Je route doet mij ook rommelig en 'all over the place' voorkomen.
Ook ik kijk net als mijn voorganger bedenkelijk naar Boston vanuit Cape Cod en daarna Cape Cod naar White Montains. Dat is zowel voor Boston als voor White Mountains een mijl op zeven. Als het gaat om de hotelprijzen van Boston te ontlopen: rij dan aan het einde van dag 4 Boston uit in de richting van de White Mountains en neem een hotel ergens langs de weg.
Overigens is een dagje Boston best kort, voordat je goed en wel 's ochtends vanaf Cape Cod in de stad bent, ben je zo een paar uur van de dag kwijt (tenzij je een hele vroege vogel bent natuurlijk).
Ik ben niet vies van 'verstand op nul en rijden maar', maar van de White Mountains naar DC is echt wel een eind. De 'snelste' weg is I-91 en dan I-95 en zeker die laatste is gewoon altijd druk. Dan rijd je ook nog eens het stuk NY - Washington wat je terug naar NY ook weer zou rijden. Een vreselijk drukke weg en echt niet bezienswaardig.
Ik zou daar zeker voor een andere route kiezen, bv via de Green Mountains, Albany, langs de Hudson, en dan de 84 en 81 naar Harrisburg/Hersey/Lancaster (Amish county) en dan Washington, maar dan uiteraard wel met een of meerdere overnachtingen onderweg.
Voor Washington zou ik trouwens 2 dagen uittrekken.
Wil je die laatste dagen rondom NY steeds verkassen? Ik krijg een beetje het gevoel dat je daar eigenlijk niet goed weet wat je wilt, NY staat er, maar heb je al gezien. Wil je dan toch een dag Manhattan doen? Dag 13 staat Long Island, maar wat/waar op Long Island bedoel je, is nl. best lang dat Long Island.
Nu ik het zo zit te tikken, blijf ik het een rommelig gebeuren vinden.
Zijn de vluchten al geboekt? Anders zou ik daarmee beginnen om dat aan te passen, ik zou dan denken aan vliegen op NY en eindigen in Washington of andersom, want dat tussenliggende stuk is alleen maar verplaatsen van A naar B, tenzij je Philadelphia nog in je route zou willen opnemen.
Vermoed dat je vluchten echter al vastliggen.
Misschien is dit een idee om het begin en einde wat vloeiender in elkaar over te laten lopen:
Na aankomst JFK eerst een dag of wat Long Island doen, afh van hoe laat je dag 1 aankomt, of je een dagje wilt relaxen op de mooie stranden of vooral wit rijden. Vanaf JFK richting de beroemde Hamptons en dan naar het noordoostelijke puntje van Long Island (Orient Point) om daar over te steken naar New London, Connecticut.Je skipt daarmee meteen het eerste drukke stuk vanaf JFK de stad uit en het eerste stuk over de I-95.
https://www.longislandferry.com
Vlakbij New London ligt Mystic Seaport, een leuk plaatsje en leuk maritiem museum (grotendeels buiten).
Dan naar Cape Cod, Boston, White Mnts en dan naar Washington (zie hierboven).
En dan beschreef ik eerder vandaag voor iemand toevallig het laatste stuk vanuit Washington komend naar JFK:
Vanaf de I-95 neem de 278 over Staten Island, over de Verrazano, naar JFK.
Afh. van de timing en vertrektijd van je vliegtuig kan je hotel aan NJ kant nemen, of op Staten Island en dan misschien nog met de Staten Island ferry heen en weer een dagje NY doen, of na overnachting aan de NJ kant naar de andere kant van de Verrazano rijden en onderweg naar JFK nog Coney Island en NY Aquarium meenemen. Je had ook nog een dag Brooklyn ingepland. Je zou ook via de Verrazano naar een hotel in Brooklyn kunnen rijden en vanuit daar nog een dagje NY doen, mocht je dat willen, Coney Island, NY Aquarium en vanaf je hotel naar JFK. Op die manier hoef je de laatste dag(en) niet zo te verkassen en bouw je wat meer 'rust' in je route.