Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis New England.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
domi
Amerika-ontdekker

Rondreis New England.

Bericht door domi »

Hoi,

Weldra vertrekken we naar het Noordoosten van de States (laatste week september en eerste twee weken oktober).
De route ligt vast: Boston, langs de kust naar Acadia NP, dan richting White Mountains, Lake Champlain, en dan naar het het zuiden richting Connecticut, Rhode Island, Cape Cod en terug naar Boston.
Verblijf boeken we ter plaatse.
Maar nu de vertrekdatum nadert vraag ik me af af het niet beter is de route in omgekeerde richting te doen. Dan zijn we einde september aan de kusten van Cape Cod (kansje op nog wat mooier weer) en tegen het einde van de reis zitten we dan noordelijker (met misschien betere kans op de beroemde herfstkleuren).

Tweede vraagje: hoe zit het tegenwoordig met het betalen van de tol op de tolwegen? Kan dat eenvoudig met de creditcard of ben je verplicht een transponder of iets dergelijks te nemen bij de huurauto?

Iemand ervaringen hiermee?

Groetjes, Dominique.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: rondreis New England

Bericht door Coyote »

Dat is toevallig! Eind september, eerste 2 weken van oktober zit ik ook in het Noordoosten. :D Ik begin en eindig echter in Washington DC.

In omgekeerde richting zou wellicht nog niet zo gek zijn. Ik zit in de eerste week van oktober in de White Mountains (4 nachten in Lincoln, NH). Dat is zelfs nog wat aan de vroege kant maar kwam voor mijn route beter uit. Het blijft altijd een gok wat de beste tijd is voor de herfstkleuren maar maar 1e of 2e week van oktober is redelijk zeker voor mooie herfstkleuren. Het viel mij op dat in 2e week van oktober de prijzen van overnachtingen in de White Mountains een stuk hoger liggen. Dus dat zal wel de drukste week zijn. Mede daarom zit ik er ook een weekje eerder (2-6 oktober).

Afhankelijk bij welke verhuurder je een auto gehuurd hebt, gaat de tol tegenwoordig vaak via toll by plate. Achteraf worden de kosten door de verhuurder van je creditcard afgehaald.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rondreis New England

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het niet gek om zo hier en daar toch accommodatie vast te leggen. Wij waren in 2012 in het noordoosten en we hadden soms veel moeite om iets te vinden. Zeker in de weekenden kan het druk zijn.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag, wij waren er in dezelfde periode.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer