Van 11 tot 17 april vertoef ik met mijn vriendin en onze twee kinderen (1,5 jaar & 4 jaar) in New York (We landen op 4/4 in DC en doen nog een kleine road trip vooraf aan NY). Aangezien het nog twee kleine bengels zijn heb ik mijn hoofd reeds gebroken over het meest efficiënte middel om hun tijd in de stad zo comfortabel mogelijk te maken. We nemen voor de kleinste sowieso een draagzak mee, maar wanneer deze echt moe is, vertoeft hij het liefst in de buggy. Dat geldt ook voor de oudste.
Ik zou liever niet twee plooibuggy's willen meenemen en vroeg me dan ook af of er adresjes zijn in NY waar ik dit kan huren?
Anderzijds dacht ik een fietskar aan te kopen, zoals hieronder die opgeplooid kan worden. Daar kunnen 2 bengels in en het is eenvoudig als wandelwagen te gebruiken. Bovendien zouden we ook in NY willen fietsen, waardoor we de kar dan er niet bij hoeven te huren. Hij is alleen erg breed (80 cm). Vandaar mijn tweede vraag aan de NY experts met kinderen (ik ben er nog nooit geweest). Zien jullie praktische problemen in NY zelf met dergelijke kar, en dan denk ik vnl. aan: verplaatsing via metro, drukte op straat, …
Groetjes
Roel