Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dorito: Voorstel rondreis NY, Niagara falls, Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Dorito
Amerikafan

Reis Dorito: Voorstel rondreis NY, Niagara falls, Washington

Bericht door Dorito »

Beste allemaal,

Met de plaats om te slapen in NY al in beeld, dank zij jullie, heb ik een opzet voor onze rondreis gemaakt. Plan is NY aantal dagen en dan rondreis naar het noorden en dan via Niagara falls naar Washington.

Willen jullie eens meekijken? We reizen eind april/begin mei 2018

vrij 27/4: Adam - NY
za 28/4: NY
zo 29/4: NY

ma 30/4: NY
di 1/5: NY
woe 2/5: camper ophalen - Windsor Lock: 3 uur
do 3/5: Windsor Lock - Cape Cod: 4 uur
vrij 4/5: Cape Cod - Boston: 2,5 uur
za 5/5: Boston
zo 6/5: Boston - Kennebunkport: 2,5 uur

ma 7/5: Kennebunkport - Acadia NP: 4 uur
di 8/5: Acadia NP - White Mountains: 5,5 uur
woe 9/5: White Mountains - Green Mountains: 3,5 uur
do 10/5: Green Mountains
vrij 11/5: Green Mountains - Finger Lakes: 4 uur
za 12/5: Finger Lakes
zo 13/5: Finger Lakes - Niagara Falls: 2 uur

ma 14/5: Niagara Falls - Lancaster: 7 uur
di 15/5: Lancaster - Gettysburg: 2 uur
woe 16/5: Gettysburg - Washington: 2 uur
do 17/5: Washington - New York: 4,5 uur
vrij 18/5: Camper inleveren in New York - vlucht naar Adam
za 19/5: Aankomst Adam

Wat vinden jullie van de route? We zijn met 3 kids van 4-9-11 jaar dan en houden wel van natuur, maar willen zeker wel Boston meepikken.

Is Gettysburg de moeite? Of is iets anders aan te raden tussen Lancaster en Washington?

We hebben een volle dag in Green Mountains en alleen een klein deel van de dag na een rit van 5,5 a 6 uur in White Mountains. Wat vinden jullie mooier: White of Green Mountains?

Zijn er nog specifieke aanraders voor de kinderen onderweg?

We willen misschien een whale watch tour doen, maar hebben dat samen een keer in Nieuw Zeeland gedaan, wat wel heftig was met veel mensen zeeziek. Heeft iemand ervaring in april/mei aan die kust?

Het zou heel fijn zijn jullie ideeën te horen. :thumbup:

Dorito
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Dorito: Voorstel rondreis NY, Niagara falls, Washington

Bericht door Marcopstal »

Wat voor zin heeft het om tot Washington te rijden als je daar dan amper een dag hebt ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik denk dat je het om moet draaien wat betreft de White en Green Mountains.
In de White mountains is meer te doen, ook helemaal met kids. Check wel even of de parken ed open zijn in de periode wanneer jullie er zijn.

Je bent veel te kort in Washington. Plan minimaal twee volle dagen hiervoor. En als het niet anders kan 1. Nu rij je erheen maar je hebt nagenoeg geen tijd ervoor.
Een halve dag voor Acadia is wellicht ook aan de magere kant. \Wat zijn jullie plannen rondom finger Lakes? Breng je alleen een bezoek aan Watkins Glen dan kun je hier ook nog een dag winnen.

Bij Getttysbrug ligt het Gettysburg National Military Park. Dus als je dat wilt zien moet je er zeker heen. Ik heb het toen niet gedaan.
Check eens ons 2014 verslag voor onze route!

Ik zou Cape Cod ook skippen, je tijd daar is minimaal. Ik vrees dat je her en der toch wat keuzes moet maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook Washington overslaan; dat heeft niet zoveel zin op deze manier. Een volle dag Acadia zou wel mooi zijn, er zijn leuke wandelingen te maken, ook voor kinderen.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag. Wij deden hetzelfde rondje, maar dan zonder NY.

Marianne
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Plan de eerste dag als je de camper ophaalt niet te veel. Meestal kun je pas eind van de ochtend terecht en het papier werk duurt een paar uur. Dan wil je dat boodschappen doen en de eerste keer heb je veel nodig. Trek dat ook maar een paar uur voor uit. Dan is het dus al eind van de middag. Ik zou dan naar een camping rijden die niet te ver is. Bovendien is het behoorlijk druk tussen NYC en Cape Cod. Je Wilt je eerste hook up ook niet in het donker doen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ook wij hebben zo'n rondje (met een auto) gereden in (al weer 2011). Wellicht haal je er nog wat info uit ons reisverslag. Ik ben het met eerdere schrijvers eens, wij houden ook wel van een stevig rondje, maar ook ik raad je aan wat te skippen. Probeer wat meer rust in je route op te nemen. (keuzes maken, je kan niet alles zien)

Voor de kids:
In Niagara Falls zit een prima KOA met de nodige faciliteiten voor kids, zwembad etc.
In de buurt van Lincoln (White Mountains) http://www.lostrivergorge.com/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Wij deden hetzelfde rondje NY/wash/Amish/Niagara/Finger L/Boston/Cape Cod/NY en dat in drie weken, en zonder Acadia en Green en White Mountains. En dat willen jullie doen met 3 kleine kinderen... Ik (en mijn medereizigers) zouden gek worden. Ik vrees echt dat je keuzes moet maken en één en ander skippen.
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Superfijn jullie tips. Ik ga eens rustig jullie mooie reisverslagen lezen.

Ik heb nav jullie tips het schema alvast een beetje aangepast met Washington eruit:

vrij 27/4: Adam - NY
za 28/4: NY
zo 29/4: NY

ma 30/4: NY
di 1/5: NY
woe 2/5: camper ophalen - Windsor Lock: 3 uur
do 3/5: Windsor Lock - Cape Cod: 4 uur
vrij 4/5: Cape Cod - Boston: 2,5 uur
za 5/5: Boston
zo 6/5: Boston - Kennebunkport: 2,5 uur

ma 7/5: Kennebunkport - Acadia NP: 4 uur
di 8/5: Acadia NP - White Mountains: 5,5 uur
woe 9/5: White Mountains
do 10/5: White Mountans - Green Mountains 3,5 uur
vrij 11/5: Green Mountains - Finger Lakes: 4,5 uur
za 12/5: Finger Lakes
zo 13/5: Finger Lakes - Niagara Falls: 2 uur

ma 14/5: Niagara Falls - Susquehannock State Forest of Sproul State Forest (Williamsport): 4,5 uur
di 15/5: Susquehannock State Forest of Sproul State Forest
woe 16/5: Susquehannock State Forest of Sproul State Forest - Hershy park (incl. Hershey’s Chocolate World pretpark): 4 uur
do 17/5: Hershy park - Lancaster - New York: 4 uur
vrij 18/5: Camper inleveren in New York - vlucht naar Adam
za 19/5: Aankomst Adam
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

@Ruud2004: ik zocht naar jullie NY rondje in 2011 op jullie site, maar zag alleen Florida?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Excuses, was in 2013. :oops:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Soort gelijk rondje gedaan in 2013, niet met camper maar wie weet haal je wat uit ons verslag. https://chippie777.wordpress.com/catego ... sten-2013/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jmdank
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jmdank »

Hoi,

wij hebben in 2015 een deel van deze reis gedaan. Zie mijn reisverslag
Helaas hadden wij niet genoeg tijd om naar het Noorden te gaan en Boston aan te doen.
Gettysburg was zeer de moeite en onderweg van de Niagara Falls naar Washington was Pennsylvania echt erg mooi om door te rijden. En een covered bridge moet je toch ook gezien hebben!

Dat je Washington er uit hebt gehaald vind ik jammer. Ik zou juist een extra dag daar voor vrijmaken en een tour met Petra, ook zeer actief op dit forum, doen. Wij vonden Washington zeer de moeite waard....
Maar ja, het is ook waar je van houdt. Kwestie van interesses.

Veel plezier nog met puzzelen en de voorpret!

Jan Maarten
NYC 2013
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019

Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan niet alles beoordelen maar ik vind de tijd voor Acadia wel erg kort.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wij hebben in 2009 een deel van jullie rondje gedaan, maar ook een deel anders.

Je zou kunnen overwegen om Boston of Cape cod in te ruilen voor Washington DC. De laatste stad is, zeker als je wat interesse hebt in Amerikaanse politiek, zeker interessanter. Maar ook het culturele aanbod qua musea is natuurlijk vele malen groter dan in Boston. En er zit op zich al genoeg stad in je reis, zeker ook omdat je met een camper reist.

Je kunt eventueel ook een dagje NYC opgeven om wat meer ruimte in de reis te creeren.

Verder wellicht interessant, maar dat ligt er aan waar die camper opgehaald moet worden: er vaart een Ferry vanaf de north fork van Long Island (Orient Point) naar New London toe.

Ik zie Hershey park staan. Als je van rollercoasters houdt is wellicht Cedar point ook een goede keuze. Je gaat dan wel verder naar het westen toe, maar het is wel allemaal interstate. Je kunt dan via de 77 weer naar het zuiden toe en via Shanandoah NP naar Washington DC rijden. In dat gebied heb je nog de New River Gorge, leuk om te gaan raften maar ook erg mooi gebied qua hikes.
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Super veel dank voor jullie tips. Ondertussen hebben we NY 1 dag korter gemaakt en dan kunnen we Cape Cod bijv mog wat verlengen. Ik ben al jullie reisverslagen aan het lezen en zal n nieuw voorstel posten als we wat meer idee hebben.

Thanks!
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Terug van rondje Denver: het was echt zo moooooi! Helemaal onder de indruk van alle moois.

Nu zachtjes aan verder plannen maken voor volgend jaar. We kijken er al naar uit.
Het reisschema hebben we aangepast. Helaas wel wat moeten schrappen, maar daarmee wel meer rust. Wat vinden jullie ervan?

Alle tips zijn welkom.

1. 27/4: A'dam- New York
Dag 2. 28/4: New York: Boot langs Vrijheidsbeeld, Broodlyn bridge, Times square, M&M's store, Central Park, American Museum of Natural History: oa dino's
Dag 3. 29/4: New York

Dag 4. 30/4: New York
Dag 5. 1/5: New York: camper ophalen bij Road Bear - Bridgeport/ New Haven : 130 mijl, 3 uur
Dag 6. 2/5: Bridgeport/New Haven: New England Air Museum Windsor Locks - Providence: 120 mijl: 2,5 uur
Dag 7. 3/5: Omgeving Providence - Cape Cod: 120 mijl: 3 uur: Nobska Lighthouse
Dag 8. 4/5: Cape Cod: Whalewatch tour vanaf Provincetown
Dag 9. 5/8: Cape Cod - Kennebunkport: 190 mijl, 3½ uur: Ocean Shore Road, strand Goose Rocks Beach, vuurtoren Cape Porpoise.
Dag 10. 6/5: Kennebunkport - Acadia National Park: 200 mijl, 3½ uur

Dag 11. 7/5: Acadia National Park: Cadillac Mountain, Northeast Harbor, Bass Harbor Head Lighthouse, niet alle bruggetjes hoog genoeg voor camper
Dag 12. 8/5: Acadia National Park - White Mountains: 230 mijl, 5 uur
Dag 13. 9/5: White Mountains: Lost river gorge, overdekte bruggen, Honeymoon Bridge, Conway Scenic Railroad, Cog Railway
Dag 14. 10/5: White Mountains - Green Mountains: 180 mijl, 3 uur
Dag 15. 11/5: Green Mountains
Dag 16. 12/5: Green Mountains - Finger Lakes: 240 mijl, 4 uur
Dag 17. 13/5: Finger Lakes

Dag 18. 14/5: Finger Lakes - Niagara Falls, 120 mijl, 2 uur: Maid of mist boottocht achter de waterval. KOA.
Dag 19. 15/5: Niagara Falls - Susquehannock State Forest of Sproul State Forest: 161 mijl, 4 uur
Dag 20. 16/5: Susquehannock State Forest of Sproul State Forest - Hershey park: 160 mijl, 3 1/2 uur: bezoek Hershey’s Chocolate World
Dag 21. 17/5: Hershey - kort bezoek aan Lancaster - New York: 200 mijl, 4 uur
Dag 22. 18/5: New York: Camper inleveren in New York - vlucht naar Adam
Dag 22. 19/5: Aankomst Adam.

Wat vinden jullie?
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Even een update: ben ondertussen verder gaan lezen, maar hoewel de camper al geboekt is, begin ik toch erg te twijfelen over deze campertrip vanaf NY. We hebben California gedaan met de NPs vorig jaar, dit jaar rondje Denver met Yellowstone, wat alle twee super was.

Maar ik lees wel wat twijfel over combi noordoosten en camper. Road Bear zit niet echt jofel in NY om van daaruit naar Cape Cod te gaan en het NO veel drukker dan wat we die twee reizen gehad hebben en je kunt minder gemakkelijk je camper kwijt...

Is de I287 ten westen van NY wel te doen met een camper om naar het noorden te rijden?

Jullie gaven al aan dat ons eerste reisplan wel wat ambitieus was. Dus Washington bewaren we voor een andere keer.
We willen april mei volgend jaar gaan. Dan is het natuurlijk wel fris. Zwembaden zijn pas eind mei open zag ik.

Maar wat is dan slim als een camper wel te doen is? Niagara falls eruit halen?
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Al maanden verder en veel reisverslagen gelezen. We komen er niet echt uit met de planning. Kunnen jullie helpen met deze vragen?

- We gaan begin mei: zijn de White Mountains en de Green Mountains dan al open? Ik heb het proberen op te zoeken, maar kon het niet vinden.
- Hetzelfde voor Acadia NP: is dat te doen begin tot half mei?

We wilden trouwens eerst naar het noorden rijden vanaf NY, maar einde van de middag na het camper ophalen nog langs NYC is niet zo handig, denk ik. Dus willen we eerst richting de Amish en Hershy rijden.

Nog nadenken of we de Niagara meepakken. Lijkt me heel indrukwekkend, maar is ook wel eindje naar het zuiden. Anders misschien Acadia toch voor een andere keer overlaten?

Wat zouden jullie doen begin mei?
Reis vanaf NYC, Amish, Hershy, Niagara, Finger Lakes, Green en White Mountains, Cape Cod? Of missen we dan echt must sees?

Superveel dank alvast. Ik probeer weer n beetje op stoom te komen met de planning.

Dorito

PS: ik lees in het verslag van De Beekjes dat ze naar een shooting range waren geweest in Florida. Zit dat ook in de buurt van ons rondje?
Vanaf welke leeftijd is dat oha?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dorito schreef:We gaan begin mei: zijn de White Mountains en de Green Mountains dan al open?
Wat bedoel je hiermee? Waar willen jullie naartoe, wat wil je bezoeken?

Marianne
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Hi Marianne,

We wilden naar White Mountain National Forest gaan en Green Mountain National Forest.
Daartussen spreekt de Flume Gorge ons wel erg aan. Mooi verslag van jullie. Is die bijvoorbeeld al open begin mei?

En verder natuurlijk de Kancamagus highway en van daaruit af en toe een wandeling maken.

Op de een of andere manier vind ik het heel lastig om NO route te plannen, waar precies heen te gaan en dan nog campings zoeken, Denver eo en Westkust lukte wel, maar dit eigenlijk niet echt.
Heeft iemand nog tips?
Ik lees best wat over autoreizen daar, maar waar moeten we rekening mee houden met de camper daar? Anders dan bij Denver eo en westkust?

nog een vraag: ik las dat Hans en Henriette bij Lancaster de kleinere weggetjes namen om door het landschap te rijden en een indruk te krijgen van het leven van de Amish. Is dat ook mogelijk met een camper? Ik zag nl ook covered bridges...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer