Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget 1 week New York mei 2018
Budget 1 week New York mei 2018
Ik begin, op aanraden van een ander forumlid maar even een nieuw onderwerp!
In augustus dit jaar gaan wij eerst nog 2,5 week naar Florida, maar toch kriebelt het al om een volgende Amerika-reis te plannen! Mijn vriendin is nog nooit naar New York geweest en ik wel, dus we willen volgend jaar, eind mei een weekje naar daar (ESTA's en paspoorten zijn nog in orde!)
Als vooropgesteld budget hadden wij gedacht aan een 700eur pp vlucht + hotel. Is dit realistisch in die periode?
Momenteel heb ik een vlucht gevonden, rechtstreeks vanuit Brussel met KLM 17-24/5 (goede vluchturen) voor 340eur pp? Is dat een goeie prijs?
En is het realistisch om in die periode ook nog een hotel in Manhattan te vinden voor 100eur per nacht? Op dit moment zie ik alleen maar prijzen rond 1300-1500eur voor 7n.
Alvast bedankt voor jullie tips en bedenkingen!
In augustus dit jaar gaan wij eerst nog 2,5 week naar Florida, maar toch kriebelt het al om een volgende Amerika-reis te plannen! Mijn vriendin is nog nooit naar New York geweest en ik wel, dus we willen volgend jaar, eind mei een weekje naar daar (ESTA's en paspoorten zijn nog in orde!)
Als vooropgesteld budget hadden wij gedacht aan een 700eur pp vlucht + hotel. Is dit realistisch in die periode?
Momenteel heb ik een vlucht gevonden, rechtstreeks vanuit Brussel met KLM 17-24/5 (goede vluchturen) voor 340eur pp? Is dat een goeie prijs?
En is het realistisch om in die periode ook nog een hotel in Manhattan te vinden voor 100eur per nacht? Op dit moment zie ik alleen maar prijzen rond 1300-1500eur voor 7n.
Alvast bedankt voor jullie tips en bedenkingen!
Re: Budget 1 week New York mei 2018
Ik vind 340 euro voor een rechtstreekse vlucht een hele goede prijs. Verder is 1300-1500 euro voor 7 nachten in manhattan ook niet slecht, voor 2 personen is dat ongeveer 100 euro per nacht. Of is die prijs per persoon?
Die vluchten gaan we zowiezo boeken denk ik. Zowel KLM als Brussels Airlines geven die prijzen nu. 100eur per ticket zullen ze niet meer zakken neem ik aan.
Voor het verblijf wil ik eerder naar 700-800eur voor 2 personen voor een verblijf van een week. Da's dan ongeveer 100eur per nacht.
Voor de moment vind ik daar heel weinig voor, enkel hostels.. maar iemand anders hier op het forum zei dat 100eur per kamer per nacht doenbaar is. Ik weet niet wat de ervaring van de andere forumleden is!
Voor het verblijf wil ik eerder naar 700-800eur voor 2 personen voor een verblijf van een week. Da's dan ongeveer 100eur per nacht.
Voor de moment vind ik daar heel weinig voor, enkel hostels.. maar iemand anders hier op het forum zei dat 100eur per kamer per nacht doenbaar is. Ik weet niet wat de ervaring van de andere forumleden is!
Mijn ervaring is dat 100 euro per nacht onrealistisch is voor manhattan, helemaal voor 2 personen. Dat zou 50 euro per nacht zijn dan. Daar heb je niet eens een hostel voor. Maar wellicht kan iemand anders op dit forum jou helpen met zoeken?
Ok, bedankt voor je bedenkingen!
In het andere topic zei ik dat het me tot nu altijd gelukt is voor dat bedrag. Het kan dus zeker maar je moet wel de tijd nemen om regelmatig naar aanbiedingen te zoeken. Elke week je zoekopdracht in Trivago doen, werkt voor mij goed. Het maakt misschien ook verschil of er iets bijzonders te doen is in de stad. Dan zullen prijzen ook stijgen.
Tickets van €340 is een mooie prijs.
Tickets van €340 is een mooie prijs.
Super, bedankt! Had je ook nog een PB gestuurd, maar mijn vraag is al beantwoord dan ondertussen.
Kan je miss even zeggen waar je gelogeerd hebt?
Ik heb idd nog wel even tijd en wil zelfs gerust dagelijks zoeken. Heb dat voor Florida ook gedaan...
Kan je miss even zeggen waar je gelogeerd hebt?
Ik heb idd nog wel even tijd en wil zelfs gerust dagelijks zoeken. Heb dat voor Florida ook gedaan...
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 jul 2017, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten aub niet citeren
Vind het altijd onderdeel van de voorpret 
Heb gelogeerd in verschillende hotels, weet zo de namen niet. Het zegt ook vrij weinig omdat je mazzel moet hebben met aanbiedingen. Waren rond Union Square en in Chelsea.

Heb gelogeerd in verschillende hotels, weet zo de namen niet. Het zegt ook vrij weinig omdat je mazzel moet hebben met aanbiedingen. Waren rond Union Square en in Chelsea.
Ah, zie nu je pb.
Tsja, zekerheid op een goede prijs heb je natuurlijk niet. Is er niks in long island city oid voor een goede prijs? Dan kun je die boeken en altijd nog annuleren mocht je iets beters vinden. Over LIC is wel het één en ander geschreven op het forum, hebben forummers ook goede ervaringen mee.
Tsja, zekerheid op een goede prijs heb je natuurlijk niet. Is er niks in long island city oid voor een goede prijs? Dan kun je die boeken en altijd nog annuleren mocht je iets beters vinden. Over LIC is wel het één en ander geschreven op het forum, hebben forummers ook goede ervaringen mee.
Bedankt voor je tip! Het maakt mij idd niet zo heel veel uit waar het is, zolang we 's avonds maar veilig weer in het hotel geraken. Vorige keer was ik er maar 3d en zat ik pal tegenover ESB. Dat was handig om tijd uit sparen
. Maar nu voor een week, maakt het weinig uit.

Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 jul 2017, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie voor jouw data de west side ymca voor 707. Is wel een hostel maar kamer met één stapelbed en gedeelde badkamer. Gedeelde badkamer heb je sowieso snel in dit budget.
Had ik ook al gezien ja! Kga eerst toch proberen om iets te vinden met een eigen badkamer. Voor een week vind ik een gedeelde badkamer niet zo prettig. Moest het voor 3n zijn, heb ik daar minder last van.
Toch bedankt al!

Toch bedankt al!

Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 jul 2017, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet het maar. Manhattan is de laatste jaren gewoon duur. Je kunt wel (ver) buiten Manhattan gaan zitten voor dit geld, maar reizen kost ook geld en de tijd die je daarmee kwijt bent is zonde.Carolena schreef: Da's dan ongeveer 100eur per nacht.
Een week NYC is gewoon kostbaar. Een goedkoop hotel in midtown kost je ca $200 per nacht. Vanaf $150 vind je budget (en dan bedoel ik ook echt budget) hotels, of soms misschien een keer een hele goede aanbieding van een wat beter hotel. Boven de $250 kun je de meeste goedkopere 4* hotels wel boeken en rond de $300 zit je sowieso goed.
Voor een mooie indicatie over de gevolgen van echt onder de $150 gaan shoppen zou ik je willen adviseren om het (actuele) topic van @stormbreaker even te lezen en zijn ervaringen met een budget hostel ergens in Brooklyn.
Sowieso, zelfs 10 jaar geleden, en midden in de crisis, ben ik in NYC nog nooit onder de $160 oid per nacht gekomen. En dat was dan in de tijd dat Priceline nog wel eens mooie tarieven gaf. Maar goed, een win op $120 is uiteindelijk na fees en taxes toch $160.
Bedankt voor je gedetailleerde uitleg Roelb!
Momenteel zit ik te kijken op Long Island City en dit lijkt me een leuk alternatief. Heb een hotel gevonden 12min van Times Square met metro voor een kleine 800eur (incl. ontbijt).
Ik heb nog veel tijd om het te bekijken.. nog bijna 11 maanden, dus ik heb het gevoel dat ik rond die prijs wel iets ga vinden waar ik me goed bij voel!
Momenteel zit ik te kijken op Long Island City en dit lijkt me een leuk alternatief. Heb een hotel gevonden 12min van Times Square met metro voor een kleine 800eur (incl. ontbijt).
Ik heb nog veel tijd om het te bekijken.. nog bijna 11 maanden, dus ik heb het gevoel dat ik rond die prijs wel iets ga vinden waar ik me goed bij voel!
Laatst gewijzigd door markro op 06 jul 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een geheel direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Reden: Een geheel direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij zitten momenteel in het "Best Western Premier NYC Gateway" hotel in North Bergen (New Jersey). Vrij nieuw hotel, mooie grote kamers, prima ontbijt en aardig personeel. Misschien een optie voor jullie?
Via booking.com onderweg tijdens onze rondreis geboekt voor $660,- (4 nachten). Er is een shuttle service die je voor $12,- per persoon (per dag) naar kruising W 41st St met Broadway brengt.
Zeker niet de goedkoopste optie, maar wie weet omdat je vroeg boekt nog voor een betere prijs te krijgen.
Via booking.com onderweg tijdens onze rondreis geboekt voor $660,- (4 nachten). Er is een shuttle service die je voor $12,- per persoon (per dag) naar kruising W 41st St met Broadway brengt.
Zeker niet de goedkoopste optie, maar wie weet omdat je vroeg boekt nog voor een betere prijs te krijgen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
KLM vliegt niet naar NYC vanuit Brussel. Het zal dus zowiezo een andere maatschappij zijn met een codesharing. De prijs is uiteraard goed zonder meer. De kans dat je beter vind is er, maar ik zou toch niet aarzelen.
Hotels in Manhattan zijn nu eenmaal duur. Zeker als je ook iets wilt dat wat kwaliteit biedt. Als je voor een week gaat kan je een metro pass voor een week kopen. Deze kosten "amper" 32 dollar + 1 dollar voor de kaart zelf en zijn te gebruiken op metro en bussen.
Eens je dit op zak hebt maakt het niet zo veel uit waar je zit als je maar dicht bij een metrostation zit. De optie om bvb in North Bergen te gaan zitten vind ik niet zo ideaal. Ben je met 2 en wil je (6 of) 7 keer naar NY dan ben je al 168 dollar aan transport kwijt (en waarschijnlijk verwacht de shuttle bus driver ook nog een tip).
Long Island City is een goede optie. Op 5 minuten tijd ben je in Manhattan. Maar ook daar lijkt me 100 per nacht nog op het randje.
Uiteraard is het aangewezen iets te boeken met gratis annulatie en ondertussen verder te zoeken. Misschien valt er toch nog ergens een mega deal uit de lucht.
Hotels in Manhattan zijn nu eenmaal duur. Zeker als je ook iets wilt dat wat kwaliteit biedt. Als je voor een week gaat kan je een metro pass voor een week kopen. Deze kosten "amper" 32 dollar + 1 dollar voor de kaart zelf en zijn te gebruiken op metro en bussen.
Eens je dit op zak hebt maakt het niet zo veel uit waar je zit als je maar dicht bij een metrostation zit. De optie om bvb in North Bergen te gaan zitten vind ik niet zo ideaal. Ben je met 2 en wil je (6 of) 7 keer naar NY dan ben je al 168 dollar aan transport kwijt (en waarschijnlijk verwacht de shuttle bus driver ook nog een tip).
Long Island City is een goede optie. Op 5 minuten tijd ben je in Manhattan. Maar ook daar lijkt me 100 per nacht nog op het randje.
Uiteraard is het aangewezen iets te boeken met gratis annulatie en ondertussen verder te zoeken. Misschien valt er toch nog ergens een mega deal uit de lucht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Heb je de tickets al geboekt? Ik zie op Expedia.nl best schappelijke prijzen voor die periode, vlucht en hotel.
Moet je alleen zelf je luchtvaartmaatschappij nog even uitkiezen.
Moet je alleen zelf je luchtvaartmaatschappij nog even uitkiezen.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
Wij betalen totaal 266 euro voor 8 nachten airbnb (2 personen) in Brooklyn vlakbij Highland park. Daarvoor hebben we een eigen slaapkamer, ruim bed en een gedeelde badkamer. En inderdaad wij zijn even onderweg naar Manhattan (45/50 minuten) maar dat hebben wij ervoor over.
Waarschijnlijk vind je op airbnb ook accomodaties rond de 100/110 euro in Manhattan, wel kijken naar reviews/recencies en welke wijk je zit.
Waarschijnlijk vind je op airbnb ook accomodaties rond de 100/110 euro in Manhattan, wel kijken naar reviews/recencies en welke wijk je zit.
Vluchten zijn ondertussen geboekt op schipholtickets.com voor 680eur met SN Brussels/United. En voor 800eur voor 6n (hebben er 1 nachtje afgedaan 17/5-23/5) heb ik het Nesva Hotel in LIC voorlopig vastliggen. Hiervoor heb ik een 10% link gebruikt bij booking.com. Dus na verblijf nog 80eur terug.
Op deze manier zit ik pal op de 700eur
! LIC vond ik best een goeie optie!
Bedankt voor al jullie tips!
Is airbnb niet verboden in NY?
Ik blijf ondertussen nog wel wat rondkijken. Je weet maar nooit dat ik eens een superdeal in Manhattan vind. Heb nog 10 maanden tijd
.
Op deze manier zit ik pal op de 700eur

Bedankt voor al jullie tips!
Is airbnb niet verboden in NY?
Ik blijf ondertussen nog wel wat rondkijken. Je weet maar nooit dat ik eens een superdeal in Manhattan vind. Heb nog 10 maanden tijd

Het is alleen illegaal wanneer je een compleet appartement voor minder dan 30 dagen huurt. Mocht je een kamer binnen een appartement huren dan kan dit gewoon.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht