Wij gaan in juli weer rondreizen in the USA.
Dit jaar beginnen we in NYC.
Ik ben op zoek naar een centraal gelegen (Manhattan...) gelegen overnachtingsplaats.
Nu leek het me wel leuk als je hier met je ervaringen over hotels ed in NYC kan schrijven.
Als iedereen hier zijn adresjes noteert krijg je vanzelf een lange lijst waar toekomstige NYC-travelers
dan weer gebruik van kunnen maken.
Vooral als je de voor en nadelen ed noteert.
Wie begint?
Wij hebben nu twee keer verbleven in Hotel Pennsylvania. Het eerste jaar is dat eigenlijk wel goed bevallen. We hadden toen een gerestaureerde kamer en deze was ruim en netjes (nog niet super, maar je slaapt er tenslotte alleen maar).
Afgelopen jaar hadden we een hele slechte kamer. Na zeuren bij de balie dat ik deze kamer niet accepteerde, kregen we een "normale" king-kamer. Dit was ook niet alles, maar het was een goed bed en dat vonden wij het belangrijkste op dat moment. Maar dit heeft ons wel doen besluiten om nooit meer naar Hotel Penn te gaan. De kamers, de service, de kosten voor WIFI en de kosten voor het wegzetten van je bagage dragen er aan bij dat wij hier nooit meer zullen verblijven. Het enige positieve in onze mening aan dit hotel is de ligging. Die is namelijk echt ideaal.
Dit jaar hebben we besloten eens buiten Manhatten te gaan verblijven. We zitten in september op Long Island City (Ramada Long Island City). We gaan het meemaken hoe dat bevalt
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Dan begin ik weer met mijn stokpaardje:
de apts aangeboden via AirBnB in NYC zijn veelal illegaal ... omdat je je flat niet voor korter dan 30 dagen (lees: aan toeristen) mag verhuren. Dit wegens de woningsnood ...
Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt ... en meestal gaat het ook wel goed, maar er zitten scams tussen en niemand zal je dan helpen ... goed om in je achterhoofd te houden.
Wat vaker gebeurt, is dat mensen de woning plots voor langer aan iemand anders kunnen verhuren en je krijgt 1 week voor vertrek een afzegging ....
Gelukkig heb ik alleen nog maar fantastische Airbnb ervaringen,
maar nog niet in New York City.
Ik kijk naar de eerdere reviews, als een Airbnb meer dan 100 5 sterren reviews heeft,
komt t volgens mij wel goed
Dus kom maar op met de Airbnb ervaringen in NYC.
Het Citizen M hotel is ge.wel.dig! Wel prijzig...
Voor deze zomer hebben we deze airbnb geboekt: https://www.airbnb.be/rooms/1918693
Ligt wel in Brooklyn.
De bewoners vertoeven zelf ook in het pand, dan is het legaal ... ziet er leuk uit, niet al te ver van Manhattan ... bij het Jay Tech subway station vind je de Brooklyn TKTS, voor 'betaalbare' same-day theaterkaartjes ... ik ben benieuwd naar jullie ervaring ... ga je bloggen?
Meyem, bedankt voor de theatertip!
Ik ben niet van plan om te bloggen maar zal onze ervaringen hier op het forum delen.
Wel nog even geduld, we gaan pas eind juli
Brooklyn heeft prachtige buurten, zoals Prospect Park South, waar schitterende victoriaanse huizen te vinden zijn. Ook de straatjes in de fruitbomenbuurt vlakbij de bekende brug zijn gezellig, vind ik.
ik heb hier eens een boogschietles gedaan ... vond ik erg leuk, om zo tussen de New Yorkers wat peilen af te schieten ... ze hebben leuke aanbiedingen voor proeflessen.
De Williamsburg Bridge vind ik geweldig om over heen te fietsen ... en dan in Manhattan meteen rechstaf, kom je in een gezellige, levendige buurt uit, ook vlakbij Washington Square, trouwens. Ik zie dat veel foto's op Yelp van de Manhattan Bridge zijn ... dat is een andere brug! http://untappedcities.com/2014/10/27/10 ... rg-bridge/
Aan de Brooklyn kant van die brug vind je een wijk vol Orthodoxe Joden ... vooral op vrijdagmiddag heel indrukwekkend om doorheen te fietsen ...
Dank voor de NYC tips Meymem,
ik heb je weblog gelezen,
ik kan jou wel een NYC expert noemen denk ik!
Het Citizen M hotel is mooi! En helaas te duur.
Hotel Pennsylvania had ik al eens van gehoord.
Die Airbnb had ik ook al gezien, die is ook nog vrij als wij gaan.
We zijn, net als elk jaar, weer laat met boeken en plannen.
ik denk dat een lijst maken van hotels in NYC niet zo zinvol is .... het belangrijkste is om gebruik te maken van aanbiedingen ... als je regulier een hotel boekt ben je vaak behoorlijk duur uit, al heeft een ander daar eerder een leuk prijsje voor betaald ...
Advies: voordat je boekt goed reviews lezen op de diverse sites ... en vooral: zorg dat je niet al te ver weg zit van een subway station ...
Zelf hou ik van Upper West. Maar Long Island City (Queens, net over de East River) is meestal best voordelig ...
Als je advies over hotels wilt, is het ook handig om je data en je budget te geven (en ook je wensen: hoeveel bedden, gedeelde badkamers een optie, etc). Het is in NYC vaak een kwestie van vraag en aanbod, prijzen verschillen nogal per maand ...
terralinda schreef:Gelukkig heb ik alleen nog maar fantastische Airbnb ervaringen,
maar nog niet in New York City.
Ik kijk naar de eerdere reviews, als een Airbnb meer dan 100 5 sterren reviews heeft,
komt t volgens mij wel goed
Dus kom maar op met de Airbnb ervaringen in NYC.
Ik heb ondervonden dat Airbnb na een verblijf in Santa Fe alleen ons positieve deel van het review plaatste en de rest (slechte bedden, niet-werkende WIFI) alleen als tip aan de eigenaar door gaf. Mijn vertrouwen in de reviews is weg.
Jersey City kan heel fijn zijn, maar je moet echt zorgen dat je GOED vervoer hebt ..... een shuttlebus zou wat mij betreft geen optie zijn, die rijden niet zo vaak. Trouwens, bussen zou ik helemaal afschrijven, want de route is zeer file-gevoelig ..
dus alleen een PATH trein of de boot over de Hudson, en dan vlakbij een halte logeren ...
(van de winter heb ik een BnB in Jersey gehad .... moest veel op de PATH wachten en dan nog eens 10 minuten lopen ... dat klinkt niet veel, maar aan het eind van een NY dag wordt dat een behoorlijke opgave naarmate je week vordert .... en je gaat ook niet eventjes tussendoor je aankopen dumpen of even douchen of zo
Inderdaad, er is geen subway naar NJ ... dat komt omdat het een andere staat betreft. Je betaalt dan ook apart voor het vervoer ernaar toe ... ik was ca 30 $ voor een weekkaart kwijt
Heb vorig jaar september in de Ramada Jersey City geslapen. Goed hotel vlakbij de hoofdstraat en het PATH station Journal Square. Allereerst was het kostentechnisch interessant tegenover de waanzinnig hoge prijzen elders en ten tweede was het qua locatie handig. Ik kwam aan op Newark en heb tijdens mijn verblijf ook wedstrijden van de New York Jets en New Jersey Devils bezocht. Inderdaad is het wel zo dat je extra kosten en reistijd maakt qua OV aangezien je weekkaart voor het New Yorkse OV niet geldig is op PATH.
Dank voor alle reakties!
Net de Wyndham NewYorker geboekt via een Duitse site,
nog geen bevestigingsmail, maar dit kan tot 24 uur duren.
Hoop dat het gelukt is, want 180 euro, per nacht, voor 2 bedden in dit centaal gelegen hotel is een koopje volgens mij http://hotels.ab-in-den-urlaub.de/de/EU ... -1/rooms/1
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.