Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto's Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Mooie foto's Petra, je kan zien dat je wat meer met fotografie doet dan de gemiddelde toerist :-)
Krijg ook meteen zin om weer naar DC te gaan, ben er nu 2 keer geweest maar vind het zo'n fijne stad. Het heeft zo'n lekker sfeertje op 1 of andere manier.
Heb van de zomer ook lekker rondgefotografeerd, heb alleen nooit meer tijd gehad om ze hier te posten :)
original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door original six »

Prààààchtige foto's Petra!!.

Washington is werkelijk een wonderschone stad om te bezoeken, en is iedereen echt aan te raden.
Wij waren erg onder de indruk van het vele prachtige witte italiaanse marmer op en rond de gebouwen en de manier van detaillering(korea monument).

Het mooiste vindt ik je "skyline" foto, wij hebben een soortgelijke foto in de huiskamer hangen van James Blakeway en kijken daar dagelijks met veel plezier naar.

Hans
make a difference to a kid:
http://www.wish.org USA chapter.
http://www.doeeenwens.nl Nederlandse afdeling
Een kleine moeite voor ons maar voor een ziek kind een wereld van verschil.
http://www.omejoopstour.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Nieuwe foto's Washington DC

Bericht door Petra/VS »

Een paar weken geleden heb ik weer allerlei plekken in Washington bezocht met Martijn (Melpel op het forum) en die foto's staan nu hier online.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Nieuwe foto's Washington DC

Bericht door GPJ73 »

Petra/VS schreef:Een paar weken geleden heb ik weer allerlei plekken in Washington bezocht met Martijn (Melpel op het forum) en die foto's staan nu hier online.
Prachtige foto's :!: Blijft toch een van de mooiste steden van de VS :wink:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
S@ndr@
Amerika-ontdekker

Bericht door S@ndr@ »

Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar de foto's zijn idd erg mooi. Dank je wel Petra, zo heb ik het gevoel dat ik er al ben geweest, en wil er zeker een keer heen gaan.
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

ik ben in mei verleden jaar naar new york en dc geweest en heb al vele andere staten gedaan en dc viel me eigenlijk wat tegen in vergelijking met new york.het is niet dezelfde sfeer die daar in de lucht hangde zoals in ny.het positieve is wel de betere metro's want die in new york is erg verwarrend.+de meeste musea is gratis.het negatieve is dat ik me er onveiliger voelde en ik miste ook de gezellige restaurantjes en winkeltjes.dc is mooi geweest voor mij maar ik zou er niet meer naar toe gaan.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik ben nu in 6 grote Amerikaanse steden geweest (SF, LA, LV, NY, Boston en Washington) maar ik kan echt helemaal niks met elkaar vergelijken. Dat is het leuke er ook van.
Zo totaal anders!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

platesman schreef:ik ben in mei verleden jaar naar new york en dc geweest en heb al vele andere staten gedaan en dc viel me eigenlijk wat tegen in vergelijking met new york.het is niet dezelfde sfeer die daar in de lucht hangde zoals in ny.het positieve is wel de betere metro's want die in new york is erg verwarrend.+de meeste musea is gratis.het negatieve is dat ik me er onveiliger voelde en ik miste ook de gezellige restaurantjes en winkeltjes.dc is mooi geweest voor mij maar ik zou er niet meer naar toe gaan.
Komt omdat je waarschijnlijk, zoals de meeste toeristen, enkel de toeristische attracties bezocht hebt. DC is inderdaad niet te vergelijken met New York, het is een stad, die bestaat uit verschillende buurten en heeft ook heel wat atmosfeer (Georgetown, Dupont Circle, Adams Morgen, Chinatown, Mount Pleasant etc.).

Maar de geijkte dingen, die door toeristen worden bezocht liggen in het kantoor gedeelte en daar hangt inderdaad niet zo'n sfeer als in New York (of liever om precies te zijn Manhattan, want dat is waar de meeste toeristen verblijven).

Voor mij is DC de ideale stad, want er is werkelijk voor elk wat wils, maar het is niet zo overweldigend druk als in New York (begrijp me goed, ik vind New York ook een fantastische stad, maar na een week ben ik blij weer in onze "rustige" omgeving terug te keren :)). Maar smaken verschillen natuurlijk. De twee steden zijn eigenlijk ook helemaal niet met elkaar te vergelijken.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Ik ben het wel een beetje met 'Platesman' eens. Ik kom regelmatig in beide steden, en ook ik vind New York boeiender dan Washington. In New York maken de toeristische attracties onderdeel uit van de stad en zijn ze als zodanig ook over de hele stad verspreid. In Washington is dat een enigszins kunstmatig gecentreerd in het centrum, waar inderdaad niet zo veel te beleven valt. Zeker niet na sluitingstijd van de musea. Maar goed, als je weet hoe beide steden zijn ontstaan dan is dat op zich natuurlijk wel begrijpelijk.
Normaal gesproken neem ik een hotel in Crystal City. Dat is vooral handig omdat ik dan gewoon naar het werk kan lopen. De laatste keer moest ik echter uitwijken naar Georgetown. Dat was al een stuk beter dan de troosteloze omgeving van Crystal City. Vooral de hoeveelheid goede restaurants in Georgetown vond ik een erg positief. Maar ook Georgetown heeft niet de sfeer die je in New York zo’n beetje overal vindt. Mocht jij Petra, als grote promotor van Washington en omgeving, weten waar ik die sfeer wel kan vinden dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik zal de komende jaren nog vaak genoeg in Washington zijn. Een beetje leuke omgeving waarin ik me na werktijd kan vermaken is dan nooit weg. Tot nu toe heb ik die helaas (nog) niet gevonden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoewel je in Washington en omgeving nu zo'n beetje alles kunt vinden, wat je in New York ook hebt, ligt alles hier verder uit elkaar. Ik vind het moeilijk om "sfeer" aan te raden, want voor mij heeft iedere stad een eigen sfeer. Crystal City is inderdaad niet het gezelligste gedeelte (bovendien niet in Washington zelf), hoewel daar de afgelopen jaren wel verbetering is gekomen met een aantal nieuwe restaurants.
De buurt rond Dupont Circle is leuk met veel restaurants, Adams Morganen Chinatown wordt ook steeds gezelliger. Dan is er nog Woodley Park, in de omgeving van de dierentuin, ook mooi parkachtig. Old Town Alexandria is ook heel gezellig, maar wat verder van de stad. Maar ik denk, dat je ook verkeerd gaat als je de sfeer van New York hier te willen zoeken. DC en zijn vele buurten heeft zijn eigen sfeer. Dat maakt beide steden nu juist zo uniek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer