Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eind oktober naar New England. Is dat aan te raden of toch liever wat anders?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Eind oktober naar New England. Is dat aan te raden of toch liever wat anders?

Bericht door beabert »

Wij overwegen om in 2017 een rondje new England te doen . De periode zou ongeveer van 21 oktober /eerste helft november zijn . Ik weet dat het beter is om eerder te gaan ,maar door omstandigheden kan dit niet .Is deze periode nog wel aan te raden of moeten we iets anders bedenken .
Ik ben mij nog aan het orienteren, maar Acacia NP ,White mountains en Adidonrack staan toch wel op ons lijstje. Alle tips welkom .
Laatst gewijzigd door Hinko op 10 okt 2016, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: new England

Bericht door Coyote »

Wat jammer dat het niet eerder lukt. Twee weken eerder en je zit midden in de Fall Foliage. Zie ook mijn reisverslag 2005 van toen. Elk jaar kan de periode wat eerder/later zijn maar dat is pas vlak voor het begin te voorspellen.

Lastig hoor om te zeggen of je daar nu wel of niet heen moet gaan in die periode. Voor mijzelf? Nee, ik zou het uitstellen tot een jaar dat het wel lukt.

Heb je de mogelijkheid vaker naar Amerika te gaan dan koos ik ervoor nu iets anders te bedenken.

Succes met je keuze!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
beabert
Amerikafan

Re: new England

Bericht door beabert »

nog tips @coyote wat er dan wel mogelijk is . Het traditionele rondje Noord oosten hebben we 3 jaar geleden al gedaan . Vertrek vanuit Washington/ Boston is wel een must.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Eind oktober naar New England. Is dat aan te raden of toch liever wat anders?

Bericht door Coyote »

Ah, ik begrijp dat het Noordoosten nog steeds de bedoeling is maar dan wellicht zonder New England?

In 2003 ben ik 3 weken naar de Oostkant geweest, zie Reisverslag 2003. Dit was in de zomer en is natuurlijk alweer 13 jaar geleden maar wellicht doe je hier nog ideeën uit op? Evenals mijn verslag van 2005?

Ook 1999 (2x) en 2007 naar dit gebied geweest in resp. jan, dec en jan. Geen verslagen en had voornamelijk als doel zus opzoeken, die daar destijds woonde (1999), en forumleden bezoeken in 2007. Zelfs in deze wintermaanden veel kunnen zien, ook New England. Gebied rond Lincoln, NH vind ik prachtig! Daar zijn we dec. 99 geweest en in 2005 heb ik daar eerste gedeelte van mijn trip doorgebracht. Ook de White Mountains in dec. en jan. bezocht. De covered bridges die je in New England overal vindt, vind ik geweldig! Krijg nu alweer zin daar naartoe te gaan! In 2005 mijn route erop aangepast om maar zoveel mogelijk covered bridges op te zoeken. :D

Dus misschien zou je nog steeds New England kunnen bezoeken al zal de nadruk dan niet liggen op de Fall Foliage. Het gebied is in elk geval schitterend. Verder weet ik niet in hoeverre jullie al eerder daar zijn geweest. Steden als Washington DC, Philadelphia, New York en Boston zijn schitterend om te bezoeken en hiermee kun je al een mooi deel van je vakantie opvullen.

Wat ik vaak vooral leuk vind is juist op zoek te gaan naar de niet alledaagse bezienswaardigheden. In mijn verslagen zul je ze ook wel tegenkomen. Juist omdat het niet zo bekend is en niet iedereen daar naartoe gaat.

Een trip vanuit Boston en eindigend in Washington DC (of andersom) kan heel goed. Grote kans dat je via één van de autoverhuurders geen drop off kosten hoeft te betalen, hoefde ik in 2005 niet bij Hertz.

Waar ligt de voorkeur bij jullie? Steden, natuur? Of een mix van beide? Wil je hiernaast ook nog andere niet alledaagse bezienswaardigheden ontdekken?

Succes!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
beabert
Amerikafan

Re: Eind oktober naar New England. Is dat aan te raden of toch liever wat anders?

Bericht door beabert »

Washington, new York ,Boston Niagara Falls, Philadelphia hebben we al eens gedaan . Onze voorkeur gaat uit naar natuur ,gecombineerd met een stad . De hoek van new England lijkt me erg mooi. Misschien kunnen we ook de grens met Canada over. Ik ga nog even wat reisverslagen proberen lezen : kijken wat ik daar nog kan vinden qua inspriratie .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer