Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning 3 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
dinniske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door dinniske »

Ik heb al wel kaartjes voor de new york Mets gekocht. Gewoon een van de goedkoopste. Het is meer om de sfeer mee te krijgen. We snappen de spelregels nog niet en als we het na een uur gezien hebben dan stappen we op. Om dan heel veel geld uit te geven....
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ook leuk en bekend club, maar volgens mij spelen de Mets niet in NY als wij er zijn.
Wat heb jij nu dan betaald voor een kaartje ? Ik vind ca. $ 50,- p.p. wat de Yankees nu zouden kosten (bijv. vak 421, 420B, 420A, 419, 22) wel meer dan genoeg eigenlijk. Wat je zegt; het spel snappen we niet echt, het gaat om sfeer meemaken en de ervaring op zich. Dus hele dure kaarten heb ik er weer niet voor over.

Ik zie op www.hellotickets.nl trouwens voor diezelfde vakken en data prijzen van euro 35,-. Kent iemand die site, of is het niet aan te raden bij dergelijke sites te bestellen (als ik ze toch vantevoren zou willen kopen)?
Of Ticketmonster, zijn ook goedkoper. Betrouwbare partijen ? Of zekerheidshalve via mlb.com/yankees ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
dinniske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door dinniske »

Bij ticketmonster heb ik 4 kaartjes voor totaal $ 50. Maar dus wel in een van de achterste rijen. Puur voor de sfeer.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

tosca schreef:
27 feb 2019, 19:03
....,, Bij regen gaat honkbal sowieso niet door, maar Tampa heeft een overdekt stadion dus daar hoef je je dan ook geen zorgen om te maken (neem wel een trui mee, want de airco staat op standje ijskast over het algemeen).

Kortom voor zowel Tampa als de minor league kun je het ook gewoon van je schema af laten hangen. Maar voor een vol stadion zul je toch voor de Yankees moeten kiezen denk ik.
Wij willen naar een middag wedstrijd van de Yankees. Als ik het zo lees koop ik de kaartjes maar ter plaatsen. Mocht het regenen dan pas ik ons programma aan en zit ik niet met vooraf gekochte kaartjes.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Chippie, jij wil dan zaterdag- of zondagmiddag denk ik ? Ook tegen de Colorado Rockies dan dus.
Het is inderdaad wel zonde als je je geld kwijt bent als de wedstrijd wordt afgelast vanwege de regen. En zoals ik het zie zou ik nu ca. $ 50,= p.p. kwijt zijn (via de officiële site) en dan zou ik met ons gezin toch $ 200,= weggooien.
Als we willen afwachten hoe we ons voelen en of het weer meezit, is het het handigst om op de dag dan zelf via de officiële website te kijken of er nog plekken zijn en dan bij het stadion zelf die kaarten kopen, lijkt mij?

Gast

Bericht door Gast »

Zoals al eerder hierboven gezegd, tenzij het een hele belangrijke wedstrijd is, zullen er altijd tickets te koop zijn op de dag zelf.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Duidelijk, wij gaan voor kaarten kopen op de dag zelf. Ik weet nog niet welke van de twee dagen we gaan dat hangt een beetje van onze planning af.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Kletskous schreef:
28 feb 2019, 18:33
Als we willen afwachten hoe we ons voelen en of het weer meezit, is het het handigst om op de dag dan zelf via de officiële website te kijken of er nog plekken zijn en dan bij het stadion zelf die kaarten kopen, lijkt mij?
Precies! En ze kunnen je dan ook nog even helpen waar je kunt / wilt zitten en voor welke prijs. In onze ervaring zijn ze heel behulpzaam en klantvriendelijk.
Gast

Bericht door Gast »

:offtopic: Gisteren hoorde ik op de radio het woord keuzestress. Ik moest gelijk aan @Kletskous denken :lol:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Haha ik snap je volledig, 4 pagina's over 1 honkbalwedstrijd ! Maar goed, als dat bijdraagt aan een (nog) mooiere vakantie dan is het de moeite waard toch ?
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Precies, daarom is dit forum er ook. :thumbup:
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

:lol: hahaha
Nou, ik voel me vereerd daf jij aan me denkt, eoms :thumbup: !

Oh jongens, ik ben zo blij met dit forum. Wat heb ik hier al veel aan gehad !
Ik laat zeker even weten waar we voor kiezen.
Ik ben vast nog niet uitgekletst tot aan ons vertrek :wink:

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Nou, bij deze regenachtige dag zijn we er nog es voor gaan zitten.

Ook wij gaan voor kaarten op de dag zelf kopen.
We willen het liefst naar de Yankees in New York, op onze eerste dag. Maar we laten dit afhangen van hoe we ons voelen en of het droog weer is. Checken dan wel de site of er nog tickets zijn.
Mocht dit em niet worden, dan schuiven we de honkbalwedstrijd door naar ons verblijf in Orlando. Dan zou een avondwedstrijd in Tampa iets zijn, al dan niet gecombineerd met óf Busch Gardens óf een dagje strand in Clearwater en een dolfijnentochtje met Little Toot.

Heb vandaag maar lekker veel geld uitgegeven en de Sightseeing Pass voor 3 dagen besteld !

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ja, houden we zeker ook in gedachten ! We hebben het twee jaar geleden niet gedaan. Nu is het echt wel een leuke optie, maar geen múst (druk programma nl. al in Orlando :wink: )

Ik begrijp dat jij ook pas 1 dag vantevoren hebt gereserveerd.
En lees ik het nu goed dat jullie 1e tochtje in de ochtend 1.45 uur duurde en die middagtocht maar een halfuurtje?

(Ik houd verder geklets over mijn vakantie in mijn andere topic, om de vragen-antwoorden-tips over New York wel gescheiden en overzichtelijk te houden).

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Volgens mij zat er geen verschil in de duur van de tocht. Echter in de ochtend zagen wij geen dolfijnen, je mag dan “gratis” nog een keer mee tot je wel dolfijnen ziet. Wij waren daar maar 1 dag dus toen besloten ’s middags weer te gaan. Toen zagen we wel dolfijnen. Misschien dat de ochtendtocht langer geduurd heeft omdat men aan het zoeken was naar dolfijnen en ’s middags korter omdat we toen wel dolfijnen zagen.
Ik lees net zelf mijn verslag terug en zie dat ik inderdaad een dag van te voren heb gebeld om te reserveren.
Als ik mijn verslag verder lees zie ik dat er wel wat typo’s in zitten, ik denk dat de eerste boottocht 1 uur en 3 kwartier duurde, maar of de tweede tocht maar een half uur duurde weet ik echt niet meer. Ik weet wel dat het fantastisch was. Ik heb even mijn foto’s terug gezocht, eerste foto vijf over vijf, laatste foto kwart voor zes, dus zal wel ruim een uur geweest zijn.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik heb mooi op tijd die Sightseeing Pass voor 3 dagen gekocht, zie ik. De prijzen zijn nu wél iets omhoog gegaan. Eerder werd dat ook al tig keer aangekondigd, maar bleven de prijzen gelijk.De 3 dagen Pass was eerder $ 199,= p.p. en is nu iets omhoog naar $ 209,= p.p.
Het scheelt mij toch weer $ 30,= :thumbup:

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Inmiddels alweer terug. Het waren geweldige (en bloedhete) dagen in New York!
We hebben van onze planning toch best veel kunnen doen.
Misschien heeft iemand er wat aan, maar dit is wat we uiteindelijk per dag gedaan hebben:

Dag 1
* ontbijt Ellen Stardust
* Madison Square Garden tour
* langs ESB op (niet erin)
* Hopp on Bus nagenoeg hele ronde
* Times Square
* Madame Tussauds ‘s avonds

Dag 2
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory
* RIB speedboot (incl. varen langs Vrijheidsbeeld en onder Brooklyn Bridge)
* Brooklyn Bridge stuk opgelopen
* M&M store, Times Square avond

Dag 3
* St.Patricks Cathedral
* Trump Tower in geweest
* stuk gewandeld in (zuidelijk) Central Park
* honkbalwedstrijd The Yankees ‘s middags
* National Geograpic Encounter Museum
* Top of the Rock ‘s avonds

Eigenlijk alleen de cruise op dag 2 hebben we geskipt, daar hadden de kinderen echt geen zin meer in.
En The Yankees uiteindelijk niet op de eerste dag, we hadden het vast wel gered maar of we ook van hadden kunnen genieten? En op dag 3 paste het toch wel en was het daardoor ook weer een geweldige dag.

Mijn kinderen vonden de speedboot het allerleukste van New York, dus dat is echt een aanrader. Samen met de honkbalwedstrijd.

mlbvinnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mlbvinnie »

Mooi om te lezen, klinkt als een paar goede dagen! Zal de RIB nog eens bekijken ;-)
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Echt een aanrader!
Is inbegrepen in de Sightseeing Pass.
Wij hadden trouwens niet gereserveerd vantevoren. Gewoon heen gelopen, er was geen rij en we konden al met de eerstvolgende boot mee.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer