Eind deze maand ga ik voor de tigste keer naar naar New York (ben oprecht de tel kwijt -- ergens tussen de 15 en de 20 moet het liggen?) en ik vroeg me af of er recent mensen geweest zijn die 'nieuwe' dingen hebben gedaan.
Alle classics ken ik dus al (en doe ze graag opnieuw hoor, Top of the Rock is al zo lang geleden dat ik denk het nog eens te doen), en ik heb veel zin om 'andere' dingen te doen. Nieuwe hotspots, nieuwe sights, minder voor de hand liggende dingen. Zo lijkt The Vessel me nog wel cool, dat was er nog niet de laatste keer dat ik in NY was

Heeft iemand van jullie tips voor meer 'aparte' dingen om te doen? Iets waar je per ongeluk op gestoten bent? Een mooi uitzicht, coole bar, leuke attractie om te doen? Eender wat voor activiteit welkom! Mag best wat gek of alternatief zijn.
Verder ga ik ook twee dagen naar DC, naar een concert. Ik neem gewoon de bus, dus onderweg geen stops, maar dus wel bijna twee volle dagen DC (op de middag toekomen, sightseeing, 's avonds concert, dan volle dag, nog een nacht en dan weer weg rond de middag).
't Is al acht jaar geleden dat ik nog in DC ben geweest, ik herinner me vooral het Witte Huis en Lincoln Memorial etc. Ik zou graag de Portrait Gallery doen, maar verder sta ik ook hier open voor alles.
Het concert zelf is in de 'Southwest Waterfront' wijk in DC, heel centraal gelegen dus, vlakbij alle grote sights. Is dat ook een goede buurt om te logeren? Of welke wijk raden kenners aan?
Alvast heel erg bedankt voor eventuele tips!