Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van NYCity naar JF Kennedy-airport

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
melpel
Amerika-ontdekker

van NYCity naar JF Kennedy-airport

Bericht door melpel »

Heren en dames (ervarings)deskundigen

Wat een geweldig forum is dit om als onervaren Amerika-ganger je reis voor te bereiden. Ik heb gewldige ideeën opgedaan voor plm. 6 dagen Washington DC (leuke ideeën, of mensen die weten dat er tussen 5 en 11 mei iets bijzonders is in die stad -voorstellingen of iets dergelijks- zijn altijd welkom!) en ben nu bezig 5 dagen in New York te plannen. een big-apple-greeter lijkt me geweldig, daarnaast heb ik nu het idee om veel te gaan lopen en een aantal musea te bezoeken (u wist dat ik een geschiedenidocent was, dacht ik zo?) Ook hier zijn leuke ideeën altijd welkom.

Maar nu mijn praktische vraag; hoe lang doe ik er (en hoe; met de bus, neem ik aan?) over om vanuit het HI-hostel (Amsterdam Av. als ik het goed heb) naar JFK-airport te komen?

Bedankt!

Wederom greten
uit het ook wel mooie Bergen op Zoom,
Martijn Pellis
Color01
Amerika-expert

Re: van NYCity naar JF Kennedy-airport

Bericht door Color01 »

melpel schreef:
Maar nu mijn praktische vraag; hoe lang doe ik er (en hoe; met de bus, neem ik aan?) over om vanuit het HI-hostel (Amsterdam Av. als ik het goed heb) naar JFK-airport te komen?
het is ongeveer 20 mijl .. en ik zou de taxi nemen .. en dat ritje duurt ongeveer 30 minuten
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Taxi's zijn $45 flat rate, exclusief tolgelden.
Je kunt ook met de Air Train: http://www.panynj.gov/airtrain/
Als je een redelijke hoeveelheid bagage hebt, zou ik niet met de bus gaan.

--john
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

JohnNJ schreef:Taxi's zijn $45 flat rate, exclusief tolgelden.
Je kunt ook met de Air Train: http://www.panynj.gov/airtrain/
Als je een redelijke hoeveelheid bagage hebt, zou ik niet met de bus gaan.

--john
Volgens mij geldt flat rate alleen vanaf JFK naar Manhattan, niet omgekeerd.

Ga er vanuit dat een taxi ongeveer $ 55 - $ 60 kost, inclusief TIP en TOL. Ik ben toevallig nu in NY, de taxi deed er heen ongeveer 30 min over, maar dat is vrij uniek. Ik zou zeker rekenen op 45 min, dan kan het meevallen (maar ook tegenvallen). Ik heb een heel stuk in een andere post geschreven over de tijden en kosten om vanuit Manhattan naar JFK te komen, zoek daar eens op :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

MattRob schreef:Volgens mij geldt flat rate alleen vanaf JFK naar Manhattan, niet omgekeerd.
Zo was het altijd wel, maar sinds eind vorig jaar geldt de flat rate voor beide richtingen.

--john
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

Airtrain is het beste. Die brengt je bijna in je vliegtuig.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik heb al 2 keer in het HI hostel op amsterdam avenue gezeten (t is pas geleden helemaal vernieuwd en de lobby is erg cool, helemaal zwart/wit)
en ben met de SuperShuttle naar JFK gegaan
Dacht dat dat 25 dollar kost en hij komt je ophalen op de tijd die je aangeeft.
Je haalt nog wat andere mensen op soms, maar daarna meteen naar de luchthaven. Ik vind het een fijne manier van vervoer en het scheelt weer 20 dollar met een taxi :)

bij de liften van het hostel hangt veel informatie over hoe je naar de diverse vliegvelden kunt komen, het is echt easy
Mijn supershuttle deed er geloof ik 40 minuten over, maar het hangt natuurlijk van het tijdstip dat je gaat af.

Neem trouwens oordoppen mee naar dat hostel
Het is een schitterend gebouw maar de gangen zijn enorm gehorig en het galmt er als een gek. T is maar een waarschuwing :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer