Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sneeuwstorm

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Annema1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Sneeuwstorm

Bericht door Annema1972 »

Wij vliegen vrijdag de 17e naar NYC voor een weekje :-)

Nu check ik uiteraard de weersverwachtingen en zag dat er een blizzard voorspeld word morgen, met enorm veel sneeuwval voor deze tijd van het jaar (tot wel 40 cm).
Ik vraag me nu wel een paar dingen af en hoop dat onze geplande activiteiten niet in het water vallen. (hebben oa een rondvaart geboekt, HOHO bustours, en 2 x 4 uur fietshuur)

Welke weer-website is echt betrouwbaar en heeft de beste (juiste) voorspellingen. Welke kleding heb je echt nodig, ik hoopte op een dun winterjasje, maar moet het nu toch een dikke donsjas worden?

Hoe lang kan die sneeuw blijven liggen, ruimt de gemeente dit ook snel op in voetgangersgebieden of hoe gaat dat daar, is dit soort sneeuw al snel weg?

Zijn er nog andere tips?
NY-City here we come
mtl
Amerika-expert

Re: Sneeuwstorm

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat de sneeuw niet overal wordt opgeruimd. Neem goede schoeisel mee. In hoeverre activiteiten door gaan zul je vaak ter plekke merken. Je zou wel alvast contact kunnen opnemen met instanties waar je geboekt hebt.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Meteorologen weten altijd precies wat het weer gisteren was. Ik zou me maar niet te druk maken. Newyorkers kunnen wel tegen een stootje en de boel wordt meestal snel opgeruimd. Of smelt snel want het kan eind van de week weer warm worden.

Gewoon gaan en je er niets van aantrekken. Plus je hebt wat om over te praten met iedereen. Zul je meteen ook merken dat Newyorkers eigenlijk verbazend vriendelijk zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik was een aantal jaar geleden in New York tijdens een blizzard in februari. Was prima te doen, de straten in Manhattan werden snel geveegd (daarbuiten wat minder). Gewoon warme jas aan en inderdaad goed schoeisel. Als ze de straten vegen ligt er natuurlijk tussen de straat en het trottoir een enorme berg sneeuw, waar je tijdens het oversteken wel overheen moet...
Dat fietsen is misschien een minder goed idee, maar zou het gewoon even aanzien. Annuleren kan altijd nog en de voorspellingen zitten er wel vaker naast.
Enne New York heeft natuurlijk genoeg winkels, musua, restaurants enz om je even binnen op te warmen :wink:
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hahaha, vragen naar een goede weersvoorspelling ... lachen ...
gewoon afwachten en de dag van tevoren beslissen ...
mijn favo weersite voor NYC is: http://www.nytimes.com/weather/
Mijn ervaring is juist dan sneeuw in de stad snel is weggeruimd, en anders kun je er straks mooie foto's maken. Heerlijk toch!
Veel plezier straks!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De ondergrondse treinen rijden op het ogenblik alleen op de ondergrondse delen van hun routes. Dus niet naar de wat verdere delen van de voorsteden. Weer een voordeel voor een hotel in Manhattan.

Het uitzicht is op dit ogenblik niet echt goed, dus niet naar het Empire State building of met de veerboot naar Staten Island en zo. Maar het zal in de musea (en de theaters) rustig zijn, want veel mensen blijven thuis.
Annema1972
Amerika-ontdekker

We vertrekken pas vrijdag hè, dus dan zal de storm vast voorbij zijn, maar ik vroeg me af wat de nasleep is van zo'n heftige sneeuwval.
Of de wegen lang onbegaanbaar zijn etc....
NY-City here we come
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Nee hoor, alles is donderdag weer terug naar normaal. Er zullen enorme bergen sneeuw liggen door het schuiven dus opletten bij oversteken. Het fietsen kan een natte prut bedoening zijn maar kijk of je dat een dag vantevoren nog kunt afzeggen. Geniet ervan!
Annema1972
Amerika-ontdekker

Okee we hebben nog de hele week, komen vrijdagavond aan, het fietsen hadden we gepland in de week erna, maar nogmaals vraag me af hoe glad het zal zijn, of word de temperatuur weer verder boven 0?
Ik zie overal verschillende voorspellingen, geen peil op te trekken, maar goed we zullen het zien.

Fietsen is via een Living Social deal gekocht
NY-City here we come
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vandaag (woensdag) straalt de zon weer. Nog wel koud (hier in Hartsdale 23 graden F) maar het gaat weer snel dooien. Zeggen de "deskundigen". Maar met een beetje zon wordt alles weer veel mooier (loop maar eens door Central Park als daar sneeuw ligt).
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In februari 2014 heb ik ook eens door een koud en besneeuwd central park gewandeld. Geweldig gewoon!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Annema1972
Amerika-ontdekker

Wel snowboots mee, geen snowboots mee, wel snowboots mee, geen mee :wink:

Neemt zoveel ruimte in mijn koffer in :blink:
NY-City here we come
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Gewoon aantrekken tijdens de reis .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Annema1972
Amerika-ontdekker

Ze pasten nog makkelijk in de koffer. Mijn wandelschoen zijn ook nogal ruimtekillers.
Hopelijk vanaf maandag beter weer.....

Nog 1 nachtje slapen.... :thumbup:
NY-City here we come
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer