Eind juli vertrekken wij voor de 5de keer naar NYC en zullen er 7 nachten blijven.
Aangezien het de 5de keer is kunnen we de meest toeristische plekjes nu wel achterwege laten.
Aanschuiven bij het ESB, een tochtje naar Lady Liberty, TOTR, musea ... staan dus niet op het programma.
De vorige keren dat we in NY waren was steeds tussen december en april. Nu gaan we tijdens de zomer en kijken er zeker naar uit.
Ik heb bepaalde zaken in gedachten maar zou graag jullie tips en opmerkingen horen!
Wat denken jullie?
'Best of NY Cruise' - Circle Line Cruises
Dit lijkt mij een zeer leuke trip waar je in 2,5 uur een leuke boottocht kan maken.
Stranden
Als het echt mooi weer is willen we misschien wel een uitstap maken richting de kust. Ik denk dan aan Coney Island maar weet niet direct of dit de moeite is. Is toch +40 minuten met de metro denk ik. We zouden niet gaan om te zwemmen of languit op het strand te liggen, maar eerder om de sfeer op te snuiven en wat rond te kuieren.
Manhattan verlaten
Ik ben wel eens een keer naar Harlem gegaan om 'House of Hoops' te bezoeken, maar verder hebben we Harlem niet verkend.
Wat vinden jullie leuke plekjes in bvb Harlem, Brooklyn, ...?
Chelsea
Ons hotel ligt in Chelsea en veel mensen lijken dat een heel fijne buurt te vinden. Wat zijn de straatjes waar je best kan gaan? Ervaringen met leuke bars/restaurants in die buurt? Chelsea market hebben we wel al eens bezocht na een wandeling op de Highline.
Picknick
Iemand ervaring met picknick in Central Park? Er bestaan sites waarop je een maaltijd kan bestellen, afhalen en richting Central Park kan gaan heb ik al gezien.
Rooftop bars
Zoiets moet je gedaan hebben in de zomer lijkt me. Is er nog nooit van gekomen omdat we steeds koud weer hadden.
Klopt het dat veel rooftop bars een dresscode hebben en je met sneakers niet binnen mag? Iemand aanraders?
Bronx Zoo
Lijkt mij wel leuk maar misschien zonde om een dag Manhattan op te offeren voor een dierentuin? Of is ie zo de moeite
Als iemand nog tips heeft, shoot!

Vooral op vlak van eten en drinken waren mijn vorige reizen geen hoogvliegers. Je komt in NY niet 'zomaar iets leuks' tegen lijkt mij en je kan beter goed voorbereid zijn.