Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

11 september in Washington, bijzonder?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

11 september in Washington, bijzonder?

Bericht door Benno23 »

Zonder bewust gepland te hebben, blijkt dat van de twee dagen die wij doorbrengen in Washington Patriot Day, 11 september, is.
Nu vraag ik mij af of er dan een speciaal programma is? Is het erg druk? Zijn er ''dingen'' nu juist gesloten? We willen ook richting het Pentagon of kunnen we dat dan beter de 10e doen?

Iemand enig idee of ervaring op deze dag in Washington?

Alvast bedankt!
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bij het Pentagon zullen Memorial Services worden gehouden, dus de 10e is waarschijnlijk een betere dag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Dank je wel. Ik had al zo'n vermoeden dat er wel 'iets' zou zijn. Dan kunnen we daar inderdaad beter de 10e naar toe.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tenzij je natuurlijk een dergelijke ceremonie eens wilt meemaken. De Amerikanen zijn daar erg goed in, zeer de moeite waard.

Maar wel een zakedoek meenemen, zelfs oude cynische Nederlanders/journalisten stromen de tranen wel eens over de wangen bij zulke gelegenheden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Dat is inderdaad waar, maar het is onze eerste keer Washington en we zitten niet heel ruim in de tijd. Als je er al eens geweest ben, denk ik dat het inderdaad bijzonder is om mee te maken. Wij kiezen waarschijnlijk voor het bezichtigen. (Kan op elk moment veranderen hoor, we hebben een 'we zien wel-mentaliteit').
Maarten79
Amerika-ontdekker

Bericht door Maarten79 »

wordt niet echt sUPERveel aan gedaan. Waren 11 september richting New York aan het rijden 2005 en er werd wel op tv uitgezonden maar iedereen was vooral lekker druk met zichzelf.
Daarna in New York savonds naar de lichtzuilen wezen kijken op grond zero, maar verder was er niet heel veel poeha omheen.

Ik hoop dus dat je iets mee kunt pakken, maar verwacht niet al teveel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maarten79 schreef:wordt niet echt sUPERveel aan gedaan. Waren 11 september richting New York aan het rijden 2005 en er werd wel op tv uitgezonden maar iedereen was vooral lekker druk met zichzelf.
Daarna in New York savonds naar de lichtzuilen wezen kijken op grond zero, maar verder was er niet heel veel poeha omheen.

Ik hoop dus dat je iets mee kunt pakken, maar verwacht niet al teveel.
Het is ook niet erg gepast om er veel "poeha" omheen te hebben. Dat "iedereen lekker druk was met zichzelf" lijkt me zeer onwaarschijnlijk, de meeste mensen zullen zeker aan die afschuwelijke dag gedacht hebben, zeker in en rond de steden New York en Washington!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Benno23 schreef:Dank je wel. Ik had al zo'n vermoeden dat er wel 'iets' zou zijn. Dan kunnen we daar inderdaad beter de 10e naar toe.
Wat wil je er doen dan? Het is erg streng beveiligd.
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Niet meer dan het gebruikelijke toeristische. Maar dat lijkt me niet zo handig en gepast als er herdenkingen gehouden worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer