Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niagara Falls (met baby van 1)
- PetraRem
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Niagara Falls (met baby van 1)
Eind aug begin sept ben ik 10 dagen bij mijn vader vlakbij Montreal.
Mijn vriend en ik willen voor 2/3 dagen naar de Niagara falls.
Echter heb ik wat vragen;
Wat is leuker; Amerikaanse kant of Canadese kant?
Ik wil ook graag winkelen, geen idee waar dat beter kan. Heeft iemand daar ervaring mee?
En is het handig naar Amerika aangezien ik voor CA geen esta nodig heb, en voor USA wel? Dan zou ik voor 2 dagen een esta aan moeten vragen?
Hotel tips?:)
Wij hebben ook een dochter van in aug 16 maanden. Is het handig/leuk om haar mee te nemen die dagen? Of zullen wij haar bij mijn vader laten?
Dank alvast.
Mijn vriend en ik willen voor 2/3 dagen naar de Niagara falls.
Echter heb ik wat vragen;
Wat is leuker; Amerikaanse kant of Canadese kant?
Ik wil ook graag winkelen, geen idee waar dat beter kan. Heeft iemand daar ervaring mee?
En is het handig naar Amerika aangezien ik voor CA geen esta nodig heb, en voor USA wel? Dan zou ik voor 2 dagen een esta aan moeten vragen?
Hotel tips?:)
Wij hebben ook een dochter van in aug 16 maanden. Is het handig/leuk om haar mee te nemen die dagen? Of zullen wij haar bij mijn vader laten?
Dank alvast.
Totaal 7 bezoeken aan de USA.
http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Re: Niagara Falls (met baby van 1)
De kant van Canada is leuker.
Zie ons 2014 verslag voor een bescheiden indruk
http://allourroadtrips.blogspot.nl/
Zie ons 2014 verslag voor een bescheiden indruk
http://allourroadtrips.blogspot.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf maart heb je voor Canada eTA nodig, tenzij jij Canadese bent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor de USA heb je alleen een Esta nodig als je per vliegtuig (of boot) het land in komt. Anders moet je aan de grens toestemming vragen het land in te gaan.
De Canadese kant heeft een veel mooier uitzicht dan de Amerikaanse, dus zeker de Canadese kant doen. Er is wel een heel commercieel centrum omheen gebouwd wat sommigen als vervelend ervaren.
Ik zou persoonlijk geen baby meenemen, als het niet nodig is. En een ritje op Hornblower is eigenlijk een must en lijkt mij niet echt een prettige ervaring met/voor een baby.
De Canadese kant heeft een veel mooier uitzicht dan de Amerikaanse, dus zeker de Canadese kant doen. Er is wel een heel commercieel centrum omheen gebouwd wat sommigen als vervelend ervaren.
Ik zou persoonlijk geen baby meenemen, als het niet nodig is. En een ritje op Hornblower is eigenlijk een must en lijkt mij niet echt een prettige ervaring met/voor een baby.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zeker de Canadese kant doen, vooral als je ook wilt winkelen want de Canadese kant is wel een echte touristtrap hoor, maar vermaken kun je je er goed
Maar het uitzicht aan de Canadese kant is vele malen mooier. En het eerder genoemde boottochtje met de Hornblower mag je niet overslaan, dat is echt prachtig en indrukwekkend. Ik zou niet met een baby naar Niagara Falls gaan dus als je de baby bij je vader kunt laten zou ik dat zeker doen. Twee/drie dagen is misschien wel wat veel voor Niagara Falls, aan 1 volle dag hadden wij meer als voldoende. Qua hotel zou ik als je het kunt betalen zeker een hotel met uitzicht op de falls nemen, wij hebben s'avonds echt zitten genieten van het uitzicht op de mooi verlichte falls en het vuurwerk 

Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Zonder twijfel de Canadese kant. Daar is het zicht veel mooier.
Al het entertainment er rond is helemaal niet storend, als je langsheen de promenade loopt zie je dat amper. Een tourist trap zou ik dit zeker en vast niet noemen. Als alle plezier en vertier een tourist trap zou zijn ....... ??????
Een boottochtje is uiteraard tof.
Als je wil winkelen, ga dan ook naar Toronto. Met 1 overnachting heb je Niagara Falls wel gezien, en Toronto ligt er een uurtje vandaan.
Al het entertainment er rond is helemaal niet storend, als je langsheen de promenade loopt zie je dat amper. Een tourist trap zou ik dit zeker en vast niet noemen. Als alle plezier en vertier een tourist trap zou zijn ....... ??????
Een boottochtje is uiteraard tof.
Als je wil winkelen, ga dan ook naar Toronto. Met 1 overnachting heb je Niagara Falls wel gezien, en Toronto ligt er een uurtje vandaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt toch beide kanten doen? Wij vonden de Canadese kant ook het mooist, maar de Amerikaanse kant was ook leuk om even bezocht te hebben.
Wij hadden het wel in iets minder dan een dag bekeken. Zie ons 2012-verslag voor onze ervaringen. Wij zaten in de Embassy Suites, met een geweldig uitzicht.
Marianne
Wij hadden het wel in iets minder dan een dag bekeken. Zie ons 2012-verslag voor onze ervaringen. Wij zaten in de Embassy Suites, met een geweldig uitzicht.
Marianne
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zou ook beide kanten doen. Canadese kant is het mooist en toeristisch met winkeltjes. Boottocht zeker een aanrader, maar niet met een baby. Vergeet ook de outlet mall niet in Niagara. Wij sliepen aan de Amerikaanse kant in een Days Inn Niagara/Buffalo wat zeker een aanrader is met groot zwembad erbij en binnen een paar minuten ben je bij de Falls.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- PetraRem
- Amerika-ontdekker
Dank allemaal.
@Rachel, hoe is t winkelen dan aan de Canadese kant?
Wij willen daar ook meteen een dag/halve dag winkelen, aangezien m'n pa zn huis in de middle of nowhere is.
@pumi1000, zijn die outlets aan de Canadese kant? En weet je hoe die mall heet? Dan kan ik ff de winkels checken of het de moeite waard is.
Goede tip, misschien een dag Toronto, dag Niagara Falls.. Maar dan zeker een hotel met uitzicht op de falls ja!
@Rachel, hoe is t winkelen dan aan de Canadese kant?
Wij willen daar ook meteen een dag/halve dag winkelen, aangezien m'n pa zn huis in de middle of nowhere is.
@pumi1000, zijn die outlets aan de Canadese kant? En weet je hoe die mall heet? Dan kan ik ff de winkels checken of het de moeite waard is.
Goede tip, misschien een dag Toronto, dag Niagara Falls.. Maar dan zeker een hotel met uitzicht op de falls ja!
-
- Amerika-ontdekker
Een halve dag winkelen red je denk ik niet, er zitten veel winkeltjes maar vooral voor souvenirs dus als je er een halve dag/hele dag winkelen wilt besteden is denk ik Toronto een goede tip, al ben ik daar zelf niet geweest.
@ Marcopstal :Ik bedoelde de tourist trap niet zozeer negatief want ik heb me kostelijk vermaakt aan de Canadese kant van de Falls maar alles is er duidelijk op gericht om je daar als toerist zo lang mogelijk te houden en je zo veel mogelijk geld uit de zak te kloppen. Ik stoor me daar absoluut niet aan, want als het er allemaal niet zou zijn zou je met een uurtje ook wel genoeg gezien hebben bij de Falls, maar sommige mensen ervaren dat als vervelend is me opgevallen, vandaar dat ik het even vermeld heb.
@ Marcopstal :Ik bedoelde de tourist trap niet zozeer negatief want ik heb me kostelijk vermaakt aan de Canadese kant van de Falls maar alles is er duidelijk op gericht om je daar als toerist zo lang mogelijk te houden en je zo veel mogelijk geld uit de zak te kloppen. Ik stoor me daar absoluut niet aan, want als het er allemaal niet zou zijn zou je met een uurtje ook wel genoeg gezien hebben bij de Falls, maar sommige mensen ervaren dat als vervelend is me opgevallen, vandaar dat ik het even vermeld heb.
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
- pumi1000
- Amerika-expert
De outlet mall zit aan de Amerikaanse zijde. Heb het even op gezocht: Fashion Outlets, 1900 Military Road Niagara Falls, NY. Kun je op internet opzoeken en zien welke winkels er allemaal zitten.
Wij hebben de Canadese kant tegen de avond bezocht, zodat je ook de watervallen later op de avond verlicht ziet en de volgende ochtend de Amerikaanse kant met Maid of the Mist tour.
Wij hebben de Canadese kant tegen de avond bezocht, zodat je ook de watervallen later op de avond verlicht ziet en de volgende ochtend de Amerikaanse kant met Maid of the Mist tour.
Wij gaan deze zomer ook, maar onze baby (eerder peuter 1.5 jaar) is wel bij.
Welke attractie is haalbaar? We willen natuurlijk zo veel mogelijk ervaren! Ze kan makkelijk mee met een speciale draagzak op de rug.
Welke attractie is haalbaar? We willen natuurlijk zo veel mogelijk ervaren! Ze kan makkelijk mee met een speciale draagzak op de rug.
-
- Amerika-expert
Attracties rond de falls met een 1,5 jarige zie ik niet direct. Je kan gewoon van het uitzicht genieten. Ik zie die niet op de rug in een draagzak als je dan een poncho overtrekt. Dit gezegd, neem je ze vooraan dan is het misschien wel realiseerbaar. Dat zal je ter plaatse moeten overwegen. In het slechtste geval kan je elk op tour de boot nemen. Het is geen tocht van uren.
@ Rachel43: ik denk dat je de term "tourist trap" wat slecht gebruikt. Een tourist trap is meer iets waar je in loopt, veel geld voor betaald en je achteraf bedrogen voelt. Niagara Falls kost je op zich, buiten parking, niets om er van te genieten. De touristische uitbouw er rond heeft op zich ook niets met de falls te maken en je kan er gewoon aan voorbij lopen. Ze liggen ook gecentreerd en een beetje van de falls weg. Als je langsheen de rivier loopt merk je er weinig van vind ik.
@ Rachel43: ik denk dat je de term "tourist trap" wat slecht gebruikt. Een tourist trap is meer iets waar je in loopt, veel geld voor betaald en je achteraf bedrogen voelt. Niagara Falls kost je op zich, buiten parking, niets om er van te genieten. De touristische uitbouw er rond heeft op zich ook niets met de falls te maken en je kan er gewoon aan voorbij lopen. Ze liggen ook gecentreerd en een beetje van de falls weg. Als je langsheen de rivier loopt merk je er weinig van vind ik.
Dus the Maid of the Mist/Hornblower is niet doenbaar? Enkele omwille van die poncho, of nog een andere reden? Want dat lijkt mij nu net geen probleem en iets wat heel makkelijk op te lossen valt. Vooraan dragen, dat kunnen we eventueel ook doen (we hebben alles ter beschikking), bedankt voor de tip!Marcopstal schreef:Attracties rond de falls met een 1,5 jarige zie ik niet direct. Je kan gewoon van het uitzicht genieten. Ik zie die niet op de rug in een draagzak als je dan een poncho overtrekt. Dit gezegd, neem je ze vooraan dan is het misschien wel realiseerbaar. Dat zal je ter plaatse moeten overwegen. In het slechtste geval kan je elk op tour de boot nemen. Het is geen tocht van uren.
Uiteraard zullen we van het zicht gaan genieten, maar zo'n boottochtje lijkt me ook een must

-
- Amerika-expert
De "mist" is heel sterk en er is ook een vrij sterke luchtverplaatsing. De poncho hangt niet gewoon over je maar klappert echt constant tegen je lichaam aan.
Ik stel me de vraag of je de kleine dan gewoon onder de poncho kan laten. De poncho mag dan niet strak geblazen worden in functie van "ademen". Het gezicht vrij laten lijkt me ook niet echt een optie omwille van de hoeveelheid water. Het mag denk ik toch niet te "onaangenaam" worden.
Zoals gezegd, ik sluit het niet uit, maar heb er wel bedenkingen bij. Misschien zijn er anderen op het forum die er zelf ervaring mee hebben.
Ik stel me de vraag of je de kleine dan gewoon onder de poncho kan laten. De poncho mag dan niet strak geblazen worden in functie van "ademen". Het gezicht vrij laten lijkt me ook niet echt een optie omwille van de hoeveelheid water. Het mag denk ik toch niet te "onaangenaam" worden.
Zoals gezegd, ik sluit het niet uit, maar heb er wel bedenkingen bij. Misschien zijn er anderen op het forum die er zelf ervaring mee hebben.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je de horseshoe Falls in vaart moet je je voorstellen dat je in een gigantische regenstorm terecht komt, met veel windvlagen. Spectaculair, maar niet een omgeving waar je normaal gesproken met een baby in gaat wandelen. Poncho's helpen ook maar gedeeltelijk. Kan me zelfs voorstellen dat het voor een baby een beetje traumatisch kan zijn.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben het eens met de reacties hierboven betreft i.v.m. Maid of the Mist/Hornblower. Het is een onvergetelijke tocht, maar echt veel te krachtig voor een baby. Zelfs ik had op een bepaald moment moeite met ademen door de enorme druk die je voelt. Dit duurt slechts enkele seconden, maar dat lijkt me toch geen goed idee met een baby. Verder hadden wij er 2 overnachtingen aan Canadese kant en konden wij ons er best prima al die tijd vermaken. We hebben de White Water Walk gedaan. Dat vonden mijn vriend en ik een fantastische wandeling! Je loopt dan naast de stroming en whirlpools van de Falls wat heel indrukwekkend is. Dit lijkt mij wel doenbaar met een draagzak overigens. Verder hebben we ook de Journey Behind the Falls gezien. Daar sta je langs de achterzijde van de Falls en zie je eigenlijk enkel een deel van het water dat naar beneden stort. Maar dat gedonder dat je waarneemt, maakt het wel compleet. Aparte ervaring, maar niet iedereen is even enthousiast hierover. Dit lijkt mij ook niet onmogelijk met een baby, maar weet niet of het echt aan te raden is. Verder hebben wij ook het Butterfly Conservatory bezocht. Als dierenliefhebber vond ik dit overigens fantastisch! De vlinders zijn er in alle mogelijke kleuren en ze komen letterlijk op jou zitten. Wij hebben hier enorm veel mooie foto's gemaakt. Het is niet zo heel groot, maar je kan je er wel ruime tijd vermaken. Zeker doenbaar met de baby. Verder hebben wij ook een bezoekje gebracht aan Skylon Tower wat een fantastisch uitzicht geeft over de volledige omgeving van de Falls. Je kan hier ook van het uitzicht genieten met een etentje. Wij hebben de toren zonder etentje bezocht. We hebben via de Whirlpool Aero Car de gigantische whirlpools kunnen bekijken, hangend boven de rivier. Weer een andere ervaring. Wij hadden een Pass gekocht waarin al heel wat attracties inbegrepen zaten en ook de bussen wat erg handig was. Wat de overige attracties betreft, daar ben je voor of tegen. Mijn vriend vond dat fantastisch en voor mij is het niet weggelegd. Zo heb je bv. Ripley's Believe It Or Not!, Guiness World of Records Museum, Tussauds Wax Museum, enz. Dus als je daarvan houdt, ben je best een avond ermee geamuseerd. Alleen de rekening tikt hiermee wel dik aan! Alhoewel er ook verschillende passen verkrijgbaar zijn hiervoor. Verder is er ook een Hard Rock Café voor de liefhebbers en in die omgeving ook wel enkele winkels, maar die hebben wij niet echt aangedaan. De Amerikaanse kant hebben wij ook niet gedaan. Dat zal mss voor een volgende keer zijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naast de wind en het water is er ook een ontzettend lawaai op die boot (water dat naar benden komt gedonderd), en ik heb toch al gezien dat jonge kinderen daar soms bang van zijn. Eerlijk gezegd zou ik een kind van 1 jaar die ervaring niet aan willen doen. Wachten tot ze wat ouder zijn.
Elke
- pumi1000
- Amerika-expert
Ik zou met een baby the maid of the mist tour niet doen. Je hebt de poncho echt nodig anders word je kletsnat. En om een baby nou onder zo'n poncho te doen lijkt me niet echt fijn met die wind en regen.
Je kunt wel gewoon aan beide zijdes wandelen en de falls bewonderen ipv boottocht.
Je kunt wel gewoon aan beide zijdes wandelen en de falls bewonderen ipv boottocht.
- PetraRem
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor alle tips!
We hebben inmiddels besloten om onze dochter bij onze vader te laten.
@magnolia, toch ben ik benieuwd naar jou ervaring! Wanneer ga je met de kleine? En wat ga je nog meer doen?
Weet iemand welk hotel ik moet slapen bij de falls? Ik wil wel met mooi uitzicht
We hebben inmiddels besloten om onze dochter bij onze vader te laten.
@magnolia, toch ben ik benieuwd naar jou ervaring! Wanneer ga je met de kleine? En wat ga je nog meer doen?
Weet iemand welk hotel ik moet slapen bij de falls? Ik wil wel met mooi uitzicht

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4801 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties