Juli 2014) zijn we nog in de VS geweest. Toen hebben we dus onze ESTA procedure doorlopen.

Ik hoorde in het resikantoor dat die 3 jaar geldig blijft, maar ik hoorde van iemand anders dat je toch je formulier moet updaten (oa met het adres van je eerste overnachting). Is dit zo? Moeten wij nog iets doen of zijn we sowieso in orde omdat dit ESTAforumulier van vorig jaar nog geldig is?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

esta is twee jaar geldig.
En adres 1e overnachting is optioneel.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ok, bedankt. Ik dacht ook dat we niets moesten aanpassen, maar wou het toch even checken.

Is een adreswijziging eigenlijk belangrijk? (denk niet dat ik vorig jaar al mijn nieuwe adres opgegeven had)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht