Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met bus vanuit New York naar ...?
-
- Amerikafan
Met bus vanuit New York naar ...?
Hoi,
Wat kun je met de bus/trein vanuit NY goed bezoeken voor een dag?
Ik denk aan Boston, Washington DC en Philladelphia.
Wat is het goedkoopste vervoermiddel? Ik hoorde van iemand dat bus NY-Washington maar 20-25 $ kost heen en weer, maar op internet vind ik prijzen van 70 dollar (bus) en minstens 90 dollar (trein).
Advies?
Wat is het goedkoopste vervoermiddel? Ik hoorde van iemand dat bus NY-Washington maar 20-25 $ kost heen en weer, maar op internet vind ik prijzen van 70 dollar (bus) en minstens 90 dollar (trein).
Advies?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Re: Met bus vanuit New York naar ...?
Die $70 komt meer in de buurt. Met de bus duurt het echter wel een uur of vijf voordat je in Washington D.C. bent. De trein is een stuk sneller.StageNYCfall2007 schreef:Wat is het goedkoopste vervoermiddel? Ik hoorde van iemand dat bus NY-Washington maar 20-25 $ kost heen en weer, maar op internet vind ik prijzen van 70 dollar (bus) en minstens 90 dollar (trein).
--john
Philadelphia met de bus valt wel te doen. De reistijd is ongeveer 3 uur. Boston is eigenlijk al te ver. Dat duurt meer dan 4 uur met de Greyhound bus, en 8 uur in de bus is wat lang voor een enkele dag. Misschien kun je eens denken aan een trip naar Upstate New York? Dat is een mooi gebied, dichtbij, en niet al te duur. Je kunt ook nog kijken naar een trip naar de Poconos (PA) of de Delaware Water Gap (NJ/PA).StageNYCfall2007 schreef:Hoi,
--john
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Philadelphia - NY met de bus is zo'n 20 dollar.
Hoewel ik hoorde dat als je in Philly in chinatown je bus boekt (en dus niet bij de Greyhound) je slechts een dollar of 10 betaald.
Maar daar weet ik ook het fijne niet van.
Washington - NY kan ook voor 20 dollar:
http://www.2000coach.com/newyorkdc.html
Hoewel ik hoorde dat als je in Philly in chinatown je bus boekt (en dus niet bij de Greyhound) je slechts een dollar of 10 betaald.
Maar daar weet ik ook het fijne niet van.
Washington - NY kan ook voor 20 dollar:
http://www.2000coach.com/newyorkdc.html
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb 1 dag Washington bezocht met een Greyhound bus en dat koste mij €69 pp. retour.StageNYCfall2007 schreef:Hoi,
Advies?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, maar Boston en Washington zijn echt niet met elkaar te vergelijken en ik vind het jammer, dat veel toeristen denken, dat Washington enkel musea is. Dat is het NIET! Het geijkte toeristische gedeelte van de stad is de Mall met de musea, het Witte Huis, Capitool etc. Maar er zijn zulke leuke buurten in de stad, die vele malen meer te bieden heeft, dan Boston! Neem Georgetown (vroeger een stadje op zichzelf), Adams Morgan, Chinatown en veel, veel meer. Niets mis met Boston, maar vergelijkbaar met Washington is het niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Ik kan geen mening geven over Boston of Philidelphia maar wel over Washington. Ik vond het een zeer de moeite waard bus reisje. WDC heeft zoveel mooie memorials met ieder z'n eigen verhaal. Ook de musea's zijn erg mooi. In 1 dag krijg je al een goede indruk van de stad. Veel rustig dan NY en erg sociaal allemaal. Heb geen spijt gehad van mijn 1 dagreis.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
mijn favoriete washington plekje is zomers bij zonsondergang bij het Washington Monument
Je ziet dan het Capitool, het witte huis en het Jefferson Memorial in de avondzon.....heeeeerlijk (smeer je alleen in met muggespul want dat had ik niet gedaan en eindigde daardoor met ruim 30 muggebulten
)
Washington is een fijne stad vind ik, maar in het weekend wel saai voor toeristen. De stad lijkt wel compleet uitgestorven.
Je ziet dan het Capitool, het witte huis en het Jefferson Memorial in de avondzon.....heeeeerlijk (smeer je alleen in met muggespul want dat had ik niet gedaan en eindigde daardoor met ruim 30 muggebulten

Washington is een fijne stad vind ik, maar in het weekend wel saai voor toeristen. De stad lijkt wel compleet uitgestorven.
-
- Amerika-ontdekker
Vond het nu helaas een grote bouwput. Ze waren overal met de weg bezig. Allemaal extra stevige betonnen muren aan het plaatsen voor extra beveiliging bij de memorials.Iris_1982 schreef:mijn favoriete washington plekje is zomers bij zonsondergang bij het Washington Monument
Je ziet dan het Capitool, het witte huis en het Jefferson Memorial in de avondzon.....heeeeerlijk (smeer je alleen in met muggespul want dat had ik niet gedaan en eindigde daardoor met ruim 30 muggebulten)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is het kantoorgedeelte, wat in elke stad uitgestorven is op het weekend, en dat is ook toevallig het gedeelte waar alle monumenten en musea bijna in liggen en dus waar veel toeristen verblijven. Maar geloof me, Georgetown, Adams Morgan en andere buurten met veel winkeltjes en restaurants zijn alles behalve uitgestorven. Daarom raad ik ook altijd een hotel in Rosslyn aan, dan zit je dicht bij de Mall, maar ook bij Georgetown.Iris_1982 schreef: Washington is een fijne stad vind ik, maar in het weekend wel saai voor toeristen. De stad lijkt wel compleet uitgestorven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht