Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor een dagtrip buiten New York?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Tips voor een dagtrip buiten New York?
Ik ben volgende week in New York, onder meer om er de marathon te lopen. Maar ervoor en erna wil ik natuurlijk ook wel wat gaan zien. Van de stad zelf heb ik al een aardig beeld wat er zoal te zien is, maar als ik nu de stad een dagje zou willen ontvluchten, wat is dan een aanrader (natuur, leuke wijk o.i.d.), eEr rekening mee houdend dat ik niet over eigen vervoer beschik? Tips zijn welkom.
Erik
Erik
Hey Erik,
Ik zou je kunnen vertellen dat je naar de Pocono Mountains zou kunnen gaan. Er zijn watervallen te bezichtigen (Bushkill Falls), je kunt er raften, kano-en, fietsen, wandelen. Er is ook een waterpark CamelBeach.
Allemaal te vinden rond de grens PA/NJ.
Maar zoals je schrijft heb je geen eigen vervoer, wat het natuurlijk erg moeilijk maakt om NYC te 'ontvluchten'.
Maar in ieder geval succes met de marathon, erg goed van je.
/PeeJay
Ik zou je kunnen vertellen dat je naar de Pocono Mountains zou kunnen gaan. Er zijn watervallen te bezichtigen (Bushkill Falls), je kunt er raften, kano-en, fietsen, wandelen. Er is ook een waterpark CamelBeach.
Allemaal te vinden rond de grens PA/NJ.
Maar zoals je schrijft heb je geen eigen vervoer, wat het natuurlijk erg moeilijk maakt om NYC te 'ontvluchten'.
Maar in ieder geval succes met de marathon, erg goed van je.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Erik,
Als eerste fantastisch dat je de marathon gaat lopen.
Maar nu even terug naar je vraag. Je zou met de trein een dag naar Washington kunnen gaan, erg leuk en totaal anders dan NYC.
Maar inderdaad zonder eigen vervoer wordt het moeilijk. Maar ook NY biedt zijn rustige plekjes en momenten, al zal er voor en na de marathon wel veel volk op de been zijn. Ik heb het een keer meegemaakt om tijdens de marathon in NY te zijn maar het verschil was goed merkzaam. Wat een drukte, een keer was het nog drukker toen Yankees de World Series wonnen van de Mets (in de zogenaamde metro games). Tijdens de ticketparade was het echt niet normaal.... wel een belevenis.
Nogmaals DC is een leuk alternatief.
Good Luck :beerchug:

Maar nu even terug naar je vraag. Je zou met de trein een dag naar Washington kunnen gaan, erg leuk en totaal anders dan NYC.
Maar inderdaad zonder eigen vervoer wordt het moeilijk. Maar ook NY biedt zijn rustige plekjes en momenten, al zal er voor en na de marathon wel veel volk op de been zijn. Ik heb het een keer meegemaakt om tijdens de marathon in NY te zijn maar het verschil was goed merkzaam. Wat een drukte, een keer was het nog drukker toen Yankees de World Series wonnen van de Mets (in de zogenaamde metro games). Tijdens de ticketparade was het echt niet normaal.... wel een belevenis.
Nogmaals DC is een leuk alternatief.
Good Luck :beerchug:
I love NY
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank voor de aanmoedigingen.
Ik heb even het Amtrak-schedule opgezocht voor de trein naar Washington. Rit van 3 uur via Trenton, Philadelphia, Wilmington en Baltimore. Zitten daar nog interessante plaatsen bij?
Ik vond ook een NBA wedstrijd New York Knicks vs Boston Celtics in Madison Square Gardens, een paar blokken vanaf mijn hotel. Maar
deze wedstrijd is zaterdagavond en dat komt weer niet zo goed uit. Moeten veel eten en vroeg naar bed, want zondag om 5 uur opstaan...
Erik
Ik heb even het Amtrak-schedule opgezocht voor de trein naar Washington. Rit van 3 uur via Trenton, Philadelphia, Wilmington en Baltimore. Zitten daar nog interessante plaatsen bij?
Ik vond ook een NBA wedstrijd New York Knicks vs Boston Celtics in Madison Square Gardens, een paar blokken vanaf mijn hotel. Maar

Erik
Naar Washington gaan voor een dagje lijkt me net niet haalbaar vanwege e afstand en met de trein reizen is ook nog eens vrij prijzig. Als je gewoon even rust wilt hebben, zou je kunnen overwegen om even naar New Jersey te gaan, dichtbij en een stuk rustiger. Er zijn daar wel allemaal kleine plaatsjes.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Valt best mee, hoor, Paul, $184 en dan zie je een heel interessante stad. New Jersey valt toch echt niet te vergelijken met de hoofdstad van de VS
.
Maar, Erik, om op je vraag te antwoorden, Philadelphia en Baltimore zijn ook leuke steden om te bezoeken. Ik zou dan Philadelphia kiezen, die stad is belangrijk in de geschiedenis van de VS en heeft veel te bieden.
Wat je ook zou kunnen doen is naar Atlantic City, New Jersey gaan. Het Las Vegas van het oosten en je ziet dan de typisch Amerikaanse "boardwalk". Met NJ Transit kun je daar met de trein komen.

Maar, Erik, om op je vraag te antwoorden, Philadelphia en Baltimore zijn ook leuke steden om te bezoeken. Ik zou dan Philadelphia kiezen, die stad is belangrijk in de geschiedenis van de VS en heeft veel te bieden.
Wat je ook zou kunnen doen is naar Atlantic City, New Jersey gaan. Het Las Vegas van het oosten en je ziet dan de typisch Amerikaanse "boardwalk". Met NJ Transit kun je daar met de trein komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik kan alleen oordelen over Philadelphia, is een erg leuke stad en try the philli steak.... heerlijk.erki schreef:Dank voor de aanmoedigingen.
Erik
Maar DC is zeker de moeite waard hoor, laat je niet weerhouden door de reistijd.
I love NY
-
- Amerikafan
- Contacteer:
NJ Transit is misschien een alternatief en ik las in een reisgidsje ook nog iets over een Long Island trein.
Het zal in eerste instantie afhangen van hoe ik me voel de dag na mijn eerste marathon en of anderen leuke(re) plannen hebben en wat voor weer het is enzo. Maar het is wel leuk om alvast wat mogelijkheden te bekijken.
Zo zie ik ook een concert van R.E.M. in Madison Square Garden donderdag en een NBA-wedstrijd zaterdag. Zou ook wel gaaf zijn, al is zaterdagavond wat (erg) ongelukkig, omdat we zondag al om 5 uur op moeten staan
Erik
Het zal in eerste instantie afhangen van hoe ik me voel de dag na mijn eerste marathon en of anderen leuke(re) plannen hebben en wat voor weer het is enzo. Maar het is wel leuk om alvast wat mogelijkheden te bekijken.
Zo zie ik ook een concert van R.E.M. in Madison Square Garden donderdag en een NBA-wedstrijd zaterdag. Zou ook wel gaaf zijn, al is zaterdagavond wat (erg) ongelukkig, omdat we zondag al om 5 uur op moeten staan

Erik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2036 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-