Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timb: hulp nodig bij route.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: hulp nodig bij route.

Bericht door Timb »

Hoi allemaal,

Ik ben bezig om een route samenstellen voor de oostkust dit jaar. Tickets liggen nog niet vast, maar zoals het er nu uitziet landen we in NY of Washington en zouden ook weer vanuit deze plaatsen willen vertrekken. Kunnen ook landen in NY en vertrekken vanaf Washington of vice versa. Nu hebben wij de Westkust al bezocht en zijn wij vorig jaar in Florida geweest. NY hebben we in 2010 al eens gehad zonder kids. We zitten nu te denken aan de Oostkust, maar ik vind een route samenstellen waar ook mijn kids iets aan hebben (5 en 8) erg lastig. Ik maak mijn kids namelijk niet blij met het bezoeken van veel steden. Zij vinden vooral strand en zwembaden erg leuk. Vorig jaar hebben wij het dan ook afgewisseld met in de ochtenden/begin middag dingen bezoeken en smiddags lekker zwemmen op het strand en/of zwembad. Misschien zijn we dan aan de oostkust ook wel niet helemaal op onze plek hoor en moeten we gewoon weer naar Florida :wink:

Een must is dan toch wel Washington, Philadelphia en eventueel NY. Niagara falls zou ik daar ook heel graag aan toe willen voegen. Ik heb even gekeken naar de hotels in de grote steden, maar die zijn wel heel erg duur! We willen gerust een eindje uit de stad zitten of plaatsen dichtbij als dit een goedkopere oplossing zou zijn. Een stukje rijden vinden we geen probleem. Ik heb een klein begin gemaakt, maar loop een beetje vast en hoop op jullie hulp.

3 augustus: Brussel – New York
4 augustus: New York
5 augustus: New York – Philadelphia
6 augustus: Philadelphia
7 augustus: Philadelphia - Ocean City
8 augustus: Ocean – City Dagje strand
9 augustus: Ocean City - Washington
10 augustus: Washington
11 augustus: Washington - ??
12 augustus:
13 augustus:
14 augustus:
15 augustus:
16 augustus:
17 augustus: Cape Cod Whale watching
18 augustus: Cape Cod – (leuk strand plaatsje)
19 augustus: (leuk strand plaatsje) – New York
20 augustus: New York - Brussel

Gr. Tim
Aurora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Timb: hulp nodig bij route.

Bericht door Aurora »

Vanuit Washington naar Gettysburg. Verder kun je nog denken aan het fingerlakes district en Boston.

Ik heb die drie plaatsen in mijn route van dit voorjaar.

Ik denk dat je ook hier wel in de ochtend op pad en in de middag zwembad kunt doen hoor.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Marielleh
Amerikafan

Bericht door Marielleh »

Hoi Tim,

Wat gedachten nav je bericht:

Je kinderen zijn 5 en ???

Op het eerste gezicht vind ik dat je een vliegende start maakt! Maar een volle dag in NY en ook in Philly. Los van of de je voldoende tijd hebt om dingen te zien vind ik het voor de kids, zeker na aankomst (jetlag) heel pittig! Ik zou de dagen die je nu over hebt verdelen over de locatie die je in je lijstje hebt staan maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Voor ons gezin werkt iets meer rust in de reis nou eenmaal beter.

Je dillemma van steden met kids herken ik. Dat gezegd hebbende; als au pair in Amerika heb ik gezien dat er eigenlijk overal leuke dingen voor kids te vinden zijn! Dierentuinen, parken, speeltuinen, pretparken, etc. Sowieso hebben veel grote steden een childrens museum. In Ned. kennen wij het niet maar het komt erop neer dat ze van alles kunnen ontdekken en veel dingen kunnen doen (ipv het kijken naar in een "standaard" museum).
Wat mij nog helder bij staat in de omgeving van Philly is het Sesame streek park. Voor een vijfjarige echt zo leuk! Ik was er toentertijd met het gezin en de kids waar ik verbleef en voor de kids die toen ook omstreeks de leeftijd waren vond ik het geweldig!
Iets anders wat het bij ons altijd goed doet is fietsen; huur fietsen of doe een tour. Je ziet veel en voor kinderen is het een leukere manier van rondkijken dan eindeloos rondlopen.

Andere tip; wij hebben voor onze reis div. Air BNB's geboekt ipv hotels. Net wat meer binnen- en buitenruimte en daarmee voor zoonlief ook letterlijk de ruimte om in de tuin te struinen, een hut te bouwen van het meubilair en een aparte slaapkamer voor hem ipv met z'n allen op een kamer.

Toen wij boekte was een retourtje DC een stuk goedkoper dan NY, maar dat kan natuurlijk ondertussen totaal anders zijn.

Oh ja, in Washington zijn de meeste musea kosteloos. Het Air en Space museum is gaaf om binnen te lopen als je kids enige interesse hebben in vliegtuigen e.d.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Haha ik zie dat mijn 8 een smiley is geworden. Ik heb een dochten van 5 en een zoon van 8 :-).

Musea vinden mijn kinderen wel interessant en zoals je aangeeft zijn mijn kids ook gebaat bij af en toe rust. Sesame street park zou dat ook nog iets zijn voor een jongen van 8?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vanuit Brussel is New York meestal wel een stuk goedkoper dan DC, er is immers amper concurrentie op DC.

Een volle dag Philly lijkt me wel voldoende.

Voor NYC zou je kunnen kijken naar logies in Long Island City, goedkoper dan Manhattan maar op enkele minuutjes ben je er met de metro.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Neehweh
Amerika-ontdekker

Bericht door Neehweh »

In NYC verbleven we in Holiday Inn in Brooklyn. Veel goedkoper dan Manhatten waar je meestal (naar mijn ervaring) per persoon betaalt en niet per kamer. En in de kelder was er een sauna en een zwembad, was leuk om zo te ontspannen na de aankomst.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Beide plekken bekeken, maar voor een beetje hotel ga je wel richting de 500 euro voor 3 nachten. Misschien ben ik ook wel een beetje verwend met de Florida prijzen hoor.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een 500 euro voor 3 nachten zal je er meestal toch wel nodig hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor. Met de vragen over een programma met kinderen kan ik je helaas niet verder helpen. Wij hebben een paar jaar terug ook een rondje NO gedaan en zijn toen heen gevlogen naar Washington en terug van New York. Dan kan je de huur auto economisch plannen, die heb je in die steden niet nodig (zeker in NYC niet). Misschien heb je iets aan ons verslag (geen literair hoogstandje hoor :wink: ), http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/
Je zal het vast al wel gedaan hebben maar mbt de overnachtingen is er recent veel gezegd op het forum over zowel NYC als Washington. Wat verder uit het centrum kan behoorlijk in prijs schelen en de opmerking dat een AirBnB je wat meer bewegingsruimte geeft kan ik beamen!
p.s we zijn wezen fietsen op Cape Cod en in Jim Thorpe, mogelijk dat dit met kids ook zou kunnen?
Grote Amerika fan
Marielleh
Amerikafan

Bericht door Marielleh »

Timb schreef: Sesame street park zou dat ook nog iets zijn voor een jongen van 8?
Hmmm....van wat ik mij herinner twijfel ik daaraan maar het is echt wel lang geleden. Check even de site en bv tripadvisor. Ik vermoed dat dat je een beter idee gaat geven dan mijn herinnering :roll:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Dank jullie wel voor de tips en ik ga het verslag even napluizen of daar nog leuke tips voor ons tussenstaan. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer