Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York voor gevorderden

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kobe24
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

New York voor gevorderden

Bericht door Kobe24 »

Dag NY-fans!

Eind juli vertrekken wij voor de 5de keer naar NYC en zullen er 7 nachten blijven.
Aangezien het de 5de keer is kunnen we de meest toeristische plekjes nu wel achterwege laten.
Aanschuiven bij het ESB, een tochtje naar Lady Liberty, TOTR, musea ... staan dus niet op het programma.
De vorige keren dat we in NY waren was steeds tussen december en april. Nu gaan we tijdens de zomer en kijken er zeker naar uit.

Ik heb bepaalde zaken in gedachten maar zou graag jullie tips en opmerkingen horen!

Wat denken jullie?

'Best of NY Cruise' - Circle Line Cruises
Dit lijkt mij een zeer leuke trip waar je in 2,5 uur een leuke boottocht kan maken.

Stranden
Als het echt mooi weer is willen we misschien wel een uitstap maken richting de kust. Ik denk dan aan Coney Island maar weet niet direct of dit de moeite is. Is toch +40 minuten met de metro denk ik. We zouden niet gaan om te zwemmen of languit op het strand te liggen, maar eerder om de sfeer op te snuiven en wat rond te kuieren.

Manhattan verlaten
Ik ben wel eens een keer naar Harlem gegaan om 'House of Hoops' te bezoeken, maar verder hebben we Harlem niet verkend.
Wat vinden jullie leuke plekjes in bvb Harlem, Brooklyn, ...?

Chelsea
Ons hotel ligt in Chelsea en veel mensen lijken dat een heel fijne buurt te vinden. Wat zijn de straatjes waar je best kan gaan? Ervaringen met leuke bars/restaurants in die buurt? Chelsea market hebben we wel al eens bezocht na een wandeling op de Highline.

Picknick
Iemand ervaring met picknick in Central Park? Er bestaan sites waarop je een maaltijd kan bestellen, afhalen en richting Central Park kan gaan heb ik al gezien.

Rooftop bars
Zoiets moet je gedaan hebben in de zomer lijkt me. Is er nog nooit van gekomen omdat we steeds koud weer hadden.
Klopt het dat veel rooftop bars een dresscode hebben en je met sneakers niet binnen mag? Iemand aanraders?

Bronx Zoo
Lijkt mij wel leuk maar misschien zonde om een dag Manhattan op te offeren voor een dierentuin? Of is ie zo de moeite

Als iemand nog tips heeft, shoot! :)
Vooral op vlak van eten en drinken waren mijn vorige reizen geen hoogvliegers. Je komt in NY niet 'zomaar iets leuks' tegen lijkt mij en je kan beter goed voorbereid zijn.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: New York voor gevorderden

Bericht door meyem »

Misschien kunnen mijn blogs je nog op ideeen brengen? (zie mijn onderschrift)

Overigens ligt Harlem in Manhattan. Ik heb afgelopen trip een tour door de Bronx gedaan en dat vond ik zeker de moeite waard. Brooklyn vind ik ook heerlijk. De bomenbuurt net naast de promenade is gezellig. Brooklyn Bridge Park wordt ook al aardig volwassen en het is er heerlijk toeven. Aan de andere kant van Prospect Park vind je Victorian Flatbush, een wijk met mooie oude huizen.

Wat ik nog steeds op het programma heb staan is een treinreisje richting Philiipsburg Manor, moet de moeite waard zijn .....

In het draadje 'all about NY' vind je een aantal rooftop bars
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082

Wat Chelsea (en the Village!) betreft, ik loop regelmatig gewoon tig straten zigzaggend af tussen 1 of 2 avenues ... blijft altijd leuk. Er is ook een wijk tussen de Highline en de Hudson waar veel galleries te vinden zijn. Op het eerste gezicht zou je die straten over slaan, maar de galleries kunnen heel boeiend zijn .... gewoon naar binnen stappen.
http://chelseagallerymap.com/

Ik ken die sites waar je een picknick mand kunt bestellen voor in het park van horen zeggen. Gewoon een keer doen, zou ik zeggen .... Zelf vind ik het inmiddels heerlijk om smorgens vanaf een uur of 7 de Ramble in te gaan en vogels te spotten. Vooral jonge kardinalen (knalrood) en Blue Jays (knalblauw en te herkennen aan hun metallic sound) zijn voor ons indrukwekkend om te zien. Op een zwoele zomeravond is het park ook leuk om binnen te wandelen, weer een hele andere sfeer.

Er zijn een aantal blogs te vinden over eten in NYC ... maar ook menupages en yelp kunnen je helpen bij het maken van een goede keuze.
http://www.whrtny.com/
https://eatingwithziggy.com/category/new-york-city/
http://chelseagallerymap.com/

Ik weet zeker dat jullie in Chelsea niet veel moeite zullen hebben met het vinden van gezellige barretjes ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten:) heb je al een keer een stuk op de fiets gedaan? En dan bedoel ik niet een rondje CP maar b.v. met de fiets naar Coney Island. Of via BB naar Brooklyn (Brooklyn is echt vet op dit moment) lekker Brownstones bekijken en dan via Manhattan Bridge terug en langs de eastriver up-town...echt een dag programma..
Maar goed, ik weet zeker dat het goed gaat komen:) veel plezier
Grote Amerika fan
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik ben jaren geleden, in 1988, 2 weken in New York geweest, en heb toen o.a. The Cloisters bezocht. Ik vond dat wel de moeite. Toen was dat geen populaire toeristische bestemming, misschien is dat nu anders.
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Manhattan verlaten

Ik zou zeker eens overwegen een busrit naar Philadelphia te doen.
Wij zijn er de Eastern State Penitentiary gaan bezoeken en vonden dit wel de moeite.
Ook de Rocky stairs en dan busritje terug naar NY.

Is zeker te doen en je hebt dan ook iets buiten NY gezien.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

De 7 metro nemen tot aan het eindpunt in Flushing. Kom je in een fantastische enorme Chinatown uit waar je voor heel weinig heel lekker kunt eten. Midden in Queens zit ook zo'n wijk (Elmhurst), maar dan met Thaise en Maleise restaurants. Google eens op Cheap eats New York voor inspiratie.
kimi 2014
Amerika-ontdekker

Bericht door kimi 2014 »

Hi,
Wij vertrekken ook eind juli voor 14 dagen N-Y.
Voor ons al voor de vijfde keer. 8 dagen Manhattan en 6 dagen Brooklyn . Wat de moeite is met de gele watertaxi naar Brooklyn ( Red Hook ) varen en daar de buurt verkennen . De tijd is op sommige plaatsen blijven stilstaan. New Jersey doen we deze keer ook ( de andere kant van de Hudson)
Queens is zeker aan te raden ( metro 7 ) tot aan Willets point . Heelwat te zien , zeker een uitstap waard.
Coney Island heel mooi. Er is heelwat te doen tijdens de zomer.
Zeker doen is een helicopter vlucht boven Manhattan . Wij doen het ook voor de eerste keer.
mvg
philippe
Afbeelding
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hoi Philippe ... gaan jullie bloggen?????
Ik ben gister tot de ontdekking gekomen dat ik de reis van Peter&Ann gemist heb ... ik ga ze even PM-en of ze een blog hebben bijgehouden ...

Onwijs veel plezier!!! (Ik ben helemaaaaaaaal niet jaloers, hoor .... :lol: :lol: :lol: :shock: :shifty: :sadcry: :sadcry: :sadcry: :wink: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Ja hoor, we hebben een blog. De link is ondertss geplaatst in een topic.

Back on topic: Coney Island vonden we leuk. Wandel een stukje verder en je hebt een heel rustig strand om even lekker te relaxen.
Brooklyn is een aanrader om wat in rond te dolen. Ontbijt bij de originele Junior's is een topper, Amerikaanser kan haast niet.
Williamsburg is ook heel leuk, bezoek Smorgasburg in het weekend.
Bezoek ook zeker Governors Island, voor ons de grootste ontdekking tijdens onze NY-trip van enkele weken geleden.

Veel plezier gewenst.
Peter & Ann.
Kobe24
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobe24 »

Bedankt voor de reacties allemaal!

Staan al op de planning:
Coney Island (het lijkt toch mooi weer te gaan worden)
Williamsburg met Smorgasburg
Governors Island
'Best of NY' cruise van Circle Line
One World Observatory
rondkuieren in Chelsea en Brooklyn
wat parkjes verder ontdekken om tot rust te komen :)

Een fietstocht willen we ook maken maar over fietsen in Central Park heb ik al veel minder goede dingen gelezen.
Downtown en in Brooklyn zouden betere opties zijn maar hierover heb ik nog niets concreets gevonden/gezocht.

9/11 museum twijfelen we ook nog een beetje. Het lijkt mij heel boeiend maar wij zijn alles behalve museumgangers :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Fietsen kan je in New York beter in een groep doen. http://rollingorangebikes.com/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik was ontzettend tevreden over deze jongens.
Vooral Tour E vond ik erg leuk, toen nog als beginneling in de stad.
Maar ook tour A heb ik met mijn nicht gedaan. Met die tocht kom je door veel wijken waar de normale toerist zeker niet aan toe komt.

Ze kosten wel wat, maar ze zijn elke dollar dubbel en dwars waard!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, en het 9/11 museum is zeker geen doorsnee museum .... ik zou zeker naar binnen gaan als ik jullie was .... vind je het niets, dan loop je er snel doorheen en ga je weer naar buiten, no worries ...
Kobe24
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobe24 »

Bedankt allemaal :)

Iemand enig idee hoe lang je boven mag blijven in de One World observatory?
Vind ik niet direct terug dus ik zou denken geen limiet? Is volgens mij op TOTR en ESB ook zo.

Wat het fietsen betreft was het inderdaad een goede tip om dit in groep met gids te doen.
We kiezen vermoedelijk voor de orange bikes aangezien. Dit is toch 30$ pp. goedkoper en lijkt ons ook interessant.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Orange bikes zijn ongetwijfeld ook leuk in hun tours ...
maar watde prijzen betreft (ik heb niet alles bekeken, die 30$ ben ik niet tegengekomen ..):
een tour van 3 uur kost 69$
een tour van 1 dag kost 135$
van BtBA kost 1 dag tour 99$ ..... volgens mij zijn 'mijn' jongens toch goedkoper ... ik kan ze iig wel persoonlijk aanraden, de tours duren gauw 1 uur langer dan gepland, daar doen ze niet moeilijk over.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kobe24
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobe24 »

Hi meyem

per uur gezien zijn 'jouw' fietsen inderdaad niet duurder :)
Ik bedoelde gewoon dat daar de tours 99$ kosten (+/- 30$ meer). Je hebt dan wel een 'veel' langere rit, maar wij willen er geen 5 uur aan besteden gewoon :D

Morgen vertrekken we al :thumbup:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dan wens ik jullie een fantastische reis toe en ik hoop dat jullie laten weten hoe het allemaal verlopen is :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eskm
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Eskm »

Best of NY Cruise' - Circle Line Cruises/pier 42. Één van mijn beste herinneringen aan New York.
Zeker de Evening cruise nemen. We hadden een uitstekende gids en als je wat voor American/NY History interesseert, smul je gewoon wat hij je vertelt. Wat later priemt de avondzon doorheen de rechte streets/blokken van Manhattan ea en licht New York stilaan op uit de nakend duisternis. Een mooi beeld en afsluiter na een dagje 'NY-ken'.
Ticktes hadden we reeds vooraf online besteld.

Mvg.
Judith22
Amerika-ontdekker

Bericht door Judith22 »

ontbijten bij five leaves in Williamsburg!! super lekker :)
Kobe24
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobe24 »

Wij zijn gisteren thuisgekomen van een zeer aangename 8 dagen in NY :D

Het was er enorm heet... tussen de 30 en de 35 graden maar een gevoelstemperatuur die nog iets hoger lag.
Gelukkig overal airco waardoor je makkelijk kon afkoelen, want Manhattan is 1 grote blok beton en voelt aan als een oven :)

De cruise van Circle Line (best of new york) is reuze meegevallen, absoluut een aanrader.
Wij betaalden 25 dollar per persoon extra voor 'premier' tickets, wat ik zo opnieuw zou doen en elke dollar waard was.

De fietstocht met de Orange bikes was ook een leerrijke en leuke tocht. Ondanks de hitte een zeer aangename fietstocht gemaakt, grotendeels door Brooklyn en over de Brooklyn en Manhattan bridge gereden. Interessant om wat meer over Brooklyn te weten te komen.

De memorial hadden we al eens gezien, maar deze keer was de nieuwe toren ook af dus One World Observatory hebben we ook gedaan.
Ik moet zeggen dat ik TOTR nog steeds de leukste vond (van TOTR, ESB, One World). Enerzijds het zicht van Central Park en anderzijds de stad met het ESB op de voorgrond.. en dat zonder glas voor je ogen/lens :)
One World was speciaal op zijn manier (geschiedenis van de locatie, ..) maar ik zou het niet opnieuw doen.

Het 9/11 memorial museum vonden we ook interessant om te doen. Zeer mooi gemaakt en je wandelt effectief tussen de funderingen van de oude torens.

Het leukste ontbijt hebben we gehad bij Johny's Luncheonette, super ervaring.

Coney Island viel ons wat tegen. We waren er niet op voorzien om op het strand te liggen of te zwemmen, en dan ben je er al snel uitgewandeld.
Het kan ook aan het weer gelegen hebben, het was die dag immens heet en je hebt daar amper schaduw. Wel leuk dat we er eens geweest zijn om de sfeer op te snuiven, toch echt iets Amerikaans. Uiteraard wel een heerlijke hotdog gegeten bij Nathan's :) We zijn hier na 2 uur terug vertrokken en afgestapt in York Street om de omgeving DUMBO wat te verkennen met de leuke parkjes aan het water. Op zich een heel leuke dag!

Verder véél gewandeld (+10 km/dag) en redelijk veel gewinkeld :P

Central Park hebben we ook volledig gedaan boven naar beneden en was prachtig deze tijd van het jaar. De vorige keer dat ik er was lag er 40cm sneeuw en nu was het +30° :) in beide gevallen zeer leuke ervaring geweest.

Enig negatieve puntje vond ik hoe vaak je aangesproken wordt als toerist. Je kon op de meer drukke plaatsen geen 10m wandelen zonder 'no thank you' te moeten zeggen.. Na 8 dagen heb je het hier volledig mee gehad..

Verder zijn mannen van rond de 30 jaar (zoals mezelf) blijkbaar hét ideale aanspreekpunt voor 'rappers' die hun zelfgemaakte CD willen verkopen.
Sommigen zijn zo vlot dat een 'no thank you' echt niet volstaat.
Anderen aanvaarden geen 'neen' en repliceren met:
- don't be afraid of black guys man (heb ik heel vaak mogen horen)
- don't hate me because i'm black
- hey i'm not a gangster anymore, you know

Als ik nog eens zou gaan (al heb ik het nu na 5x wel gezien) dan zou ik via Newark vliegen (indien mogelijk natuurlijk). JFK was één grote chaos bij aankomst... +2 uur moeten wachten om dan bij een arrogante douanebeambte te komen die zijn ogen niet van zijn smartphone kan afhouden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer