Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
White House tour.
Re: White House tour.
Ik heb paardagen geleden via Verhoeven aangevraagd.
Nu nog geen enkele reactie gehad (zal normaal zijn) denk dat
ik ook maar een andere ga proberen.
Nu nog geen enkele reactie gehad (zal normaal zijn) denk dat
ik ook maar een andere ga proberen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Gisteren heb ik een WH-tour aangevraagd via senator Angus S. King, Jr., in Maine. Leuk weetje: dit is een onafhankelijke politicus. We hebben de tour aangevraagd precies op de dag af binnen de 90 dagen termijn. Vandaag de uitnodiging al binnen! Reageren moeten we voor 10-5, gaan we morgen direct doen
. Hopelijk hebben meer mensen snel geluk! Deze senator is in elk geval en proberen waard 

-
- Amerika-ontdekker
En om iedereen die een poging doet om kaartjes te bemachtigen wat extra hoop te geven: we hebben ook nog een WH-tour aangeboden gekregen door een andere senator, namelijk Senator Chuck Schumer, New York. Voor dezelfde dag en tijd, dat wel (begin augustus). Ik merk dat het, in ons geval, dus wel echt uitmaakt of je exact binnen de 90 dagen je aanvraag doet. Van andere senatoren hebben we niets meer gehoord (hoeft nu natuurlijk ook niet meer). En we gunnen iedereen een plekje, dus we melden ons maar eenmaal aan 
NB: Deze senator gaf aan, dat je als buitenlander de woonplaats Washington moet opgeven. Het maakt niet uit of je daar ook een hotel hebt. Verder moet je minimaal 48uur in de USA zijn, voordat je het WH in mag. Je kan dus niet de dag nadat je bent geland op het vliegveld meteen een tour in het WH doen. Geen idee waarom. Maar misschien goed om rekening mee te houden.
Succes iedereen!

NB: Deze senator gaf aan, dat je als buitenlander de woonplaats Washington moet opgeven. Het maakt niet uit of je daar ook een hotel hebt. Verder moet je minimaal 48uur in de USA zijn, voordat je het WH in mag. Je kan dus niet de dag nadat je bent geland op het vliegveld meteen een tour in het WH doen. Geen idee waarom. Maar misschien goed om rekening mee te houden.
Succes iedereen!
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
We hebben al in januari een aanvraag gedaan via senator Hoeven van North Dakota. We kregen binnen enkele dagen een mail van een vriendelijke dame van zijn administratie dat we te vroeg waren maar ze zou ons op de wachtlijst zetten. Inmiddels hebben we tickets binnen voor een bezoek op 2 augustus aanstaande. Direct daarna een mail ontvangen voor de RSVP informatie, daarna heb je slechts drie dagen om dit te bevestigen! Paspoortgegevens zijn nodig en dienen ook overlegd te worden bij het daadwerkelijke bezoek. Vervolgens kregen we, na goedkeuring, mail van de White House dat de reservering is bevestigd.
Super goed geregeld en geen spam of politieke mails gehad. Dus deze senator is een aanrader voor de aanvraag.
Super goed geregeld en geen spam of politieke mails gehad. Dus deze senator is een aanrader voor de aanvraag.
EEhh dit is nieuw voor mij en ben ik nog niet eerder tegen gekomen of lees ik
ergens overheen?
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-ontdekker
Kleine update: we hebben intussen van vrijwel alle door ons aangeschreven senatoren een reservering gekregen met een RSVP-link (voor begin augustus). Dus ik denk dat er meer dan genoeg tickets te krijgen zijn dit jaar
. (Ook voor het Capitool 2 reserveringen gehad. Alleen was de FBI-tour al vol, dat is jammer).

- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Veel plezier!
FBI mocht je toch niet naar binnen dus troost je. Als je je inschrijft vragen ze om je US-ID en als je tourist bent heb je die niet.
Hetzelfde voor het pentagon, is ook US only.
Wij kwamen daar ook pas achter tijdens het invullen van de formulieren en kregen dus een "not allowed terug".
Dus misschien een schrale troost
FBI mocht je toch niet naar binnen dus troost je. Als je je inschrijft vragen ze om je US-ID en als je tourist bent heb je die niet.
Hetzelfde voor het pentagon, is ook US only.
Wij kwamen daar ook pas achter tijdens het invullen van de formulieren en kregen dus een "not allowed terug".
Dus misschien een schrale troost

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
Oeh, we hebben net een mail teruggestuurd aan een aardige assistent met al onze info.. Nu ja, dan verwacht ik daar idd een negatieve reactie op. Gaan we alleen WH en Capitool doen, das ook leuk 

-
- Amerika-expert
Lang geleden mocht ik, als toerist, wel bij de FBI binnen. Rondleiding die eindigde in de schietkelder. Een keurig in het pak gestoken agent (denk aan James Bond) liet een machinegeweer zien, veel in gebruik indertijd bij boeven en zei: zo werkt dat. Waarop hij een half magazijn leegschoot. Schieten voor toeschouwers doen ze al jaren niet meer, maar je mag dus als toerist niet eens meer naar binnen. Jammer, want het was duidelijk een ervaring die na meer dan 50 jaar nog steeds in mijn geest rondspeelt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik vind het wel grappig om de reacties van Nederlanders op "pittige communicatie" en nieuwsbrieven van politici te lezen.
In tegenstelling tot Nederland zijn volksvertegenwoordigers in de VS zeer toegankelijk voor het publiek. Je kan ze vrij gemakkelijk persoonlijk ontmoeten en/of bellen. Als je dat niet doet bellen ze vaak jou wel...
Overigens is dit in Canada en volgens mij ook in het VK niet anders. Het idee erachter is dat het moeilijk is om het volk goed te vertegenwoordigen als je geen contact met het volk hebt.
In Nederland is er min of meer maar één contactpunt tussen de kiezer en de politici - gemiddeld eenmaal per vier jaar als je het vakje op het stembiljet rood kleurt. Daarbuiten wordt je geacht het aan hen over te laten en ze vooral niet te storen.
In tegenstelling tot Nederland zijn volksvertegenwoordigers in de VS zeer toegankelijk voor het publiek. Je kan ze vrij gemakkelijk persoonlijk ontmoeten en/of bellen. Als je dat niet doet bellen ze vaak jou wel...
Overigens is dit in Canada en volgens mij ook in het VK niet anders. Het idee erachter is dat het moeilijk is om het volk goed te vertegenwoordigen als je geen contact met het volk hebt.
In Nederland is er min of meer maar één contactpunt tussen de kiezer en de politici - gemiddeld eenmaal per vier jaar als je het vakje op het stembiljet rood kleurt. Daarbuiten wordt je geacht het aan hen over te laten en ze vooral niet te storen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht