Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Queensbridge

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
StageNYCfall2007
Amerikafan

Queensbridge

Bericht door StageNYCfall2007 »

Iemand bekend in deze wijk? (in Queens over de Queenboro/59th street bridge).

Zou er graag wat meer van willen weten, zou het wel eens willen bezoeken
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Queensbridge

Bericht door JohnNJ »

StageNYCfall2007 schreef:Iemand bekend in deze wijk?
Queensbridge is een grote public housing development bij de Queensboro Bridge. Ik ben er wel eens geweest, maar erg bezienswaardig is het niet, of je moet zijn geinteresseerd in volkshuisvestingsprojecten. Het is niet een van de betere delen van Queens. Queens is wel interessant omdat 't het meest multi-etnische gebied ter wereld is. En dat allemaal zonder allochtonenbeleid :-)

--john
Jostie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jostie »

Ligt ie dan in de wijk van New York trouwens?
lijk me wel leuk om iedereen leren te kennen
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De stad New York is verdeelt in vijf "burroughs." Bronx, Manhattan, Queens, Kings (Brooklyn) en Staten Island. Queens heeft delen, zoals Astoria, met leuke restaurants van allerlei nationaliteiten. Heel makkelijk te bereiken met de subway, en als je eens een ander deel van New York wil zien, zeker de moeite waard.
Jostie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jostie »

Oh het klinkt wel vreemd, ben in NY geweest, wist er niet waar ie ligt haha.. tja 3 dagen in NY gebleven + 2 dagen vliegreizen pff :P
lijk me wel leuk om iedereen leren te kennen
StageNYCfall2007
Amerikafan

Joke schreef:De stad New York is verdeelt in vijf "burroughs." Bronx, Manhattan, Queens, Kings (Brooklyn) en Staten Island. Queens heeft delen, zoals Astoria, met leuke restaurants van allerlei nationaliteiten. Heel makkelijk te bereiken met de subway, en als je eens een ander deel van New York wil zien, zeker de moeite waard.
En dan is Staten Island: Richmond county
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Hoi! ik heb voorheen in Astoria, Queens gewoond, niet ver van de Queensbo bridge. Astoria is best leuk, veel Grieken, maar Queens bridge is inderdaad niks, hehe. Een erg arme wijk, veel criminaliteit, en niks dan bakstenen "housing projects". Niet echt een aanrader dus.
Vanwaar je interesse hierin?
Hoewel Astoria best aardig is, zou ik er niet speciaal heengaan als je in NYC op vakantie bent ofzo. Het is een prettige wijk om te wonen, maar qua winkels heb je veel dezelfde als in Manhattan (de grotere ketens) of het zijn voornamelijk goedkope winkeltjes en dollarshops. Zelfde met restaurantjes, leuk als je er woont, maar als je in Manhattan verblijft is daar veel meer te doen.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Queensbridge park lijkt me wel mooi (uitzicht op manhattan enzo).
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer