Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips/Tricks omtrent douane
Tips/Tricks omtrent douane
Hoi iedereen, wij zijn willen graag tijdens ons bezoek aan NYC onze valiezen vullen met nieuwe merk kledij. We zullen ginder 1 week verblijven. Hoeveel zou te riskeren zijn om terug mee te nemen naar NL?
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is inderdaad de beste manier, en ook bonnetjes weggooien. Zij moeten kunnen aantonen dat jij het daar hebt gekocht en niet omgedraaid. Je moet het natuurlijk ook niet te gek gaan maken en met een koffer vol nieuwe kleding terug komen want dan heb je kans dat ze het wel allemaal in beslag nemen als je al gecontroleerd wordt. Ik ben zelf nu 9x naar amerika geweest en ben nog nooit gecontrolleerd, we hebben zelfs douane gezien die de controlles uit zou kunnen voeren.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ze weten heus wel wat uit de US komt, bonnen of geen bonnen.mirdj schreef:Dat is inderdaad de beste manier, en ook bonnetjes weggooien. Zij moeten kunnen aantonen dat jij het daar hebt gekocht en niet omgedraaid. Je moet het natuurlijk ook niet te gek gaan maken en met een koffer vol nieuwe kleding terug komen want dan heb je kans dat ze het wel allemaal in beslag nemen als je al gecontroleerd wordt. Ik ben zelf nu 9x naar amerika geweest en ben nog nooit gecontrolleerd, we hebben zelfs douane gezien die de controlles uit zou kunnen voeren.
Als ze er aan twijfelen betaal je gewoon...
Het eerste wat ze vragen is heeft u hier een bon van...
zo nee... jammer... maar jij betaald gewoon hoor... ze zoeken het gewoon op via internet, wat wél of wat niet uit de US komt...
Dus tegenwoordig gaat die vlieger ook niet meer op!
Ik heb ze weleens heel ver zien gaan.
Helaas is dit een iets te naïeve gedachte. Jij moet kunnen aantonen dat je het in Nederland hebt gekocht. Indien je dit niet kunt, dien je gewoon te betalen. De beste tip is om de hoeveelheid enigszins binnen de perken te houden. Er is geen douane beambte die je daar op zal aanspreken. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je met een koffer vol nieuwe kleding aan komt zetten.mirdj schreef:Dat is inderdaad de beste manier, en ook bonnetjes weggooien. Zij moeten kunnen aantonen dat jij het daar hebt gekocht en niet omgedraaid.
als je nederland vervangt door europese gemeenschap is dit het juiste antwoordJohn V schreef:Helaas is dit een iets te naïeve gedachte. Jij moet kunnen aantonen dat je het in Nederland hebt gekocht. Indien je dit niet kunt, dien je gewoon te betalen. De beste tip is om de hoeveelheid enigszins binnen de perken te houden. Er is geen douane beambte die je daar op zal aanspreken. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je met een koffer vol nieuwe kleding aan komt zetten.mirdj schreef:Dat is inderdaad de beste manier, en ook bonnetjes weggooien. Zij moeten kunnen aantonen dat jij het daar hebt gekocht en niet omgedraaid.
het geldt niet alleen voor de inhoud van je koffers maar ook voor allles wat je aanhebt, t/m je onderbroek.
niet alleen de eerste keer voor je nieuwe camera, maar ook de volgende keren voor je, dan niet meer zo nieuwe camera
je moet altijd kunnen aantonen dat de BTW is betaald.
als je het bonnetje opstuurt heb je het niet bij je en toch later beschikbaar voor eventuele garantieclaims
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De douane weet heus wel dat reizigers vanuit Amerika het nodige kopen. Dus als jij kleding koopt is dat geen enkel probleem. Ik haal van de kleding die ik gekocht heb nooit de prijskaartjes af of van de DVD's.
Waar je om moet denken is dat je niet zoveel koopt dat het lijkt alsof je voor de hele familie spullen koopt. Dus geen 10 paar sportschoenen, 10 Levi's broeken of 20 DVD's. Dan zal de douane vast verder willen kijken. Ooit eens gezien op Schiphol Airport (programma op NL-televisie) dat iemand werkelijk een koffer vol nieuwe spullen had met overal een flink aantal van. Dan is het wel duidelijk dat het niet voor eigen gebruik is.
In 2005 (mijn falltrip) moest mijn koffer ook open. Ik had toen ook redelijk veel kleding gekocht, stuk of 8 DVD's en 2 softwarepakketten (Streets & Trips). Op de DVD's en softwarepakketten stonden de prijzen nog. Bijelkaar toch zo'n $ 200 maar ze hebben nergens naar gevraagd. Even een korte inspectie en het was goed zo.
Roland
Waar je om moet denken is dat je niet zoveel koopt dat het lijkt alsof je voor de hele familie spullen koopt. Dus geen 10 paar sportschoenen, 10 Levi's broeken of 20 DVD's. Dan zal de douane vast verder willen kijken. Ooit eens gezien op Schiphol Airport (programma op NL-televisie) dat iemand werkelijk een koffer vol nieuwe spullen had met overal een flink aantal van. Dan is het wel duidelijk dat het niet voor eigen gebruik is.
In 2005 (mijn falltrip) moest mijn koffer ook open. Ik had toen ook redelijk veel kleding gekocht, stuk of 8 DVD's en 2 softwarepakketten (Streets & Trips). Op de DVD's en softwarepakketten stonden de prijzen nog. Bijelkaar toch zo'n $ 200 maar ze hebben nergens naar gevraagd. Even een korte inspectie en het was goed zo.

Roland
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Afgelopen februari heb ik een westernzadel (en een heleboel kleren) gekocht in USA.
De kleren heb ik in mijn koffers gedaan (kaartjes eraf gehaald)
Het zadel was 300 dollar, dus teveel om "gratis" in te mogen voeren. Ik had het verpakt in een doos. Bij de douane zag ik een maatpak al naar de doos kijken en ik vreesde het ergste. Ik ben naar hem toegegaan en gezegd: Ik heb een zadel gekocht in USA en ik weet niet wat ik ermee moet.
Waarop hij zei: ik denk op een paard leggen
LOL
Ja, maar wat betreft het invoeren? Hij vroeg wat het kostte en of ik het voor eigen gebruik hield. Toen bedankte hij mij voor het "eerlijk zijn" en mocht ik zo doorlopen
:D:D
De kleren heb ik in mijn koffers gedaan (kaartjes eraf gehaald)
Het zadel was 300 dollar, dus teveel om "gratis" in te mogen voeren. Ik had het verpakt in een doos. Bij de douane zag ik een maatpak al naar de doos kijken en ik vreesde het ergste. Ik ben naar hem toegegaan en gezegd: Ik heb een zadel gekocht in USA en ik weet niet wat ik ermee moet.
Waarop hij zei: ik denk op een paard leggen

Ja, maar wat betreft het invoeren? Hij vroeg wat het kostte en of ik het voor eigen gebruik hield. Toen bedankte hij mij voor het "eerlijk zijn" en mocht ik zo doorlopen

-
- Amerikafan
Ik moest 240 euro dokken bij de douane voor de kleren etc wat ik gekocht had. bonnetjes eraf gehaald, maar haalt niks uit, dan zoeken ze uit hoeveel het koste.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
De douane is zeker niet gek zij weten precies hoe de vork in de steel zit. Elk vliegtuig uit Amerika zit vol met toeristen die kleding meenemen. Serie nummers van in Nederland geïmporteerde elektronica is bekend en veel van de in Amerika gekochte kleding is in Europa niet verkrijgbaar. Gedragen of ongedragen is dus niet van toepassing. Gelukkig is de douane meer gericht op namaak kleding etc. en dat komt meestal niet uit Amerika en als je alles binnen redelijke grenzen houd is er niets aan de hand. Wel blijft het spannend als je douane moet passeren met een grote hoeveelheid kleding want je weet maar nooit.
Precies wat ik zeg, als je de kelding in de US koopt en gedragen hebt dan is er niets loos, truuk is natuurlijk dat het er ook gedragen moet uitzien. Verder zorg ik altijd dat het ook 1 keer gewassen is. Niets geen probleem volgens de douane.
Als ze me vragen of ik nog spullen heb gekocjt zeg ik eerlijk dat m'n tassen vol zitten. Vermeld er wel bij dat er niets heel duurs bij zit en dat het verschillended dingen zijn. Daarna kan ik gewoon doorlopen.
Ik ga zo'n 4 keer per jaar naar de US en heb nog nooit problemen of opmerkingen van de douane gehad.
Zoals reeds is gezegd door anderen moet je ook zorgen dat je niet zoveel van hetzelfde dat het op handel gaat lijken.
Als ze me vragen of ik nog spullen heb gekocjt zeg ik eerlijk dat m'n tassen vol zitten. Vermeld er wel bij dat er niets heel duurs bij zit en dat het verschillended dingen zijn. Daarna kan ik gewoon doorlopen.
Ik ga zo'n 4 keer per jaar naar de US en heb nog nooit problemen of opmerkingen van de douane gehad.
Zoals reeds is gezegd door anderen moet je ook zorgen dat je niet zoveel van hetzelfde dat het op handel gaat lijken.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Natuurlijk overdrijf ik een beetje. Als je meer dan het gestelde bedrag aan kleding etc Nederland binnen brengt moet er voor betaald worden. Je krijgt dan een bewijs zodat het betreffende artikel legaal in Nederland is. Als je bv 2 jaar geleden een camera in Amerika gekocht hebt en die al 2 jaar in Nederland gebruikt hebt kun je bij terugkomst uit de USA alsnog aangehouden worden en invoerrechten betalen voor die camera. Dat geld ook voor kleding. De douane is er echter niet op uit en bekijkt steekproef gewijs een aantal koffers. Alleen als er extreem veel meegenomen word zal zij ingrijpen. Zij lachen zich rot om de mensen die zich in allerlei bochten wringen om die paar persoonlijke bezittingen zoals kleding oud te laten lijken de etiketten er uit verwijderd etc. De douane kan ook gewoon op elk Amerika Forum lezen wat de zg Tips & Truks zijn.
De enige tip die zinvol is als je voor meer dan het gestelde bedrag aan kleding meeneemt is :
Doe normaal , houd alles binnen redelijke marges , en probeer nooit de draak te steken met de douane door op hun vraag of je nog wat hebt aan te geven antwoord dat je je tandenborstel hebt aan te geven. Bij dat soort geintjes ben je verzekerd dat jouw koffer doorzocht word en dat je word aangesproken op het teveel aan artikelen dat je Nederland binnenbrengt.
De enige tip die zinvol is als je voor meer dan het gestelde bedrag aan kleding meeneemt is :
Doe normaal , houd alles binnen redelijke marges , en probeer nooit de draak te steken met de douane door op hun vraag of je nog wat hebt aan te geven antwoord dat je je tandenborstel hebt aan te geven. Bij dat soort geintjes ben je verzekerd dat jouw koffer doorzocht word en dat je word aangesproken op het teveel aan artikelen dat je Nederland binnenbrengt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht