Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boston of Washington DC
Boston of Washington DC
Hey allemaal,
Ik ga van de zomer 8 dagen naar the USA, ik ben van plan maandag tm woensdag in new york te zijn, en dan wil ik eigenlijk 2 of 3 dagen naar OF boston OF washintgon DC, wat is het leukst voor een vakantie met 4 kinderen en zijn er onderweg nog dingen waar we moeten stoppen die het bekijken waard zijn?
Ik ga van de zomer 8 dagen naar the USA, ik ben van plan maandag tm woensdag in new york te zijn, en dan wil ik eigenlijk 2 of 3 dagen naar OF boston OF washintgon DC, wat is het leukst voor een vakantie met 4 kinderen en zijn er onderweg nog dingen waar we moeten stoppen die het bekijken waard zijn?
Geweest: New Hampshire, Massachusetts, New York, West-Virginia
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben in beide steden een aantal dagen geweest en vind DC mooier. Er is gewoon meer geschiedenis te vinden en zeer herkenbare gebouwen natuurlijk. Nog steeds als ik op TV het Capitol zie denk ik.. daar ben ik maar mooi binnengeweest
Ook een voordeel, de musea zijn gratis voor zover ik weet.
Maar alleen al vanwege Cheers wilde ik naar Bosten toe, dus tja... ook Boston heeft genoeg te zien en te doen, zelfs als je niet gek bent van Cheers...

Ook een voordeel, de musea zijn gratis voor zover ik weet.
Maar alleen al vanwege Cheers wilde ik naar Bosten toe, dus tja... ook Boston heeft genoeg te zien en te doen, zelfs als je niet gek bent van Cheers...

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
GPJ73 schreef:Ik ben in beide steden een aantal dagen geweest en vind DC mooier. Er is gewoon meer geschiedenis te vinden

Los van het feit dat Boston uiteraard meer 'geschiedenis' heeft dan DC, zou ik met m'n vier kids liever in de omgeving van Boston zijn.
Op weg van New York naar Boston kan je halverwege (Agawam, net ten zuiden van Springfield, MA) een stop maken bij Six Flags New England waar je de kids kan laten afkoelen in het water park. De Basketabll Hall of Fame is ook in Springfield, MA.
In Boston (of Gloucester) zou ik absoluut een zgn whale watch doen. Ben jee halve dag zoet mee. Lekker de oceaan op en bultruggen kijken - geweldig ook voor de kids.
Andere dingen die je met de kids zou kunnen doen in Boston, is het bezoeken van The Children's Museum en The Museum of Science. Ook het Aquarium is goed te doen.
DC is een stad waar je absoluut eens geweest moet zijn (WH, Capitol, al die Memorials) maar ik vind het meer een bestemming voor volwassenen.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Haha, leuk, een Boston fan (hoewel ik die ook ben, hoor) en een DC fan hier. Een Six Flags hebben we hier ook, een uurtje buiten Washington, dus daar zit het verschil niet.
Grote attracties zijn het Natural History Museum, het Air and Space museum en de Zoo met zijn nieuwe Asia Trail en panda's. En die zijn allemaal gratis te bezoeken. Bovendien vinden onze kinderen het heel leuk om met een fietsbootje over het Tidal Basin te gaan en de rotsen bij het FDR Memorial te beklimmen.
Ook een ritje naar boven in het Washington Monument is erg leuk. Verder kun je een tour doen op DC Ducks, een rondleiding op een amfibisch voertuig, dat ook de rivier op gaat.
Wij komen altijd tijd te kort als we gezinnen met kinderen op bezoek hebben en ook onze eigen kinderen gaan graag naar de stad.
Boston is een heel leuke stad (ik ken die omgeving ook goed, want mijn zusje woont er in de buurt), maar Washington heeft zowel volwassenen als kinderen meer unieke dingen te bieden, vind ik. Het Science Museum is leuk, maar niet echt voor volwassenen (ik ben er vorig jaar nog geweest). Hetzelfde geldt voor het Children's Museum.
Voor meer informatie over dingen, die je met kinderen in en rond Washington kunt doen kun je mijn blog lezen.
Los van het feit, dat het ook voor kinderen (hangt wel een beetje af van de leeftijd, natuurlijk) heel leuk is om het Witte Huis en Capitool in het echt te zien (ik heb daar 24 jaar ervaring mee met kinderen in alle leeftijdsgroepen) heeft Washington wel degelijk van alles te bieden aan kinderen.DC is een stad waar je absoluut eens geweest moet zijn (WH, Capitol, al die Memorials) maar ik vind het meer een bestemming voor volwassenen.
Grote attracties zijn het Natural History Museum, het Air and Space museum en de Zoo met zijn nieuwe Asia Trail en panda's. En die zijn allemaal gratis te bezoeken. Bovendien vinden onze kinderen het heel leuk om met een fietsbootje over het Tidal Basin te gaan en de rotsen bij het FDR Memorial te beklimmen.
Ook een ritje naar boven in het Washington Monument is erg leuk. Verder kun je een tour doen op DC Ducks, een rondleiding op een amfibisch voertuig, dat ook de rivier op gaat.
Wij komen altijd tijd te kort als we gezinnen met kinderen op bezoek hebben en ook onze eigen kinderen gaan graag naar de stad.
Boston is een heel leuke stad (ik ken die omgeving ook goed, want mijn zusje woont er in de buurt), maar Washington heeft zowel volwassenen als kinderen meer unieke dingen te bieden, vind ik. Het Science Museum is leuk, maar niet echt voor volwassenen (ik ben er vorig jaar nog geweest). Hetzelfde geldt voor het Children's Museum.
Voor meer informatie over dingen, die je met kinderen in en rond Washington kunt doen kun je mijn blog lezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Niets wat je opgesomd hebt is uniek voor DC.Petra/VS schreef:Boston is een heel leuke stad (ik ken die omgeving ook goed, want mijn zusje woont er in de buurt), maar Washington heeft zowel volwassenen als kinderen meer unieke dingen te bieden, vind ik.
Om het even wat cru te stellen is het enige dat DC heeft en je niet kan vinden in Boston de overheidsgebouwen en het Smithsonian. Duck tours, dierentuinen, etc kan je in bijna elke toeristische Amerikaanse stad vinden.
Het hangt helemaal af hoe oud je kinderen zijn, maar ik denk niet dat je veel beter kan doen dan een walvissentoer op de Atlantische Oceaan. Uit eigen ervaring weet ik dat het iedereen tussen de 5 en 85 imponeert.
Niets mis met DC, overigens. Kom er graag, heb er met veel plezier gewerkt, maar als ik ergens een dag of 3 a 4 met m'n kids zou moeten rondstruinen, zou ik dat liever doen in de omgeving van Boston.
(Nog een tip: pak de (snelle) veerboot vanuit Boston naar Provincetown, huur wat fietsen en neem de boot 's avonds terug. Super dagje uit, en je waant je op een Amerikaans waddeneiland qua sfeer. Beetje fietsen, beetje op het strand, clambake, met wat geluk zwemmen er wat dolfijnen rond in de baai, etc)
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, ik ben het fundamenteel oneens met je over de aantrekkingskracht en de dingen, die er te doen zijn voor kinderen in DC. Ik voed hier drie kinderen op, die de stad fantastisch vinden
.
Overigens heb ik nog enkel dingen in de stad beschreven. Een bezoek aan Great Falls of aan de werkende plantage van George Washington, Mount Vernon, heb ik nog weggelaten. En zo zijn er legio interessante dingen in de omgeving van Washington (en vergeet Baltimore op een uurtje rijden ook niet, het aquarium daar is fantastisch).
Maar goed, het is geen competitie en in het geval dat Boston verkozen wordt, zou ik ook een uitstapje naar Plymoth Plantationaanraden. Hier wordt het leven van de colonisten zoveel mogelijk nagedaan.

Overigens heb ik nog enkel dingen in de stad beschreven. Een bezoek aan Great Falls of aan de werkende plantage van George Washington, Mount Vernon, heb ik nog weggelaten. En zo zijn er legio interessante dingen in de omgeving van Washington (en vergeet Baltimore op een uurtje rijden ook niet, het aquarium daar is fantastisch).
Maar goed, het is geen competitie en in het geval dat Boston verkozen wordt, zou ik ook een uitstapje naar Plymoth Plantationaanraden. Hier wordt het leven van de colonisten zoveel mogelijk nagedaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Tja, die zijn Virginia gewend...Petra/VS schreef:Ach, ik ben het fundamenteel oneens met je over de aantrekkingskracht en de dingen, die er te doen zijn voor kinderen in DC. Ik voed hier drie kinderen op, die de stad fantastisch vinden
Ha ha!
Kon het niet laten. Wat betreft Plimouth Plantation... hangt af van de persoon. Voor mij als volwassene is het geen reet aan, en als kind kan je het vergelijken met dat plaggenhuttenpark in Drenthe (hoe heet dat ook al weer, Ellart en Brammert ofzo? Had zo op Zuid kunnen staan, ha ha).
't Zal best leerzaam zijn enzo als dat je ding is, maar mijn 5 jarig nichie zal liever op een waterfiets zitten met een zooi dolfijnen om haar heen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, ik vermaak me al 24 jaar prima in Virginia met haar mooie natuur en geschiedenis. Zoals je zegt, ieder zijn ding, kennelijk zijn wij snel tevredenTony de Pony schreef:Tja, die zijn Virginia gewend...Petra/VS schreef:Ach, ik ben het fundamenteel oneens met je over de aantrekkingskracht en de dingen, die er te doen zijn voor kinderen in DC. Ik voed hier drie kinderen op, die de stad fantastisch vinden
Ha ha!
Kon het niet laten. Wat betreft Plimouth Plantation... hangt af van de persoon. Voor mij als volwassene is het geen reet aan, en als kind kan je het vergelijken met dat plaggenhuttenpark in Drenthe (hoe heet dat ook al weer, Ellart en Brammert ofzo? Had zo op Zuid kunnen staan, ha ha).

En die heb je in Massachusetts? Ik geloof, dat je het nu wel erg mooi voorstelt. Dolfijnen zwemmen hier ook langs de kust, maar zoals je ze in Florida ziet bepaald niet en ik heb in de vele jaren, dat ik in Newburyport op bezoek ben geweest nog geen dolfijn gezien (wel zeehonden een keer, dat was leuk, maar ook bepaald niet een telkens terugkerend fenomeen).'t Zal best leerzaam zijn enzo als dat je ding is, maar mijn 5 jarig nichie zal liever op een waterfiets zitten met een zooi dolfijnen om haar heen.
Bottom line is, dat er in beide gebieden heel wat te doen is en er met gemak een paar leuke dagen met kinderen kunnen worden volbracht. Wij vervelen ons althans nooit, niet hier waar we wonen en ook niet op bezoek bij de familie in Massachusetts.
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kreeg net een mailtje van mijn moeder uit DC...
Mijn moeder was precies 40 jaar geleden bijna 2 jaar au-pair in DC en heeft nog steeds zeer goed contact met ze (al 40 jaar lang
) en vindt Washington DC het einde...
Ik herinner me vooral de bijzondere gebouwen en herdenkingstekens van de verschillende oorlogen. Ik heb er destijds memorialday meegemaakt en dat was heel bijzonder, al die motoren met veteranen door de straten heen. DC is gewoon zo herkenbaar en het klimaat beviel mij beter (toen ik er in mei 2000 was) dan Boston maar deze keer hoop ik er in december te zijn (DC!) dus dan zal het vast wel kouder zijn... 
Maar ja met kinderen is natuurlijk een heel ander verhaal en heb ik totaal geen ervaring mee maar Petra natuurlijk wel

Maar goed mijn zusje heeft 1 jaar in Bosten gewoond (au-pair) en vond het daar prachtigmoeders schreef:Hallo kinders,
we zijn gearriveerd bij Steve en Linda en ze sturen de hartelijke groeten, hebben het er nog steeds over hoe gezellig het was met Elly en Karin.
Vandaag al rondgekeken in DC, waar we om half zeven arriveerden met de Amtrak, Capitol (nog niet in geweest) Botanical Garden (erg mooi en lekker
warm) en in het Native Indian museum, heel erg interessant, ook over Quechua en Maja en ....en.... fantastisch.
Morgen en vrijdag gaan we ook overdag naar DC, zaterdag komen hier andere Tucker kinders 's middags, erg leuk, dat ze me graag willen zien.
In Florida hebben we het fantastisch gehad, de kaarten zijn onderweg, maar ik denk dat wij eerder thuis zijn.
Het was er heerlijk weer, heb nog in de Oceaan gezwommen en de laatste twee dagen bij vrienden van Joan gelogeerd, met Joan, erg gezellig gehad.
Nou ik ga maar 's naar de family room, beetje sociaal doen en bijpraten.
Liefs....moeders

Maar ja met kinderen is natuurlijk een heel ander verhaal en heb ik totaal geen ervaring mee maar Petra natuurlijk wel

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb Memorial Day ook mee gemaakt in Washington DC in 2003 en vond het super al die motoren rond de Mall, maar vooral zeer aangrijpend. Ook de herdenking met al die internationale veteranen op Arlington vond ik heel bijzonder.GPJ73 schreef: Ik heb er destijds memorialday meegemaakt en dat was heel bijzonder, al die motoren met veteranen door de straten heen.
Boston vind ik ook prachtig. Een stad die jeugd en vrolijkheid uitstraalt en qua sfeer in ieder geval geschikt voor kinderen. Een boottochtje met de kids kan ik evt. aanbevelen met aansluitend een bezoek aan het aquarium.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-ontdekker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht