Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NewYork, een aantal vragen over oa de wachtrijen, hop on hop off en luchthaven transfer

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Peet1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

NewYork, een aantal vragen over oa de wachtrijen, hop on hop off en luchthaven transfer

Bericht door Peet1978 »

Hallo forumleden,

Op dit deel van het forum nog niets geschreven. In juli vertrekken we voor een maand naar het zuidwesten. We zijn, mijn vriend en ik en twee pre-puber meiden van 11 en 12. Voor onze roadtrip zijn 3,5 dagen in New York.
Ik realiseer me dat we hiermee een fractie van NY zullen gaan zien. Toch wat vraagjes.

* de wachtrijen. Hoe ga ik hier nou het efficiënts mee om? Ik twijfel over de NY citypass, of toch al timetable tickets kopen, of het toch daar op ons af laten komen en niks van te viren regelen. We willen graag zien: ESB, TOTR, 9/11, Vrijheidsbeeld, American museum of national historie, misschien fietsen.

* is een Hop on hop of bus aan te raden, sta je dan niet steeds vast in het verkeer? Nu lijkt me de metro en gewoon veel lopen de handigste manier.

* luchthaven transfer. Bij het hotel zit een optie via zelf te kiezen maatschappijen een luchthaven shuttle te boeken. Liever zou ik met een taxi gaan. Dan ben je nog niet gebonden, voor als zaken toch anders gaan lopen.
Hoe duur is een taxi van newark naar het finacial District. En terug, wij moeten om drie uur snachts weer een taxi terug hebben. Hoe werkt dat?

Ik realiseer me dat antwoord op al deze vragen al wel op het forum te vinden zijn. Ik zou echter graag actuele info willen.
Wie kan me helpen.

Groet Petra
Laatst gewijzigd door Hinko op 06 mei 2017, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Wachtrijen NewYork

Bericht door Trails »

In 2012 hadden wij een hop-on-hop-off en we stonden inderdaad meer stil dan dat we vooruit gingen.
Vorige maand gewoon gebruik gemaakt van de metro en veel gelopen. Dat ging een stuk sneller.

Voor de wachtrijen: vroeg op en bij opening daar zijn. Bijna overal heb je te maken met security als op vliegvelden en dat kan veel tijd in beslag nemen. We hadden voor de Freedom Tower timed tickets maar toen regende het. We waren even voor 9 uur daar en konden de voucher gewoon wisselen voor tickets voor de dag erna.
Tussen 11 uur en 4 uur is het overal het drukst.

Wij hadden een transfer geboekt van JFK naar ons appartement in Brooklyn via een bedrijf met goede reviews en dat was een grote ellende. Ze zouden de vlucht in de gaten houden en bij arrivals staan met een bordje met onze naam. Dus niet. 2 keer moeten bellen en na 40 minuten waren ze er eindelijk. Terug hadden we transfer geboekt via Carmel en die hebben minder goede reviews. Onze ervaring: super!!! Ze waren ruim op tijd om ons op te pikken. We belden van tevoren omdat we vroeger naar JFK wilden: geen enkel probleem.Wij wilden niet met de metro ivm onze bagage.

Als je met een taxi gaat neem dan wel een officiële. Er staan ook veel mensen om je te ronselen voor een ritje. NOOIT doen.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wachtrijen NewYork

Bericht door Neil mcauly »

Zijn vorige maand voor de 4de keer naar NY geweest. Het enige waar we echt veel volk hebben gezien en moesten wachten was bij het 9/11 museum. We waren er wel 20 minuten voor openingstijd en al het volk stond aan te schuiven. Weet niet of het zo druk bleef de ganse dag door maar toen de deur open ging waren we wel in 10 minuten binnen.

Bij ESB is het een kwestie van tijdstip kiezen, de tickets die je koopt zijn niet voor een bepaald tijdstip vastgelegd en onze ervaring is dat het er het drukst is net voor zonsondergang, als je de stad wilt zien in het donker is het beste ESB laat in de avond te gaan. Zijn open tot 2am.

De langste rij van al onze bezoeken hebben we ooit gezien bij Castle Clinton, waar je opstapt voor het vrijheidsbeeld. Ook hier geldt zo vroeg mogelijk gaan aanschuiven en zorgen dat je op de eerste boten zit.

Bij One World observatory stond er s'avonds ook een lange wachtrij maar wij hadden flex-tickets gekocht en daarbij was je niet (of minder gebonden) aan een tijdstip voor je bezoek en mocht je de lange wachtrij voorbij lopen.

Hop on hop off bussen zijn enkel goed als je reeds je voeten kapot hebt gelopen en echt niet meer het subway station kan bereiken. Beter is gewoon lopen en metro nemen.

Voor de luchthaven transfer kijk je misschien best eens op https://www.newarkairportexpress.com. AirPort Express vertrekt elke 15 minuten met een bus naar Manhattan. Je kan afstappen bij Port Authority of Grand Central terminal. Tickets kosten iets van 28$ heen en terug p.p. Dit jaar hadden we hotel op Times Square en dit ligt 10 minuten wandelen van Port Authority bus terminal, echt goedkoop en vlot.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: NewYork, een aantal vragen over oa de wachtrijen, hop on hop off en luchthaven transfer

Bericht door hereweare »

Hallo Petra,
wij hebben twee jaar geleden gebruik gemaakt van een taxi van Carmel voor de luchthaventransfers. Online geboekt en bij aankomst een speciaal nummer gebeld op telefoons die op de luchthaven hangen, en redelijk snel hadden we een taxi.
De terugreis stond de taxi voor het opgegeven tijdstip al voor het hotel met onze naam op een bordje. De kosten waren ongeveer 80 dollar als ik het me goed herinner( per reis) Volgens mij kwam er nog wel een fooi overheen en ik kon met cc betalen. Een goede ervaring.
Ik had nog geïnformeerd naar een hoteltransfer (terugreis)maar dat was 30 euro per persoon en we waren met zijn 5-en, dus vandaar de voorkeur voor een taxi.
We hadden voor de bezienswaardigheden een speciale kaart gekocht, welke weet ik niet meer. In ieder geval voor een rondvaart, het 911 museum, de empire state building en de hop-on-hop off. De hop-on-hop-off hebben we gebruikt als sightseeing. Het was best warm en we waren blij met wat schaduw af en toe. Verder hebben we vooral veel gelopen en de metro gebruikt om naar het financial district te komen. (we zaten dichtbij het Empire State Building in een hotel)
De dagen zijn erg snel gevuld, ik zou niet teveel plannen behalve de echte belangrijke bezienswaardigheden. Je bent best wel wat tijd kwijt om ergens te komen en binnen te komen, ook ivm de security.
Misschien heb je er wat aan.
Groet, Els
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Re: NewYork, een aantal vragen over oa de wachtrijen, hop on hop off en luchthaven transfer

Bericht door Annemiek94 »

Hoi!

Als transfer heb ik als tip: neem de Uber! Deze heeft een flat-rate van $35 van JFK naar Manhattan. Hoeft alleen een tipje voor de chauffeur bij.
Wij waren hartje zomer en vonden de wachtrijen reuze meevallen! Bij Museum of Natural History maar 1x heel even gewacht, misschien een minuut ofzo. We zijn daar 2x geweest. Bij het Rockefeller alleen een redelijke rij. We gingen met zonsondergang, maar daar kun je het beste een kwartiertje eerder je kaarten reserveren. Dat hadden we vooraf in Nederland al gedaan i.v.m. Het tijdstip dat we de toren wilden bezoeken, maar sowieso handig omdat je daar anders ook weer in de rij staat. Dergelijke kaarten vond ik niet heel interessant, wij zijn verder naar veel openbare gebouwen geweest op het gratis moment. Dan is het altijd wel drukker, maar niet heel vervelend vonden we. Bij 9/11 Memorial Museum moet je dan alleen flink in de rij staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer