Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandelen over de Brooklyn Bridge
-
- Amerika-expert
Wandelen over de Brooklyn Bridge
is tegenwoordig niet meer zo rustig. Wandelen wordt steeds moeilijker en fietsers: 'fuggedaboutit' zoals ze in Brooklyn zeggen.
https://www.nytimes.com/2017/12/08/nyre ... -well&_r=0
https://www.nytimes.com/2017/12/08/nyre ... -well&_r=0
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Re: Wandelen over de Brooklyn Bridge
Ik vond het ook een 'drama'. Zo ontzettend druk. Allemaal mensen die midden op het voetpad stil gaan staan en dat je er nauwelijks omheen kunt. Veel te druk. Ik kon er helaas niet echt van genieten. Dat kwam pas aan de overkant 

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb altijd het gevoel dat die brug niet op al dat verkeer berekend is, en dat ie op een goed moment door zijn hoeven gaat .... 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Op een vroege zatermorgen (kwart na 7) in februari had ik de brug bij schitterend weer voor mij zelf alleen (allez ja, er waren denk ik nog 5 andere mensen
). Zeer de moeite hoor!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Wij hebben er 's avonds gelopen, toen viel het ook heel goed mee.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
en als ze nu eens de brug afsluiten voor auto's en enkel voor voetgangers en fietsers openen
in april ben ik er met mijn neefje van 13 en dan kan de BB toch niet ontbreken. Ik heb er nu al zin in!

in april ben ik er met mijn neefje van 13 en dan kan de BB toch niet ontbreken. Ik heb er nu al zin in!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je vroeg gaat valt het nog wel mee. In 2012 hadden we een dag brooklyn op het programma. Op de heenweg was het super rustig en later op de middag was het uitkijken met fietsers
Als je op memorial day gaat dan is het aansluiten ( kan ik jullie uit ervaring vertellen
)
Als je op memorial day gaat dan is het aansluiten ( kan ik jullie uit ervaring vertellen

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Volgens mij is dat in zekere zin ook zo, want je loopt en fietst op de 'bovenderdieping'. Daar is het ook druk met fietsers en voetgangers, maar er zijn in elk geval geen auto'sLeenG schreef:en als ze nu eens de brug afsluiten voor auto's en enkel voor voetgangers en fietsers openen![]()
![]()

Wij zijn er in september tijdens onze fietstour met Rolling Orange Bike Tours overheen gereden, heel leuk. De waterbus naar Manhattan genomen en over de brug weer terug. Aanrader!
- meyem
- Amerika-expert
GJ, de brug heeft meerdere lagen .... er raast enorm veel vierwielig verkeer over de brug ....
>>> edit, oh, sorry, ik lees weer eens niet goed ...
>>> edit, oh, sorry, ik lees weer eens niet goed ...

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De drukte is erg afhankelijk van het tijdstip dat je er bent. Er zijn ook rustigere momenten van de dag.
En dat fietsers en voetgangers elkaar soms irriteren komt ook door onoplettendheid.
En dat fietsers en voetgangers elkaar soms irriteren komt ook door onoplettendheid.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Ik denk dat het ook uitmaakt of je de route moet gebruiken van / naar je werk of gewoon lekker als toerist rondwandelt. Dan vind je drukte al gauw minder erg, althans dat heb ik zelf.
Overigens zo druk als op de foto's heb ik het zelf nooit meegemaakt, maar dat ziet er inderdaad lekker krap uit
Overigens zo druk als op de foto's heb ik het zelf nooit meegemaakt, maar dat ziet er inderdaad lekker krap uit

- meyem
- Amerika-expert
ik wel, hoor .... op het hoogtepunt van een mooie dag is de brug letterlijk afgeladen en is het heel goed opletten geblazen als je er met de fiets overheen wilt ... 

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Dat dacht ik ook toen ik de vorige van Brooklyn naar Manhattan moest. Horden en horden wandelaars.
Er komt een moment (en volgens mij is dat niet eens zo ver meer af) dat men een fee zal vragen om de brug te voet over te steken.
Er komt een moment (en volgens mij is dat niet eens zo ver meer af) dat men een fee zal vragen om de brug te voet over te steken.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Mocht dat gebeuren, dan zal het weinig uithalen. Veel mensen betalen dat gewoon en gaan toch de brug over.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Da's een feit, maar onder het mom van het proberen de cijfers in te dijken is dat best mogelijk.
Er zijn in het verleden voorbeelden genoeg geweest van dergelijke gevallen waar het uiteindelijk niets meer bleek te zijn dan geldklopperij
Er zijn in het verleden voorbeelden genoeg geweest van dergelijke gevallen waar het uiteindelijk niets meer bleek te zijn dan geldklopperij
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik liep in mijn eentje rond een uur of 9 's avonds over de brug. Ik was zo goed als alleen.....
Je moet zorgen, net zoals bij alles eigenlijk, dat je óf heel vroeg óf in de avond gaat. Maar dat het een drukte is , is inderdaad een feit
Je moet zorgen, net zoals bij alles eigenlijk, dat je óf heel vroeg óf in de avond gaat. Maar dat het een drukte is , is inderdaad een feit

Eens, maar je kan tijdens een bezoek nu eenmaal maar een beperkt aantal sights heel vroeg dan wel heel laat aandoen. Dan ben ik liever voor de kuddes bij het 9/11 Memorial of bovenop het ESB, dan voor een wandeling over de Brooklyn Bridge.
Wij waren er deze zomer voor het laatst (wandeling om een uurtje of 16.00) en wat had ik te doen met de fietsers zeg. Ja natuurlijk was het druk, maar net als met zoveel zaken is het vooral het egocentrisme van veel mensen dat zorgt voor vervelende situaties. Groepen van 5/6 man die gewoon naast elkaar blijven lopen en, ook al zien ze een fietser aankomen en weten ze dat een deel fietspad is, simpelweg weigeren om een stap opzij te doen. M.i. zou het al veel schelen wanneer ze middels een eenvoudig hekje een separaat fietspad creëren.
Wij waren er deze zomer voor het laatst (wandeling om een uurtje of 16.00) en wat had ik te doen met de fietsers zeg. Ja natuurlijk was het druk, maar net als met zoveel zaken is het vooral het egocentrisme van veel mensen dat zorgt voor vervelende situaties. Groepen van 5/6 man die gewoon naast elkaar blijven lopen en, ook al zien ze een fietser aankomen en weten ze dat een deel fietspad is, simpelweg weigeren om een stap opzij te doen. M.i. zou het al veel schelen wanneer ze middels een eenvoudig hekje een separaat fietspad creëren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Dat het op de brug een gekkenhuis kan zijn is een feit. Wat de amerikanen zelf goed doen is "share the trail"..wat zoveel betekent als; fietsers, wandelaar, skaters etc houden rekening met elkaar op hetzelfde pad. Toeristen zijn de mensen die dit concept vaak niet (willen) snappen helaas...Een hek(je) zal m.i. dan ook niets oplossen omdat daar dan ook wel geen respect voor zal zijn
Berusten in de drukte of een rustiger tijdstip kiezen is m.i. de enige manier om iets van rust te hebben op de Brooklyn Bridge. Of natuurlijk een andere brug kiezen om overheen te lopen of te fietsen

Berusten in de drukte of een rustiger tijdstip kiezen is m.i. de enige manier om iets van rust te hebben op de Brooklyn Bridge. Of natuurlijk een andere brug kiezen om overheen te lopen of te fietsen

Grote Amerika fan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7367 Weergaves
-
Laatste bericht door Eskm