Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jolanda68: Eerste keer oost Amerika beetje hulp gezocht

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Jolanda68: Eerste keer oost Amerika beetje hulp gezocht

Bericht door Jolanda68 »

Onze plannen zijn veranderd, eerst zouden we naar het westen gaan, maar het wordt toch het oosten :wink:. De tickets zijn gekocht, dus dat ligt vast, voor de rest nog niks, ik heb wel 2 hotels geboekt, maar die zijn nog te annuleren. We vertrekken 5 mei naar Washington DC (aankomst laat) en gaan weer naar huis vanaf Boston op 27 mei (laat).

Ik heb al een paar verslagen gelezen, van Marianne, Hinko en Chippie, ik kan het nog niet allemaal goed plaatsen, maar dat komt vanzelf nog wel :wink: .

Voor Washington heb ik 5 nachten geboekt bij het Americana Hotel (nog enigzins betaalbaar) en voor Boston heb ik de laatste 2 nachten geboekt in Bedford, best ver van Boston, maar de rest was zo duur, dat ik dat op de koop toeneem :wink: . Is er iemand die dit hotel of gebied kent, kan het met de metro naar Boston of moet je met de auto? Op hun website is het niet makkelijk te vinden.

Verder ben ik me aan het orienteren over de route, in ieder geval willen we de Amish zien, rond Lancaster, Gettysburg, Niagara Falls (Canadese), Hershey Chocolade tour :D , New York. Nu vroeg ik me af hoe ik dit in een route kan gieten, dat vind ik nog best lastig. Wat is een logische route? Is Philadelphia ook de moeite waard? Is er nog een outlet center waar we "langs" komen die de moeite waard is?

Het plan is om voor Washington nog o.a. een tour proberen te boeken voor het witte huis, dat kan pas 3 maanden van tevoren, dus nog even wachten daarvoor. Verder vraag ik me af, kun je ook naar de FBI? Bij Washington DC denk ik steeds aan het water bij het Jefferson Monument (?), waar mannen in strakke pakken louche gesprekken hebben, Gene Hackman geloof ik ook :wink: , geweldig!

Ik heb nog wel meer vragen, maar laat ik hier eens mee beginnen :oops:

Het begin van mijn schema:

5 mei Brussel-Washington
6 mei Washington
7 mei Washington
8 mei Washington
9 mei Washington
10 mei Washington-
.........
25 mei -Boston
26 mei Boston
27 mei Boston- vlucht laat in de avond

Jullie hulp wordt weer erg op prijs gesteld, alvast bedankt daarvoor :thumbup:
Dag
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Eerste keer oost Amerika beetje hulp gezocht

Bericht door Coyote »

Mooi gebied om te reizen. :)

In 2005 heb ik in de herfst een trip in deze hoek gemaakt (aankomst Boston, vertrek Washington DC). Wellicht heb je wat aan mijn reisverslag van toen? Zie mijn signature en dan 2e reisverslag van 2005. Hoewel ik de reis in de herfst maakte en vooral voor de Fall Foliage er naartoe ging kun je misschien wel een indruk voor een mogelijke route (staat routekaartje bij) en andere ideeën opdoen. New York heb ik toen echter niet bezocht.

Autohuur kan wellicht zonder dropoff kosten. In 2005 betaalde ik die in ieder geval niet bij Hertz tussen Boston en Washington DC.

Overigens, vind je 5 dagen Washington DC niet erg lang? Zeker een stad waar heel veel te zien is maar 5 volle dagen? Slokt gelijk groot deel van je dagen op. Als het hotel nog te annuleren valt kunt zou je kunnen heroverwegen dat iets in de korten. Maar als Washington DC een must is, gewoon doen. Wellicht kan Petra je nog een dag rondleiden... :wink:

Outlet Centers zijn er genoeg te vinden in het Noordoosten. Als je de route klaar hebt, even googlen en dan zie je vanzelf waar je in de buurt komt.

Succes met de planning! :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Jolanda68: Eerste keer oost Amerika beetje hulp gezocht

Bericht door Hinko »

Als je onze route in 2014 kom je vanzelf in Boston uit ;)
Met Phili kan ik je niet helpen.

Wij hebben Leesburg Corner Premium Outlets bezocht en deze is prima. En anders kun je altijd nog op de site van premium kijken of gewoon via Google maps outlets intypen, zo krijg je ook snel een overzicht.

Wil je ook nog naar het pretpark bij Hershey's?
Ik zou voor een volgende keer iets minder Lancaster doen. leuk om even te zien maar ik vond twee nachten te veel. Dus ipv van Lancaster kun je ook nog in de buurt van Hershey's overnachten.

Dus een deel van jouw route kan zijn:

Washington - Lancaster / Herhey's
Lancaster / Herhey's
Lancaster / Herhey's - Watkins Glen (onderweg via Ricketts Glen State Park)
Watkins Glen - Niagara Falls (Watkins Glen State Park & Letchworth State Park)
Je kunt ook een extra dag nemen voor bezoek glasmuseum Corning en diverse andere state parken in dit gebied waaronder: Robert H. Treman State Park, Taughannock Falls State Park, Buttermilk Falls State Park)
Niagara Falls - Of via Adriondacks / Of zoals wij meteen naar de White en Green Mountains. Maar je kunt ook nog via Canada en via de Adriondacks weer terug naar de Green en White Mountains.

Ik zou wel de maine kust meepakken. Acadia en dan naar beneden. En om het moeilijker te maken. Je kunt ook nog naar Cape Cod voor een paar dagen. Wij niet gedaan. Wij verbleven op Cape Ann. Iets boven Bosten in het leuke plaatsje Rockport.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik denk ook dat je vrij veel tijd in Washington hebt gepland. Wij hebben in 2010 ook ongeveer zo'n route gereden, zie reisverslag. In 2012 reden we ook een stuk NO US.

Er is veel mooie natuur te zien. Ik denk wel dat je wat keuzes moet maken gezien de tijd. Het wordt wel erg veel om zowel Finger Lakes, Niagara Falls, Adirondacks, AcadiaNP, White Mountains en Cape Cod allemaal in te passen.

Wat ook leuk is om te doen, is een Whale Watch tour. Dit kan vanuit Boston, of Bar Harbor, maar ook vanuit de vele kustplaatsjes in MA of ME.

Hershey Park vonden wij een leuk All American pretpark, dus als je pretparken leuk vindt een aanrader.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Bedankt voor jullie reacties! Vanmorgen heb ik ook je reisverslag gevonden analogkid! Coyote, ik kan je reisverslag niet vinden (op de Ipad), heb je misschien een link er naartoe? Ik zou het graag willen lezen.

Wij komen pas om 20:25 uur aan in Washington, dus feitelijk ben ik uitgegaan van 4 volle dagen, is dat teveel? We willen proberen naar het witte huis te gaan, naar het Pentagon en de gebruikelijke monumenten, de leuke buurten verkennen, en FBI tour en spy museum, bestaan die (nog)?

We hebben een hotel geboekt dat een shuttleservice heeft, kunnen we dan zonder auto in WDC alles bezoeken, ook Pentagon? en pas een auto ophalen bij vertrek? Waar halen we die dan op? Weer met de shuttleservice van het hotel naar Dulles?

Na WDC kunnen we dan via Gettysburg naar Lancaster en daar 1 nacht blijven, dat lijkt me inderdaad genoeg, het is maar om een idee te krijgen hoe de Amish leven.

Maar dan komt het...ik zou graag ook een paar dagen naar NY city gaan... We zijn er al eens geweest, dus 3 volle dagen zou zeker genoeg zijn. Maar hoe plan ik dat in? :?

Normaal gesproken zou je dan van Lancaster langs Hersheys kunnen gaan voor een tour (pretpark hoeft niet zo) en dan naar Watkins Glen. Daarna voor 1 nacht naar Niagara Falls.

Voor zover is het al onduidelijk genoeg :geek2: . Zien jullie een mogelijkheid om NY in te bouwen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hierbij de rechtstreekse link naar mijn verslag van 2005: Reisverslag 2005.

Hopelijk haal je er wat tips uit. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Als je ook nog NYC wilt opnemen, zou ik persoonlijk Niagara Falls laten vallen. Dat ligt dan wel erg uit de richting. Misschien zoiets:
Washington
Lancaster / Hershey
NYC
Green Mountains
White Mountains
Acadia NP
Maine coast
Boston

Mooie combi van steden en natuur, lijkt me.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden 2 dagen/3 nachten Washington en een extra dag was wel mooi geweest. Maar nóg een dag vind ik ook wel veel, maar met jullie plannen krijg je het wel vol natuurlijk. Wij hadden ene auto maar we hebben alles in DC met de metro gedaan, dat ging prima.
Voor Lancaster hadden wij 2 nachten; wij kwamen daar laat aan vanuit Washington na een bezoek aan Great falls en Gettysburg. Die volle dag was toen prima maar iets minder kan ook, afhankelijk van je verdere plannen.
NY lijkt me wat lastig in te plannen, is het een must?
Schrijf eens wat mogelijke routes uit per dag, dan is het ook wat makkelijker te zien wat wel en niet kan.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

In Washington hebben wij indertijd een hotel via hotwire geboekt. 4 sterren voor een redelijke prijs .( hyatt) Niet in het centrum ,maar met de metro voor het hotel ,ben je zo in het centrum. Wij waren er toen 2 dagen en 1 dag bij terugreis... voor ons voldoende. De auto hebben wij pas na ons bezoek aan Washington gehuurd.
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

voor Boston hebben wij in springfield ( hotwire) overnacht. En met de metro Boston in.
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Inmiddels heb ik een nacht WDC geannulleerd, we hebben nu nog 3 volle dagen. is het misschien een optie om met de Amtrak naar NYC te gaan vanuit Washington voor een dag of 3 en daarna een huurauto op te halen dan naar Lancaster voor 1 nacht. Daarna naar Hersheys en door naar Watkins Glen voor 2 nachten en dan een nacht Niagara (moet er toch ook inblijven :geek2: ). Dan zou het er zo uitzien:

5 mei BRU-WDC
6 mei WDC-WDC
7 mei WDC-WDC
8 mei WDC-WDC
9 mei WDC-NYC (met Amtrak ? Koffers ?)
10 mei NYC-NYC
11 mei NYC-NYC
12 mei NYC-NYC
13 mei NYC-Lancaster (via Gettysburg) (huurauto ophalen waar?)
14 mei Lancaster-Watkins Glen (via Hersheys, alleen tour)
15 mei Watkins Glen-Watkins Glen
16 mei Watkins Glen-Niagara Falls
17 mei Niagara Falls- ?
18 mei ?
19 mei ?
20 mei ?
21 mei ?
22 mei ?
23 mei ?
24 mei ?
25 mei ?-Boston
26 mei Boston-Boston
27 mei Boston-London
28 mei London-Brusssel

We gaan in mei dus geen Indian Summer, welke gebieden mogen we dan niet overslaan? Het moet wel een beetje rustig blijven omdat we naar Niagara al een hele rit hebben gedaan, die wil ik er toch inhouden. Ik hoef niet alle parken te zien, maar zijn volgens jullie tussen Niagara en Boston de echte hoogtepunten in mei?

Is het een probleem om een hotel voor Boston in Bedford te hebben? Kun je makkelijk met de auto en parkeren in Boston?

Is NYC zo een beetje logisch ingepast? Hoe zit het met koffers in de trein? Is Gettysburg te doen onderweg naar Lancaster?
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Indertijd hebben wij volgend rondje gemaakt op 2 weken tijd .
Washington, Niagara falls,,Boston, New York, Washington . Dit alles met tussenstops ,maar die heb ik niet zo gauw op mijn netvlies.

Niagara falls : overnacht in een Ben B . Die watervallen hoefden voor ons niet zo s nachts.http://www.greystone-manor.ca/ Op loopafstand van de watervallen en redelijk betaalbaar. Een topadresje!!!

New york overnacht http://www.booking.com/hotel/us/holiday ... et.nl.html.
Dit ligt niet in centrum New York ,maar er gaat een shuttle van het hotel . reeds 2 maal overnacht, en indien we volgend jaar new York aandoen ,gaan we terug .
Tevens is er aan de overzijde van de grote weg een Park en Ride vanwaar de bussen naar centrum vertrekken . Wij vinden het een ideaal hotel. Er is gratis parkeren voor de auto en met de shuttle kom je in het centrum. Het is redelijk qua prijs ,en je hebt er een goed ontbijt. Je kan er met de auto makkelijk komen ( mits goede tomtom) zonder dat je echt in de megadrukte moet rijden .
Hotels in steden geboekt via hotwire, hotel in New York via booking.com
De auto hebben we na bezoek Washington geboekt op de luchthaven. Er gaat een shuttleservice vanuit de luchthaven naar allerhande hotels in Washington . Effe googlen. Anders krijg je te maken met hoge parkeerkosten.
MarjoleinW
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

Misschien heb je ook nog iets aan ons verslag van vorig jaar? Zie handtekening. :D
Route was New York, Cape Cod, Niagara Falls, Hershey, Amish gebied, Watkins Glen, Washington en Atlantic City
Wij vonden Cape Cod heel leuk met een walvistocht en strand, Provincetown is ook gezellig. Watkins Glen vond ik persoonlijk indrukwekkender dan Niagara Falls. Amish omgeving was ook leuker dan ik had verwacht. Washington vonden wij wat minder (geen cultuurtypes, sorry).
Veel plezier met de planning!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik de huurauto geboekt, via Alamo UK brits (als iemand een brits boekje heeft dan hou ik me aanbevolen :D). Het was voordeliger om meteen vanaf aankomst te huren dan pas na WDC want dan heb je geen oneway fee. Waarschijnlijk omdat het dan langer dan 3 weken is. Bij het hotel in WDC kunnen we gratis parkeren, dus dat komt goed uit. We hebben nu 3 volle dagen WDC, NY ga ik toch maar schrappen denk ik.

Dan zou het er zo komen uit te zien:

WDC - WDC
WDC - WDC
WDC - WDC
WDC - Lancaster (onderweg Great Falls en Gettysburg, aankomst avond Lancaster)
Lancaster - Watkins Glenn

De hotels voor WDC en Lancaster liggen vast, voor Lancaster heb ik via Priceline deals het Cork Factory Hotel geboekt voor 1 nacht. We rijden dan via Great Falls en Gettysburg naar Lancaster, daar kunnen we de hele dag over doen.

Hebben we dan de volgende dag genoeg tijd om wat rond te rijden in het Amish gebied, bezoek aan het Kettle museum en daarna bij Hershey een chocolate tour te doen als we 's avonds willen overnachten in de buurt van Watkins Glen?

Is Watkins Glen omgeving de moeite voor 2 nachten? En welk dorp/stad is een goede plaats daarvoor?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij kwamen pas in de avond aan in Lancaster. De bedoeling was om er 1 nacht te blijven, maar het zijn er 2 geworden, en die dag hebben we makkelijk vol gekregen (zie hier). Voor Watkins Glen hadden we maar 1 overnachting, dat was voldoende om een wandeling door het park te maken. Onderweg hebben we Ricketts Glen nog bezocht.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jolanda68 schreef:Is Watkins Glen omgeving de moeite voor 2 nachten? En welk dorp/stad is een goede plaats daarvoor?
Het zal mede aan het weer liggen wat je allemaal wil gaan doen in de omgeving van de Finger Lakes.
Een wandeling door het Watkins Glen State Park is zeer de moeite waard. Je moet wel goed ter been zijn, want het is veel klimmen/dalen via traptreden.

In de buurt zijn ook nog de moeite waard (raadzaam is om van te voren te informeren of er water in de watervallen is):
- Taughannock Falls State Park
- Robert H. Treman State Park
- Buttermilk Falls State Park

- in de plaats Corning het Corning Museum of Glass. Bijzonder interessant en mooie glaskunst. Maak dan ook één of meerdere van de demonstraties mee, vooral het glasblazen (Hot Glass Demos) is erg de moeite waard.

Overnachten kan je in de plaatsen Watkins Glen, Ithaca, Corning en ook Horseheads en Big Flats liggen niet al te ver weg en toch redelijk centraal.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Alweer bedankt voor jullie reacties, ze zijn erg handig. Inmiddels heb ik het volgende:

BRU-WDC
WDC-WDC
WDC-WDC
WDC-WDC
WDC-Lancaster
Lancaster- Watkins Glen
Watkins Glen-Niagara
Niagara-?

Na Niagara willen we naar de Adirondacks, om daar de scenic byway te rijden. Wat is volgens jullie de beste plaats om naartoe te rijden vanuit Niagara? Als we in Fonda uitkomen dan zou je zo de volgende dag naar boven kunnen rijden over de scenic byway. De bedoeling is dan om de hele dag uit te trekken voor deze weg, waar overnacht je dan? Overnachten in Fonda is schijnbaar ook heel duur. Ik zag wel een plaats Warrensburg waar het goedkoper is, maar dat ligt weer een stuk verder en misschien niet zo handig. Wat zijn jullie ervaringen? De bedoeling is om de dag daarna verder te rijden.
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb weer over de route nagedacht, inmiddels heb ik het volgende:

Dag 1 vlucht Brussel naar Washington DC
Dag 2 Washington DC
Dag 3 Washington DC
Dag 4 Washington DC
Dag 5 Washington DC naar Lancaster
Dag 6 Lancaster naar Watkins Glen
Dag 7 Watkins Glen naar Niagara Falls
Dag 8 Niagara Falls naar Utica
Dag 9 Utica naar
Dag 10
Dag 11
Dag 12
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20 naar Boston
Dag 21 Boston
Dag 22 vlucht Boston naar London
Dag 23 vlucht London naar Brussel

Ik kom er maar niet uit hoe ik de volgende dagen het beste kan verdelen en hoe we het beste kunnen rijden. Toronto en Cape Cod laten we maar eruit, want ik denk dat we met Adirondacks, Green Mountains, White Mountains en Acadia wel genoeg te zien hebben :wink:.

We komen de Adirondacks binnen vanaf de onderkant, Utica. Ik denk dat we dan nog 1 overnachting doen ergens rond Lake Placid zodat we wandelingen kunnen maken en rond kunnen rijden. Daarna via Ausable Chasm naar de Green Mountains, je kan daar via Port Kent of via Essex over naar Vermont voor de Green Mountains. Wat is de beste, mooiste route en in welke plaats of plaatsen blijf je dan het best in de Green Mountains?

Is Stowe een leuke plaats om te overnachten, of is het aan te raden voordat je daar komt eerst nog ergens anders te overnachten? Is 1 nacht daar voldoende voordat je de 100 naar beneden volgt? Daar willen we ook naar Ben & Jerry's gaan voor een tour. Wat zijn nog meer aanraders in de Adirondacks en de Green Mountains?

Ik weet niet precies hoe ik de resterende dagen het beste kan verdelen, wie wil meedenken over het vervolg van de route :P :thumbup:
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Inmiddels heb ik vanaf Utica de volgende route gepland (en hotels geboekt):

Utica - Saranac Lake
Saranac Lake - Saranac Lake
Saranac Lake - Stowe
Stowe - Bennington
Bennington - Lincoln
Lincoln - Lincoln
Lincoln - North Conway
North Conway - ?

Vanuit North Conway wil ik naar Bar Harbor in Acadia NP. Daarna hebben we nog drie volle dagen voordat we weer naar Boston moeten helaas. Hoe zouden jullie deze dagen invullen? Twee volle dagen Acadia en één dag voor tussenstop tussen Acadia en Boston? Welke plaats is dan leuk om als tussenstop te hebben en waarom? Of hebben jullie nog een andere optie?

Bedankt alvast :thumbup:
Jolanda68
Amerikafan

Acadia NP - Portland - Cape Ann? - Boston

Bericht door Jolanda68 »

Inmiddels heb ik de route af, ik vraag me alleen nog af of de overnachting in Rockport (Cape Ann) verstandig is. Dit is de route:

Dag 1 vlucht Brussel - Washington DC
Dag 2 Washington DC - Washington DC
Dag 3 Washington DC - Washington DC
Dag 4 Washington DC - Washington DC
Dag 5 Washington DC - Amish Country
Dag 6 Amish Country - Finger Lakes
Dag 7 Finger Lakes - Niagara Falls
Dag 8 Niagara Falls - Utica
Dag 9 Utica - Adirondacks
Dag 10 Adirondacks - Adirondacks
Dag 11 Adirondacks - Green Mountains
Dag 12 Green Mountains - Green Mountains
Dag 13 Green Mountains - White Mountains
Dag 14 White Mountains - White Mountains
Dag 15 White Mountains - White Mountains
Dag 16 White Mountains - Acadia NP
Dag 17 Acadia NP - Acadia NP
Dag 18 Acadia NP - Acadia NP
Dag 19 Acadia NP - Portland
Dag 20 Portland - Rockport
Dag 21 Rockport - Boston
Dag 22 vlucht Boston - London
Dag 23 vlucht London - Brussel

We vliegen op dag 22 's avonds laat terug, we hebben nu dus maar anderhalve dag voor Boston. Voor Cape Ann hebben we eigenlijk ook niet zoveel tijd. Zal ik het zo laten of toch In één keer van Rockport naar Boston? Wat is jullie ervaring? Bedankt :thumbup:

note mod: Topic samengevoegd met bestaande reistopic
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer